Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:31

Jeetje, wat erg.. ;(

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:31

@ nicolletje, hoe ernstig ook, moest toch wel lachen om jouw droge post :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:39

Haha ja nou het was op het randje, deze opmerking met de huidige gebeurtenissen vond ik :=
Maar ik wilde ermee duidelijk maken dat niet iedereen lief en leuk is.

Ik heb verhalen gehoord van mensen die hazen reden in het veld. OF jonge eendjes doodvaren tussen de schroef.
Of katten van andere mensen met plezier vergiftigden.
Die stonden op en dachten "oh daar heb ik vandaag eens zin in" blijkbaar :?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:54

Wat een reacties ... :roll:

En dat terwijl me maar een paar feiten hebben
- er was een puppy van 6 maanden oud
- een gezin aan het picknicken
- een trimmer (die blijkbaar in flink tempo lopen)
- puppy rende mee met trimmer
- vrouw roept wat naar trimmer
- na "gepiep" was hij dood (nee, de waarneming van een 11/12 jarig meisje in stressituatie geldt niet als feit. Zelfs volwassenen verdraaien de waarheid (onbedoelt) door stress en dan heeft zo'n meisje net die ene sec goed gezien wat gebeurde?)
- trimmer reageerde onverschillig en rende door.

Wat weten we niet?
- We weten niet van welke kant de pup kwam (van achter, zijkant, voor?) dus had de trimmer hem gezien?
- We weten niet of de trimmer de vrouw gehoord heeft (wat was de afstand, was de trimmer in gedachten verzonken, had hij een mp3 of ander muziekapparaat op, of hoorde hij wel wat, maar dacht hij dat het niet voor hem bedoelt was (gezin met spelende kinderen?), ect)
- We weten niet of de trimmer per ongeluk erop is gaan staan (niet gezien, sprong voor de voeten) de pup uit de weg wilde duwen (wellicht wat harder dan bedoelt) of daadwerkelijk een gerichte trap heeft uitgedeeld
- Hoever was de trimmer toen de dood geconcludeerd was, kon hij het door hebben?
- Reageerde hij door de stress zo bot? wellicht slechte ervaringen met honden/ angst voor honden? Wie zegt dat hij niet al eerder spijt kreeg maar de mensen niet kende? niet wist waar ze woonde?

Of te wel, de telegraaf vult graag het één en ander voor ons in, samen met de emoties die spelen bij de eigenaren. Het is verschikkelijk dat een jonge hond zo ten einde is gekomen. Maar we zullen de echte waarheid wellicht nooit te weten komen en ik vind dan ook niet dat de trimmer zwart gemaakt mag worden als grote boe-man.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:57

Kiwipitje schreef:
Niet alleen lezen wat je wil lezen hè want dát zeg ik niet. Als mensen zelf goed op hun dieren letten zouden dit soort dingen sowieso niet gebeuren. Hetzelfde met mensen die hun katten 24/7 door de buurt laten zwerven en vervolgens moord en brand schreeuwen over de aso automobilist die 'm aanreed. Ik ga wekelijks ongeveer 3 keer trimmen langs een weg waar 80 km/u mag worden gereden. Elke week kom ik daar wel eens een hond tegen (elke keer dezelfde) die daar aan de kant van de weg losloopt. Eigenaar.. nergens te bekennen. Zul je zien als dat beest een keer onder een auto komt dan heeft die automobilist het gedaan. NEE dat hebben die mensen indirect zelf gedaan. Je laat je hond toch niet zomaar daar loslopen.

Ik denk wel dat dit een iets ander verhaal is, maar toch.. je laat je hond gewoon níet loslopen waar het niet mag en al helemaal niet als ie nog niet goed luistert wat mijns inziens duidelijk het geval is als de hond 'vrolijk met de jogger meerent'. Die hond had die duw opzij gewoon verdiend, hoewel die hond natuurlijk niet verdient heeft om dood te gaan. Ik denk niet dat de jogger dit zo bedoeld heeft.

Aan een onschuldig duwtje gaat een hond niet dood.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:35

xSOULSISTER schreef:
Kiwipitje schreef:
Niet alleen lezen wat je wil lezen hè want dát zeg ik niet. Als mensen zelf goed op hun dieren letten zouden dit soort dingen sowieso niet gebeuren. Hetzelfde met mensen die hun katten 24/7 door de buurt laten zwerven en vervolgens moord en brand schreeuwen over de aso automobilist die 'm aanreed. Ik ga wekelijks ongeveer 3 keer trimmen langs een weg waar 80 km/u mag worden gereden. Elke week kom ik daar wel eens een hond tegen (elke keer dezelfde) die daar aan de kant van de weg losloopt. Eigenaar.. nergens te bekennen. Zul je zien als dat beest een keer onder een auto komt dan heeft die automobilist het gedaan. NEE dat hebben die mensen indirect zelf gedaan. Je laat je hond toch niet zomaar daar loslopen.

