Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Daarnaast zijn dus allemaal regels bedacht en uitwerkingen van de koran. Maar deze zijn niet naar de hand van god geschreven en alleen uitgeschreven als opvattingen (lees: jurisprudentie)
Citaat:Een meneer die alle heilige boeken heeft geschreven en zich vooral heeft gespecialiceerd in de islam en hier een boek over geschreven heeft met ... Vragen over de islam.
Citaat:Java was vrieger een boeddhistisch/hindoeistisch land.
vibabu schreef:Gelukkig hoef je je juist niet aan te passen aan wat "normaal" is. Dat is nu juist waarom in Nederland zowel de gereformeerden in hun zwarte kousen als de naturisten zonder kleding, zowel de hippies in hun zelfgeweven wapperbroeken als de zakenlui in hun pakken, zowel de moslima's in hun wijde gewaden met hoofddoek als de paardenmeisjes in roze geruite rijbroek met glittercap een plaats hebben.(bewuste stereotyperingen).Maar is het niet dat je binnen die grenzen zoveel mogelijk aanpast aan wat in die landen "normaal" is? Wanneer wij naar een arabisch land gaan wordt verwacht dat we ook gesluierd gaan rondlopen. Zo niet, word je uitgemaakt als prutsmuts, krijg je middelvingers etc.
Blue_Eyes schreef:Citaat:Daarnaast zijn dus allemaal regels bedacht en uitwerkingen van de koran. Maar deze zijn niet naar de hand van god geschreven en alleen uitgeschreven als opvattingen (lees: jurisprudentie)
Dat heet de Hadith en is geen jurisprudentie, maar dat zijn de regels van Mohammed. Volgens de islam wel degelijk naar de hand van Allah geschreven.
ik weet niet alle benamingen en noemde het daarom maar jurisprudentie. De islam is geschreven nadat de bijbel is geschreven en heeft dan ook een aantal kenmerken die in de bijbel beschreven staan. Daarbij is de koran daarna uitgeschreven in opvattingen en zoals men denkt dat ze zich aan de regels moeten houden.Citaat:Een meneer die alle heilige boeken heeft geschreven en zich vooral heeft gespecialiceerd in de islam en hier een boek over geschreven heeft met ... Vragen over de islam.
Die man kan nooit alle heilige boeken geschreven hebben, want dat heeft volgens de Islam, Mohammed gedaan, direct ingezonden dioor een engel.
Sorry was een foutje ik bedoelde gelezen en niet geschreven.Citaat:Java was vrieger een boeddhistisch/hindoeistisch land.
Java is geen op zichzelf staand land, het is een deel van Indonesië.
oomens schreef:Omdat het lichaam van een vrouw haar eigen lichaam is, mag ze toch op zijn minst bepalen wat ze daarvan wil tonen en aan wie? Dan zou het recht op bedekken toch even groot moeten zijn als het recht op alles tonen?
oomens schreef:vibabu schreef:Gelukkig hoef je je juist niet aan te passen aan wat "normaal" is. Dat is nu juist waarom in Nederland zowel de gereformeerden in hun zwarte kousen als de naturisten zonder kleding, zowel de hippies in hun zelfgeweven wapperbroeken als de zakenlui in hun pakken, zowel de moslima's in hun wijde gewaden met hoofddoek als de paardenmeisjes in roze geruite rijbroek met glittercap een plaats hebben.(bewuste stereotyperingen).Maar is het niet dat je binnen die grenzen zoveel mogelijk aanpast aan wat in die landen "normaal" is? Wanneer wij naar een arabisch land gaan wordt verwacht dat we ook gesluierd gaan rondlopen. Zo niet, word je uitgemaakt als prutsmuts, krijg je middelvingers etc.
Je hebt je aan te passen aan wat er in de wet staat. Meer niet.
In die arabische landen waar het volgens de wet verplicht is om gesluierd rond te lopen, daar loop je dan gesluierd rond. En in bijvoorbeeld Turkije, waar dat zeer zeker niet verplicht is, daar hoef je dat niet te doen.
oomens schreef:Je hebt je aan te passen aan wat er in de wet staat. Meer niet.
Nicolletje schreef:oomens schreef:Je hebt je aan te passen aan wat er in de wet staat. Meer niet.
