Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjoos schreef:Nog nooit er van gehoord dat je mensen niets mag ontzeggen? Zodra je voedsel of drinken ontzegd zit je gelijk midden in de BOPZ.
Sjoos schreef:Ik zeg niet dat het geen begrijpelijke reactie is, ik denk ook wel eens als ik het derde bord naar mn hoofd krijg, stik er lekker in. Maar als je puur volgens de regels kijkt mag het niet. Ookal heeft ze al een warme maaltijd op, iedereen krijgt een toetje, dus moet het haar ook aangeboden worden.
Het is belangrijk om je bewust te blijven van deze regels, als verpleegkundige heb je een bepaald soort macht, en iets ontzeggen kan snel de streep overschrijden naar machtmisbruik.
Vjestagirl schreef:Sjoos schreef:Ik zeg niet dat het geen begrijpelijke reactie is, ik denk ook wel eens als ik het derde bord naar mn hoofd krijg, stik er lekker in. Maar als je puur volgens de regels kijkt mag het niet. Ookal heeft ze al een warme maaltijd op, iedereen krijgt een toetje, dus moet het haar ook aangeboden worden.
Het is belangrijk om je bewust te blijven van deze regels, als verpleegkundige heb je een bepaald soort macht, en iets ontzeggen kan snel de streep overschrijden naar machtmisbruik.
True. Nou scheelt het dat wij geen van allen een opleiding in de zorg hebben, maar gewoon zaterdag hulpen met een 0 uren contract zijn.
mika11 schreef:Bij ons zijn de bewoners vanaf ZZP 5.
Maar het verschil tussen ZZP 5 en ZZP 10 is niet te merken.
Iedereen krijgt dezelfde en evenveel zorg. Want iedereen moet geholpen worden en niemand kan zelfstandig iets doen.
Alleen zijn er meer bewoners van ZZP 5 is er minder personeel en dan is het echt hard lopen de hele dag.![]()
Daarom zijn er al die kleine contractjes van 12 uur, die werken alleen met de piekuren.
Zelfs zware 'tweepersoons mensen' moet je vaak alleen wassen
F_Orumster schreef:Je mag de bel niet negeren zeker, als er dan wel iets gebeurd...
Anders kun je haar zeggen ja sorry mevrouw, immuun geraakt voor uw belletje.
Of tape haar hand vast aan de bel, en zeg dat dat vast makkelijker is. Een dag laten liggen, tot ze het zat is?
lesilla schreef:F_Orumster schreef:Je mag de bel niet negeren zeker, als er dan wel iets gebeurd...
Anders kun je haar zeggen ja sorry mevrouw, immuun geraakt voor uw belletje.
Of tape haar hand vast aan de bel, en zeg dat dat vast makkelijker is. Een dag laten liggen, tot ze het zat is?
Dan moet je jou patiënt gewoon leggen waar je hem of haar in het oog kan houden. Zo iemand ligt beter over de verpleegpost dan aan het einde van de gang.
Als je alle belletjes moet behandelen, dan heb je geen tijd voor je andere patiënten.
Gewoon goed observeren