Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraam

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:19

Van Wilders verrast het me niet. Vind alleen wel dat Rutte erboven had moeten staan. Als mensen het al ongepast vinden dat Wilders dat naar de premier roept, moet juist de premier er vind ik boven staan.

Ben wel blij dat de PVV nu 2 zetels verliest hierdoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:22

patatkraam schreef:
Van Wilders verrast het me niet. Vind alleen wel dat Rutte erboven had moeten staan. Als mensen het al ongepast vinden dat Wilders dat naar de premier roept, moet juist de premier er vind ik boven staan.

Ben wel blij dat de PVV nu 2 zetels verliest hierdoor.

Ik denk dat Rutte zichzelf wel voor zijn kop kon slaan toen hij daar in getrapt was.
Kan je nagaan hoeveel zelfbeheersing Cohen moet hebben die pas na een uur sarren en treiteren, opgezweept door het geroffel van het PVV gespuis, een keer uit zijn slof schoot.

Dat is ons parlement |(

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:23

Ik vind het een hele logische, menselijke reactie hoor. :j
Maar stom is het wel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:26

patatkraam schreef:
Ik vind het een hele logische, menselijke reactie hoor. :j
Maar stom is het wel.

Ja beide is waar en het overkomt hem vast geen 2e keer

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:49

Triest dat er door deze zin maar 1 schuldige word aangewezen. Kan je nagaan hoeveel zelfbeheersing Cohen moet hebben die pas na een uur sarren en treiteren, opgezweept door het geroffel van het PVV gespuis, een keer uit zijn slof schoot.

Hoe Geert Wilders door een aantal leden van de tweede kamer al jaren word aangevallen , uitgescholden en vergeleken word vergeet je voor het gemak. Dan is de zin, doe eens normaal man, toch niks! Naar mijn mening verlaag jij jezelf ook erg door te zeggen PVV gespuis.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:55

Mijn vader en ik hoorden het op 538, zegt ie; Die Wilders heeft zich kapot gelachen in de auto naar huis na dat debat, dat hij Rutte zo op de kast heeft gekregen :') Das echt mijn vader weer :)

Ik vond het wel komisch op zich, soms gaat het ff hard tegen hard... Nouja, dat kan. En dat ze dan niet meer uit de kast halen dan; doe ff normaal man, doe zelf normaal vind ik nog best kunnen hoor...

Kan me er verder ook echt niet druk over maken...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:04

gummie schreef:
Electra63 schreef:
Joost,
Je draait erom heen. :D

Op mijn bericht dat de VVD weinig maatregelen neemt voor Jan de arbeider, maar meer t.b.v. bedrijfsleven, antwoordt jij dat dit niet erg is, want maatregelen ten gunste van het bedrijfsleven komen ten goede aan Henk en Ingrid, want die behouden daardoor hun baan.
Dat klopt, maar je gaat dan voorbij aan de banen die door het beleid van o.a. de VVD op de tocht komen te staan: banen in de geestelijke gezondheidszorg, defensie, openbaar vervoer (hier in Rotterdam verdwijnen heel veel busroutes), bilbliotheken, enz.

Kwestie van keuzes maken.
Behalve dat er bijv. banen verdwijnen in de GGZ, wordt de patiëntenzorg minder, daardoor meer overlast voor de burger, enz.

Maar ik hoor graag van jou, welke fantastische maatregelen dit gedoogkabinet heeft genomen ten goede van de gewone burger :D , behalve dan het optrekken naar de 130 km/u en het burka-verbod.

Ik heb het al eerder gevraagd, maar nogmaals:

Wat is een ''gewone hardwerkende man"? Wie is "jan de arbeider"? Wie is "de gewone burger"?
- zijn er ook ongewone hardwerkende mannen?
- zijn er ook gewone, niet hardwerkende mannen of zijn dat dan weer de 'sloebers' of juist de 'rijken'?
- en mogen het ook gewone of ongewone hardwerkende vrouwen zijn?

- zijn mensen met een gemiddeld of hoger inkomen per definitie niet hardwerkend?
- zijn mensen met een gemiddeld of hoger inkomen per definitie niet gewoon?

Wat een vreselijk irritant woord, ooit geintroduceert door linkse partijen.... Echt de rilingen over de rug, zo populistisch. En nog steeds weet niemand wie er echt mee bedoeld wordt!

