Frozenstar schreef:Ayasha schreef:Neen dat maakt men er van. Dat zeg ik nl helemaal niet.

Toch wel een beetje......
Ayasha schreef:Als je depressief wordt van pesten, wat ga je dan de rest van je leven doen?
Dat is een oprechte vraag. Hoe je het dan de rest van je leven doet.... Gezien ik ook al las dat als je eenmaal depressief geweest bent de kans er in zit dat je sneller terug valt.
dejavu schreef:Ayasha, hoe het bedoeld is en hoe het overkomt, is heel verschillend. Ik heb geen last van je posts, maar dat ze spreken niet bepaald empathie uit. Op zich moet dat niet uitmaken, maar bij een bepaald onderwerp als dit, kan ik me indenken dat het sommigen nu eenmaal wél iets doet.
Jij beroept je dan weer op het feit 'het is aan jezelf wat je ermee doet en hoe je het opvat', maar kun je je ook voorstellen dat sommige dingen in het leven (depressies, maar ook het opvatten van een bepaalde toon) je een bepaald gevoel geven die je niet altijd kunt sturen. Jij misschien wél, maar sommigen nu eenmaal niet. Beredeneer ook eens dat er ook genoeg anderen op de wereld zijn die niet in elkaar steken als de sterke Ayasha die het wel lukt om het een en ander gemakkelijk te plaatsen en bepaalde tonen niet zien/horen. Jij bedoelt sommige dingen misschien niet zo, maar uit verschillende reacties uit dit topic blijkt toch wel dat bepaalde posts niet fijn opgevat worden door iedereen. Je kunt de bal dan wel weer bij die ander leggen, maar lukt het je misschien ook om je hand in eigen boezem te steken?
Ik vind je een fijne discussiepartner, maar in sommige opzichten vind ik je niet sympathiek overkomen, terwijl je dat volgens mij wel bent. In veel topics boeit dat stukje sympathie niet, maar in dit soort topics leeft toch een flink 'eigen verhaal' van velen. Je woorden dan wat meer op de weegschaal leggen voor je op 'versturen' drukt, lijkt me niet te veel gevraagd. Nogmaals, niet voor mezelf, maar wel voor een ander aantal.
Ik snap wat je bedoelt maar ik ben nu eenmaal het type dat het gewoon zegt.
En dat is absoluut niet slecht bedoelt, ieder heeft zijn eigen verhaal (ook ik en vergis je maar niet, ik ben echt niet sterker dan de mensen in dit topic, ik ga er gewoon anders mee om vermoed ik, maar dat zegt niets over de kracht van iemand) maar je kan toch niet met ieders verhaal rekening gaan houden als het puur gaat om een algemeen "wat doe je na een depressie nav pesten op school" (gezien die meestel op vrij jonge leeftijd zal zijn.) en "je hoeft niet perse depressief te worden van pesten". Het gaat me helemaal niet om ieders verhaal of hoe anderen of ik er mee om ga. Wanneer iemand daar dieper op in wil gaan staat mijn PB box open en dan zal er empathie genoeg zijn want dán heb ik een persoonlijk verhaal voor me en gaat het niet meer om die algemene (vraag)stellingen.
En ik kan best sympathiek zijn.
Maar in discussies ben ik net het type dat zoveel mogelijk het persoonlijke aspect buiten de discussie wil houden net omdat er dan mensen gekwetst raken waar dat helemaal niet nodig is. En dat zal me beslist regelmatig mislukken maar wie niets doet kan ook niets mis doen.
Hoop dat het zo duidelijker is waarom ik me zo opstel.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-12-10 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt