Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Zo die jongen die in een inrichting geplaatst wordt, dáár verkracht wordt, strafmaatregel opgelegd krijgt omdat hij onhandelbaar gedrag gaat vertonen, en dan uiteindelijk pas na 12 jaar weer in de maatschappij komt!
Zonder ooit behandeld geweest te zijn!
Heino schreef:Maar je kan niet weten hoe het gegaan had als Jeugdzorg er niet bij betrokken was geweest. Misschien hadden ze dan nog slechter af geweest.
.
Heino schreef:Pauline schreef:Jeugdzorg denkt in hokjes, kadertjes. Val hè daarbinnen, niks aan de hand. Val je daarbuiten loop je de kans dat jeugdzorg meer kwaad dan goed doet.
Veel gaat gepaard met afschuiven naar andere instanties maar wel een macht hebben. Geen verantwoordelijkheid willen nemen.
Geen verantwoordelijkheid kúnnen nemen.
Jeugdzorg moet het net als de GGZ doen met de middelen die ze hebben. En als een verzekeraar weigert te betalen voor een kind omdat zijn problemen nét niet erg genoeg zijn of omdat moeder's de eigen bijdrage niet kan betalen kan Jeugdzorg ook vrij weinig. Wanneer gaan mensen nou toch eens inzien dat de politiek en de verzekeraars de schuldigen zijn in dit verhaal???
randalinpony schreef:Zo die jongen die in een inrichting geplaatst wordt, dáár verkracht wordt, strafmaatregel opgelegd krijgt omdat hij onhandelbaar gedrag gaat vertonen, en dan uiteindelijk pas na 12 jaar weer in de maatschappij komt!
Zonder ooit behandeld geweest te zijn!
sarabande schreef:Als ze dat meisje niet ergens in een inrichting opnemen kan ze zo nog een heleboel baby's gaan krijgen, of erger.
sarabande schreef:Ik vroeg me al af wat er met die andere 4 kinderen van de in totaal 6 kinderen die die moeder gehad heeft gebeurt was, wat vreselijk, je zou bijna voor gedwongen sterilisatie gaan pleiten
sarabande schreef:Die moeder vooral...![]()
![]()
Cayenne schreef:Ik kreeg al hoofdpijn van dat geschreeuw, kon je nagaan dat ze zo blijkbaar normaal praat.
Maar goed, ik had het idee dat de ouders vooral heel onwetend waren.
Die andere docu heb ik volgens mij ook eens gezien! Wist niet dat ze familie van elkaar waren.
Ook hier vind ik de hulpverlening ontzettend falen. Waarom is er na de 18de verjaardag opeens geen vangnet meer wanneer duidelijk is dat mensen niet de juiste beslissingen kunnen maken voor zichzelf en/of anderen? Dan moet er toch ingegrepen kunnen worden?