Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:27

Laat maar, met jou ga ik niet in discussie verder :n

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:28

:') nee doe maar niet joh......

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:28

quartel schreef:
dat is toch raar?
Je hebt het gevonden....niet gestolen!!!
Als de eigenaar zich niet binnen een jaar dan bij jou meld mag je het houden.....zo is dat volgens de wet toch?
Aan de andere kant.......is het wel zo milieuvriendelijk om die troep op te ruimen hoor :+

Je hebt het wel gestolen, de eigenaar staat ernaar te kijken terwijl jij met je schijnheilige kop ermee wegloopt. Ik vind het ronduit asociaal en zeer zielig van de mensen die het geld hebben meegenomen. Als zij boodschappen doen en de volle boodschappentas valt uit je handen en al je net aangekochte boodschappen vallen op straat en iedereen om je heen komt, raapt dingen op en loopt er vervolgens mee weg. Dat is toch hartstikke schofterig en je reinste diefstal >;) ik hoop dat die man aangifte doet, en de politie iedereen oppakt voor diefstal die gefilmd zijn. Dat zal ze leren ~~}>

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:29

kijk en daar ga je de fout in.
De vervoerder staat er bij te kijken.......dat is niet de eigenaar!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:30

12sterre34 schreef:
Je hebt het wel gestolen, de eigenaar staat ernaar te kijken terwijl jij met je schijnheilige kop ermee wegloopt. Ik vind het ronduit asociaal en zeer zielig van de mensen die het geld hebben meegenomen. Als zij boodschappen doen en de volle boodschappentas valt uit je handen en al je net aangekochte boodschappen vallen op straat en iedereen om je heen komt, raapt dingen op en loopt er vervolgens mee weg. Dat is toch hartstikke schofterig en je reinste diefstal >;) ik hoop dat die man aangifte doet, en de politie iedereen oppakt voor diefstal die gefilmd zijn. Dat zal ze leren ~~}>

Zij het dat het niet de eigenaar is, maar inderdaad - degeen die er verantwoordelijk voor is, staat erbij te kijken. Vooruit dan, al zou ik boodschappen doen voor mijn oma en scheurt de tas ;)

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:31

quartel schreef:
kijk en daar ga je de fout in.
De vervoerder staat er bij te kijken.......dat is niet de eigenaar!!

Daar ga jij de fout in, hij is onder diensttijd en daarmee verantwoordelijk voor het geld. Dat betekent dat hij wel degelijk de eigenaar is op dat moment. Hij heeft zeggenschap erover totdat hij het overdraagt aan zijn baas.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:33

en dus is de persoon die er de verantwoording voor had er niet netjes mee omgegaan he?
Verantwoording ergens over hebben is trouwens iets heel anders dan eigenaar zijn

Blue_Eyes

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:34

En dus mag jij het jatten, want hij is er niet netjes mee omgegaan. Hoezo omgekeerde wereld :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:36

tuurlijk mag ik dat....of jij het nou leuk vind of niet......en daar lig ik dus niet echt wakker van.
Waar ik wel wakker van lig is dat ik op het moment dat het voor het oprapen lag compleet ergens anders was :D

Winddancer

Tuurlijk is het illegaal, mag niet hoe dan ook, het is niet van jou, maaaaaaaar...ik wil eens kijken als het voor je neus gebeurd en iedereen om je heen begint het geld op te rapen en mee te nemen en het ligt letterlijk voor het oprapen........wedden dat je dan ook net zo goed iets meeneemt.

12sterre34

Niet netjes mee omgegaan of niet. Het geld is niet van jou dus blijf je met je tengels ervanaf. Als jij een fiets ziet staan met het slot open neem jij die mee omdat de eigenaar er niet netjes kee omgaat. Ik hoop dat jouw huis wordt leeggeroofd waar je bijstaat aangezien jij er zelf ook geen moeite mee hebt spullen van anderen zonder gene mee te nemen. Vraag me af wat voor crappy opvoeding jij hebt gehad.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:37

Ja, wist je dat niet Blue-Eyes, als jij je tasje laat vallen op de markt en ik zie dat en raap het op, dan mag ik het gewoon meenemen hoor. 8)7 8)7 8)7

(ik blijf me verbazen hier in dit topic)

Winddancer

quartel schreef:
Waar ik wel wakker van lig is dat ik op het moment dat het voor het oprapen lag compleet ergens anders was :D

_O-
Ik was wel in de buurt, maar helaas niet op de juiste plek :D

12sterre34

quartel schreef:
tuurlijk mag ik dat....of jij het nou leuk vind of niet......en daar lig ik dus niet echt wakker van.

Je mag het niet, het is officieel diefstal zei de politie erna zelf :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:38

12sterre34 schreef:
Niet netjes mee omgegaan of niet. Het geld is niet van jou dus blijf je met je tengels ervanaf. Als jij een fiets ziet staan met het slot open neem jij die mee omdat de eigenaar er niet netjes kee omgaat. Ik hoop dat jouw huis wordt leeggeroofd waar je bijstaat aangezien jij er zelf ook geen moeite mee hebt spullen van anderen zonder gene mee te nemen. Vraag me af wat voor crappy opvoeding jij hebt gehad.

:') net als zij ben ik ook verzekerd hoor.....geen probleem.
Als ze denken dat er wat te halen valt......... :')

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:40

quartel schreef:
12sterre34 schreef:

:') net als zij ben ik ook verzekerd hoor.....geen probleem.
Als ze denken dat er wat te halen valt......... :')

Heb je ook een levensverzekering? Zo ja, dan zeg je zeker ook "vermoord me maar, ik ben toch verzekerd"

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:40

Ik vond dat die mensen (wat ik heb gezien op tv) nog vrij rustig rondliepen. Ik zou dat veel sneller kunnen :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:41

jeetje, wat een drama maak jij er van zeg.....nou succes, ik ga weer even werken voor mijn geld ;)

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:43

Geen drama, ik zeg gewoon wat jij de hele tijd bent aan het verdedigen (een vrij sneue levensopvatting Y;( )

Oh, en je geeft geen antwoord op mijn eerdergestelde vraag..
Laatst bijgewerkt door 12sterre34 op 30-08-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:44

hm zullen we hier even een nieuw ''graai topic'' voor openen? wat zou jij doen als........ ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:46

12sterre34 schreef:
Heb je ook een levensverzekering? Zo ja, dan zeg je zeker ook "vermoord me maar, ik ben toch verzekerd"

Sorry maar wat een onzin.....wat heeft een mensenleven in godsnaam te maken met wat geld van een groot bedrijf? Daar gaat echt niemand dood van hoor....

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:46

Die mensen mogen zich kapot schamen die daar staan te graaien naar geld wat niet eens van hun is. Echt schandalig vind ik het, pure diefstal. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gaan graaien en het geld in eigen zak te steken. Zou me dood schamen. Ik verdien liever mijn geld door gewoon te werken.
Mijn giechel valt ook open van verbazing als ik merendeel van de reacties hier op Bokt lees.....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:49

Blue_Eyes schreef:
Ik heb geen last van plaatsvervangende schaamte. Ik kan er gewoon boos om worden dat zoveel mensen het gewoon normaal vinden om grote geldbedragen simpelweg te jatten... :x Echt, belachelijk. :r

nou ga ik heel bokt hier over me heen krijgen maar wat een nsb gedrag hier :x als ik het niet krijg krijg jij het ook niet jesus wat een kinderachtig gedoe hierzo jaloers gedrag :x ..

waarom zou men zich moeten schamen? wil al deze mensen die zeggen geld terug brengen naar politie bla bla bla wat deze mensen zouden doen als er een hoop geld voor hun neus op de grond lag kinderachtig gedoe...sorry maar als ik een portemonee vind dan kijk ik ook gewoon eerst of er geld in zit want dat gaat dan mooi in me eigen zak...

en even over t open laten staan van een fiets ja hoor vaak zak dronken op andermans fiets naar huis gefietst en de fiets afgefietst of doorverkocht :j := moet men ze fiets maar niet open laten staan...
alhoewel ik ook wel heerlijk kan genieten van t feit van sleutels eruit halen en dan op een afstandje gaan toekijken hoe diegene opzoek is naar sleutels _O-

i know ben gewoon anders dan de meeste mensen hier
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 30-08-11 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:51

NathalietjeB schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik heb geen last van plaatsvervangende schaamte. Ik kan er gewoon boos om worden dat zoveel mensen het gewoon normaal vinden om grote geldbedragen simpelweg te jatten... :x Echt, belachelijk. :r

nou ga ik heel bokt hier over me heen krijgen maar wat een nsb gedrag hier :x als ik het niet krijg krijg jij het ook niet jesus wat een kinderachtig gedoe hierzo jaloers gedrag :x ..

waarom zou men zich moeten schamen? wil al deze mensen die zeggen geld terug brengen naar politie bla bla bla wat deze mensen zouden doen als er een hoop geld voor hun neus op de grond lag kinderachtig gedoe...sorry maar als ik een portemonee vind dan kijk ik ook gewoon eerst of er geld in zit want dat gaat dan mooi in me eigen zak...

Mag toch hopen dat als ik mijn portemonnee verlies, deze niet in de handen valt van mensen zoals jij! :? :r

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:53

Wow ik vind het gewoon gênant om te lezen wat hier allemaal boven staan... dat mensen echt zo kunnen zijn en zich daar niet schuldig om voelen... en andere mensen die wel eerlijk zijn en gewoon werken voor hun geld uitmaken voor schijnheilig en NSB'ers?