Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:20

ik geloof eerlijk gezegd niet dat hij dood is er is totaal geen bewijs met beeldmateriaal en het materiaal dat is is niet echt

noem mij dan maar een nuchtere hollander maar ik ben van het eerst zien en dan geloven....

wel weet ik zeker dat er overal een verhoogde staat van paraatheid zal zijn... en voor de mensen die denken dat Nederland niet belangrijk genoeg is om een aanslag op te plegen die hebben het totaal verkeerd. Nederland is 1 van de invloedrijkste landen in de wereld, waarom? omdat Nederland de grootste toevoer heeft van zee en de lucht naar landen in Europa ook heeft Nederland 1 van de belangrijkste luchthavens ter wereld en brengt Nederland een hoop geld in het laatje in Brussel (EU wetgeving). dus wij kunnen wel duidelijk het doelwit zijn.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:21

manic schreef:
Joh, ik dacht dat de Illuminati alleen in Tombraider films en Dan Brown boeken bestond...

"Hey joh, Osama, zit eens stil, dan kunnen we ff een DNA testje doen", ik zie het helemaal voor me...

Hee, die schrijvers verzinnen echt niet alles zelf, beter goed gejat dan slecht bedacht toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:22

@LuvdaTossa:

Zoals ik al eerder schreef; Fahrenheit 9/11 ;)

Ik stel slechts dat het de normale gang van zaken is om bij een misdaad iedereen te ondervragen, dus ook familie en ook als die er niets mee te maken lijkt te hebben. Ook in de beste familie komen wel 'ns rotte appels voor en is het gewoon de plicht van het team dat onderzoek doet naar de misdrijf om de familie/vrienden/kennissen daarover te ondervragen.
Terwijl alle vliegtuigen in de VS vast stonden aan de grond en niemand mocht vliegen, is de familie Bin Laden wel vertrokken.

Ik zeg niet dat ze er iets mee te maken hadden. Of dat ze er meer over wisten.

Ik stel slechts dat ik het raar vindt dat ze niet (zoals bij alle misdrijven) even ruim ondervraagd zijn.
En dat ik het raar vindt dat zij als enigen mochten vliegen.
Goede contacten of niet... NIEMAND mocht vliegen. Zij wel.

Waarom een uitzondering maken....
En niet zomaar voor iemand, maar voor de familie van de persoon die zojuist duizenden Amerikanen vermoord had?

Dat is toch op z'n minst opmerkelijk te noemen... ;)

Wat is er op tegen om zo'n familie gewoon even kort te ondervragen, en daarna net als álle andere mensen in de VS lekker aan de grond te laten staan... ?
Waarom geen ondervraging?
En waarom zo'n haast om ze te laten vertrekken?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:23

Daarom wordt Nederland dus nooi bij de G8 uitgenodigd...

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:24

Wie de Amerikaanse overheid gelooft moet zich eens flink achter de oren krabben. :')
Ik geloof er geen hol van.

manic

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:26

Nou dat is me een goed onderbouwd argument zeg...!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:29

manic schreef:
Nou dat is me een goed onderbouwd argument zeg...!

Waarom zou ik een argument moeten hebben om dit te geloven. Ik kijk genoeg docu;s, heb genoeg intelligente vrienden waar heel erg veel mee gediscuseerd wordt. Ik geloof niet zo snel iets van de amerikaanse pers.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:30

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:32

manic schreef:
En jij denkt dat dit anders is in andere landen?

Overigens semi grappig... Er zat iemand op Twitter die over de raid getwitterd heeft zonder dat hij daar erg in had: http://eu.techcrunch.com/2011/05/02/her ... bin-laden/

Nee dat denk ik idd niet. Helaas gaat het kudde gedrag aan mij voorbij en trek ik mijn eigen conclusie.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:36

Femke schreef:
@LuvdaTossa:

Zoals ik al eerder schreef; Fahrenheit 9/11 ;)

Zoals ik al eerder schreef; complottheorie.

Ik heb de film gezien hoor, maar vond het echt barslecht. Op z'n Amerikaans een propagandafilm; iemand nauwzetten en overdreven op alles ingaan wat maar één kleine aanwijzing kan zijn en met een dosis fantasie. Als je goedgelovig bent, zal het waarheid zijn, maar ik kan er moeilijk in geloven. Daarvoor 'ken' ik Moore en zijn filmpraktijken te goed.

Citaat:
Ik stel slechts dat ik het raar vindt dat ze niet (zoals bij alle misdrijven) even ruim ondervraagd zijn.
En dat ik het raar vindt dat zij als enigen mochten vliegen.
Goede contacten of niet... NIEMAND mocht vliegen. Zij wel.

Jaaaren voor de aanslagen had de familie al geen contacten meer met hem. Nogmaals, waar is informatie dat zij weg 'gevlucht' zijn?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:37

Sieppus schreef:
Wie de Amerikaanse overheid gelooft moet zich eens flink achter de oren krabben. :')

Mijn idee ook. Alles wat er gezegd en geschreven wordt heel erg kritisch bekijken. Niks klakkeloos aannemen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:38

Dat is met alle informatie die je binnenkrijgt, altijd...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:39

manic schreef:
Dat is met alle informatie die je binnenkrijgt, altijd...

Maar blijkbaar is dat voor veel mensen heel moeilijk. Dit topic alleen al getuigd daarvan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:43

Vind je? Ik vind dat het alleen maar bewijst dat sommige mensen iets meer de complot theorien geloven en andere wat meer de pers, maar ik denk dat het overgrote deel daar toch ergens tussenin zweeft....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:43

Taffje schreef:
Zoek maar eens op illuminati en/of wereldorde, is geen bangmakerij, wat amerika doet is bangmakerij.
"Die mensen zijn gevaarlijk daar moeten we wat tegen doen" Jammer dat het altijd landen zijn waar Amerika een economisch of politiek belang bij heeft.

_/-\o_

Cayenne schreef:
Wat denken jullie? Gaat dit zorgen voor een ommekeer in de oorlog tegen Afghanistan?
Wat gaat dit betekenen voor de wereld?

Dit gaat niets veranderen.
Ik heb het boek Economic Hitman van John Perkins bijna uit. Als je zijn ervaringen leest kijk je heel anders aan tegen het binnenvallen van de USA overal.
John Perkins was jarenlang een zgn. 'enomische sluipschutter' voor de coörporaties van de USA die op hun beurt weer werden ingeschakeld door de overheid. Landen met natuurlijk bronnen; lees: olie of iets dergelijks, worden onder valse voorwendselen verleid tot het aangaan van dikke leningen die ze nooit en te nimmer terug kunnen betalen.
Er wordt hen verteld dat de USA ze kan helpen iedereen in het land van schoon drinkwater te voorzien, een elekriciteitsnet en infrastructuur kan aanleggen waardoor iedereen in dat land er op vooruit gaat.
Uiteraard moeten deze werkzaamheden door Amerikaanse bedrijven worden uitgevoerd en moet er iets als onderpand dienen zoals.... olie e.d.
Gevolg: het land kan de schulden niet voldoen en Amerika krijgt hun olie in handen.

De USA valt nergens binnen om sielughu mensjes te redden van al die kwade lieden.
Ze vallen binnen omdat er iets te halen is. Niets politieke reden, enkel economisch redenen.

Daarom zal de dood van Osama ook niets veranderen.

Er zal enkel iets veranderen als de USA zijn lange neus uit andermans zaken laat en niet iedereen aan zich wil onderwerpen vanwege de rijkdommen van een land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:44

LuvdaTossa
Tja, de waarheid over bepaalde theorieën zal ergens in het midden liggen.
Zoals jij zegt dat goedgelovige mensen zo'n complot theorie aannemen, zo stel ik dat goedgelovige mensen alles aannemen wat de overheid ze verteld.

Natuurlijk vertellen beide partijen een extreme versie, en zal de waarheid nooit 100% boven water komen.

Maar het grote verschil tussen de overheid die iets wil vertellen, en critici (journalisten, documentaire makers en complottherie-fanaten) is dat de overheid er enorme belangen bij heeft (financieel en op gebied van macht en invloed) en die andere partijen hebben er bijna geen belangen bij om een bepaalde uitslag/waarheid naar boven te krijgen.
In dat opzicht zijn ze voor mijn gevoel een stuk minder partijdig dan bijv. een overheid. Die z'n eigen hachje moet redden in een wereld vol afspraken achter de schermen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:47

Ik zag laatst nog een man op tv dat er in Syrie ook problemen zijn maar dat daar niemand gaat helpen omdat daar geen enkel land belang bij heeft om te helpen. Libie wordt wel geholpen, daar kunnen we profijt uit halen, uit dat land.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:48

_Tara_ schreef:
Ik zag laatst nog een man op tv dat er in Syrie ook problemen zijn maar dat daar niemand gaat helpen omdat daar geen enkel land belang bij heeft om te helpen. Libie wordt wel geholpen, daar kunnen we profijt uit halen, uit dat land.

Psies, er moet wel wat te halen zijn :r

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:49

Amerika was anders helemaal niet zo happig op Libie...

Wat waren ook alweer de economische belangen bij Korea, Vietnam en de Eerste en Tweede Wereldoorlog voor Amerika?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:49

Sleeper schreef:
Sieppus schreef:

Mijn idee ook. Alles wat er gezegd en geschreven wordt heel erg kritisch bekijken. Niks klakkeloos aannemen.

Maar hoe dom zou het zijn als ze een dubbelganger van hem hebben? Dan leiden ze toch voor de hele wereld gezichtsverlies? En de man die Osama is kan zeggen: ik leef nog, haha! Ik denk niet dat ze niet voor niets al een tijd lang observaties doen en SEALs inzetten en de verkeerde hebben. :') En als ze het voor hun eer doen, waarom dan niet een jaar na 9/11? Waarom dan niet om Bush zijn imago op te krikken?

Als ik logisch nadenk dan kan het niet anders dan dat het hem echt is.

En wat Moore betreft; het is zo'n subjectieve film. Hij wilde Bush zwartmaken en had zeker belangen om dit complot in elkaar te draaien. Dus zo minder partijdig is die man echt niet geweest.

Ik geloof echt niet alles wat de overheid naar buiten brengt. Ik ben absoluut geen Bush fan, nooit geweest ook. Daarnaast ook helemaal tegen de inval in Irak, maar Hussein moest geruimd worden blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:00

Moore is echt niet de enige documentaire maker of criticus die bepaalde dingen zag die niet klopten hoor ;)
Er zijn vele duizenden journalisten en critici die er dichtbij staan en grote gaten in het verhaal van de overheid zien zitten en aan de andere kant ook dingen ontdekken die gewoon niet kloppen.

De echte waarheid zullen we nooit weten. Helaas.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:05

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/9676 ... aak__.html
Citaat:
De radicaalislamitische Talibanbeweging heeft gezworen wraak te nemen voor de dood van Osama bin Laden, de leider van het terreurnetwerk al-Qaeda. Tehrik-e-Taliban Pakistan (TTP) dreigde maandag aanslagen te plegen op Pakistaanse regeringsleiders, onder wie president Asif Ali Zardari, op het leger van Pakistan en op de Verenigde Staten.

Eerder op de dag ontkende de TTP nog dat Bin Laden dood was. De autoriteiten in de VS en in Pakistan maakten echter bekend dat de terreurleider om het leven was gekomen tijdens een vuurgevecht met Amerikaanse elite-eenheden.

„Nu zijn de heersers in Pakistan, allereerst president Zardari en het leger, onze eerste doelwitten. Amerika is ons tweede doelwit”, zei woordvoerder Ehsanullah Ehsan in een telefoongesprek.

De TTP is een los verband van dertien extremistische organisaties die verantwoordelijk worden gehouden voor een lange reeks gewelddaden in Pakistan. De TTP levert ook strijders voor het verzet in Afghanistan. Ten tijde van het Talibanbewind in Afghanistan (1996-2001) hadden Bin Laden en diens terreurnetwerk al-Qaeda een vrijhaven in dat land.

en dit is iets wat ik dus wel verwacht zou hebben.
helemaal omdat hun leider er niet meer is.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:06

Citaat:
14.47 uur: Dna Bin Laden matcht dat van overleden zus
De VS heeft de identiteit van Osama bin Laden kunnen vaststellen dankzij weefsel van zijn overleden zus. Dat meldt het Amerikaanse ABC News. Het lichaam van Bin Laden is na de actie in Abbottabad overgebracht naar Afghanistan, waar een dna-test is gedaan. De hersenen van Bin Ladens zus waren in beslag genomen, nadat zij in de Amerikaanse stad Boston overleden was aan een hersentumor. Ze waren bewaard, precies met het doel om Osama te kunnen identificeren.

Van de nos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:28

Ze kúnnen Osama's identiteit niet vaststellen door 'm te matchen met z'n zus.
Ze kunnen daarmee alleen aantonen dat ze een dna sample hebben van een mannelijk familielid (broer) van die zus. Meer niet.

Tenzij ze van Osama zelf al dna zouden hebben, dan kunnen ze het dna met elkaar vergelijken en dán kunnen ze zeggen dat het om Osama gaat.

Nu kunnen ze alleen zeggen dat ze dna materiaal van één van de broers van die zus in bezit hebben (waar relatief gemakkelijk aan te komen is overigens).
Dat kán mogelijk Osama's dna zijn, maar net zo goed 't dna van één van z'n broers. :j

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:31

daarom dus dit bewijst nog niks eigelijk mischien moeten ze hem toch maar weer opvissen :+