Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sammy1 schreef:Juangi schreef:http://www.achtergeslotendeuren.org/map/node
Dit vind ik écht alles slaan... Klik een boerderij aan en zie hoe de varkens mishandelt worden...Compleet met de namen van de boeren erbij...
Echt, ziekmakende lef van de organisatie achter deze website!
dit is echt heftig zeg.
petraaken schreef:In België lopen de koeien echt wel nog dag en nacht buiten en dat zijn dan niet alleen de kleine bedrijven maar ook de grote bedrijven.
petraaken schreef:In België lopen de koeien echt wel nog dag en nacht buiten en dat zijn dan niet alleen de kleine bedrijven maar ook de grote bedrijven.
MiniBoots schreef:ChocoBesnier schreef:Ik heb voor school eens een dagje meegelopen in een industriële varkenshouderij.
Indd de levensomstandigheden zijn echt niet menselijk. Heb geen verlamde varkens gezien.
1 Alle zeugen stonden vastgebonden, konden hun niet omdraaien omdat het hok te smal is. En daar staan ze dus heel hun leven.
Is allang verboden! En ze staan daar niet heel hun leven, alleen als ze moeten biggen.
2 Staartjes van de biggen werden afgebrand omdat ze anders hun eigen staart uit verveling begonnen op te eten.
Gebeurt ook niet overal!
3 Ijzerspuiten omdat ze geen ijzer genoeg binnen kregen omdat ze niet in de aarde kunnen wroeten.
Niets mis mee, wij slikken ook vitaminen.
4 Biggen die zwak geboren waren kregen wel de kans om een uur of 2 onder een lamp te liggen, indien geen beterschap werden ze ter plaatse doorgeslaan.
Is ook niet normaal en verboden!
5 Dit was dus een erkend en goedgekeurd bedrijf. In België
pffff..tja belgie...moet je is aan de andere kant van de wereld kijken!
Wel was er als ik me niet vergis een wet die onderhandeling was.
Dat fokzeugen niet meer in die smalle hokken mochten gehouden worden maar verplicht in een groepshuisvestiging. Enkel bij hoge dracht mochten ze terug in zo'n individueel hok.
Weet niet als die wet uiteindelijk is goedgekeurd.
MiniBoots schreef:eowyn04 schreef:maar doet een varkenshouder er daadwerkelijk ook niets aan?
Mocht dit zo zijn, hebben die mensen dan helemaal geen gevoel???
Wel hoor maar er is geen geld.
Er word zo goed als geen winst meer gemaakt in de varkenshouderij.
Ik denk dat de boeren blij zijn dat ze kunnen overleven.
Miracle_ schreef:Alsof je die schuld/lening niet met een andere baan af kan betalen? Er wordt immers overal geroepen dat het zo slecht betaald.
Ik heb best respect voor boeren, maar niet voor boeren die als varkens met hun varkens (of andere beesten) omgaan.
anais96 schreef:Citaat:'Tijdens het filmen van de dieren moesten we heel geconcentreerd werken om alles goed op beeld te krijgen. Soms viel die concentratie weg en keek ik recht in de ogen van een dier achter tralies. Die blikken breken mijn hart'.
Diep respect.