Ik denk wel dat dit een iets ander verhaal is, maar toch.. je laat je hond gewoon níet loslopen waar het niet mag en al helemaal niet als ie nog niet goed luistert wat mijns inziens duidelijk het geval is als de hond 'vrolijk met de jogger meerent'. Die hond had die duw opzij gewoon verdiend, hoewel die hond natuurlijk niet verdient heeft om dood te gaan. Ik denk niet dat de jogger dit zo bedoeld heeft.

Aan een onschuldig duwtje gaat een hond niet dood.

Alle gekheid op een stokje: misschien was de pup niet 100% gezond, hartfalen of zo kan ook. Medisch gezien kan er wel een heleboel fout zijn gelopen. Het is niet omdat de hond dood is, dat hij hard getrapt MOET zijn.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:17

He gadsie ;( echt niet normaal hoe het er aan toe gaat!

minikatje

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:38

vraag me wel af hoe de reacties waren als er " per ongeluk" stond inplaats van " expres"

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:01

minikatje schreef:
hij heeft hem opzij gezet met zn been sjonnie,geen rotschop verkocht waardoor hij 5 meter door de lucht vloog.
en dat is het grote verschil.
maar mensen hier denken dat er gelijk 5 keer op gestampt is.
ik zeg geen eigen schuld tegen de mensen van de pup, maar zij hebben ook zeker schuld aan dit voorval.
voor hetzelfde geldt was de pup geschrokken en ergens weggerent en verongelukt.

Opzij gezet , met zijn been ? daar gaat ie niet dood van ,
Als ie was weggerent en verongelukt , was het dus een ongeluk , nu is het moord ,
moord is moeilijker te verteren als een ongeluk voor de nabestaanden denk ik zo .

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:01

minikatje schreef:
vraag me wel af hoe de reacties waren als er " per ongeluk" stond inplaats van " expres"

dan was mijn reactie anders ja , vind jij dat niet logisch dan ?

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:16

Cassidy schreef:
Het is niet netjes zoals de man heeft gereageerd, en als het met opzet is gebeurt, is het helemaal schandalig.

Maar weten jullie hoe vaak deze man misschien wel honden achter zich aan heeft gehad, die misschien wel in zijn broekspijpen hebben gehangen? Iedereen die buitenrijdt, fietst of wandelt, weet hoe vaak mensen hun hond NIET onder appel hebben. En als hij dan in de staart hangt van paardlief, in zijn benen bijt of aan de kletter gaat, is het altijd de schuld van de hondeeigenaar...

Mee eens, maar ik ben met buitenrijden altijd doodbang dat mijn pony
De hond trapt, dood of niet.
Dus als de hond niet naar de baas luistert draai ik ook de kont van het paard we van de puppy zodat er zo min mogelijk kans is dat er iets ergs gebeurt.
Ik zal nooit te nimmer zelf op mn pony laten uithalen naar die hond om hem een lesje te leren ofzo.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:00

sjonnie48 schreef:
minikatje schreef:
hij heeft hem opzij gezet met zn been sjonnie,geen rotschop verkocht waardoor hij 5 meter door de lucht vloog.
en dat is het grote verschil.
maar mensen hier denken dat er gelijk 5 keer op gestampt is.
ik zeg geen eigen schuld tegen de mensen van de pup, maar zij hebben ook zeker schuld aan dit voorval.
voor hetzelfde geldt was de pup geschrokken en ergens weggerent en verongelukt.

Opzij gezet , met zijn been ? daar gaat ie niet dood van ,
Als ie was weggerent en verongelukt , was het dus een ongeluk , nu is het moord ,
moord is moeilijker te verteren als een ongeluk voor de nabestaanden denk ik zo .

Het keywoord van vandaag is LEZEN ;)
In een tweede artikel stond dat het niet expres was en dus een noodlottig ongeluk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:26

ma_rie_tje schreef:
Het keywoord van vandaag is LEZEN ;)
In een tweede artikel stond dat het niet expres was en dus een noodlottig ongeluk.

We kunnen lezen hoor. Zoals ik al eerder zei: die man gaat natuurlijk niet landelijk bekendmaken dat hij het dier letterlijk een doodschop heeft gegeven.

Trouwens, waarom zou het eerste artikel niet en het tweede artikel wél waar zijn?

