Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:14

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:17

Ik had vanuit de stemwijzer de 50-partij... Maar dat lijkt me niet wat ;)

D66 en CDA zitten ook dichtbij, wel grappig, want thuis ben ik meestal CDA en mijn lief D66 en hier op het werk is ons team ook 5x CDA (progressieve kant) en 2 D66 stemmers..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:18

Gestemd. Ik stem Provinciaal anders dan landelijk.
Provinciaal vind ik groen in mijn omgeving het belangrijkste. Economische vraagstukken liggen landelijk.
Partij voor de Dieren gestemd, tegen mega stallen, voor meer aandacht voor milieu, dierenwelzijn en duurzaamheid in de provincie.
Laatst bijgewerkt door janouk op 02-03-11 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:20

Mitchall schreef:
Mag Geert ook wat minder doen tegen de Allochtonen in Nederland. Het lijkt mij daarbij ook
logisch dat mensen flink tegengas geven? :?

Pvv is meer als ' allochtonen er uit gooien en beledigen ' net alsof dat CDA en VVD alleen maar met Megastallen bezig zijn.
maar er worden alleen maar naar punten ' uit de media ' gekeken( Dit is niet aanvallend of discussiewekkend bedoeld )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 12:21

janouk schreef:
Provinciaal vind ik groen in mijn omgeving het belangrijkste. Economische vraagstukken liggen landelijk.
Partij voor de Dieren gestemd, tegen mega stallen.

Alsof PvdD de enige partij is die tegen mega stallen is :?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:22

Toch maar even de stemwijzer gedaan en totaal niet onverwachts kwam er PVV uit.

Tallie1979

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:23

Nahhh, ik deed de stemwijzer en viel bijna van mijn stoel.. :')

CDA, 50 plus, D66 stonden bovenaan.. :') Ben meteen totaal van de rel.. _O- Ik zal hem zo nog eens doen, als er dan hetzelfde uit komt, ga ik nog maar eens nadenken over mijn stem aan de VVD.. ;)

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:23

Heino schreef:
Maar duodenum, merendeel (als niet alles) wat je in je lijstje hebt staan zijn punten voor de tweede kamerverkiezingen. Waarom ook PVV bij deze verkiezingen?

Omdat ik vind dat dat zoveel mogelijk gelijk moet blijven, om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:24

stef schreef:
janouk schreef:
Partij voor de Dieren gestemd, tegen mega stallen.

Alsof PvdD de enige partij is die tegen mega stallen is :?

Nee, maar er zijn natuurlijk veel meer overwegingen om Partij voor de dieren te stemmen. Ik wist niet dat ik verplicht was om al mijn overwegingen hier neer te schrijven.
Geloof mij, ik heb heel wat partij programma's gelezen om mij te verdiepen waar ik mijn stem heen doe.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:32

Gister was ik er nog niet uit.....

Maar ik ga zo stemmen, PVV

dan maar een mens met een beperking of laagopgeleid......
het is zo makkelijk om mensen die PVV stemmen in een hokje te plaatsen.....

maar goed, dat zegt meer over die mensen dan over de PVV-stemmers want die hoor je niet tekeer gaan als je iets anders stemt...

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:42

Waarom dan, Janouk? :)
Ik had op de vorige pagina (of die daarvoor) al een post hierover geplaatst. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar jouw beweegredenen aangezien ik er zelf ook over na heb gedacht.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:46

Ik ga ook voor PVV stemmen. :j

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:47

Ik stem VVD. :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:49

Ik heb SP gestemd.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:50

ik moet nog stemmen, maar bij mij kwam er een lokale partij uit kieskompas, namelijk Gelderse Democraten.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:59

Bij mij kwamen GL, PvdA en D66 er het hoogst uit (stemwijzer), nu zijn die in brabant gecombineerd dus wat het uiteindelijk wordt maakt niet echt uit imo. Landelijk stem ik SP.

Ik heb de programma's van deze partijen ook gelezen maar dat is lastiger vergelijken omdat elke partij zijn stanpunten toch weer anders verwoordt. Met de stemwijzer krijg je mooi een lijstje met de verschillende punten.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:11

Ik ga VVD stemmen. Heb net even dat kieskompas gedaan en de VVD zat ook het dichtst bij :). Ik vind het wel lastig om die vragen over de provincie te beantwoorden. Ik stem toch vooral voor de Eerste Kamer, en hoop op een meerderheid voor dit kabinet.

Ik zal niemand veroordelen om wat diegene stemt, zolang er goed over nagedacht is. Ik heb geen moeite met PVV stemmers, maar zal er zelf nooit voor kiezen. Ik doe een studie die veel met politiek te maken heeft, en dan zie je de dingen net in een ander daglicht. Ik neem stemwijzers om deze reden ook niet altijd even serieus, op basis daarvan kiezen is in mijn ogen niet voldoende. Standpunten worden zwart-wit gebracht, zonder dat je de achtergrond informatie kent. Als de stelling is is 'Er moeten meer culturele evenementen worden georganiseerd in Drenthe' zeg ik in eerste instantie 'Ja, leuk.' Maar daar draait het natuurlijk niet om, men vergeet dat dit ook bakken met geld kost. Dit is hetzelfde met referenda (zoals enkele jaren geleden met de Europese Grondwet), een stelling wordt zo versimpeld dat het voor een 'normale' burger niet te doen is een gefundeerde keuze te maken.

