Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjoos schreef:@ Elin_ Ik ken geen client waar ik mee werk die wil knokken. Het zijn niet voor niets mensen met zeer ernstige psychische stoornissen en gedragsproblematieken. Ze doen het niet uit vrije wil, maar door hun complexe problematieken
Zoek bijv anti sociale persoonlijkheidsstoornis eens op. Vroeger ook wel psychopaten genoemd.
Is Brandon trouwens vrijwillig openomen, heeft hij een RM of wat anders? Dat is even langs mij geen gegaan
(Mensen ik moet slapen, morgen weer om 7 uur op mijn werk staan. Maar kan niet stoppen met typen.)
kappa2010 schreef:Elin: MANIPULATIE! Hij komt erg lief over. Ik vind het niet onmenselijk het is nu eenmaal nodig. Als hij zijn handen thuis zou kunnen houden dan was het heel anders geweest maar dat doet hij niet. En idd wat heeft zijn leven voor nut? maar dat kun je ook over jou of mijn leven zeggen. Uiteindelijk gaan we allemaal dood dus nut heeft het leven sowieso al niet.
Sjoos schreef:Ik neem aan dat als de moeder hem besluit in huis terug te nemen de psychiater wel zorgt voor een gedwongen opname.
@ Liberty22, In een acute situatie hoeft er niet eerst een ok van de psychater te komen. (" Wacht even met uit je dakpan gaan, eerst de psychiater bellen") Wel achteraf. En dan nog kan de psychiater beslissen de M&M te verlengen.
In de verstandelijk gehandicapten zorg is dit ook een groter grijs vlak dan in de psychatrie.
@ Elin_ Ik wil best in discussie met een jonger persoon, maar niet iemand die zulke berichten plaatst. Er moet wel iets van inzicht en onderbouwing inzitten. Want om hem nou te vergelijken met een industrie kip? Als hij niet vastgebonden mag zitten mag een kip ook niet in een te klein hokje zitten?
En wat betrefd het tuigje onmenselijk, in deze tak bestaan er ook polsbanden, zogenaamde hondentuigjes voor als je naar buiten gaat, het zijn hulpmiddelen om de veiligheid van de begeleiding, omgeving en de persoon zelf te handhaven.
@ Kappa2010, wat voor ergs iemand ook gedaan heeft, niemand, niemand heeft het recht om iemand het leven van een ander af te nemen.
Elin_ schreef:kappa2010 schreef:Elin: MANIPULATIE! Hij komt erg lief over. Ik vind het niet onmenselijk het is nu eenmaal nodig. Als hij zijn handen thuis zou kunnen houden dan was het heel anders geweest maar dat doet hij niet. En idd wat heeft zijn leven voor nut? maar dat kun je ook over jou of mijn leven zeggen. Uiteindelijk gaan we allemaal dood dus nut heeft het leven sowieso al niet.
het leven heeft van ons bijv zeker nut
Je kan wat voor de aarde betekenen door je bijv. in te zetten voor flora en fauna ,maar dit leven van hem bestaat min of meer aan vastzitten en vastzitten?
Trouwens wil zo'n patiënt dan niet dood? Jullie hebben (meerendeels) ervaring met zulke mensen ,maar ze beschadigen andere ,maar ook zichzelf? (ook zO ernsstig zoals zelfmoord pogingen?) dat is toch wel heel gevaarlijk..
Elin_ schreef:Sjoos schreef:Ik neem aan dat als de moeder hem besluit in huis terug te nemen de psychiater wel zorgt voor een gedwongen opname.
@ Liberty22, In een acute situatie hoeft er niet eerst een ok van de psychater te komen. (" Wacht even met uit je dakpan gaan, eerst de psychiater bellen") Wel achteraf. En dan nog kan de psychiater beslissen de M&M te verlengen.
In de verstandelijk gehandicapten zorg is dit ook een groter grijs vlak dan in de psychatrie.
@ Elin_ Ik wil best in discussie met een jonger persoon, maar niet iemand die zulke berichten plaatst. Er moet wel iets van inzicht en onderbouwing inzitten. Want om hem nou te vergelijken met een industrie kip? Als hij niet vastgebonden mag zitten mag een kip ook niet in een te klein hokje zitten?
En wat betrefd het tuigje onmenselijk, in deze tak bestaan er ook polsbanden, zogenaamde hondentuigjes voor als je naar buiten gaat, het zijn hulpmiddelen om de veiligheid van de begeleiding, omgeving en de persoon zelf te handhaven.
@ Kappa2010, wat voor ergs iemand ook gedaan heeft, niemand, niemand heeft het recht om iemand het leven van een ander af te nemen.
heb je gelijk inal..
Ik zie nu steeds meer in dat hij beter zo kan zitten dan los.. ,maar zo'n kip heeft niets of niemand misdaan
Eigenlijk vind ik zo'n kip veel zieliger
Sjoos schreef:@ Kappa2010, wat voor ergs iemand ook gedaan heeft, niemand, niemand heeft het recht om iemand het leven van een ander af te nemen.
kappa2010 schreef:Elin_ Sommige clienten praten idd over dat ze zelfmoord willen plegen of dat ze een poging willen ondernemen. Dat gebeurt maar persoonlijk heb ik nooit meegemaakt dat een client ook echt een poging deed ( ja 1tje liet zich uit zijn rolstoel vallen).
kappa2010 schreef:Elin_ Sommige clienten praten idd over dat ze zelfmoord willen plegen of dat ze een poging willen ondernemen. Dat gebeurt maar persoonlijk heb ik nooit meegemaakt dat een client ook echt een poging deed ( ja 1tje liet zich uit zijn rolstoel vallen).
liberty22 schreef:kappa2010 schreef:Elin_ Sommige clienten praten idd over dat ze zelfmoord willen plegen of dat ze een poging willen ondernemen. Dat gebeurt maar persoonlijk heb ik nooit meegemaakt dat een client ook echt een poging deed ( ja 1tje liet zich uit zijn rolstoel vallen).
vergis je niet op de rolstoelers die kunnen het kanaal ook nog inrijden
Zoolgangster schreef:Ik heb alleen snel iets gelezen over de zaak van die knul, het is dieptriest dat hij vastzit, en het is zó gemakkelijk om als buitenstaander te oordelen, maar ik heb zo mijn vermoedens... Ik heb een klein dement vrouwtje boos gezien, en zo'n vrouwtje lijkt al een keer zo groot en sterk als ze boos wordt, dan heb ik wel een idee wat er gebeurt als er een lompsterke knul door het lint gaat...
Het is makkelijk oordelen door familie over de verpleging die zo'n knul moet verzorgen, maar wat is het alternatief, mams neemt hem gezellig terug in huis? Laat hem een weekendje logeren bij familie? En als de familie vindt dat hij eens naar buiten gaat, wat belet ze om hem gezellig mee naar buiten te nemen? Wat belet ze hem over te plaatsen?
Of is vastbinden inderdaad het enige wat rest... tot er ooit een geneesmiddel is.
Laat die familie dat dan eerlijk toegeven, dat ze het zelf ook niet beter kunnen (willen ivm carriere?).