Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:07

Maar is het niet dat je binnen die grenzen zoveel mogelijk aanpast aan wat in die landen "normaal" is? Wanneer wij naar een arabisch land gaan wordt verwacht dat we ook gesluierd gaan rondlopen. Zo niet, word je uitgemaakt als prutsmuts, krijg je middelvingers etc.

Om even helemaal ontopic te komen. Java, een eiland wat onder Indonesie valt, was vroeger een boeddhistisch/hindoeistisch gedeelte van Indonesie. Er zijn daar een aantal moslims aan de macht gekomen, iedereen opgedragen moslim te worden, degene die geen moslim waren moesten genegeerd worden (wanneer je dus een eigen zaakje had mocht er bij jou niet meer gekocht worden) intussen is heel java nu een islamitisch land geworden. Ik vind het nogal schrikbarend dat dat zo gaat en ben ook zeker bang dat dit ook met NL gaat gebeuren. Zoals ze zelf zegggen: het hoeft niet volgend jaar, over 50 jaar mag ook we hebben de tijd maar het gaat gebeuren.

Edit: even om onduidelijkheden te voorkomen paar dingetjes aangepast.
Laatst bijgewerkt door vibabu op 22-12-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:08

Vibabu, ik zie in jouw posts een aantal aantoonbare fouten. Misschien moet je je feiten beter checken, want dit maakt het niet makkelijk om met je te discussiëren.

vibabu

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:16

Vertel mij maar eens dan waar die fouten zitten :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:23

Citaat:
Daarnaast zijn dus allemaal regels bedacht en uitwerkingen van de koran. Maar deze zijn niet naar de hand van god geschreven en alleen uitgeschreven als opvattingen (lees: jurisprudentie)

Dat heet de Hadith en is geen jurisprudentie, maar dat zijn de regels van Mohammed. Volgens de islam wel degelijk naar de hand van Allah geschreven.

Citaat:
Een meneer die alle heilige boeken heeft geschreven en zich vooral heeft gespecialiceerd in de islam en hier een boek over geschreven heeft met ... Vragen over de islam.

Die man kan nooit alle heilige boeken geschreven hebben, want dat heeft volgens de Islam, Mohammed gedaan, direct ingezonden dioor een engel.

Citaat:
Java was vrieger een boeddhistisch/hindoeistisch land.

Java is geen op zichzelf staand land, het is een deel van Indonesië.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:26

vibabu schreef:
Maar is het niet dat je binnen die grenzen zoveel mogelijk aanpast aan wat in die landen "normaal" is? Wanneer wij naar een arabisch land gaan wordt verwacht dat we ook gesluierd gaan rondlopen. Zo niet, word je uitgemaakt als prutsmuts, krijg je middelvingers etc.
Gelukkig hoef je je juist niet aan te passen aan wat "normaal" is. Dat is nu juist waarom in Nederland zowel de gereformeerden in hun zwarte kousen als de naturisten zonder kleding, zowel de hippies in hun zelfgeweven wapperbroeken als de zakenlui in hun pakken, zowel de moslima's in hun wijde gewaden met hoofddoek als de paardenmeisjes in roze geruite rijbroek met glittercap een plaats hebben.(bewuste stereotyperingen).
Je hebt je aan te passen aan wat er in de wet staat. Meer niet.

In die arabische landen waar het volgens de wet verplicht is om gesluierd rond te lopen, daar loop je dan gesluierd rond. En in bijvoorbeeld Turkije, waar dat zeer zeker niet verplicht is, daar hoef je dat niet te doen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:40

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Daarnaast zijn dus allemaal regels bedacht en uitwerkingen van de koran. Maar deze zijn niet naar de hand van god geschreven en alleen uitgeschreven als opvattingen (lees: jurisprudentie)

Dat heet de Hadith en is geen jurisprudentie, maar dat zijn de regels van Mohammed. Volgens de islam wel degelijk naar de hand van Allah geschreven.
ik weet niet alle benamingen en noemde het daarom maar jurisprudentie. De islam is geschreven nadat de bijbel is geschreven en heeft dan ook een aantal kenmerken die in de bijbel beschreven staan. Daarbij is de koran daarna uitgeschreven in opvattingen en zoals men denkt dat ze zich aan de regels moeten houden.
Citaat:
Een meneer die alle heilige boeken heeft geschreven en zich vooral heeft gespecialiceerd in de islam en hier een boek over geschreven heeft met ... Vragen over de islam.

Die man kan nooit alle heilige boeken geschreven hebben, want dat heeft volgens de Islam, Mohammed gedaan, direct ingezonden dioor een engel.
Sorry was een foutje ik bedoelde gelezen en niet geschreven.
Citaat:
Java was vrieger een boeddhistisch/hindoeistisch land.

