Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:03

ach meissie toch, denk je dat nu werkelijk? Christelijke cultuur? Ben je gek. Je denkt toch niet dat we met kerst de geboorte van het kindeke Jezus vieren of zo?? Welnee we vieren het heidense feest van de winterwende. En je mag van me aannemen dat paashaas, meiboom, palmpasen echt geen joods christelijke roots hebben maar zo heidens zijn als de pest.

Leer eerst je geschiedenis eens echt, dan zul je zien dat tradities, normen en waarden, gewoontes en feestdagen zelden iets te maken hebben met de van oorsprong Christelijke cultuur, maar is overgenomen door de Christenen die hier het land gekerstend hebben. Maar het is fijn dat jij dat gelooft Mika11.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:04

Shellyke schreef:
Gaan we het nu hier over hebben Anne_ GTI? Maak je liever druk om het feit dat volgend jaar in sommige gezinnen waarbij beide ouders chronisch ziek zijn ineens een rekening van 420 euro op de mat ligt om ineens hun verplichte eigen risico te betalen. Dat is nu al een groot probleem, als ze aan alle kanten nog meer gekort worden, waar moeten ze dan ineens die 420 euro vandaan toveren?

Zet dat eens af tegen de kosten van invoering en handhaving van een wet die betrekking heeft op 180 (of 150) mensen. Zoethoudertje voor de achterban maar echte problemen worden verdoezeld. Veel mensen staat het water al tot aan de lippen of nog hoger. Daar krijg je criminaliteit van. Mensen zijn wanhopig op zoek naar manieren om de eindjes aan elkaar te knopen. Die paar vrouwen die elke dag een makkelijke kledingkeuze hebben zijn geen oorzaak van een probleem. Hun alles verhullende boerka wordt nu gebruikt om een veel groter probleem te verhullen.

Het gaat om boerka's en de bijbehorende boetes. Maar goed ik wil wel met je mee gaan als we er van alles en nog wat bij gaan halen. Wat denk je dan wat het kost om al die schatjes die het zo aan het begaaien zijn onze samenleving kost? De schatjes die niet willen integreren en iedere wet hier aan z'n laars lappen. Vele miljoenen zo niet miljarden zijn er 10tallen jaren naar die schatjes gegaan en er zullen nog vele miljoenen zo niet miljarden gaan volgen als dit zo door gaat. Dat zelfde geld zou ook besteed kunnen worden aan de chronische zieken, onze ouderen die krom gelegen hebben om een goede oude dag te hebben, maar die ze nu niet meer krijgen door dit soort onzin, enz enz. Is niet zo gek dat de mensen er kotsmisselijk van worden.

180 mensen hebben we het over. Die dragen die tenten met muskietennet. En daarvan is er zelfs nog nooit een verdachte geweest van een strafbaar feit, laat staan veroordeeld volgens mij. Anders had dat wel heeeeeeel breed uitgemeten gestaan op de voorkant van de Televaag. Daar hebben we het over, die zijn door deze wet geraakt omdat mensen bang zijn voor een kledingstuk. De rest van de personen waar jij het over hebt zullen zich niet persoonlijk geraakt voelen door deze wet. Ze zullen het alleen als een bevestiging zien dat zij als minderwaardig worden gezien in onze samenleving op basis van geloofsovertuiging.

Tijn

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:16

Er is wel een keer een overval geweest, jaren terug, ik dacht op de Blokker, waarbij 2 personen gehuld waren in een burka. Was toen bij opsporing verzocht. Signalement: blauwe burka, schoot niet echt op.
Ik kwam laatst een geheel gesluierde vrouw tegen in de H&M en toch maakte dat best indruk, wat ik zelf eigenlijk, van te voren, niet zo verwacht had.
Ik vraag me wel af of de gezichtbedekende gewaaddragende dames auto rijden, het lijkt mij ernstig het zicht belemmeren

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:23

ik kom hier in wijchen geregeld groepen vrouwen (en mannen :? )
met burka's tegen ,
en ja ik vind dat niet fijn ,
maar het enige waar ik me aan stoor is dat ik geen gezicht zie,
als ze nou alleen even de moeite zouden doen om hun ogen te laten zien zou ik het al een heel stuk meer respecteren,
dat is toch niet te veel gevraagt alleen de ogen laten zien?
ik bedoel dan hebben ze nog een burka aan (of zoiets)
en dan heb ik het idee tegen een mens te praten,
nu heb ik het idee dat er een groep tenten langs komt .....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:29

ponylies schreef:
met burka's tegen ,
als ze nou alleen even de moeite zouden doen om hun ogen te laten zien zou ik het al een heel stuk meer respecteren,

Ben je van plan dan om een gesprek te gaan voeren? Doe je dat altijd met iedereen die je tegenkom?
Maar ik snap best, dat je het geen fijn gezicht vindt, maar dat is IMO geen reden om het te verbieden.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:42

Die dragen die tenten met muskietennet. Een leuke, die houden we er in. Je begrijpt zelf ook wel dat het niet alleen om de boerka's gaat maar om het complete plaatje. Dit is wat de meeste mensen stoort. Als het zo doorgaat als voorheen hebben we op termijn ook de shariawet in Nederland. Nogal logisch dat de rem erop word getrokken.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:48