Hoe dan ook, ik vind Mark Rutte een prima premier, en dit kabinet tot nu toe ook. Ik hoop dus op een meerderheid.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:13

d0nnaa_dan schreef:
Waarom dan, Janouk? :)
Ik had op de vorige pagina (of die daarvoor) al een post hierover geplaatst. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar jouw beweegredenen aangezien ik er zelf ook over na heb gedacht.

Voorop gesteld dat het dit jaar lastig is, want ik vind dat landelijk de regering geen tegenwerking kan gebruiken in de 1e kamer. Het is belangrijk voor onze economie dat de regering goede maatregelen kan nemen om de economie te bevorderen en het begrotingstekort te verkleinen.
Ik heb een eigen bedrijf. Ik zou landelijk voor de VVD stemmen.

Maar als ik provinciaal VVD zou stemmen, zou ik stemmen voor nadelige beslissingen in mijn woonomgeving. Vooral provinciaal is het voor mij belangrijk dat ik een partij stem, die tegen de uitbreiding van Schiphol stemt.
Meer bedrijventerreinen rondom Schiphol, terwijl er al zoveel leeg staat. Ik vind dat eerst die lege gebouwen maar eerst gevuld moeten worden, voordat nog meer landbouwgrond opgeofferd wordt aan Schiphol. De Partij voor de Dieren stemt tegen nieuwe bedrijventerreinen, maar voor het duurzaam maken en opknappen van bestaande bedrijventerreinen.
Verder spelen hier een 380KV electriciteitskabel die veel overlast in mijn woonomgeving gaat veroorzaken. De HSL lijn, etc. etc.

Verder ben ik voor de Ecologische Hoofdstructuur in Nederland, waardoor natuurgebieden met elkaar verbonden worden. Ook daar kan ik mijn stem niet kwijt bij de VVD, maar wel bij PvdD.

Verder ben ik voor meer schuilstallen in de wei, tegen megastallen, tegen nieuwe kerncentrale, nieuwe kolencentrales, etc.

Dus uiteindelijk past de Partij voor de Dieren het beste bij wat ik vind en wil in mijn omgeving. Al ben ik het ook weer niet met al hun standpunten eens.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:35

Maar janouk, als je landelijk VVD zpu stemmen gaat dat toch recht tegen de PvdD in? Ik begrijp je bezwaren wel, want ik vind het ook lastig om provincie en landelijk met elkaar te verenigen op sommige vlakken. Maar door links te stemmen, geef je de oppositie reden om te zeggen 'zie je wel, men wil het anders'. Ik denk dat een stem op het CDA in dit geval niet zo verkeerd zou zijn (alhoewel ik niet weet hoe die denken over Schiphol ed?).

Ik begrijp ook niet zo goed waarom alle CDA kiezers weglopen. Ja, omdat ze anti-PVV zijn. Maar willen ze dan een kabinet CDA-PvdA? Dat heeft nooit gewerkt en in het laatste kabinet Balkenende is dat ook weer gebleken. Het CDA zit daarom redelijk vast aan de VVD, en ik denk ook dat hieruit goede kabinetten zijn voortgekomen. Daarom is het naar mijn idee niet zo heel gek om vandaag CDA te stemmen. Je steunt het kabinet (en ik denk écht dat dit kabinet in staat is belangrijke hervormingen door te voeren voor de economie), maar stemt niet rechts.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:39

ik heb de knoop vanochtend doorgehakt en op de PvdD gestemd... denk dat ik daar provinciaal gezien meer aan heb dan de PVV... :)

Landelijk gezien blijf ik overigens wel op de PVV stemmen :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:42

Zeker PVV hier

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:46

PVV!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:00

Ik blijf het raar vinden dat mensen het eng vinden als de PVV zou gaan "winnen".
Het lijkt mij enger als al die "linkse rakkers" aan de macht zouden komen.
Ook is het raar dat we hier te maken hebben met paardenliefhebbers, van oorsprong toch een "elitair" gebeuren, dat er onder deze mensen nu links-georienteerde mensen zijn.
Geeft niets, ieder heeft zijn mening en die mogen we op een dag als vandaag weer uiten. Dat moeten we dan ook doen, want anders mogen we niet meeklagen als er weer iets gebeurd wat niet naar onze zin is!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:04

Knakker schreef:
Ik blijf het raar vinden dat mensen het eng vinden als de PVV zou gaan "winnen".
Het lijkt mij enger als al die "linkse rakkers" aan de macht zouden komen.
Ook is het raar dat we hier te maken hebben met paardenliefhebbers, van oorsprong toch een "elitair" gebeuren, dat er onder deze mensen nu links-georienteerde mensen zijn.
Geeft niets, ieder heeft zijn mening en die mogen we op een dag als vandaag weer uiten. Dat moeten we dan ook doen, want anders mogen we niet meeklagen als er weer iets gebeurd wat niet naar onze zin is!

Zoals je zelf al zegt. Van oorsprong. Nu al lang niet meer.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:06

Ach, eng? Niets is eng, daarvoor bestaat zoiets als de Trias Politica. Er is altijd een controle op de machten. Ik denk overigens dat er veel PVV stemmers zijn die ooit SP hebben gestemd, wat dat betreft is de links-rechts oriëntatie niet zoveel waard. En paardrijden is al lang niet elitair meer, dus ik verbaas me er niet echt over.