Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shellyke schreef:Gaan we het nu hier over hebben Anne_ GTI? Maak je liever druk om het feit dat volgend jaar in sommige gezinnen waarbij beide ouders chronisch ziek zijn ineens een rekening van 420 euro op de mat ligt om ineens hun verplichte eigen risico te betalen. Dat is nu al een groot probleem, als ze aan alle kanten nog meer gekort worden, waar moeten ze dan ineens die 420 euro vandaan toveren?
Zet dat eens af tegen de kosten van invoering en handhaving van een wet die betrekking heeft op 180 (of 150) mensen. Zoethoudertje voor de achterban maar echte problemen worden verdoezeld. Veel mensen staat het water al tot aan de lippen of nog hoger. Daar krijg je criminaliteit van. Mensen zijn wanhopig op zoek naar manieren om de eindjes aan elkaar te knopen. Die paar vrouwen die elke dag een makkelijke kledingkeuze hebben zijn geen oorzaak van een probleem. Hun alles verhullende boerka wordt nu gebruikt om een veel groter probleem te verhullen.
Het gaat om boerka's en de bijbehorende boetes. Maar goed ik wil wel met je mee gaan als we er van alles en nog wat bij gaan halen. Wat denk je dan wat het kost om al die schatjes die het zo aan het begaaien zijn onze samenleving kost? De schatjes die niet willen integreren en iedere wet hier aan z'n laars lappen. Vele miljoenen zo niet miljarden zijn er 10tallen jaren naar die schatjes gegaan en er zullen nog vele miljoenen zo niet miljarden gaan volgen als dit zo door gaat. Dat zelfde geld zou ook besteed kunnen worden aan de chronische zieken, onze ouderen die krom gelegen hebben om een goede oude dag te hebben, maar die ze nu niet meer krijgen door dit soort onzin, enz enz. Is niet zo gek dat de mensen er kotsmisselijk van worden.
ponylies schreef:ik kom hier in wijchen geregeld groepen vrouwen (en mannen)
met burka's tegen ,
en ja ik vind dat niet fijn ,
maar het enige waar ik me aan stoor is dat ik geen gezicht zie,
als ze nou alleen even de moeite zouden doen om hun ogen te laten zien zou ik het al een heel stuk meer respecteren,
dat is toch niet te veel gevraagt alleen de ogen laten zien?
ik bedoel dan hebben ze nog een burka aan (of zoiets)
en dan heb ik het idee tegen een mens te praten,
nu heb ik het idee dat er een groep tenten langs komt .....
Electra63 schreef:ponylies schreef:ik kom hier in wijchen geregeld groepen vrouwen (en mannen)
met burka's tegen ,
en ja ik vind dat niet fijn ,
maar het enige waar ik me aan stoor is dat ik geen gezicht zie,
als ze nou alleen even de moeite zouden doen om hun ogen te laten zien zou ik het al een heel stuk meer respecteren,
dat is toch niet te veel gevraagt alleen de ogen laten zien?
ik bedoel dan hebben ze nog een burka aan (of zoiets)
en dan heb ik het idee tegen een mens te praten,
nu heb ik het idee dat er een groep tenten langs komt .....
Ben je van plan dan om een gesprek te gaan voeren? Doe je dat altijd met iedereen die je tegenkom?
Maar ik snap best, dat je het geen fijn gezicht vindt, maar dat is IMO geen reden om het te verbieden.
shilady schreef:Ik blijf erbij dat de de staat er gewoon een centje aan wil verdienen
Bekeuring van over de 400 is altijd fijn voor de staat ...
Heino schreef:shilady schreef:Ik blijf erbij dat de de staat er gewoon een centje aan wil verdienen
Bekeuring van over de 400 is altijd fijn voor de staat ...
Dat denk ik ookEen zinnige reden kan ik niet echt bedenken eigk. Ja, ik vind burka's niet prettig omdat het communicatie belemmert, maar een verbod vind ik ook weer niet noodzakelijk.
Heino schreef:Daar pas ik ook niet bij met mn antichrist zijn. Ik ga mijn koffer maar alvast pakken...
MarcoBorsato schreef:ik denk alleen dat dat de invloed is van media.
Heino schreef:MarcoBorsato schreef:ik denk alleen dat dat de invloed is van media.
Dat denk ik ookEn daarom vind ik het niet eerlijk die mensen daarvoor te bestraffen
Ik vind burka's niet prettig, maar er is zoveel dat ik niet prettig vind, en daar hoef ik echt niet per se een verbod op.
Winddancer: van mij mag je zijn wie je bent, er zijn er wel een aantal in dit topic die vinden dat je levensstijl niet bij de Christelijke cultuur van Nederland (geen idee wat ermee bedoeld word, ik heb die zogenaamde Christelijke cultuur iig nog niet gevonden) past
*edit* Zonnebrillen dan ook maar verbieden?
MarcoBorsato schreef:Winddancer schreef:Draai de feiten maar eens om, zie je in Turkije, Marokko een kerk staan of accepteren ze je zoals je bent.... NO WAY!!!!
Ja, al die Hollandse gastarbeiders in Turkije en Marokko hebben mooi pech!
Winddancer schreef:Zonnebrillen verbiedenHeb je wel eens iemand in een burka gezien?????? Je ziet niet eens of het een man of een vrouw is.
Daarbij is een zonnebril nog altijd een nuttig middel....om je ogen te beschermenEn je ziet wel degelijk wie voor je staat...heeft degene de zonnebril af herken je hem nog, zij het aan de kleding....bij een burka niet, zie je niks van degene.....oh ja en nooit opgevallen dat die mensen ook niet praten
Winddancer schreef:Zonnebrillen verbiedenHeb je wel eens iemand in een burka gezien?????? Je ziet niet eens of het een man of een vrouw is.
Daarbij is een zonnebril nog altijd een nuttig middel....om je ogen te beschermenEn je ziet wel degelijk wie voor je staat...heeft degene de zonnebril af herken je hem nog, zij het aan de kleding....bij een burka niet, zie je niks van degene.....oh ja en nooit opgevallen dat die mensen ook niet praten
![]()
Ik (en dat is mijn mening) vind gewoon dat je je moet aanpassen aan het betreffende land, doe ik zelf ook als ik op vakantie ga en dan ga ik niet eens daar wonen en profiteren van de wel hardwerkende mensen
Winddancer schreef:Vertel mij eens waarom wij het moeten accepteren met alle gevaren en ook nog betalen en werken voor hun?