Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:55

leentje1975 schreef:
@guernica

Hetzelfde verhaal voor de stier, wie wenst dit die stier toe. Pijn lijden al niet begrijpend.
Die stier heeft niks te kiezen, de persoon wel. Die persoon koos voor de risico's dus ik kan wel
zeggen eigen schuld dikke bult en misschien weet hij nu wat het is wat die stier voelt en dan nog eens erger.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen, heeft niks met oordelen te maken.

:))

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:56

_San87_ schreef:
:'). Wat is dat nou voor een reactie. Ik heb het over je leedvermaak opmerking.

Lees dan eerst de hele reactie i.p.v. domweg wat te plaatsen ;)
En als je het niet snapt (kan best, want niet iedereen heeft hetzelfde niveau qua intelligentie) mag je dat best even vragen hoor ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:57

Ooh Boehoehoee.. Arm ventje.. Moet je het maar niet opzoeken.. Eigen schuld dikke bult..

*niks doorgelezen verder in het topic en ga ik ook niet doen*

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:00

QualityHorse schreef:
Mistery, ik snapte je reactie wel hoor,
maar vind het een beetje vreemd om te zeggen, net of je zo'n dood goedkeurt

Ik ben dan vaak ook niet zo goed in dingen verwoorden :o Ik walg hier net zoveel van als het gros van de mensen, kan ook nooit naar de beelden van een stierengevecht kijken. Vind het bizar dat dit als vermaak wordt gezien.
Maar ook in Nederland zijn er zoveel dieren die het verschrikkelijk slecht hebben en die na dat slechte leven zonder pardon worden afgemaakt. Ja dan wel op een humane manier.. maar als ik moest kiezen tussen beide verschrikkelijke gevallen, dan heb ik toch liever dat een dier een goed leven heeft en een 'wat mindere' dood.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:01

Over vleeskalveren heb ik veel gehoord maar nooit met eigen ogen gezien dus kan niet oordelen , maar varkens , kippen, konijnen (in Spanje eten ze veel konijn) en paardenvervoer uit NL(en ander EU landen) heb ik zat gezien. Dan liever een vechtstier.

Stier word alleen in leven gehouden als hij een perfect gevecht heeft gegeven dus niet als hij een stierenvechter prikt , eigenlijk is het geen gevecht er is geen winnaar.

Denk dat dit alleen afgeschaft kan worden als er geen mensen meer na toe gaan , jongere generaties gaan steeds minder en kleine plazas doen steeds minder gevechten , dus waarschijnlijk over tientallen jaren zal dit wel gebeuren in Spanje maar vergeet niet dat Frankrijk , Portugal en veel zuidamerikaanse landen zelfs USA ook stierenvechten en vooral in de zuidamerikaanse landen zal het moeilijk worden om af te schaffen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:04

Ik denk dat ze in landen als spanje gewoon totaal anders omgaan met hun dieren als wij nederlanders. Niet om het nou goed te praten, maar volgens mij kunnen wij ons daar gewoon niet in inleven. En ik zeg ook niet dat ze in spanje slecht met hun dieren omgaan. Gewoon een wereld van verschil.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:07

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:
:'). Wat is dat nou voor een reactie. Ik heb het over je leedvermaak opmerking.

Lees dan eerst de hele reactie i.p.v. domweg wat te plaatsen ;)
En als je het niet snapt (kan best, want niet iedereen heeft hetzelfde niveau qua intelligentie) mag je dat best even vragen hoor ;)

Zo. Anders ga je even persoonlijk aanvallen en het dan ook nog eens over intelligentie hebben. Jij durft :').

Ik heb de hele reactie gelezen en vervolgens mijn reactie geplaatst, dat jij niet begrijpend kan lezen, is niet mijn fout :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:09

jus schreef:
Over vleeskalveren heb ik veel gehoord maar nooit met eigen ogen gezien dus kan niet oordelen , maar varkens , kippen, konijnen (in Spanje eten ze veel konijn) en paardenvervoer uit NL(en ander EU landen) heb ik zat gezien. Dan liever een vechtstier.

Stier word alleen in leven gehouden als hij een perfect gevecht heeft gegeven dus niet als hij een stierenvechter prikt , eigenlijk is het geen gevecht er is geen winnaar.

Denk dat dit alleen afgeschaft kan worden als er geen mensen meer na toe gaan , jongere generaties gaan steeds minder en kleine plazas doen steeds minder gevechten , dus waarschijnlijk over tientallen jaren zal dit wel gebeuren in Spanje maar vergeet niet dat Frankrijk , Portugal en veel zuidamerikaanse landen zelfs USA ook stierenvechten en vooral in de zuidamerikaanse landen zal het moeilijk worden om af te schaffen.

Waarom wordt het dier niet vrijgelaten als hij een stierenvechter prikt? Dan heeft het beest toch gewonnen? Spanjaarden zijn wel hypocriet zeg.

Jolliegirl

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:28

Er zijn gevechten waarbij de stier levend de arena verlaat, deze krijgen dan een plek op de eregallerij.

Dit wordt besloten door een jury die erbij zit. Als de stier wint, wordt er een groene vlag gehesen.

Collie2008

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:31

wat zal de stier trots zijn op zn ere plaats, dat was het bokken wel waard

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:32

Jolliegirl schreef:
Er zijn gevechten waarbij de stier levend de arena verlaat, deze krijgen dan een plek op de eregallerij.

Dit wordt besloten door een jury die erbij zit. Als de stier wint, wordt er een groene vlag gehesen.

Het jammere is dan wel dat ie wat gaten in z'n rug heeft door die speren...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:33

Colway schreef:

Huh? Hij is dood

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:33

Heel goed, kan er niks anders van zeggen. Dwaze wanpraktijken..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:34

_San87_ schreef:
Zo. Anders ga je even persoonlijk aanvallen en het dan ook nog eens over intelligentie hebben. Jij durft :').

Ik heb de hele reactie gelezen en vervolgens mijn reactie geplaatst, dat jij niet begrijpend kan lezen, is niet mijn fout :).

Er staat toch heel duidelijk.......

Winddancer schreef:
Leedvermaak vind ik überhaupt niet kunnen :n
Wat vinden mensen nou zo leuk om daar geld voor neer te tellen om zoiets gruwelijks te zien, dat opzettelijk door mensen wordt aangedaan.
Nee we schreeuwen wel als gekken als er een zieluge pony in een wei staat......
Ook al komt het de industrie en werkgelegenheid bv. niet ten goede, dan nog mogen ze het van mij verbieden!

Ik maak er nergens op uit dat ook maar iemand geld gaat betalen om een vriendin afgemaakt zien te worden hoor en dan ook nog eens hard lachen erbij :n

Allereerst gaat het topic over het stierenvechten in Spanje, jij maakt er iets heeeeeel anders van ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:34

saskiakefie schreef:
Colway schreef:

Huh? Hij is dood

Ja naar wat ik heb begrepen, hebben ze hem afgemaakt ;(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:36

Winddancer schreef:
saskiakefie schreef:

Huh? Hij is dood

Ja naar wat ik heb begrepen, hebben ze hem afgemaakt ;([/quote]

Ik dacht dat het over winnende stieren ging?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:37

Ik las een nieuwsartikel waarin stond dat hij alsnog was afgemaakt......

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:41

Guernica schreef:
marjolein_el schreef:
Z'n eigen stomme schuld.
Guernica: Ik wens het niemand toe, maar dát het is gebeurt vind ik zo terecht.

Ja dat ben ik met je eens. Maar uitspraken als: "ik hoop dat die vent flink verminkt is en zich voor de rest van z'n leven zwaar klote voelt", nee dat is lekker vredelievend.

En terecht. ;)
Bah, rotsport, beetje stiertje pesten... :n bah.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:41

Deze stier is afgemaakt. :)

Sommige winnende stieren(Als de jury besluit, dus groene vlag omhoog) verlaten levend de arena, maar worden niet meer ingezet. Worden verder gevoerd voor meestal alsnog slacht. Of gaan terug naar huidige eigenaar(welke hier veel geld mee verdient... )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:43

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

Er staat toch heel duidelijk.......

Winddancer schreef:
Leedvermaak vind ik überhaupt niet kunnen :n
Wat vinden mensen nou zo leuk om daar geld voor neer te tellen om zoiets gruwelijks te zien, dat opzettelijk door mensen wordt aangedaan.
Nee we schreeuwen wel als gekken als er een zieluge pony in een wei staat......
Ook al komt het de industrie en werkgelegenheid bv. niet ten goede, dan nog mogen ze het van mij verbieden!

Ik maak er nergens op uit dat ook maar iemand geld gaat betalen om een vriendin afgemaakt zien te worden hoor en dan ook nog eens hard lachen erbij :n

Allereerst gaat het topic over het stierenvechten in Spanje, jij maakt er iets heeeeeel anders van ;)

Dat zeg ik dus ook nergens, dat maak jij ervan :'). Ik zeg alleen, als reactie op je 'Leedvermaak vind ik überhaupt niet kunnen' dat je dan ook niet moet lachen als je vriendin van haar paard flikkert. Is immers ook leedvermaak.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:44

Omg, wat erg. Voor de stier dan. Ik vind het gewoon echt niet kunnen dat ze dit nog doen in die landen..
Net een filmpje gezien, gatverdegatver :\ je ziet gewoon de hoorn door zijn kaak gaan en de stier trekken en de huid knapt gewoon open. Op een foto zie je ook dat zijn oogbal bloot ligt. Bah :\

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:46

Dit soort berichten over gewonde stierenvechters kan ik niet echt mee zitten. Walgelijke gewoon, laat die mensen nou eens inzien dat dit gewoon vreselijk is voor die dieren. Net als dat ze in Pamplona die beesten door de straten laten rennen voor de kick. En dan piepen als er iemand wordt vertrapt!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:49

_San87_ schreef:
Ik zeg alleen, als reactie op je 'Leedvermaak vind ik überhaupt niet kunnen' dat je dan ook niet moet lachen als je vriendin van haar paard flikkert. Is immers ook leedvermaak.

Ja dat is wat ik bedoel....je trekt het geheel totaal uit z'n verband....
Lees de rest van de post ook eens of snap je het nu nog steeds niet.....eerst denken dan doen :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:53

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:
Ik zeg alleen, als reactie op je 'Leedvermaak vind ik überhaupt niet kunnen' dat je dan ook niet moet lachen als je vriendin van haar paard flikkert. Is immers ook leedvermaak.

Lees de rest van de post ook eens of snap je het nu nog steeds niet.....eerst denken dan doen :roll:

Waarom vechten jullie je discussie niet uit via pb?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:59

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

Jij herkent een grapje niet. Ik zal voortaan een overdaad aan smily's en dergelijke erbij zetten, speciaal voor mensen als jij, goed?

Jolliegirl schreef:
Deze stier is afgemaakt. :)

Sommige winnende stieren(Als de jury besluit, dus groene vlag omhoog) verlaten levend de arena, maar worden niet meer ingezet. Worden verder gevoerd voor meestal alsnog slacht. Of gaan terug naar huidige eigenaar(welke hier veel geld mee verdient... )
]

Aha. Dus hoe dan ook de stier gaat dood. Dan het liefst maar meteen afgemaakt en niet op deze brute manier.

Nog steeds hypocriet vind ik, want als je de tegenstander neer krijgt, heb je in mijn ogen gewonnen... Of moet de stier wel eerlijk vechten en mag alleen de matador prikken :')?