Anne_GTI schreef:Twee ambulance's ivm ernstige trauma komt wel meer voor. Zeker als een persoon ter plaatse gestabiliseerd moet worden door een arts en deze zelfs ter plekke nog een traumateam laat aanrukken kunnen er wel 4 voertuigen met zwaailichten bij een patient staan.
Punt wat ik wilde aanhalen: de gemiddelde comazuiper is niet instaat om de gevolgen van zijn actie te overzien omdat ie daar simpelweg het verstand niet voor heeft en in beschonken toestand al helemaal niet.
Waarom moeten de ouders dan ook naast emotioneel nog eens financieel gestraft worden voor een onbezonnen daad van hun kind?
Andere onbezonnen daad kan ook zijn: ergens afvallen waar je sowieso niet op had moeten klimmen. Dat kan een onbeleerd paard zijn maar ook een onbezonnen rit op een opgevoerde brommer. Dat kan heel verkeerd aflopen en iemand bij zijn volle verstand komt er niet op net als comazuipen.
Ik vind niet dat zorgverzekeraars in spoedgevallen kosten moeten gaan doorberekenen omdat de oorzaak een stommiteit is. Dan bevind je je op een hellend vlak want waar ligt dan de grens?
Boven je 65e mag je niet meer op een trapje staan om ramen te lappen ivm vergroot risico op botbreuken?
Sporters betalen zelf maar voor hun kosten ivm blessures want door niet te sporten hadden ze die kosten niet gemaakt?
Mensen die in ondiep water een dwarsleasie hebben opgelopen omdat ze niet gepeild hebben hoe diep het water was voor ze erin sprongen moeten ook zelf betalen?
Ik vind dat iedereen die spoedeisende zorg nodig heeft deze nooit mag worden onthouden of worden doorberekend. Nooit, ongeacht de oorzaak. Dat heet het sollidariteitsbeginsel. Dus ik betaal premie voor die comazuiper, maar ook voor die heupoperatie, die openhartoperatie, transplantatie, medicatie en fysiotherapie voor chonisch zieken, vrouwen in barensnood enz. enz.
Het enige wat me tegen de borst stuit is dat ik ook moet betalen voor mensen die van hun verslaving af willen komen. Want dat kost mij geld en door die verslaving te stoppen houdt die persoon geld over. Daar gaat iets krom in mijn gedachtengang.
en jij denkt dat iedereen die aan de drugs/alcohol en roken zit niet verzekerd zijn?
mijn man rookt ook en wij betalen ook gewoon premie hoor hij is in de 9 jaar dat ik hem ken 2 keer bij een dokter geweest
1 keer voor wrat die niet weg wou en deze moest weg gesneden worden
en hij heeft eerdaags een ooroperatie nodig verder is hij nooit ziek geweest ondanks het roken
ik daar in tegen had pech op mijn werk ben nu chronisch ziek en rook en drink geen druppel maar kost de verzekering zooooooooooveel geld
dus gelijk dat veroordelen van mensen die roken(of wat voor verslaving dan ook) vind ik zelf wel ver gaan
want immers zijn dat ook gewoon mensen die (meesteal)werken en belasting afstaan etc
ik betaal graag voor mensen die er vanaf proberen te komen zo help je hun naar een gezonder leven met hopelijk in de toekomst minder ziekte
door roken oid want dat scheelt dan pas echt veel geld waar je niet meer voor hoeft mee te betalen