Java is geen op zichzelf staand land, het is een deel van Indonesië.

Oke. Java, een gedeelte van Indonesie, was vroeger een boeddhistisch/hindoistisch gedeelte van Indonesie en daar moest iedereen moslim worden.

(ik zal m'n teksten even aanpassen)
Laatst bijgewerkt door vibabu op 22-12-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:46

oomens schreef:
Omdat het lichaam van een vrouw haar eigen lichaam is, mag ze toch op zijn minst bepalen wat ze daarvan wil tonen en aan wie? Dan zou het recht op bedekken toch even groot moeten zijn als het recht op alles tonen?

Van mij wel maar ga mij dan niet wijsmaken dat iemand die méér toont dan de bedekte vrouw, meteen een prutsmuts is.

Verder heb je volgens mij niet veel van de clou van mijn post begrepen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:52

oomens schreef:
vibabu schreef:
Gelukkig hoef je je juist niet aan te passen aan wat "normaal" is. Dat is nu juist waarom in Nederland zowel de gereformeerden in hun zwarte kousen als de naturisten zonder kleding, zowel de hippies in hun zelfgeweven wapperbroeken als de zakenlui in hun pakken, zowel de moslima's in hun wijde gewaden met hoofddoek als de paardenmeisjes in roze geruite rijbroek met glittercap een plaats hebben.(bewuste stereotyperingen).

In die arabische landen waar het volgens de wet verplicht is om gesluierd rond te lopen, daar loop je dan gesluierd rond. En in bijvoorbeeld Turkije, waar dat zeer zeker niet verplicht is, daar hoef je dat niet te doen.

Maar dan heeft het toch ook niks met het geloof te maken als het daar niet verplicht is ;)

Waarom kan niet gewoon iets normaal. Ik vind het nogal jammer dat ik WEL verplicht ben om een hoofddoek op te zetten als ik naar een arabisch land ga (omdat het daar normaal is) maar zij niet verplicht worden om die af te zetten en te vormen naar wat hier normaal is. Normen en waarden zijn toch net zo belangrijk onbeschreven als dat ze beschreven staan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:52

Vibabu, je hebt het gewoon goed, vroeger was Java een op zichzelf staand rijk dat later opgegaan is in Indonesie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:55

oomens schreef:

Om even on-topic te komen: die vent uit het filmpje (Sharia4Belgium) wil dus de wet aanpassen zodat in de toekomst de vrouwen niet meer zonder hoofddoek over straat mogen.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik die man een idioot moet vinden of een serieus gevaar. Hij is iig erg overtuigd van zichzelf dat het ooit gaat gebeuren, zeker als je kijkt naar het percentage moslims dat geboren wordt t.o.v. niet-moslims, momenteel.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:11

Nicolletje schreef:
oomens schreef:

Om even on-topic te komen: die vent uit het filmpje (Sharia4Belgium) wil dus de wet aanpassen zodat in de toekomst de vrouwen niet meer zonder hoofddoek over straat mogen.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik die man een idioot moet vinden of een serieus gevaar. Hij is iig erg overtuigd van zichzelf dat het ooit gaat gebeuren, zeker als je kijkt naar het percentage moslims dat geboren wordt t.o.v. niet-moslims, momenteel.

Als hij op een legale manier voldoende medestanders weet te krijgen om de wet zo aan te passen, dan is dat zijn goed recht. Zolang hij zich tot die tijd maar aan de nu geldende wetten houdt, doet hij niets verkeerd.

Íedere politieke beweging wil de wet aanpassen, en allemaal vanuit hun eigen denkbeelden. Er is geen partij die alles wil houden zoals het nu is (hooguit een die alles wil terugdraaien zoals het ooit was). Alle partijen hebben wel plannen die controversieel zijn, en als er te weinig medestanders voor zijn, dan gaan die plannen dus ook niet door. Zo werkt de democratie in Nederland.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:12

@ oomens:

wat een verademing jou bericht!! onzettend helder en ik sta er echt met de volle 100% achter!!

ik hoop dat de rest ook de moeite neemt om jou reactie door te lezen,

bedankt daarvoor.

vibabu schreef:

dat valt wel mee. maar 20% van alle moslims over de wereld zijn afkomstig uit arabische landen. het stereotype beeld wat men heeft met arabische landen en moslims is nogal afgezaagd.

er zijn niet eens islamitische landen. zoals je bv in saudi arabie met een niqaab MOET lopen, dit is niet verplicht in de islam en het is dus ook verboden voor een land om zo'n wet te gebruiken.

ben je wel eens in een arabisch land geweest en daar voor prutsmuts uitgemaakt? want vele arabische landen hebben een grote toerisme stroom en dan nog niet eens te spreken over de lokale bevolking, die er vaak ook heel sexy en 'westers' bijlopen. en ik ben overigens in een boedistisch gebied geweest waar ik me ook bedekt diende te kleden, dat vind ik ook respectvol

ook is een vakantie niet te vergelijken met je geboorteland overigens! er wonen inmiddels 12000 autochtone moslims in nederland en de generaties van arbeiders zijn haast voorbij. over 2 generaties zijn moslims vrijwel allemaal autochtoon net zoals de christenen, ateisten etc. dan is het gewoon een onderdeel van nederland.

in de sharia is het voor niet-islamitische vrouwen niet verplicht om een hoofddoek te dragen; want een vers zegt: zeg tegen de gelovige vrouwen (moslims worden bedoeld)..alleen nergens ter wereld is er een shariá, dus we kunnen deze wetgeving enkel bekijken vanuuit de islam zelf en niet vanuit de praktijk momenteel.

@ blue eyes, bedankt voor je uitleg. de sunnah en overleveringen zijn inderdaad geen jurispundentie.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 22-12-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:13

Vjestagirl schreef:
Hoezo? Geert is gewoon als de dood voor alles wat anders is dan dat hij kent. Bang voor andere culturen, kan nergens het goede in zien...

Dit klinkt meer als een bekrompen uitspraak.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:16

Heb net even het filmpje bekeken. Wat me nogal opviel is dat het eigenlijk een heel erg haatdragend volk is en ook eigenlijk ook nogal tegenstrijdig. Zij willen dat er geen onderscheid is. Maar volgens mij zijn zij nog steeds degene die het meeste onderscheid maken tussen mannen en vrouwen.

Vind trouwens dat stukje van 'ik zou graag martelaar worden op de weg van Allaah en dan herrezen worden en dan martelaarschap verkrijgen'. Ze hebben heel wat te zeggen over haatzaaien van Geert maar ik vind dit eigenlijk nog veel verder gaan en het aandragen tot moord.

http://www.youtube.com/user/sharia4belgium

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:23

Ik vind het niet echt een verademing eigenlijk, jouw bericht, ik vind het eerder behoorlijk jammer als dit in mijn leven gaat gebeuren (zacht uitgedrukt) en de Nederlanders stonden er schaapachtig bij en keken ernaar en durfden niets te doen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:24

jameyskatje schreef:
ben je wel eens in een arabisch land geweest en daar voor prutsmuts uitgemaakt?

Zeer regelmatig. Ik had een verbijsterde Marokkaanse vriend bij me en die kreeg 'vuile Jood, landverraaier' naar zijn hoofd.
Laatst bijgewerkt door Nic op 22-12-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:24

jameyskatje schreef:
@ oomens:

wat een verademing jou bericht!! onzettend helder en ik sta er echt met de volle 100% achter!!

ik hoop dat de rest ook de moeite neemt om jou reactie door te lezen,

bedankt daarvoor.

vibabu schreef:

dat valt wel mee. maar 20% van alle moslims over de wereld zijn afkomstig uit arabische landen. het stereotype beeld wat men heeft met arabische landen en moslims is nogal afgezaagd.

er zijn niet eens islamitische landen. zoals je bv in saudi arabie met een niqaab MOET lopen, dit is niet verplicht in de islam en het is dus ook verboden voor een land om zo'n wet te gebruiken.

ben je wel eens in een arabisch land geweest en daar voor prutsmuts uitgemaakt? want vele arabische landen hebben een grote toerisme stroom en dan nog niet eens te spreken over de lokale bevolking, die er vaak ook heel sexy en 'westers' bijlopen. en ik ben overigens in een boedistisch gebied geweest waar ik me ook bedekt diende te kleden, dat vind ik ook respectvol

ook is een vakantie niet te vergelijken met je geboorteland overigens! er wonen inmiddels 12000 autochtone moslims in nederland en de generaties van arbeiders zijn haast voorbij. over 2 generaties zijn moslims vrijwel allemaal autochtoon net zoals de christenen, ateisten etc. dan is het gewoon een onderdeel van nederland.

een tijdje geleden ben ik naar java geweest. Daar keek ik gewoon in de rondte (dus niet aanstaren etc) en kreeg meteen een middelvinger opgestoken. Verder heb ik ook wel eens in NL meegemaakt dat ik gewoon in een kortebroek liep met een shirt er boven (niet echt iets bijzonders) en kreeg ik ook opmerkingen als prutsmuts etc. Dus ja, dat heb ik meegemaakt.

