Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gabjj8 schreef:Blue_Eyes schreef:Ik kan maar weinig medelijden opbrengen voor iemand die in koelen bloede 92 mensen vermoordt.
Je weet niet of hij dit in koele bloede heeft gedaan.
Die meneer is ziek, heel erg ziek en heel zielig.
Maar iedereen beoordeeld en veroordeeld deze man.
gabjj8 schreef:[/quote]Blue_Eyes schreef:Ik kan maar weinig medelijden opbrengen voor iemand die in koelen bloede 92 mensen vermoordt.
Je weet niet of hij dit in koele bloede heeft gedaan.
Die meneer is ziek, heel erg ziek en heel zielig.
Maar iedereen beoordeeld en veroordeeld deze man.
Anne_GTI schreef:Ik hoop dat de Noren hem op een afgelegen eiland zetten zonder geweer met flink wat ijsberen. Dan is dat probleem ook weer opgelost.
Ik vind het ook walgelijk dat er mensen zijn die zijn daad als iets positiefs kunnen uitleggen.
Het doden van mensen is nooit een oplossing al is de ijsbeer wel alle hulp nodig om te kunnen overleven met de huidige klimaatsveranderingen.
geerke schreef:zijn daad is vreselijk...ziek gewoon.
Maar zijn beweegredenen begrijpelijk,hij is tegen de islamisering van Europa.
En hij is niet de enige hoor.
Maar om daar nu mensen voor te vermoorden....nee.
Blue_Eyes schreef:Nou ja, Saar praat hier al een paar dagen mee hoor... Ik vind je opmerking ook niet zo gepast, ik vind er niks begrijpelijks aan. Zelfs al ben je tegen de islamisering van Europa - dan nog is dat geen enkele reden om bijna 100 mensen te vermoorden...
Daphna schreef:Zijn daad zal massale afschuw wekken maar tegelijkertijd sommigen inspireren: zij zullen overgaan tot de propaganda van de daad. Radicaal rechts heeft nu zijn eigen Al-Qaida. In zijn documenten houdt Breivik hen al een merknaam voor: Tempeliers.
sarabande schreef:Die hier al een paar keer genoemde 21 jaar is geen ultimatum, die kunnen telkens met 5 jaar verlengd worden.
Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand ooit nog vrij komt, zeker omdat hij helemaal geen berouw heeft, integendeel hij lijkt trots op zijn zorgvuldig geplande wandaden
Nicolletje schreef:Profiel van Anders Breivik: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6972/Aan ... rant.dhtml
Het is gewoon een op het oog leuke jongen en niet dom ook als je zo zijn manifest leest en ziet dat hij niet alleen goed ict'er en zakenman was maar ook bommenexpert.
Ik begrijp niet waarom hij zijn intelligentie op deze manier heeft gebruikt en heeft gedacht dat onschuldige kinderen vermoorden de beste manier is geweest
Mischa schreef:Het verbaasd me dat dat document van Anders Breivik gewoon openbaar op internet staat, bedoel er staat nogal verfijnde informatie in... gaat dat mensen niet wijzer maken dan nodig?
sarabande schreef:Die hier al een paar keer genoemde 21 jaar is geen ultimatum, die kunnen telkens met 5 jaar verlengd worden.
Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand ooit nog vrij komt, zeker omdat hij helemaal geen berouw heeft, integendeel hij lijkt trots op zijn zorgvuldig geplande wandaden
Citaat:'Het zou wel te gek zijn als mensen heel erg verbaasd zouden zijn.'
sarabande schreef:geerke schreef:zijn daad is vreselijk...ziek gewoon.
Maar zijn beweegredenen begrijpelijk,hij is tegen de islamisering van Europa.
En hij is niet de enige hoor.
Maar om daar nu mensen voor te vermoorden....nee.
Begrijpelijk![]()
![]()
![]()
Er is helemaal geen Islamisering van Europa, er is een multiculturele samenleving waar racisten niet tegen kunnen