Het modale inkomen is tussen de 33.000 en 65.000 euro ongeveer. Dat is dus modaal = gemiddeld. Kennelijk slaat het woord dus niet op deze groep, want met dit inkomen ben je niet zielig.

Modaal is een geprikt inkomen dat staat voor het inkomen dat de grootste groep Nederlanders heeft. Het is 32.500.

65.000 is dus 2X modaal. :)

Verder is een arbeider voor mij iemand die in loondienst werkt en een functie in het bedrijfsproces uitoefent.
Ik schat in dat de meeste modaal of daaromtrent zullen verdienen. Vaklui (lassers, machinisten, techici enz.) verdienen meer dan productie en algemeen medewerkers, afhankelijk van hun waarde op de arbeidsmarkt en hun waarde voor het bedrijf.

Maar zo uit mijn hoofd (wat betekent dat ik het mis kan hebben :+ ) ligt het gemiddelde inkomen van de werkende Nederlander niet zo heel erg ver van modaal, rond 28.000 euro.

Ik snap niet waarom uit het gegeven dat arbeiders en mensen met lage lonen keihard werken voor hun centen (hoewel je ook daar zo je lijntrekker en luizenbaantje hebt natuurlijk), automatisch voortvloeit dat grootverdieners dat per definitie níet zouden doen?

Andersom geldt ook: dat er mensen met een topinkomen zijn die keihard werken en veel uren draaien, wil niet zeggen dat ze automatisch méér recht op een hoog inkomen hebben, omdat 'de rest' minder zou werken.

Dat is echt niet zomaar in het algemeen te zeggen hoor.

Leuk overzichtje waarin globaal verdiensten per beroep: http://www.gemiddeld-inkomen.nl/per-beroep.php

Waarom Cohen 'de grote gedoger is', kun je dat uitleggen? Behalve dan dat Wilders het constant roept zie ik daar namelijk niet zoveel bewijzen voor, volgens mij zit Cohen gewoon oppositie te voeren en stemt hij ook overeenkomstig.

Wilders daarentegen roept wel heel hard over Cohen, maar aan het PVV stemgedrag te zien, is hij toch écht wat hij Cohen verwijt.

Beproefde techniek, daar niet van, maar wel onder de gordel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:43

Shellyke schreef:
Hoe Geert Wilders door een aantal leden van de tweede kamer al jaren word aangevallen , uitgescholden en vergeleken word vergeet je voor het gemak. Dan is de zin, doe eens normaal man, toch niks! Naar mijn mening verlaag jij jezelf ook erg door te zeggen PVV gespuis.

Tegen Geert Wilders wordt weinig gescholden, zeker niet in verhouding tot de bakken met troep die hij over anderen uitstort. Hij vindt dat vrije meningsuiting, de meeste mensen vinden dat het in het parlement niet thuishoort, het is platvloers en erger het weerhoudt de kamer ervan om aandacht bij de echt belangrijke zaken te houden.
Het zegt wel wat over het niveau van Wilders en de mensen die dat leuk vinden

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:26

@ Randalinpony: thanx voor de reactie :) Ik stel de vraag omdat met de termen gewone hardwerkende burger, etc. een soort van onderscheid wordt gemaakt, in mijn ogen, dat niet strookt met de werkelijkheid. Ik vind dat door het gebruik van die termen juist een tegenstelling wordt gecreeerd, alsof alleen die groep die gewone hardwerkende burger wordt genoemd, hard werkt en gewoon is. Vandaar mijn vraag. En daarbij was het mij echt niet duidelijk wat de term inhield, want die heeft nog niemand uitgelegd tot nu toe :) Ik stelde de vraag in ieder geval niet om te sarren. Ik vind het gewoon geen passende term en vind het vervelend dat het te pas en te onpas wordt gebruikt, ook door mensen die geen flauw benul hebben van wat er mee bedoeld wordt.

Ik beweer overigens niet dat Cohen de grootste gedoger is...
Ik heb alleen even vermeld dat ik Cohen een populist vind. Al heel lang. Los van dit alles :)

@ Sarabande: ik viel net als Shellyke over de term 'PVV gespuis'. Niet omdat je dat niet mag zeggen, maar omdat je zo enorm valt over de bewoordingen van Wilders maar jij je er zelf ook gewoon schuldig aan maakt.

In het algemeen: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Wilders voor van alles en nog wat uitmaken, omdat hij anderen voor van alles en nog wat uitmaakt.... Vind ik niet logisch. Dus of het wordt toegestaan, of niet. Maar niet voor de een wel en de ander niet. Het is mij om het even of voor de ene of de andere optie gekozen wordt, maar vind het wel prettig als mensen gewoon stelling nemen tegen of vor, en zich er dan zelf ook aan houden :)
Laatst bijgewerkt door gummie op 26-09-11 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:39

sarabande schreef:
Shellyke schreef:

Tegen Geert Wilders wordt weinig gescholden, zeker niet in verhouding tot de bakken met troep die hij over anderen uitstort. Hij vindt dat vrije meningsuiting, de meeste mensen vinden dat het in het parlement niet thuishoort, het is platvloers en erger het weerhoudt de kamer ervan om aandacht bij de echt belangrijke zaken te houden.
Het zegt wel wat over het niveau van Wilders en de mensen die dat leuk vinden

Wij leven in een parlementaire democratie, waar burgers zichzelf verkiesbaar mogen stellen als zij de nederlandse nationaliteit bezitten en 18 jaar of ouder zijn. Het mooie daarvan is, dat iedereen (zwart/wit/hoogopgeleid/ongeschoold/jong/oud/gehandicapt/homo/hetero) de kans heeft om zich actief in de politiek te mengen. De mensen die in de Kamer zitten, zijn gekozen uit ons midden. Het zijn burgers, mensen, net als jij en ik, van vlees en bloed, maar die in tegenstelling tot ons de behoefte hebben gevoeld om het land te willen besturen of in ieder geval en bijdrage daaraan te leveren. En dat is een hele pittige taak. En ze doen het nooit goed, want er zijn altijd tegenstanders. En zelfs de achterban klaagt regelmatig steen en been. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. Ik probeer me wel eens vor te stellen hoe het moet zijn als politicus daar te staan en over de moeilijkste zaken te oordelen en beleid te maken. Dat is geen kinderspel. Als dan half nederland over bepaald taalgebruik valt, en dat mag maar wees daar dan consequent in, vraag ik me af waar we mee bezig zijn. Ja, ze zouden zich allemaal wat netter kunnen uitdrukken soms. Maar het blijven wel egwoon mensen en burgers net als wij, die ook eens gefrustreerd aken of zich aangevallen voelen.

Wilders heeft voor een politieke loopbaan gekozen. Niet om bedreigd of uitgescholden te worden, en ook niet omdat hij alle wijsheid in pacht zou hebben. Hij heeft een visie die door een deel van Nederland gedeeld wordt, en voor een deel niet. Zo werkt dat nu eenmaal. Het niet eens zijn met iemands visie moet geen reden zijn om diegene zo naar de grond te halen. Waar Wilders in ieder geval consequent in is, dat is dat hij niet alleen vindt dat hij vrij moet zijn om dit soort uitspraken te doen, maar dat hij vindt dat iedereen dat moet zijn.

Da''s mijn mening

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:50

gummie schreef:
@ Randalinpony: thanx voor de reactie :)
@ Sarabande: ik viel net als Shellyke over de term 'PVV gespuis'. Niet omdat je dat niet mag zeggen, maar omdat je zo enorm valt over de bewoordingen van Wilders maar jij je er zelf ook gewoon schuldig aan maakt.

In het algemeen: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Wilders voor van alles en nog wat uitmaken, omdat hij anderen voor van alles en nog wat uitmaakt.... Vind ik niet logisch. Dus of het wordt toegestaan, of niet. Maar niet voor de een wel en de ander niet. Het is mij om het even of voor de ene of de andere optie gekozen wordt, maar vind het wel prettig als mensen gewoon stelling nemen tegen of vor, en zich er dan zelf ook aan houden :)

Dat haal ik zo uit de column van een nogal nette journalist die net zo als ik zich ergert aan het feit dat dat PVV vak van de 2e kamer een circus maakt door op alles van Wilders zegt te reageren met instemmend geroffel en ook vaak gejoel. Dat staat verre van regeren.

En je moet wel blind en doof willen zijn om steeds maar te blijven roepen hunnie doen het ook

Van een groot deel van die PVVers in die bankjes is vastgesteld dat het gespuis is die vrouwen verkrachten, zwangere vrouwen slaan en in de buik stompen, de buurman of bartender met een stok of hamer slaan etc. Dus het woord gespuis past gewoon bij het niveau.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:03

sarabande schreef:
gummie schreef:
@ Randalinpony: thanx voor de reactie :)

Dat haal ik zo uit de column van een nogal nette journalist die net zo als ik zich ergert aan het feit dat dat PVV vak van de 2e kamer een circus maakt door op alles van Wilders zegt te reageren met instemmend geroffel en ook vaak gejoel. Dat staat verre van regeren.

En je moet wel blind en doof willen zijn om steeds maar te blijven roepen hunnie doen het ook

Van een groot deel van die PVVers in die bankjes is vastgesteld dat het gespuis is die vrouwen verkrachten, zwangere vrouwen slaan en in de buik stompen, de buurman of bartender met een stok of hamer slaan etc. Dus het woord gespuis past gewoon bij het niveau.

Ik hoop dat je, als je je eigen post naleest, ziet wat je zelf doet! Ongelooflijk... :n Je doet precies wat ik in mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, je doet er zelfs een schepje bovenop :? Dit vind ik dus over 1 kam scheren, haatzaaien, discimineren, etc. Dit vind ik dus onderscheid maken ogv overtuiging. Dit vind ik dus onbeschoft. Dit valt voor mij onder het in een hoek zetten van een hele groep. En als je dan bedenkt hoeveel mensen op Wilders hebben gestemd, en dat je die dan even in 1 klap omlaag haalt zonder ze te kennen en er van uit te gaan dat die op een laag niveau zitten. Bah.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:09

gummie schreef:
Ik hoop dat je, als je je eigen post naleest, ziet wat je zelf doet! Ongelooflijk... :n Je doet precies wat ik in mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, je doet er zelfs een schepje bovenop :?

Nee want in je vorige post heb je het over mensen die in de kamer zitten om daadwerkelijk mee het land te regeren. In het PVV vak zitten mensen die alleen mogen doen wat Wilders zegt. Hij is de alleen heerser een vorm van openlijke kritiek op hem is niet mogelijk en de PVV is nog steeds geen partij, dwz geen democratische organisatie.

Daarin wijkt de PVV volledig af van iedere andere partij in de 2e Kamer

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:15

sarabande schreef:
gummie schreef:
Ik hoop dat je, als je je eigen post naleest, ziet wat je zelf doet! Ongelooflijk... :n Je doet precies wat ik in mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, je doet er zelfs een schepje bovenop :?

Nee want in je vorige post heb je het over mensen die in de kamer zitten om daadwerkelijk mee het land te regeren. In het PVV vak zitten mensen die alleen mogen doen wat Wilders zegt. Hij is de alleen heerser een vorm van openlijke kritiek op hem is niet mogelijk en de PVV is nog steeds geen partij, dwz geen democratische organisatie.

Daarin wijkt de PVV volledig af van iedere andere partij in de 2e Kamer

Dat ik nog de moeite neem om hierop in te gaan.... Maar goed: de constructie zoals Wilders die gekozen heeft, is in navolging van wat er met de LPF is gebeurd niet onbegrijpelijk. Het is eerder slim dan slecht om het op deze manier vorm te geven, aangezien het een zeer snel gegroeide partij is en het risico van strubbelingen in die beginfase groot is.
Maar dat terzijde, want daar ging mijn post helemaal niet over. Op de een of andere manier vat jij de bedoelingen van wat ik probeer te zeggen heel anders op. Je mist de kern compleet. Jij gaat het over de democratische structuur van de partij PV hebben. Ik probeer aan te geven dat ook politici gewoon mensen van vlees en bloed zijn, die gekozen worden uit ons midden. Dat is de enige reden waarom ik het woord parlementaire democratie erbij heb gehaald. En dat we dat ook moeten realiseren als we ze met de grond gelijk maken en op ieder verkeerd woord pakken.

En verder ben ik er nu klaar mee... Op deze manier ga ik mijn vrije tijd niet besteden. Succes met de verdere discussie allemaal.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:23

Sarabande, ik weet nu tegen wie ik praat. Ik moet zeggen dat ik jou houding in alle opzichten ten stelligste afkeur, dat jij met je vingertje naar Geert Wilders en de rest van de PVV durft te wijzen zeg!

Gummie, sterkte! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:27

Shellyke schreef:

Owh boehoehoe.... wilders is zo ontzettend zielig |(

En aan wie heeft wilders dit te danken denk je?
Opvallend trouwens ook: Wilders mag aanvallen, uitschelden en vergelijkingen maken, maar als men dat richting wilders doet, mag het ineens niet van de achterban :?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:37

Iets van een spuit en iets met 11? Misschien eerst alles even lezen Stef voordat je reageert.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:41

stef schreef:
Shellyke schreef:

Owh boehoehoe.... wilders is zo ontzettend zielig |(

En aan wie heeft wilders dit te danken denk je?
Opvallend trouwens ook: Wilders mag aanvallen, uitschelden en vergelijkingen maken, maar als men dat richting wilders doet, mag het ineens niet van de achterban :?

Hier MOET ik op reageren, voor zover het op mij slaat...: ik ben NIET de achterban van Wilders. Dus voor zover mensen die conclusie trekken, nee!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 17:10

Citaat:
Als dan half nederland over bepaald taalgebruik valt, en dat mag maar wees daar dan consequent in, vraag ik me af waar we mee bezig zijn. Ja, ze zouden zich allemaal wat netter kunnen uitdrukken soms. Maar het blijven wel egwoon mensen en burgers net als wij, die ook eens gefrustreerd aken of zich aangevallen voelen.

Of die zelf aanvallen op de persoon doen?

Om in de politiek te overleven moet je een behoorlijk dikke huid hebben, ja. Maar ik blijf er toch bij dat dit gewoon helemaal niet nodig is.

Sorry, maar ik heb in mijn leven al heel wat vergaderingen bijgewoond waarin soms ook best hard tegen hard gediscussierd werd maar dit soort taalgebruik? :n

Wat betreft Cohen, sorry, te snel gelezen zeker.
Al zie ik ook niet wat er nou zo populistisch is aan Cohen, zeker niet als je hem vergelijkt met enkele andere kopstukken in de politiek.
Volgens mij was het mankement van Cohen nou juist in de verkiezingsdebatten dat hij niet gewend was aan het soort kinderachtige persoonlijke aanvallen en simplificerende oneliners waar de rest zich van bediende.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:42

gummie schreef:
Ik hoop dat je, als je je eigen post naleest, ziet wat je zelf doet! Ongelooflijk... :n Je doet precies wat ik in mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, je doet er zelfs een schepje bovenop :? Dit vind ik dus over 1 kam scheren, haatzaaien, discimineren, etc. Dit vind ik dus onderscheid maken ogv overtuiging. Dit vind ik dus onbeschoft. Dit valt voor mij onder het in een hoek zetten van een hele groep. En als je dan bedenkt hoeveel mensen op Wilders hebben gestemd, en dat je die dan even in 1 klap omlaag haalt zonder ze te kennen en er van uit te gaan dat die op een laag niveau zitten. Bah.

Ik ben ook heel blij dat jij dit ook inziet! Serieus! Sarabande zet zichzelf hiermee te kakken, al in meerdere berichten overigens. ;)

Ja, je wordt direct ook gebombardeerd hier als zijnde de achterban van Wilders. Ook zo fijn... Dat je het juist van meerdere kanten bekijkt, dat wordt voor het gemak vergeten, heel jammer. En maar bleren en spuien en janken... Zegt juist heel veel hoor. ;)

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:47

Doe es effe normaal man !!!

daar gaat de discussie over.
Wat ik hier allemaal terug lees daar verbleekt dat stukje taalgebruik in zijn geheel bij.
Hier doen mensen zich voor als het geweten van Nederland.
Maar ondertussen gebruiken ze alle door hen besproken "normen en waarden",in een overtreffende misselijk makende trap!
Om een deel van de Nederlandse bevolking op een plek te zetten waar de PVV niet eens aan durft te denken.

Als dit de mensen zijn die de tegen aanval op de PVV moeten gaan verzorgen !

Dan is het middel erger dan de kwaal.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 16:55

Comtesse:
Citaat:
Om een deel van de Nederlandse bevolking op een plek te zetten waar de PVV niet eens aan durft te denken.

Nee, een deel van de (wereld)bevolking wegzetten en hen allerhande negatiefs toedichten, dat zou de PVV nooit durven. :n

Neemt niet weg dat ook de PVV-stemmer niet over één kam geschoren hoeft te worden, zat nette mensen die vooral uit onvrede op de PVV gestemd hebben, soms zelfs voornamelijk om het sociale beleid dat het verkiezingsprogramma beloofde.
Jammer dat dat dan niet waargemaakt wordt in het stemgedrag van de PVV.