Om even on-topic te komen: die vent uit het filmpje (Sharia4Belgium) wil dus de wet aanpassen zodat in de toekomst de vrouwen niet meer zonder hoofddoek over straat mogen.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik die man een idioot moet vinden of een serieus gevaar. Hij is iig erg overtuigd van zichzelf dat het ooit gaat gebeuren, zeker als je kijkt naar het percentage moslims dat geboren wordt t.o.v. niet-moslims, momenteel.
vibabu schreef:Maar is het niet dat je binnen die grenzen zoveel mogelijk aanpast aan wat in die landen "normaal" is? Wanneer wij naar een arabisch land gaan wordt verwacht dat we ook gesluierd gaan rondlopen. Zo niet, word je uitgemaakt als prutsmuts, krijg je middelvingers etc.
jameyskatje schreef:@ oomens:
wat een verademing jou bericht!! onzettend helder en ik sta er echt met de volle 100% achter!!
ik hoop dat de rest ook de moeite neemt om jou reactie door te lezen,
bedankt daarvoor.vibabu schreef:Maar is het niet dat je binnen die grenzen zoveel mogelijk aanpast aan wat in die landen "normaal" is? Wanneer wij naar een arabisch land gaan wordt verwacht dat we ook gesluierd gaan rondlopen. Zo niet, word je uitgemaakt als prutsmuts, krijg je middelvingers etc.
dat valt wel mee. maar 20% van alle moslims over de wereld zijn afkomstig uit arabische landen. het stereotype beeld wat men heeft met arabische landen en moslims is nogal afgezaagd.
er zijn niet eens islamitische landen. zoals je bv in saudi arabie met een niqaab MOET lopen, dit is niet verplicht in de islam en het is dus ook verboden voor een land om zo'n wet te gebruiken.
ben je wel eens in een arabisch land geweest en daar voor prutsmuts uitgemaakt? want vele arabische landen hebben een grote toerisme stroom en dan nog niet eens te spreken over de lokale bevolking, die er vaak ook heel sexy en 'westers' bijlopen. en ik ben overigens in een boedistisch gebied geweest waar ik me ook bedekt diende te kleden, dat vind ik ook respectvol
ook is een vakantie niet te vergelijken met je geboorteland overigens! er wonen inmiddels 12000 autochtone moslims in nederland en de generaties van arbeiders zijn haast voorbij. over 2 generaties zijn moslims vrijwel allemaal autochtoon net zoals de christenen, ateisten etc. dan is het gewoon een onderdeel van nederland.
vibabu schreef:Heb net even het filmpje bekeken. Wat me nogal opviel is dat het eigenlijk een heel erg haatdragend volk is en ook eigenlijk ook nogal tegenstrijdig. Zij willen dat er geen onderscheid is. Maar volgens mij zijn zij nog steeds degene die het meeste onderscheid maken tussen mannen en vrouwen.
jameyskatje schreef:vibabu schreef:Heb net even het filmpje bekeken. Wat me nogal opviel is dat het eigenlijk een heel erg haatdragend volk is en ook eigenlijk ook nogal tegenstrijdig. Zij willen dat er geen onderscheid is. Maar volgens mij zijn zij nog steeds degene die het meeste onderscheid maken tussen mannen en vrouwen.
welk volk. de moslims? dus ook ik en de rest van mijn islamitische kennisen etc???
lees je bericht nog eens goed door en bekijk eens hoe je nu over 'dat volk' spreekt.
omdat 1 man een beweging begint, een nogal kansloze, dan moet gelijk dat hele volk boeten?
dus als geert wilders een beweging begint, een nogal kansloze, dan moeten ook maar alle niet-moslims boeten??
Blue_Eyes schreef:Het zijn niet alleen moslims of Arabieren die er zo over denken, hoor, ook veel Engelsen, Duitsers, Belgen, Fransen, Peruvianen, etcetera. Zullen we die dan ook allemaal boycotten?
Blue_Eyes schreef:Citaat:En is niet elke nederlander stug arrogant en een kaaskop? over het algemeen..
Het zijn niet alleen moslims of Arabieren die er zo over denken, hoor, ook veel Engelsen, Duitsers, Belgen, Fransen, Peruvianen, etcetera. Zullen we die dan ook allemaal boycotten?
Blue_Eyes schreef:Citaat:En is niet elke nederlander stug arrogant en een kaaskop? over het algemeen..
Het zijn niet alleen moslims of Arabieren die er zo over denken, hoor, ook veel Engelsen, Duitsers, Belgen, Fransen, Peruvianen, etcetera. Zullen we die dan ook allemaal boycotten?
Nicolletje schreef:Blue_Eyes schreef:Het zijn niet alleen moslims of Arabieren die er zo over denken, hoor, ook veel Engelsen, Duitsers, Belgen, Fransen, Peruvianen, etcetera. Zullen we die dan ook allemaal boycotten?
Engelsen zijn allemaal hooligans en shavs, Duitsers hebben de oorlog veroorzaakt, zijn fascistisch en eten alleen maar bratwurst, Fransen kunnen alleen maar demonstreren, Peruvianen spelen allemaal zo'n pamfluitje.
Gelukkig dus maar, dat niet alleen Nederlanders imperfect zijn