Aanslag Oslo + Schietpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Aanslag Oslo + Schietpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:45

TBS bestaat inderdaad ook in Noorwegen :j

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:49

gabjj8 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik kan maar weinig medelijden opbrengen voor iemand die in koelen bloede 92 mensen vermoordt.

Je weet niet of hij dit in koele bloede heeft gedaan.
Die meneer is ziek, heel erg ziek en heel zielig.
Maar iedereen beoordeeld en veroordeeld deze man.

Sorry, maar je post schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat. :o Ik kan er met mijn verstand even niet bij... Een zieke geest is tot daar aan toe maar dat mag NOOIT, maar dan ook NOOIT een excuus zijn om zoiets afschuwelijks te doen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:50

Pfffff, wat een ongelofelijk drama....ik heb er gewoon geen woorden voor en word er ontzettend verdrietig van.

Ik kan niet anders dan de nabestaanden ontzettend veel sterkte wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:58

@GabjjS .. gek hè dat die man zo beoordeeld wordt!? Dan ben je echt behoorlijk ziek in je hoofd als je en een autobom plaatst en vervolgens doodleuk op een eiland mensen gaat neermaaien! En dan zeggen dat het noodzakelijk was... NOODZAKELIJK!! Echt te walgelijk voor woorden wat daar gebeurd is. Hoe ziek ben je dan in je hoofd?

Ik mag heel erg blij zijn dat mijn nicht die in Oslo woont er nog is. Ze werkt in een winkel om de hoek van waar de explosie plaatsvondt. Het is dat er nog klanten binnen kwamen lopen, anders was ze eerder naar huis gegaan.. dan had ze op het moment van de ontploffing bij de bushalte voor het gebouw gestaan in de buurt van de auto. Nu was ze gelukkig nog in de winkel waar alleen de ramen flink aan het trillen waren, maar er niet zijn uitgesprongen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:25

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 01:00

gabjj8 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik kan maar weinig medelijden opbrengen voor iemand die in koelen bloede 92 mensen vermoordt.

Je weet niet of hij dit in koele bloede heeft gedaan.
Die meneer is ziek, heel erg ziek en heel zielig.
Maar iedereen beoordeeld en veroordeeld deze man.
[/quote]

Ik vind het maar makkelijk om iedereen die iets heel heftigs doet maar ziek te noemen...
Komen ze er allemaal mooi makkelijk mee weg. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 01:18

Ik hoop dat de Noren hem op een afgelegen eiland zetten zonder geweer met flink wat ijsberen. Dan is dat probleem ook weer opgelost.

Ik vind het ook walgelijk dat er mensen zijn die zijn daad als iets positiefs kunnen uitleggen.

Het doden van mensen is nooit een oplossing al is de ijsbeer wel alle hulp nodig om te kunnen overleven met de huidige klimaatsveranderingen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:34

Anne_GTI schreef:
Ik hoop dat de Noren hem op een afgelegen eiland zetten zonder geweer met flink wat ijsberen. Dan is dat probleem ook weer opgelost.

Ik vind het ook walgelijk dat er mensen zijn die zijn daad als iets positiefs kunnen uitleggen.

Het doden van mensen is nooit een oplossing al is de ijsbeer wel alle hulp nodig om te kunnen overleven met de huidige klimaatsveranderingen.

zijn daad is vreselijk...ziek gewoon.
Maar zijn beweegredenen begrijpelijk,hij is tegen de islamisering van Europa.
En hij is niet de enige hoor.
Maar om daar nu mensen voor te vermoorden....nee.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:39

Anne_GTI schreef:

Sluit ik me volledig bij aan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:39

geerke schreef:

Begrijpelijk :r :r :r

Er is helemaal geen Islamisering van Europa, er is een multiculturele samenleving waar racisten niet tegen kunnen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:41

ik denk al....waar blijf je :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:46

Nou ja, Saar praat hier al een paar dagen mee hoor... Ik vind je opmerking ook niet zo gepast, ik vind er niks begrijpelijks aan. Zelfs al ben je tegen de islamisering van Europa - dan nog is dat geen enkele reden om bijna 100 mensen te vermoorden...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:53

Blue_Eyes schreef:
Nou ja, Saar praat hier al een paar dagen mee hoor... Ik vind je opmerking ook niet zo gepast, ik vind er niks begrijpelijks aan. Zelfs al ben je tegen de islamisering van Europa - dan nog is dat geen enkele reden om bijna 100 mensen te vermoorden...

zijn beweegredenen/gedachte begrijp ik....zijn daden niet
Probeer dat even los te zien....en lees ook dat ik absoluut het ziek vindt om mensen te vermoorden.
Jij geeft nu aan met je opmerking dat ik dit soort daden goedkeur,daar moet je mee uitkijken.
De linkse media is ook heel goed in het verdraaien van uitspraken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:57

Jajajaja, de linkse media he... Vertel dat maar aan onze vrienden van de Telegraaf, je weet wel, dat rechtse opruiende roddelblad :D

Ik zie inderdaad weinig verschil tussen begrip voor de beweegredenen - dus de reden dat iemand iets doet - en de daad zelf. Als je al begrijpt waarom iemand zoiets doet, ben je al fout bezig in mijn ogen. Oók als je de daad zelf verwerpt.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:00

Daphna schreef:
Zijn daad zal massale afschuw wekken maar tegelijkertijd sommigen inspireren: zij zullen overgaan tot de propaganda van de daad. Radicaal rechts heeft nu zijn eigen Al-Qaida. In zijn documenten houdt Breivik hen al een merknaam voor: Tempeliers.

Bron: http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... _al_qaeda/[/quote]

En voor hen die hierdoor geïnspireerd raken lijkt het me nogal belangrijk om zijn manifest van internet te halen. Inmiddels is het daar al te laat voor want teveel mensen hebben daar al inkijk in gekregen. Maar ik vind het niet bijster slim. Het is praktisch een handleiding voor zijn daden, en nogal gedetailleerd.
Wat ik vooral niet begrijp van Breivik, is dat hij jaren hiermee bezig is geweest, zo'n manifest schrijft, en dan uitkomt op zo'n daad als dit... hij heeft zichzelf te kennen gegeven op deze verschrikkelijk manier...en dan houd het voor hem op. Zijn kans is nu geweest, de komende 21 jaar kan hij geen schade meer aanrichten en mocht hij tegen die tijd nog altijd bij zijn huidige ideeën blijven, geloof ik niet dat hij nog kans heeft op vrijlating. Dus wat is nou eigenlijk zijn prijs?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:03

Die hier al een paar keer genoemde 21 jaar is geen ultimatum, die kunnen telkens met 5 jaar verlengd worden.
Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand ooit nog vrij komt, zeker omdat hij helemaal geen berouw heeft, integendeel hij lijkt trots op zijn zorgvuldig geplande wandaden

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:07

het gaat zo'n man niet om de prijs, maar om zijn idee uit te voeren. Hijzelf gelooft er voor de volle 100% in dat wat hij heeft gedaan nodig was en niet slecht. Hij ziet niet wat wij zien wat dat betreft dat hij onnodig enorm veel leed heeft veroorzaakt dat vat deze man gewoon niet. Extreem links/rechts of gelovigen kun je niet zomaar op andere ideeen brengen. Zijn beloning heeft hij al gehad, hij heeft uitgevoerd wat volgens zijn geloof nodig was en dat is voor hem meer dan genoeg.

Als je het mij vraagt, 3e wereldoorlog heeft met religie te maken, het is gewoon ziek hoe mensen zich kunnen verschuilen achter een intentiteid of het nou goed of kwaadschiks is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:13

heeft niet iedere oorlog met religie te maken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:15

Hoe vinden jullie het dan dat hij in uniform voor de rechtbank wil verschijnen....................... :r
Hoop écht dat dat niet mag, hij is een schande voor het uniform!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:16

@geerke: Die discussie ga ik verder niet aan, maar: nee.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:17

sarabande schreef:
Die hier al een paar keer genoemde 21 jaar is geen ultimatum, die kunnen telkens met 5 jaar verlengd worden.
Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand ooit nog vrij komt, zeker omdat hij helemaal geen berouw heeft, integendeel hij lijkt trots op zijn zorgvuldig geplande wandaden

Ik hoorde die 21 jaar gisterenavond laat en ik schrok er heel erg van; ik hoopte al dat ik het verkeerd begrepen had en dat het 21 jaar per persoon is.................... ;(

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:31

Profiel van Anders Breivik: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6972/Aan ... rant.dhtml

Het is gewoon een op het oog leuke jongen en niet dom ook als je zo zijn manifest leest en ziet dat hij niet alleen goed ict'er en zakenman was maar ook bommenexpert.

Ik begrijp niet waarom hij zijn intelligentie op deze manier heeft gebruikt en heeft gedacht dat onschuldige kinderen vermoorden de beste manier is geweest :n

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:34

Nicolletje schreef:
Profiel van Anders Breivik: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6972/Aan ... rant.dhtml

Het is gewoon een op het oog leuke jongen en niet dom ook als je zo zijn manifest leest en ziet dat hij niet alleen goed ict'er en zakenman was maar ook bommenexpert.

Ik begrijp niet waarom hij zijn intelligentie op deze manier heeft gebruikt en heeft gedacht dat onschuldige kinderen vermoorden de beste manier is geweest :n

Dat bedoel ik maar.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:44

Mischa schreef:
Het verbaasd me dat dat document van Anders Breivik gewoon openbaar op internet staat, bedoel er staat nogal verfijnde informatie in... gaat dat mensen niet wijzer maken dan nodig?

Eens. Het is een handleiding die in de handen van een gek nog meer schade aan kan richten. Aan de andere kant, mocht er nog een gek zijn met de meest idiote ideeën, dan weet hij die ook wel tot uiting te brengen zonder de handleiding.

sarabande schreef:

Zoals hij zelf schreef:
Citaat:
'Het zou wel te gek zijn als mensen heel erg verbaasd zouden zijn.'

En laten we zijn verzoek niet vergeten om de wereldpers uit te nodigen zodat hij zijn zieke gedachten nog even mondeling kan toelichten. ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:49

sarabande schreef:
geerke schreef:

Begrijpelijk :r :r :r

Er is helemaal geen Islamisering van Europa, er is een multiculturele samenleving waar racisten niet tegen kunnen

Inderdaad belachelijk.
Op die manier is de aanslag op 911 nog veel begrijpelijker.
Zou een nóg grotere aanslag op het westen nu nóg bergrijpelijker zijn.

Tenslotte plegen de ´Franji´ geweld in Irak, Afghanistan en Lybië. Een drietal pure kruistochten in de 21ste eeuw. Exáct als de eerste kruistochten economische veroveringen met een smoes op een banier van hogere moraal.

Deze christijk extremistische terroristiche daad houdt een spiegel voor :)*