Dat we hun ogen niet zien,maakt niet uit.Iemand met een donkere zonnebril op daarvan zie je ook de ogen niet.Bij veel blinde mensen zien we ook de ogen niet,maar das een uitzondering.
Ik denk dat als de burka niet verboden zou worden er veel criminelen er misbruik van gaan maken.
Ze trekken een burka aan,gaan een winkel binnen en overvallen die.Signalement? is er niet.
Je ziet nu al criminelen die misbruik maken van de sinterklaas tijd,ze verkleden zich als zwarte Piet en gaan overvallen plegen.Is er ook geen signalement!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:52

Zwarte pieten dan maar verbieden? ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:53

mika11 schreef:
Nou, 1 reden:
De burka past niet bij de Christelijke cultuur en tradities van Nederland.

Daar pas ik ook niet bij met mn antichrist zijn. Ik ga mijn koffer maar alvast pakken...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:58

Electra63 schreef:
ponylies schreef:
met burka's tegen ,

Ben je van plan dan om een gesprek te gaan voeren? Doe je dat altijd met iedereen die je tegenkom?
Maar ik snap best, dat je het geen fijn gezicht vindt, maar dat is IMO geen reden om het te verbieden.

soms maak ik een praatje of vraag ik de weg ja ;)

maar misshien komt het er ook wel door doordat mijn moeder dit jaar berooft is van haar tas door zo'n groep in wijchen centrum toen we aan het shoppen waren .....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:00

Shiiiit ik heb donker haar, donkere ogen en ik geloof niet in God... Daar gaan mijn Nederlandse roots ;(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:02

ponylies schreef:
maar misshien komt het er ook wel door doordat mijn moeder dit jaar berooft is van haar tas door zo'n groep in wijchen centrum toen we aan het shoppen waren .....

Door dames in Burka??? Want dat hadden we zeker in DE landelijke ochtendkrant kunnen lezen

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:03

Ik blijf erbij dat de de staat er gewoon een centje aan wil verdienen :P
Bekeuring van over de 400 is altijd fijn voor de staat ...

Denk dat het verders niet zo heel veel zin heb om de discussie door te zetten want
alles word steeds maar herhaald
er zijn via de zoekfuntie zat van dezelfde topics als deze te vinden :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:06

shilady schreef:

Dat denk ik ook :) Een zinnige reden kan ik niet echt bedenken eigk. Ja, ik vind burka's niet prettig omdat het communicatie belemmert, maar een verbod vind ik ook weer niet noodzakelijk.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:06

Heino schreef:
shilady schreef:

Dat denk ik ook :) Een zinnige reden kan ik niet echt bedenken eigk. Ja, ik vind burka's niet prettig omdat het communicatie belemmert, maar een verbod vind ik ook weer niet noodzakelijk.

haha ja kan ook geen andere reden bedenken :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:08

Ik wel. Ik begrijp namelijk wel dat mensen geïntimideerd door burka's, ik denk alleen dat dat de invloed is van media. Maar in alle eerlijkheid, ik vind het ook geen fijn gezicht. Ik heb er alleen geen goede reden voor, ik vind het unheimisch

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:09

Heino schreef:
Daar pas ik ook niet bij met mn antichrist zijn. Ik ga mijn koffer maar alvast pakken...

Wat een onzin....ik ben als baby zijnde ook gedoopt....ben dus zogenaamd Rooms Katholiek.....nou laat ik dat allemaal van God niet geloven en velen met mij.....

Maaaaaaaaar ik ben wel op en top Nederlands!!!! Pas me aan aan alles en als iemand wel in God gelooft repecteer ik dat en luister.
Draai de feiten maar eens om, zie je in Turkije, Marokko een kerk staan of accepteren ze je zoals je bent.... NO WAY!!!!

Edit: en een Burka is gewoon intimiderend.....je kunt degene niet in de ogen kijken....je hebt geen idee wie of wat je voor je hebt
Laatst bijgewerkt door Winddancer op 17-09-11 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:10

MarcoBorsato schreef:
ik denk alleen dat dat de invloed is van media.

Dat denk ik ook :) En daarom vind ik het niet eerlijk die mensen daarvoor te bestraffen ;)
Ik vind burka's niet prettig, maar er is zoveel dat ik niet prettig vind, en daar hoef ik echt niet per se een verbod op.

Winddancer: van mij mag je zijn wie je bent, er zijn er wel een aantal in dit topic die vinden dat je levensstijl niet bij de Christelijke cultuur van Nederland (geen idee wat ermee bedoeld word, ik heb die zogenaamde Christelijke cultuur iig nog niet gevonden) past ;)
*edit* Zonnebrillen dan ook maar verbieden?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:12

dennisje schreef:
Ojajoh schreef:
Terecht!!!

Je gezicht bedekken, dus onherkenbaar maken werkt alleen maar criminaliteit in de hand

mee eens :)

Ben ik ook mee eens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:16

Winddancer schreef:
Draai de feiten maar eens om, zie je in Turkije, Marokko een kerk staan of accepteren ze je zoals je bent.... NO WAY!!!!

