Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:En dan??? als ze wel allemaal overleven???dan heb je er teveel waar je weer niet voor kan zorgen.
Begin dan maar met bejaardencentrum ofzo, dan kan er mensen er gaan werken en er oude mensen verzorgen, is er weer wat minder werkloosheid en hebben ze weer wat nuttigs te doen dan almaar te fokken en te niksen en of oorlogen te voeren.
Ragdollcat schreef:Stel je eens voor: als er geen tv was of wat dan ook en vliegtuigen nu in deze tijd, dan hadden ze het zelf moeten oplossen hoor.
Ik blijf erbij, ik geef helemaal niks meer want het komt hoe dan ook verkeerd terecht en of wordt verkeerd besteed. Kijk maar naar het hier en nu nog niks verbeterd.
Juliamaria: het is gewoon de waarheid, kijk eens hoeveel mensen kinderen hebben. Kijk eens hoeveel ziekten er zijn. Kijk eens hoeveel er mensen vermoord zijn en worden om niks of ze niks waard zijn. Kijk maar hoeveel criminelen er zijn. Kijk maar hoe de natuur er naar de kloten gaan door te veel mensen. Kijk eens hoeveel onschuldige mensen er daaronder lijden. Kijk eens hoe lang t al duurt, toch zeker al tientallen jaren, en nog steeds zelfde problemen.
Nee ik ben niet dom het is gewoon de waarheid. Als je het zo erg vind en ons niet gelooft dan ga je er toch heen om ze te helpen en ze te gaan opleiden, of ik noem maar wat op, t helpt toch geen zier, het is geld investeren in bodemloze put en dweilen met de kraan open.
_Covergirl_ schreef:gohya schreef:Teveel mensen?weet je wel hoe groot dat land is?
Nederland heeft teveel mensen,niet Afrika.
Als ze op tijd regen hebben daar,is er nix aan de hand! dan hebben ze geen hongernood.
Psies!
JuliaMaria schreef:Ragdollcat schreef:Stel je eens voor: als er geen tv was of wat dan ook en vliegtuigen nu in deze tijd, dan hadden ze het zelf moeten oplossen hoor.
Ik blijf erbij, ik geef helemaal niks meer want het komt hoe dan ook verkeerd terecht en of wordt verkeerd besteed. Kijk maar naar het hier en nu nog niks verbeterd.
Juliamaria: het is gewoon de waarheid, kijk eens hoeveel mensen kinderen hebben. Kijk eens hoeveel ziekten er zijn. Kijk eens hoeveel er mensen vermoord zijn en worden om niks of ze niks waard zijn. Kijk maar hoeveel criminelen er zijn. Kijk maar hoe de natuur er naar de kloten gaan door te veel mensen. Kijk eens hoeveel onschuldige mensen er daaronder lijden. Kijk eens hoe lang t al duurt, toch zeker al tientallen jaren, en nog steeds zelfde problemen.
Nee ik ben niet dom het is gewoon de waarheid. Als je het zo erg vind en ons niet gelooft dan ga je er toch heen om ze te helpen en ze te gaan opleiden, of ik noem maar wat op, t helpt toch geen zier, het is geld investeren in bodemloze put en dweilen met de kraan open.
Ga er eerst zelf maar eens kijken.Iets wat je duidelijk nog niet gedaan hebt.
En jij betrekt geld erbij, maar ik ben wel de laatste die vind dat hier geld in gestoken moet worden. Heb ik al meerdere malen aangegeven. Ik vind dat er iets aan de regering gedaan moet worden.
Suzanne F. schreef:gohya schreef:Als ze op tijd regen hebben daar,is er nix aan de hand! dan hebben ze geen hongernood.
Oh ja en dus??? Investeren in regemachines daar? Medicijnmannen betalen om regendansjes te doen??
Wat wil je er tegen doen?
gohya schreef:Suzanne F. schreef:
Als ze op tijd regen hebben daar,is er nix aan de hand! dan hebben ze geen hongernood.
Oh ja en dus??? Investeren in regemachines daar? Medicijnmannen betalen om regendansjes te doen??
Wat wil je er tegen doen?
JuliaMaria schreef:Ragdollcat schreef:En dan??? als ze wel allemaal overleven???dan heb je er teveel waar je weer niet voor kan zorgen.
Begin dan maar met bejaardencentrum ofzo, dan kan er mensen er gaan werken en er oude mensen verzorgen, is er weer wat minder werkloosheid en hebben ze weer wat nuttigs te doen dan almaar te fokken en te niksen en of oorlogen te voeren.
Zeggen dat deze mensen alleen maar fokken, niksen en oorlog voeren raakt natuurlijk kant noch wal. Valt puur onder generalisatie en een groot gebrek aan kennis.... Ik ga er verder niet inhoudelijk op in, vind het belachelijk dat het niet voor zich spreekt dat dit gewoon doodnormale mensen zijn die proberen te overleven onder vreselijke omstandigheden....
Electra63 schreef:quote]
Juliamaria, ik ben het helemaal met je eens. Ik stop ook altijd maar met discussiëren, omdat ik bijna niet kan geloven, dat mensen inderdaad zo kortzichtig en egoïstisch zijn.
Er bestaat ook nog zoiets als solidariteit., mededogen en je gewoon verplaatsen in iemand. En of je dan geld doneert, vind ik niet zo heel erg belangrijk (in dit topic).
Als ik het voor het zeggen had, bepaalde ik misschien ook wel, dat bepaalde Nederlanders, Europeanen of misschien wel bokkers geen kinderen mogen krijgen. IMO lopen hier ook heel veel ongeschikte ouders rond.
Suzanne F. schreef:Een systeem om van zout water, zoet water te maken kost gigantisch veel geld als investering en daarna kost het gigantisch veel energie. Het is dus ook nog heel duur om aan de gang te houden. Kost ook veel onderhoud om die installatie draaiende te houden. Het is een omgekeerde osmose systeem, reverse osmosis met membranen. Is echt niet uitvoerbaar in zulke arme landen.
Kan je beter meer putten slaan om grondwater te pompen. Of gewoon oppervlaktewaterzuiveringen die over een zandfilter gaan.
gohya schreef:Dat kost idd. gigantisch veel,maar er word ook gigantisch veel geld in Afrika gepompt en dat helpt allemaal maar tijdelijk en weg zijn al die miljoenen.Zo'n systeem is al dat geld wel waard,en energie erin stoppen?ja ook dat is idd. zo.Maar als je kijkt dat het wél de hongernood oplost,lijkt het me allemaal wel waard.
Maar waarom is dat niet uitvoerbaar dan in arme landen?
Waterpompen staan droog met extreme droogte,het grondwater zakt of staat droog.