Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annabell8 schreef:maar hij had gelijk toen hij zei dat de euro een mislukt project was,net als dat hele Europe gedoe. Het heeft ons weinig goeds gebracht.
Rena100 schreef:Het is echt niet realistisch meer om terug te rekenen naar de guldens. We zijn inmiddels 10 jaar verder en je moet niet de inflatie vergeten. Om nu te zeggen, vroeger kostte het maar zoveel gulden is gewoon echt niet meer realistisch.
Daarnaast, als we de gulden weer terug zouden invoeren, dan komt dat de waarde van de euro in zijn geheel en dus de plaats van de EU echt niet ten goede. De euro wordt dan nog veel minder waard, waardoor alles veel en veel duurder wordt. Ik denk echt dat je dan gauw zo'n 15 gulden voor een brood gaat betalen (zo'n 6 of 7 euro). Dus het zou echt wel heel slecht zijn voor de economie om terug te moeten naar de gulden.
sarabande schreef:annabell8 schreef:maar hij had gelijk toen hij zei dat de euro een mislukt project was,net als dat hele Europe gedoe. Het heeft ons weinig goeds gebracht.
Dan zou ik me er eerst eens in gaan verdiepen, voor je net zulke onzin uitkraamt als Wilders
sarabande schreef:annabell8 schreef:maar hij had gelijk toen hij zei dat de euro een mislukt project was,net als dat hele Europe gedoe. Het heeft ons weinig goeds gebracht.
Dan zou ik me er eerst eens in gaan verdiepen, voor je net zulke onzin uitkraamt als Wilders
Ik vind het telkens weer ongelooflijk dat zoveel mensen die man geloven terwijl hij tot op heden op geen enkel gebied zijn beloftes is nagekomen...ja animal cops
Huertecilla schreef:Het probleem is dat NL een handelsland is en als geen andere profiteert van een europeeswijd genzenloze munteenheid.
NL kan zich geen isolationisme permitteren.
Terug naar de Euro is vergelijkbaar met alle buitenlandse taalonderwijs op scholen afschaffen; terug naar het Nederlands. Leve de eigen cultuur.
Klinkt leuk, maar is wat minder als je een mini-landje bent wat vooral van handel met de rest van de wereld leeft.
Citaat:De stabiliteit van een europeeswijde munteenheid is bínnen europa een heel groot goed.
annabell8 schreef:Ik dacht niet dat ik onzin uitkraamde, zo lekker loopt het momenteel niet in ons land. Je hoeft me niet persoonlijk aan te vallen omdat ik iets te positief ben over Wilders in jouw ogen. Dit wil niet zeggen dat ik het met hem eens ben op alle vlakken,god je wordt meteen afgebekt als je alleen de naam Wilders maar noemt,schei uit zeg.
Veulen84 schreef:Natuurlijk gaat het wel slecht met nederland. Alleen niet iedereen voelt het. Maar dat het slecht gaat heeft vooral veel met loonmatiging en verarming van het sociale stelsel te maken.
Er lopen te veel werkloze rond, er gaan te veel bedrijven failliet, er gaan mensen naar voedselbanken en steeds meer mensen kunnen hun medische zorg niet betalen.
annabell8 schreef:Denk je niet dat de Engelsen slimmer af zijn met hun eigen munt? Ik denk dat ze er wel blij om zijn dat ze hun eigen munt hebben gehouden.
Citaat:Natuurlijk zegt hij het vooral om kiezers te winnen en iedereen tegen de haren in te strijken,en dat lukt hem weer goed haha.
gummie schreef:Het gaat met alle landen minder, maar met Nederland het minst slecht. Misschien hebben we dan een andere definitie van slecht! Achteruitgaan in welvaart is in mijn ogen in Nederland het moeten opgeven van een luxe positie. Dat mensen naar voedselbanken gaan, is niet fijn. Maar we hebben wel voedselbanken. Dat de zorgpremie omhoog gaat, is niet fijn. Maar we krijgen wel zorg en als we het niet betalen kunnen we een zorgtoeslag krijgen zodat de schade minder groot is. Dat mensen werkloos raken is niet fijn, maar we hebben wel werkloosheidsuitkeringen.
Ik wil dingen niet bagatelliseren, maar ik zie juist in tijden waar mensen moeten inleveren welke instanties, subsidies en ondersteuningen er in ons land zijn.
Mij valt op dat er mensen zijn die klagen over de verhoging van zorgpremies, dat ze die niet kunnen betalen. Maar mensen die het niet kunnen betalen krijgen een toeslag. Mijn zorgpremie is 107,25 euro, da's een hoop geld. Maar mijn toeslag is 70 euro, en da's ook een hoop geld. Bovendien wordt de zorg duurder als gevolg van technologische ontwikkelingen, iets wat duidt op vooruitgang en verbetering. Daar betalen we nu het prijskaartje voor. Als er allerlei medicijnen of behandelingen ontwikkeld worden, die ervoor zorgen dat mensen langer leven, niet ziek worden of minder lijden, dan kost dat wat. Dat kun je interpreteren als "het gaat slecht", maar ik interpreteer het als "het gaat goed, want we hebben weer nieuwe methoden ontwikkeld ter bevordering van de gezondheid".
Citaat:Want lage loonkosten per eenheid product kun je ook bereiken met een hogere arbeidsproductiviteit. Die kan omhoog via innovatie, waardoor minder arbeidsintensief kan worden gewerkt. In een context van vergrijzing en krimp van de beroepsbevolking zijn sowieso minder mensen beschikbaar en zal schaarse arbeid ook nog eens duur worden.