Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kiwipitje schreef:Niet alleen lezen wat je wil lezen hè want dát zeg ik niet. Als mensen zelf goed op hun dieren letten zouden dit soort dingen sowieso niet gebeuren. Hetzelfde met mensen die hun katten 24/7 door de buurt laten zwerven en vervolgens moord en brand schreeuwen over de aso automobilist die 'm aanreed. Ik ga wekelijks ongeveer 3 keer trimmen langs een weg waar 80 km/u mag worden gereden. Elke week kom ik daar wel eens een hond tegen (elke keer dezelfde) die daar aan de kant van de weg losloopt. Eigenaar.. nergens te bekennen. Zul je zien als dat beest een keer onder een auto komt dan heeft die automobilist het gedaan. NEE dat hebben die mensen indirect zelf gedaan. Je laat je hond toch niet zomaar daar loslopen.
Ik denk wel dat dit een iets ander verhaal is, maar toch.. je laat je hond gewoon níet loslopen waar het niet mag en al helemaal niet als ie nog niet goed luistert wat mijns inziens duidelijk het geval is als de hond 'vrolijk met de jogger meerent'. Die hond had die duw opzij gewoon verdiend, hoewel die hond natuurlijk niet verdient heeft om dood te gaan. Ik denk niet dat de jogger dit zo bedoeld heeft.
xSOULSISTER schreef:Kiwipitje schreef:Niet alleen lezen wat je wil lezen hè want dát zeg ik niet. Als mensen zelf goed op hun dieren letten zouden dit soort dingen sowieso niet gebeuren. Hetzelfde met mensen die hun katten 24/7 door de buurt laten zwerven en vervolgens moord en brand schreeuwen over de aso automobilist die 'm aanreed. Ik ga wekelijks ongeveer 3 keer trimmen langs een weg waar 80 km/u mag worden gereden. Elke week kom ik daar wel eens een hond tegen (elke keer dezelfde) die daar aan de kant van de weg losloopt. Eigenaar.. nergens te bekennen. Zul je zien als dat beest een keer onder een auto komt dan heeft die automobilist het gedaan. NEE dat hebben die mensen indirect zelf gedaan. Je laat je hond toch niet zomaar daar loslopen.
Ik denk wel dat dit een iets ander verhaal is, maar toch.. je laat je hond gewoon níet loslopen waar het niet mag en al helemaal niet als ie nog niet goed luistert wat mijns inziens duidelijk het geval is als de hond 'vrolijk met de jogger meerent'. Die hond had die duw opzij gewoon verdiend, hoewel die hond natuurlijk niet verdient heeft om dood te gaan. Ik denk niet dat de jogger dit zo bedoeld heeft.
Aan een onschuldig duwtje gaat een hond niet dood.
minikatje schreef:hij heeft hem opzij gezet met zn been sjonnie,geen rotschop verkocht waardoor hij 5 meter door de lucht vloog.
en dat is het grote verschil.
maar mensen hier denken dat er gelijk 5 keer op gestampt is.
ik zeg geen eigen schuld tegen de mensen van de pup, maar zij hebben ook zeker schuld aan dit voorval.
voor hetzelfde geldt was de pup geschrokken en ergens weggerent en verongelukt.
Cassidy schreef:Het is niet netjes zoals de man heeft gereageerd, en als het met opzet is gebeurt, is het helemaal schandalig.
Maar weten jullie hoe vaak deze man misschien wel honden achter zich aan heeft gehad, die misschien wel in zijn broekspijpen hebben gehangen? Iedereen die buitenrijdt, fietst of wandelt, weet hoe vaak mensen hun hond NIET onder appel hebben. En als hij dan in de staart hangt van paardlief, in zijn benen bijt of aan de kletter gaat, is het altijd de schuld van de hondeeigenaar...
sjonnie48 schreef:minikatje schreef:hij heeft hem opzij gezet met zn been sjonnie,geen rotschop verkocht waardoor hij 5 meter door de lucht vloog.
en dat is het grote verschil.
maar mensen hier denken dat er gelijk 5 keer op gestampt is.
ik zeg geen eigen schuld tegen de mensen van de pup, maar zij hebben ook zeker schuld aan dit voorval.
voor hetzelfde geldt was de pup geschrokken en ergens weggerent en verongelukt.
Opzij gezet , met zijn been ? daar gaat ie niet dood van ,
Als ie was weggerent en verongelukt , was het dus een ongeluk , nu is het moord ,
moord is moeilijker te verteren als een ongeluk voor de nabestaanden denk ik zo .
ma_rie_tje schreef:Het keywoord van vandaag is LEZEN
In een tweede artikel stond dat het niet expres was en dus een noodlottig ongeluk.
sjonnie48 schreef:Wat ik dan weer gek vind , is dat jou hond goed luistert en alsnog aan een touwtje moet lopen , dan hoef je hem eigenlijk ook niks te leren , hij mag zich toch niet uitleven , arm beesie.
Fiffill schreef:Prima, was ook niet direct alleen aan jou gericht maar aan al die mensen die hier meteen neerkwakken "verschrikkelijk/achterlijk/idioot *scheldwoorden en martelstraffen*
Overigens kan ik van zijn kant (de renner) heel goed begrijpen dat je gek wordt van die honden, vooral die kleintjes zijn vaak van die valse krengen. Eigenaren mogen wat mij betreft wel wat vaker de fout bij zichzelf zoeken...