Ragdollcat schreef:Ik ben er helemaal voor.
Waarom?: kijk maar overal op de wereld bij slachthuizen waar ze halal geslacht worden, niets dan wrede behandelingen en mishandelingen en dat is helemaal niet de bedoeling van halal slachtingen.
-levend de ogen uitprikken/steken
-neersteken met een mes, zelfs een buik openrijten, als het dier nog staat.
-staarten dubbelklappen dat ze breken
-aan de achterpoten de achillespees doorsnijden zodat ze moeilijk nog kan lopen
-schapenpoten opzettelijk vóór de slacht eigenhandig breken zodat ze niet meer kunnen weglopen
-dier wat er ligt te stikken met open halzen, de staart insnijden en of zelfs afsnijden, dan spartelen ze weer van nog meer pijn
-bij runderen wat kosjer geslacht werden en nog bij leven de tong er diep uitsnijden en wegwerpen in een
afvalbak/opvangbak, maar wachten tot het echt dood is, ho maar.
-hardhandig slaan en schoppen en stompen zelfs tegen weerloze dieren die op de grond liggen
-dieren worden geslacht waar soortgenoten bij staan te kijken, wat ook weer niet mag van de koran
-de koeien worden in het verre oosten gewoon bij leven aan hun achterpoten halfhoog opgehangen, en dan pas worden ze gekeeld,
hele rijen lang koeien.
Echt mij maak je echt niet meer wijs dat ze netjes ermee omgaan, ik vind: hup de pin erin en dan pas als het dood is mag je erinsnijden maar niet bij leven zeg aub. Dit is gewoon pure martelen en dierenmishandeling 1e klas.
Het wordt hoog tijd dat ze met de tijd mee gaan wat betreft dodingsmethoden en vriendelijkheid tegenover de slachtdieren.
Dat van de kelen doorsnijden dat is iets van 3000 jaar oud, toen was er niets anders mogelijk.
Ze weten dondersgoed dat ze iets doen wat absoluuuuuut niet normaal is/mag, want ze worden woedend als ze doorhebben dat men ze stiekem filmen.
Echt mensen die dit doen zijn echt geen mensen. Wat een vreselijke wezens. Wat zou ik al die handelingen graag bij hun uitvoeren. Onschuldige dieren zo behandelen. Zo verdien je zelf een gruwelijke dood, echt waar.
En inderdaad, als het zo diervriendelijk zou zijn mocht iedereen er wel filmen.