Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
patatkraam schreef:Van Wilders verrast het me niet. Vind alleen wel dat Rutte erboven had moeten staan. Als mensen het al ongepast vinden dat Wilders dat naar de premier roept, moet juist de premier er vind ik boven staan.
Ben wel blij dat de PVV nu 2 zetels verliest hierdoor.
gummie schreef:Electra63 schreef:Joost,
Je draait erom heen.![]()
Op mijn bericht dat de VVD weinig maatregelen neemt voor Jan de arbeider, maar meer t.b.v. bedrijfsleven, antwoordt jij dat dit niet erg is, want maatregelen ten gunste van het bedrijfsleven komen ten goede aan Henk en Ingrid, want die behouden daardoor hun baan.
Dat klopt, maar je gaat dan voorbij aan de banen die door het beleid van o.a. de VVD op de tocht komen te staan: banen in de geestelijke gezondheidszorg, defensie, openbaar vervoer (hier in Rotterdam verdwijnen heel veel busroutes), bilbliotheken, enz.
Kwestie van keuzes maken.
Behalve dat er bijv. banen verdwijnen in de GGZ, wordt de patiëntenzorg minder, daardoor meer overlast voor de burger, enz.
Maar ik hoor graag van jou, welke fantastische maatregelen dit gedoogkabinet heeft genomen ten goede van de gewone burger, behalve dan het optrekken naar de 130 km/u en het burka-verbod.
Ik heb het al eerder gevraagd, maar nogmaals:
Wat is een ''gewone hardwerkende man"? Wie is "jan de arbeider"? Wie is "de gewone burger"?
- zijn er ook ongewone hardwerkende mannen?
- zijn er ook gewone, niet hardwerkende mannen of zijn dat dan weer de 'sloebers' of juist de 'rijken'?
- en mogen het ook gewone of ongewone hardwerkende vrouwen zijn?
- zijn mensen met een gemiddeld of hoger inkomen per definitie niet hardwerkend?
- zijn mensen met een gemiddeld of hoger inkomen per definitie niet gewoon?
Wat een vreselijk irritant woord, ooit geintroduceert door linkse partijen.... Echt de rilingen over de rug, zo populistisch. En nog steeds weet niemand wie er echt mee bedoeld wordt!
Het modale inkomen is tussen de 33.000 en 65.000 euro ongeveer. Dat is dus modaal = gemiddeld. Kennelijk slaat het woord dus niet op deze groep, want met dit inkomen ben je niet zielig.
Shellyke schreef:Hoe Geert Wilders door een aantal leden van de tweede kamer al jaren word aangevallen , uitgescholden en vergeleken word vergeet je voor het gemak. Dan is de zin, doe eens normaal man, toch niks! Naar mijn mening verlaag jij jezelf ook erg door te zeggen PVV gespuis.
sarabande schreef:Shellyke schreef:Hoe Geert Wilders door een aantal leden van de tweede kamer al jaren word aangevallen , uitgescholden en vergeleken word vergeet je voor het gemak. Dan is de zin, doe eens normaal man, toch niks! Naar mijn mening verlaag jij jezelf ook erg door te zeggen PVV gespuis.
Tegen Geert Wilders wordt weinig gescholden, zeker niet in verhouding tot de bakken met troep die hij over anderen uitstort. Hij vindt dat vrije meningsuiting, de meeste mensen vinden dat het in het parlement niet thuishoort, het is platvloers en erger het weerhoudt de kamer ervan om aandacht bij de echt belangrijke zaken te houden.
Het zegt wel wat over het niveau van Wilders en de mensen die dat leuk vinden
gummie schreef:@ Randalinpony: thanx voor de reactie![]()
@ Sarabande: ik viel net als Shellyke over de term 'PVV gespuis'. Niet omdat je dat niet mag zeggen, maar omdat je zo enorm valt over de bewoordingen van Wilders maar jij je er zelf ook gewoon schuldig aan maakt.
In het algemeen: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Wilders voor van alles en nog wat uitmaken, omdat hij anderen voor van alles en nog wat uitmaakt.... Vind ik niet logisch. Dus of het wordt toegestaan, of niet. Maar niet voor de een wel en de ander niet. Het is mij om het even of voor de ene of de andere optie gekozen wordt, maar vind het wel prettig als mensen gewoon stelling nemen tegen of vor, en zich er dan zelf ook aan houden
sarabande schreef:gummie schreef:@ Randalinpony: thanx voor de reactie![]()
@ Sarabande: ik viel net als Shellyke over de term 'PVV gespuis'. Niet omdat je dat niet mag zeggen, maar omdat je zo enorm valt over de bewoordingen van Wilders maar jij je er zelf ook gewoon schuldig aan maakt.
In het algemeen: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Wilders voor van alles en nog wat uitmaken, omdat hij anderen voor van alles en nog wat uitmaakt.... Vind ik niet logisch. Dus of het wordt toegestaan, of niet. Maar niet voor de een wel en de ander niet. Het is mij om het even of voor de ene of de andere optie gekozen wordt, maar vind het wel prettig als mensen gewoon stelling nemen tegen of vor, en zich er dan zelf ook aan houden
Dat haal ik zo uit de column van een nogal nette journalist die net zo als ik zich ergert aan het feit dat dat PVV vak van de 2e kamer een circus maakt door op alles van Wilders zegt te reageren met instemmend geroffel en ook vaak gejoel. Dat staat verre van regeren.
En je moet wel blind en doof willen zijn om steeds maar te blijven roepen hunnie doen het ook
Van een groot deel van die PVVers in die bankjes is vastgesteld dat het gespuis is die vrouwen verkrachten, zwangere vrouwen slaan en in de buik stompen, de buurman of bartender met een stok of hamer slaan etc. Dus het woord gespuis past gewoon bij het niveau.
gummie schreef:Ik hoop dat je, als je je eigen post naleest, ziet wat je zelf doet! Ongelooflijk...Je doet precies wat ik in mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, je doet er zelfs een schepje bovenop
sarabande schreef:gummie schreef:Ik hoop dat je, als je je eigen post naleest, ziet wat je zelf doet! Ongelooflijk...Je doet precies wat ik in mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, je doet er zelfs een schepje bovenop
Nee want in je vorige post heb je het over mensen die in de kamer zitten om daadwerkelijk mee het land te regeren. In het PVV vak zitten mensen die alleen mogen doen wat Wilders zegt. Hij is de alleen heerser een vorm van openlijke kritiek op hem is niet mogelijk en de PVV is nog steeds geen partij, dwz geen democratische organisatie.
Daarin wijkt de PVV volledig af van iedere andere partij in de 2e Kamer
Shellyke schreef:Hoe Geert Wilders door een aantal leden van de tweede kamer al jaren word aangevallen , uitgescholden en vergeleken word vergeet je voor het gemak. Dan is de zin, doe eens normaal man, toch niks! Naar mijn mening verlaag jij jezelf ook erg door te zeggen PVV gespuis.
stef schreef:Shellyke schreef:Hoe Geert Wilders door een aantal leden van de tweede kamer al jaren word aangevallen , uitgescholden en vergeleken word vergeet je voor het gemak. Dan is de zin, doe eens normaal man, toch niks! Naar mijn mening verlaag jij jezelf ook erg door te zeggen PVV gespuis.
Owh boehoehoe.... wilders is zo ontzettend zielig![]()
En aan wie heeft wilders dit te danken denk je?
Opvallend trouwens ook: Wilders mag aanvallen, uitschelden en vergelijkingen maken, maar als men dat richting wilders doet, mag het ineens niet van de achterban
Citaat:Als dan half nederland over bepaald taalgebruik valt, en dat mag maar wees daar dan consequent in, vraag ik me af waar we mee bezig zijn. Ja, ze zouden zich allemaal wat netter kunnen uitdrukken soms. Maar het blijven wel egwoon mensen en burgers net als wij, die ook eens gefrustreerd aken of zich aangevallen voelen.
gummie schreef:Ik hoop dat je, als je je eigen post naleest, ziet wat je zelf doet! Ongelooflijk...Je doet precies wat ik in mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, je doet er zelfs een schepje bovenop
Dit vind ik dus over 1 kam scheren, haatzaaien, discimineren, etc. Dit vind ik dus onderscheid maken ogv overtuiging. Dit vind ik dus onbeschoft. Dit valt voor mij onder het in een hoek zetten van een hele groep. En als je dan bedenkt hoeveel mensen op Wilders hebben gestemd, en dat je die dan even in 1 klap omlaag haalt zonder ze te kennen en er van uit te gaan dat die op een laag niveau zitten. Bah.
Citaat:Om een deel van de Nederlandse bevolking op een plek te zetten waar de PVV niet eens aan durft te denken.
randalinpony schreef:Comtesse:Citaat:Om een deel van de Nederlandse bevolking op een plek te zetten waar de PVV niet eens aan durft te denken.
Nee, een deel van de (wereld)bevolking wegzetten en hen allerhande negatiefs toedichten, dat zou de PVV nooit durven.![]()
Neemt niet weg dat ook de PVV-stemmer niet over één kam geschoren hoeft te worden, zat nette mensen die vooral uit onvrede op de PVV gestemd hebben, soms zelfs voornamelijk om het sociale beleid dat het verkiezingsprogramma beloofde.
Jammer dat dat dan niet waargemaakt wordt in het stemgedrag van de PVV.
Persoonlijk denk ik dat het gebruik maken van mensen in de politiek die geweldsmisdrijven op hun naam hebben of waartegen in ieder geval aangifte is gedaan in het verleden niet zo handig is, ik snap ook werkelijk niet dat het Wilders, met een aanhang van een miljoen Nederlanders, niet lukt een aantal meer representatieve (en wellicht meer capabele) mensen bijeen te brengen.
@Gummie: wat betreft de partij-inrichting van de PVV, het gaat er niet om of dat slim is, maar of het democratisch is, toch?
Je zou een dergelijke opzet kunnen rechtvaardigen in een opstartfase, maar in de huidige situatie, waarin de PVV praktisch meeregeert, kun je er toch wel heel wat op afdingen.
Hoe lang moet de PVV dan doorgaan met deze ondemocratische constructie en ondermijnt zij daarmee dan niet het democratische proces?
Dat vraag ik mij toch sterk af.
Blue_Eyes schreef:Ja, ze hangen het alleen niet aan de hoogste boom, hoe de partij in elkaar zit. Daar moet je echt zelf voor op zoek gaan en Wilders zou Wilders niet zijn als hij niet wist dat de meeste mensen dat toch niet doen. Beetje jammer.