Arianna1983 schreef:Lijkt me inderdaad niet zinvol! Maar om die man nu vanalles te gaan verwijten zoals egoïsme, anderen traumatiseren enz. lijkt me helemaal niet op zijn plek. Dat iemand het lef heeft om zichzelf op deze afschuwelijke manier van het leven te beroven, betekent dat hij met andere problemen zat dan inleven in de omstanders. Ik vind het heel treurig dat zo veel Nederlanders moeite hebben om zich te verplaatsen in een wanhopige, panische asielzoeker die het zwaard van Damocles boven zijn hoofd voelt hangen.
Wij hebben makkelijk praten!
En het is ook makkelijk praten om te zeggen @Sakkia dat ik oordeel over omstanders. Lees mijn tekst nog een keer, zou ik zeggen, en reageer niet zo primair!
Wat ik bedoel is dat het natuurlijk walgelijk is om zoiets te zien als omstander, ik zou ook getraumatiseerd zijn. Maar die man is dood! Dat is nog veel erger dan een trauma, dacht ik zo?
tja dat vind ik nogal dubbel, die uitspraak!
Ik kan me eigenlijk ook niet inleven in iemand die zoiets doet (gelukkig).
Echter heeft hij denk ik wel bewust een drukke plek uitgezocht en heeft hij ook vooraf moeite gedaan om zichzelf in de fik te kunnen steken met brandbare vloeistof.
Veel bijv criminelen,pychopaten en misbruikers van kinderen hebben ook een slechte jeugd gehad of iig problemen etc, maar toch kan ik dan niet zeggen dat hun akties daardoor enigsinds minder erg zijn voor de slachtoffers.
Gelukkig dat er nog een hoop mensen zijn met heftige problemen (dit dan helaas, máár) die andere keuzes maken en zonder daar andere slachtoffers bij te maken.