Ja, al die Hollandse gastarbeiders in Turkije en Marokko hebben mooi pech!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:18

Precies daarom vind ik ook dat als ze er zelf voor kozen om hierheen te komen gewoon heeft aan te passen aan de nederlandse normen en waarden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 17-09-11 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:18

Heino schreef:
MarcoBorsato schreef:
ik denk alleen dat dat de invloed is van media.

Dat denk ik ook :) En daarom vind ik het niet eerlijk die mensen daarvoor te bestraffen ;)
Ik vind burka's niet prettig, maar er is zoveel dat ik niet prettig vind, en daar hoef ik echt niet per se een verbod op.

Winddancer: van mij mag je zijn wie je bent, er zijn er wel een aantal in dit topic die vinden dat je levensstijl niet bij de Christelijke cultuur van Nederland (geen idee wat ermee bedoeld word, ik heb die zogenaamde Christelijke cultuur iig nog niet gevonden) past ;)
*edit* Zonnebrillen dan ook maar verbieden?

Zonnebrillen verbieden _O- Heb je wel eens iemand in een burka gezien?????? Je ziet niet eens of het een man of een vrouw is.
Daarbij is een zonnebril nog altijd een nuttig middel....om je ogen te beschermen ;) En je ziet wel degelijk wie voor je staat...heeft degene de zonnebril af herken je hem nog, zij het aan de kleding....bij een burka niet, zie je niks van degene.....oh ja en nooit opgevallen dat die mensen ook niet praten 8)7

Ik (en dat is mijn mening) vind gewoon dat je je moet aanpassen aan het betreffende land, doe ik zelf ook als ik op vakantie ga en dan ga ik niet eens daar wonen en profiteren van de wel hardwerkende mensen ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:20

MarcoBorsato schreef:
Winddancer schreef:

Ja, al die Hollandse gastarbeiders in Turkije en Marokko hebben mooi pech!

Ik ben dus sarcastisch

Winddancer schreef:
Zonnebrillen verbieden _O- Heb je wel eens iemand in een burka gezien?????? Je ziet niet eens of het een man of een vrouw is.
Daarbij is een zonnebril nog altijd een nuttig middel....om je ogen te beschermen ;) En je ziet wel degelijk wie voor je staat...heeft degene de zonnebril af herken je hem nog, zij het aan de kleding....bij een burka niet, zie je niks van degene.....oh ja en nooit opgevallen dat die mensen ook niet praten 8)7

Voor de mensen met een burka is een burka wel een nuttig middel. En ik wil je niet bang maken, maar vrouwen met een burka kunnen wel praten ;)

En profiteren :') Alle islamitische mensen bij mij op school, en dat zijn er echt een heleboel, doen minimaal HBO. Hoe bedoel je kortzichtig en veroordelend...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:24

Wat is nou nuttig aan een burka???????
Het enige nuttige dat ik kan bedenken is dat je zo anoniem over straat kunt.....en eventueel misdrijven plegen, want ja is wel makkelijk zo.

Vertel mij eens waarom wij het moeten accepteren met alle gevaren en ook nog betalen en werken voor hun? Zou je daar nooit hoeven te proberen....wordt niet geaccepteerd en je krijgt het niet....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:24

Winddancer schreef:

Ik (en dat is mijn mening) vind gewoon dat je je moet aanpassen aan het betreffende land, doe ik zelf ook als ik op vakantie ga en dan ga ik niet eens daar wonen en profiteren van de wel hardwerkende mensen ;)

Jup, ik heb weleens iemand in een burka gezien. En ik vind het jammer dat ik geen idee heb wie er achter zit, maar ik slaap er geen nacht minder om :)
Voor jou heeft een zonnebril nut, het beschermt je ogen. Voor een burka-drager heeft een burka nut, het verbergt haar schoonheid. Ieder zijn ding, toch?

Dat mensen zich aan moeten passen aan het land waar ze wonen ben ik absoluut met je eens, maar een verbod vind ik ook weer niet nuttig. Dan ben ik meer de Nederlandse taal spreken verplicht stellen wanneer je een uitkering aan wilt vragen, in plaats van zoiets onzinnigs als 180 mensen bestraffen 'omdat het niet bij de Nederlandse normen en waarden past'. Die mensen doen niemand kwaad, al die angst is nergens op gebaseerd. Terwijl mensen die geeneens Nederlands spreken en toch een uitkering aan willen vragen lekker hun gang kunnen gaan en Nederland wel degelijk kwaad doen door uitkeringstrekker te spelen. Nederlandse taal spreken vind ik wel ff wat belangrijker wanneer we het over integratie hebben. Kwestie van prioriteiten stellen, zou de overheid ook eens moeten doen :)

Winddancer schreef:
Vertel mij eens waarom wij het moeten accepteren met alle gevaren en ook nog betalen en werken voor hun?

Je neemt nu maar even aan dat mensen met een burka per definitie niet werken. Slordig. Of kan je me daar wat bewijs voor leveren?
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 17-09-11 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt