Vlees noch vis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:36

moos24 schreef:
Ik eet zelf ook elke dag vlees en vis, maar wel biologisch.

Hoe weten we eigenlijk zeker dat biologisch ook echt biologisch is...

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:37

phormicola schreef:
Het kwam anders over omdat het internet is en niet real life.
Daarom moeten er meer vragen gesteld worden. Ik word een beetje ziek van iedereen die maar gelijk het slechtste van de mens denkt.

Ik ben geen monster. Ja, ik ben een dierenvriend. Nee, ik ben geen zweverig typje dat vliegen gaat reanimeren.

Zo kwam je op mij zeker over! Ik ben zelf ook realitisch met dieren. Als ik ze op wil eten meten ze eerst worden doodgemaakt, maar ik doe voor zover dat redelijkerwijs kan mijn productkeuze zodanig dat ik daarmee een signaal geef voor dierenwelzijn

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:38

Joolien schreef:
moos24 schreef:
Ik eet zelf ook elke dag vlees en vis, maar wel biologisch.

Dat staat erop. Een bedrijf is biologisch, of niet. Dus producten van dat bedrijf wordne gelabelt als biologisch.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:39

Ik ben dus ook vergetarisch en ben eigenlijk wel benieuwd of andere de vegetariers extra vitamines slikken en zoja welke.

Anoniem

AppelQueen schreef:
Joolien schreef:

Dat staat erop. Een bedrijf is biologisch, of niet. Dus producten van dat bedrijf wordne gelabelt als biologisch.

Ik meen dat er wel eens bewezen is dat gewoon vlees ook als biologisch vlees is verkocht. Vandaar mijn opmerking.

Ayasha
Blogger

De meeste kampen volgens mij met een vit B tekort gezien je dat vooral uit rood vlees haalt en het leuke aan vit B te kort is dat je het vaak hebt zonder dat je het echt weet tot je he er op laat testen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:40

Idd Jolien, en dat maakt het voor mij zo moeilijk. Ik weet echt neit wat goed is ofniet, als er mee gesjoemeld wordt. :+ Ik heb dat namelijk ook eens gelezen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:41

AppelQueen schreef:
eerder is al gevraagd om onderzoeken aan te dragen, kom daar dan eens mee met die "wetenschap" ?
ik ben erg benieuwd of daar dan ook in staat hoe het wel moet ?
wat daarmee ben je ook nog niet gekomen

Ik vind dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten ipv dat anderen gaan voorschrijven hoe het MOET. Daar word ik een beetje gallisch van. Er is imo geen goed of slecht. Tenzij het vee echt verwaarloost wordt.
Ik heb dit onderzoek gelezen in een of andere krant, het spijt dat ik blijkbaar zo dom ben geweest om dit niet gelijk te archiveren om het nu te kunnen gebruiken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:41

Chaos schreef:
Kippen willen struikgewassen, daar kunnen ze lekker doorheen struinen, zich verschuilen etc.
Staat overal op internet hoor.

Een kip houdt van een weitje met struiken en bomen.
Zal eens een foto maken van onze kippenwei, idealer kan niet, al zeg ik het zelf.

Tara: Het is een FEIT dat veel vegetariers kampen met gezondheidsproblemen. Gezond vegetarisch eten, leg dat eens uit? Gebruik jij geen enkele pil om waardes te verhogen? Haal je alles uit je groenten en vleesvervangers? Mensen zijn van nature óók vleeseters, dus je zult behoorlijk wat moeten vervangen.

Ik ken echt veel vegetariers, en ze slikken allemaal pillen.

Ik ben geen 100% vegetarier, dat ten eerste. Een feit dat vegetariers kampen met gezondheidsproblemen, waar heb je dat vandaan? Ik hoor namelijk alleen het tegenovergestelde. Kijk dat er veel zijn die kampen met gezondheidsproblemen hoeft echt niet te leggen aan het niet eten van vlees. Kan liggen aan dat vegetariers misschien minder sporten of wat dan ook.
Ik slik inderdaad wel iedere dag een natuurlijke multivitamine. Maar dat is vanuit mijn mening dat in de voeding van tegenwoordig niet alle vitamines/mineralen zitten die we nodig hebben omdat 't allemaal maar de grond uit gestampt wordt plus dat de bodem uitgeput is. Naar mijn mening zou iedereen dus natuurlijke multivitamine moeten slikken, vleeseters en vegetariers.
Mensen kunnen hartstikke goed leven zonder vlees. Genoeg andere producten die je dan wel nog kunt eten en waar je "vleesvervangende vitaminen en mineralen" uit kunt halen.

Rennie89

Re: Vlees noch vis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:43

Tara, dat vegetariers vitamine B missen heeft niks met sporten te maken, dit vind je namelijk alleen in vlees en dat missen vega's dus ;) dus ja, dit is een FEIT.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:44

ook ik ben vegitarier , en streng vegitarier. Daarintegen drink ik wel melk , eet ik eieren en eet ik dingen zoals yoghurt. De melk ben ik eigenlijk wel aan het overschakelen op campina omdat dat van hollandse koeien is en die leven over het algemeen prima. Heb meerdere koeienstallen voor melkvee gezien en daar komt ze niks te kort. De smaak van campina vind ik overigens ook veel lekkerder dan die van het B-merk van de lidl.

maar goed. als je dus gewoon zuivel neemt en eieren etc dan ben je echt niet slap en futloos hoor.Ik ben 9 vd 10 keer super actief bezig en maak soms dagen van 6.00 tot 24.00 uur en dat trek ik ook redelijk... en de rest van de dagen op school trek ik ook gewoon. Het is dat ik vandaag een dag heb dat ik helemaal nergens zin in heb en dat ik dus heel de dag niks doe maar over het algemeen ben ik veel actiever dan 'vleeseters' enige vitamine die ik bijslik is van supradyn de multi vital forte ofzo

Chaos

Tara:
Veel vegetariers hebben ijzers tekort, vitaminen tekort, mineralen tekort. Dat is niets nieuws hoor.

De vleesvervangers blijken dus voor lang niet iedereen voldoende. Maar helaas weet jij er ook niet meer van.

Kun je trouwens 80% vegetarisch zijn? Klinkt zo raar, ik ben niet 100% vegetarier, hahaha. :)

Sporten gaat hier niet op, mijn klanten zijn bloedje fanatiek. Sporten meer als ik. :+

AppelQueen

dit was in Duitsland en twee jaar geleden LINK

In Nederland is dit nog nooit gebeurd archief

Ayasha
Blogger

Re: Vlees noch vis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:46

Ik denk dat je best niet vegetarisch bent als mens. :+ O:)

Van sporten krijg je geen vit B

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:47

Oh Thanx Appelqueen, ik wist dat ik het gelezen had, maar dus niet in NL.

Yviertje

shadowflower dat noem ik geen streng vegetarisch als je nog wel melk (wat voor klafjes is bedoel) en eieren (horen kuikens uit te kome) eet & drinkt.

Chaos

Ayasha schreef:

Je bedoelt ik denk dat je beter geen vegetarier kunt zijn als mens?
Ik snap je zin echt niet. :o?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:48

@ Lifaya: Waarom vind ik dan als ik even google dat vitamine B ook in groente groenten, noten, volkoren granen en nog wat producten zit?

Dat sporten was overigens puur een hypothetisch voorbeeld.

@ Chaos: Nogmaals, dan eten die mensen niet goed. Je kunt natuurlijk niet zomaar hup je vlees weglaten en alleen op vleesvervangers leven.
Ik ben niet helemaal vegetarisch dan, flexitarier, zoiets :P

Jeetje dat sporten was echt maar een voorbeeld := Om aan te geven dat niet het niet eten vlees direct hetgeen is wat dan maar geconcludeerd moet worden dat dat de veroorzakende factor is bij vegetariers.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:48

weet je wat het rare dan is.... ik heb me een paar jaar terug laten prikken om te controleren of ik vitamines etc te kort had omdat ik heel futloos was en waarempel het ijzer gehalte, vitamine B etc etc was allemaal stuk voor stuk op orde !!!
was gewoon stress oid waars. is gewoon over gegaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:49

Yviertje schreef:
shadowflower dat noem ik geen streng vegetarisch als je nog wel melk (wat voor klafjes is bedoel) en eieren (horen kuikens uit te kome) eet & drinkt.

Geen dierlijke producten is niet voor vegetariers maar voor veganisten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:49

het zal best wel in groente etc zitten, maar het is niet voldoende ;) Het is gewoon zo dat vega;s vaak stoffen missen :) Zoals al eerder gemeld.

Trouwens, vet ironisch, mijn buurman, dikke vega, eten vogens mij net aan eieren :P betrapte ik op kroepoek eten :') Ik zei tegen hem "waarom eet je dat? dacht dat je geen vis at?"... :') hij wist niet dat het van garnalen was gemaakt maar at het wel mooi op :=

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:50

Yviertje schreef:

vegetariers eten alleen geen vlees
veganisten eten helemaal geen dierlijke producten

Yvertje, zou je het wat leuker kunnen houden ? jouw reacties zijn erg aanvallens naar de andere gebruikers en getuigen niet van enige kennis of onderbouwing.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:51

Tara: en dat kan ik me dus niet voorstellen. Het zijn zulke gezondheids-freaks! Ja echt, zo noem ik ze ook in hun bijzijn. :+ Ik denk dat het vegetarisch zijn voor lang niet iedereen maar goed is.

shadowflower

Yviertje schreef:

ooit gehoort van het verschil veganist/ vegitarier ?

kalfjes krijgen dan gewoon een vervanging van melk. en over dat deel van die eieren...

een mens baart zeker ook elke maand een kind omdat die eicel bedoelt is voor een kind. sorry dat van die eieren vind ik geen logische beredenering want ookal word een ei niet bevrucht , die kip legt dat ei toch wel hoor.

Ayasha
Blogger

Chaos schreef:
Ayasha schreef:

Je bedoelt ik denk dat je beter geen vegetarier kunt zijn als mens?
Ik snap je zin echt niet. :o?

vegetarier kan best :j Als je op let op je vit enz maar dat moet iedereen tegenwoordig, vegetarisch zijn kan niet gezond zijn... :+
(vegetarisch zijn de planten... ;) )