Persoonlijk denk ik dat het gebruik maken van mensen in de politiek die geweldsmisdrijven op hun naam hebben of waartegen in ieder geval aangifte is gedaan in het verleden niet zo handig is, ik snap ook werkelijk niet dat het Wilders, met een aanhang van een miljoen Nederlanders, niet lukt een aantal meer representatieve (en wellicht meer capabele) mensen bijeen te brengen.

@Gummie: wat betreft de partij-inrichting van de PVV, het gaat er niet om of dat slim is, maar of het democratisch is, toch?

Je zou een dergelijke opzet kunnen rechtvaardigen in een opstartfase, maar in de huidige situatie, waarin de PVV praktisch meeregeert, kun je er toch wel heel wat op afdingen.

Hoe lang moet de PVV dan doorgaan met deze ondemocratische constructie en ondermijnt zij daarmee dan niet het democratische proces?

Dat vraag ik mij toch sterk af.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:42

randalinpony schreef:
Comtesse:
Citaat:

Nee, een deel van de (wereld)bevolking wegzetten en hen allerhande negatiefs toedichten, dat zou de PVV nooit durven. :n

Neemt niet weg dat ook de PVV-stemmer niet over één kam geschoren hoeft te worden, zat nette mensen die vooral uit onvrede op de PVV gestemd hebben, soms zelfs voornamelijk om het sociale beleid dat het verkiezingsprogramma beloofde.
Jammer dat dat dan niet waargemaakt wordt in het stemgedrag van de PVV.

Persoonlijk denk ik dat het gebruik maken van mensen in de politiek die geweldsmisdrijven op hun naam hebben of waartegen in ieder geval aangifte is gedaan in het verleden niet zo handig is, ik snap ook werkelijk niet dat het Wilders, met een aanhang van een miljoen Nederlanders, niet lukt een aantal meer representatieve (en wellicht meer capabele) mensen bijeen te brengen.

@Gummie: wat betreft de partij-inrichting van de PVV, het gaat er niet om of dat slim is, maar of het democratisch is, toch?

Je zou een dergelijke opzet kunnen rechtvaardigen in een opstartfase, maar in de huidige situatie, waarin de PVV praktisch meeregeert, kun je er toch wel heel wat op afdingen.

Hoe lang moet de PVV dan doorgaan met deze ondemocratische constructie en ondermijnt zij daarmee dan niet het democratische proces?

Dat vraag ik mij toch sterk af.

Wat er democratisch aan is, Randalinpony, is dat mensen zelf kunnen kiezen om te stemmen op de PVV met de organisatie zoals die nu is ;) Dus dat proces wordt niet ondermijnd :)

Het gaat er om, dat mensen menen dat de PPV beschuldigd mag worden van bepaalde dingen, en andere partijen niet. Waar het om gaat is, dat de mensen die bepaalde dingen over de PVV zeggen, zich zelf schuldig maken aan datgene wat de PVV volegns hun doet. En wat ik dus had willen zeggen, is dat ik dat meten met 2 maten vind. Of je doet het wel, en staat ook toe dat anderen het doen. Of je staat het niet toe, keurt het af, en maakt jezelf er niet schuldig aan. Het gaat er om da mensen niet consequent zijn. Als je een moordenaar de kop afhakt, ben je zelf ook een moordenaar. Dat is waar ik heen wilde.

In mijn ogen vinden bepaalde mensen disciminatie, beledigen, haatzaaien wel toegestaan richting het een, maar niet richting het overige. Het wordt met hand en tand bestreden, en vervolgens toch net zo hard toegepast.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:44

Ja, ze hangen het alleen niet aan de hoogste boom, hoe de partij in elkaar zit. Daar moet je echt zelf voor op zoek gaan en Wilders zou Wilders niet zijn als hij niet wist dat de meeste mensen dat toch niet doen. Beetje jammer.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:45

Blue_Eyes schreef:
Ja, ze hangen het alleen niet aan de hoogste boom, hoe de partij in elkaar zit. Daar moet je echt zelf voor op zoek gaan en Wilders zou Wilders niet zijn als hij niet wist dat de meeste mensen dat toch niet doen. Beetje jammer.

Het is niet geheel onbegrijpelijk dat alleen de tegenstanders van de PVV zich hier druk om maken :P