Mri

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:57

IMO is het eerste artikel puur vanaf 1 kant geschreven. Nergens is iets over de trimmer zn kant vermeld. En bij het 2e artikel wel. Daar is dus wel (deels) van 2 kanten het verhaal beschreven.
Daarbij als ik ga nadenken hoe het is gegaan, dan kan ik me voorstellen hoe het gegaan zou kunnen zijn.
Man is aan het rennen, hond luisterd niet naar baas en komt op hem af, hij loopt door en denkt perongeluk op pootje oid te staan. Hond geeft een gil (ja, ik heb ook welis op de pot of staat van een hond gestaan en weet hoe sommigen kunnen gillen), hij is geirriteerd want als men zich aan de regels had gehouden kon dit niet gebeuren. Gaat door met wat hij aan het doen was en roept: hou je hond dan ook aan de lijn (oid).

In artikel staat dat hond opslag dood was (lijkt me niet, want dan geeft de hond geen gil).
In artikel staat dat de man een kind met een dode hond in de armen zei: had je de hond moeten aanlijnen. Dat betekend dat hij zou moeten zijn gestopt, gewacht tot kind er was, gekeken meot hebben of hond dood was (iig vastgesteld) en dan dat gezegd hebben.
Uitgaande van de "goedheid van de mens" lijkt me dat erg stug.
en dan weet ik dat er hier doemdenkers zijn, maar in de paarden is het precies het zelfde. Ik ben het niet eens met de manier waarop vele mensen (met) hun paard omgaan/verzorgen/rijden. MAAR ik ga ervan uit dat deze mensen doen wat zij denken dat goed is. Want als ze weten dat het niet goed is voor het paard, dan zouden ze het IMO niet doen. Maar dat is weer een ander onderwerp.

En als je altijd uitgaat van de kwaadheid van de mens, tja, dan is het einde zoek.
Iedereen maakt keuzes. Hij heeft net de ongelukkige keuze gemaakt dat hij niet is gestopt.
De familie heeft de keuze gemaakt om er een landelijk media iets van te maken (had niet nodig geweest, plaatselijke krant/politie om de man op te sporen had in mijn ogen meer dan voldoende geweest!!!).
Ook niet de beste keuze! maar voor de fam op dat moment wel de juiste keuze.

Het hele leven draait om keuzes. En iedereen doet dingen waarvan je achteraf kan denken: nou, dat had ik beter anders kunnen doen.
En daar horen goede, leuke, moeilijke, foute, slechte en ronduit stomme keuzes maken ook bij.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:02

Bahh, wat een ......

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:05

sjonnie48 schreef:
Wat ik dan weer gek vind , is dat jou hond goed luistert en alsnog aan een touwtje moet lopen , dan hoef je hem eigenlijk ook niks te leren , hij mag zich toch niet uitleven , arm beesie.

Wat nou arm beesie? En natuurlijk moet je hem dan alsnog wat leren? Belachelijke redenering!

Ik heb mijn hond aan de riem omdat helaas andere mensen hier in tegenstelling tot moi niet de moeite nemen met de hond te gaan lopen maar deze gewoon alleen hun ronde laten doen. Ik weet dat mijn hond andere honden grijpt wanneer hij zich bedreigd voelt (sinds hij aangevallen is door een Mechelaar diens baas het ook normaal vond dat zijn hond zichzelf maar uitliet), dus de mijne blijft aan de riem. Gewoon een hele simpele manier van zelfbescherming. Wanneer een andere hond op ons afkomt en mijn hond hem pakt, kunnen ze mij niks maken. Immers had ik mijn hond aan de riem :j :)*

Wanneer ik denk dat het kan laat ik de hond los (dus afgelegen stukken bos bijv.) En op een drijfjacht loopt hij ook lekker bijna de hele dag los hoor. En op buitenritten loopt hij ook los. Ik heb de riem wel mee, just in case ;)
Laatst bijgewerkt door Adil op 13-04-11 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:08

Marietje, jij maakt een heleboel aannames. Jij néémt aan dat het zo gebeurd is, maar dat kan zomaar heel anders zijn. Uitgaan van de goedheid van de mens? Dat doe ik niet meer, dat heb ik te lang gedaan en te vaak mijn neus gestoten.

Feit blijf wel, dat de hond zó hard is geraakt dat hij het niet overleefd heeft en dus niet alleen maar opzij geschoven is met de voet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:17

Het gaat hier niet over een hond formaatje Labrador, het gaat hier eerder om een beestje formaat rat. Misschien niet schuivend, maar één tikje opzij (en dan niet eens hard!) om 'm weg te duwen kan genoeg zijn hoor... of een tikje van de hiel terwijl hij aan het rennen was. Als je net de verkeerde plek raakt is het einde verhaal. Of hij struikelde erover, beest brak z'n ruggetje, gaat ook heel snel met die kwetsbare beestjes. Zeker als ze nog zo jong zijn. Als jij een tik op je slaap krijgt is het ook gauw over, en dat hoeft geen harde dreun te zijn...

Uitgaan van de goedheid van de mens; nee niet direct, maar uitgaan van de slechtheid van de mens, idem dito. Waar zijn de mensen die gewoon allebei de kanten van het verhaal bekijken en verder nergens vanuit gaan? Hij kan 't expres gedaan hebben, of niet. Simple as that. En als je direct dat tweede aanneemt op basis van het eerste artikel mag je jezelf nog wel eens achter de oren krabben imo en het nog eens doorlezen op objectiviteit...

Waar gaat het heen met de wereld als iedereen direct uitgaat van de slechtheid en meteen roept om martelstraffen.. :n :r

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:21

Ik heb twee chihauhua's (waarvan één écht een kleintje, zeker kleiner dan het hondje in dit verhaal) en een Dobermann en Friese Stabij. De kleinste chi wordt soms helemaal gemolesteerd en ze worden geregeld omver gelopen door de grote honden (of over het hoofd gezien door ons), maar ze hebben er echt nooit wat van, zo kwetsbaar zijn ze echt niet. Ik geloof dus ook echt niet dat dit hondje door een 'toevallig' tikje is overleden.

Ik zeg trouwens ook niet dat de man het diertje expres heeft doogeschopt, dat zal hij niet gewild hebben. Maar dat hij moedwillig het dier te hard heeft aangeraakt, ja, dat denk ik wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:24

Zoals ik al zei, één tikje op de verkeerde plek is genoeg. En een rennende hardlopersschoen kan best hard aankomen, vergis je daar niet in. En mocht hij het hondje echt bewust een rotschop/tik hebben gegeven, dat is niet iets wat ik direct ga aannemen uit het Telegraafartikel. Plus dat het daarin gebracht wordt alsof hij 's ochtends opstond met de gedachte 'leuk, ik ga een hond doodschoppen vandaag.' Ik heb meerdere artikels van andere kranten gelezen en daar werd 't verhaal meer van beide kanten bezien en stonden er hele andere dingen... vertrouw nooit zomaar blindelings op media (en al helemaal niet op de Telegraaf). Al heeft hij 'm moedwillig een wat hardere tik gegeven, dat is iets héél anders dan 'm een rotschop geven met het idee 'm dood te trappen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:27

Ik vetrouw niet blindelings op de media. Ik lees wat ik lees en vertrouw daarbij op mijn eigen ervaring en gevoel en mijn gevoel (en ervaring) zegt dat dit hondje niet is gestorven aan een toevallig aanraken van een schoen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:30

Prima, was ook niet direct alleen aan jou gericht maar aan al die mensen die hier meteen neerkwakken "verschrikkelijk/achterlijk/idioot *scheldwoorden en martelstraffen*

Overigens kan ik van zijn kant (de renner) heel goed begrijpen dat je gek wordt van die honden, vooral die kleintjes zijn vaak van die valse krengen. Eigenaren mogen wat mij betreft wel wat vaker de fout bij zichzelf zoeken...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:39

Ik ben het met je eens Fiffill. Mijn gedachte was ongeveer gelijk.

Waar gaat het heen met de wereld als mensen op basis van een stukje uit nota bene de Telegraaf andere mensen fel en ongenuanceerd dood en verderf toe gaan wensen. Eng hoor als mensen zo snel op te hitsen zijn zonder van de hoed en de rand te weten. Nee, dan heb ik meer met mensen die zo'n verhaal lezen met de nodige achterdocht (want Telegraaf) en nuance en in de gaten hebben dat dit een eenzijdig verhaal is wat misschien wel niet het hele verhaal of helemaal niet het verhaal is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:48

Fiffill schreef:
Prima, was ook niet direct alleen aan jou gericht maar aan al die mensen die hier meteen neerkwakken "verschrikkelijk/achterlijk/idioot *scheldwoorden en martelstraffen*

Overigens kan ik van zijn kant (de renner) heel goed begrijpen dat je gek wordt van die honden, vooral die kleintjes zijn vaak van die valse krengen. Eigenaren mogen wat mij betreft wel wat vaker de fout bij zichzelf zoeken...

Ok ;) . Martelen en schelden vind ik ook niet nodig.

En ook ik heb een hekel aan onopgevoede, loslopende en achter je aan rennende honden hoor en ook ik kan dan wel eens wat minder vriendelijk reageren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:50

Als ik hier ga wandelen met de pony of een van de ezels neem ik altijd een zweepje mee, en niet voor hen maar voor evt. honden... dat zegt genoeg :\ belachelijk hoeveel mensen hun hond los hebben lopen terwijl 'ie niet eens luistert.