Daar ben ik het niet mee eens. Een heleboel turken/marrokanen etc moeten een dubbel paspoort krijgen zodat ze zich aan de wet van hun land houden. Daar was een tijdje geleden nog een "leuk" stukje over. Ze worden naar NL gestuurd om hier in de politiek hun wil door te drijven. Zo lang dit binnen de wet gebeurd is er zeker niks aan de hand. En zolang het een democratie is zal het (nu) nog niet gebeuren omdat autochtonen nog steeds in de meerderheid zijn. Maar is saudi arabie niet zoveel keer groter met veeel meer inwoners dan europa? Zolang je maar steeds meer moslims en moslima's naar NL stuurt komen zij in de meerderheid en is de "democratie" toch wel stukje anders geworden en kunnen de wetten wel aangepast worden.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:27

vibabu schreef:
Heb net even het filmpje bekeken. Wat me nogal opviel is dat het eigenlijk een heel erg haatdragend volk is en ook eigenlijk ook nogal tegenstrijdig. Zij willen dat er geen onderscheid is. Maar volgens mij zijn zij nog steeds degene die het meeste onderscheid maken tussen mannen en vrouwen.

welk volk. de moslims? dus ook ik en de rest van mijn islamitische kennisen etc???

lees je bericht nog eens goed door en bekijk eens hoe je nu over 'dat volk' spreekt.

omdat 1 man een beweging begint, een nogal kansloze, dan moet gelijk dat hele volk boeten?

dus als geert wilders een beweging begint, een nogal kansloze, dan moeten ook maar alle niet-moslims boeten??

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:34

jameyskatje schreef:
vibabu schreef:

welk volk. de moslims? dus ook ik en de rest van mijn islamitische kennisen etc???

lees je bericht nog eens goed door en bekijk eens hoe je nu over 'dat volk' spreekt.

omdat 1 man een beweging begint, een nogal kansloze, dan moet gelijk dat hele volk boeten?

dus als geert wilders een beweging begint, een nogal kansloze, dan moeten ook maar alle niet-moslims boeten??

Iets genuanceerder dan dat die meneer over iedereen die niet gelovig is of een ander geloof heeft dan zijn geloof. Ik draag niet aan tot haat. Als iemand een geloof heeft en daar kracht uit put, dan moet die dat vooral doen. Het gaat alleen een stuk verder en iedereen willen bekeren en degene die dat niet wil moet uitgemoord worden. Moslims worden naar NL gestuurd om de politiek in te gaan en zo NL te bekeren. Dat gaat gewoon in mijn ogen veel te ver.

En is niet elke nederlander stug arrogant en een kaaskop? over het algemeen.. En ik durf te wedden dat niet 1 meneer zoals die op het filmpje bestaat maar dat er tig van zijn. Net zoals dat er ook hele aardige/beschaafde en al het andere positieve moslims zijn.

Edit: zoals Geert heel mooi zei in een speech: we hebben het hier niet over de groenteman op de hoek.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:38

Citaat:
En is niet elke nederlander stug arrogant en een kaaskop? over het algemeen..

Het zijn niet alleen moslims of Arabieren die er zo over denken, hoor, ook veel Engelsen, Duitsers, Belgen, Fransen, Peruvianen, etcetera. Zullen we die dan ook allemaal boycotten?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:44

Het is inderdaad wel een heel haatdragend filmpje met haatdragende versen uit de Koran geciteerd.

Voor zover ik weet zijn christelijke promotieteams niet zó haatdragend naar anderen :n

Om het hele volk haatdragend te noemen gaat wat ver, maar ik zou die man en zijn club wel als haatdragend maar niet als een kansloze bestempelen.

Zo wordt er trouwens op de website die JK telkens aanhaalt gereageerd op deze Sharia 4 Belgium:
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... &sk=t&sd=a
Lees maar eens :)

edit typo
Laatst bijgewerkt door Nic op 22-12-10 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:46

Blue_Eyes schreef:
Het zijn niet alleen moslims of Arabieren die er zo over denken, hoor, ook veel Engelsen, Duitsers, Belgen, Fransen, Peruvianen, etcetera. Zullen we die dan ook allemaal boycotten?

Engelsen zijn allemaal hooligans en shavs, Duitsers hebben de oorlog veroorzaakt, zijn fascistisch en eten alleen maar bratwurst, Fransen kunnen alleen maar demonstreren, Peruvianen spelen allemaal zo'n pamfluitje.
Gelukkig dus maar, dat niet alleen Nederlanders imperfect zijn :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:46

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Omdat geen onderscheid gemaakt mag worden volgens die meneer in t filmpje. Laten we dat maar doen ja :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:48

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Willen die dan een rare, absoluut niet bij ons land passende regels doorvoeren dan? Ik ken geen Duitsers die van Nederland het nieuwe Duitsland wil maken, geldt ook voor de andere landen....

Beetje een nutteloze vergelijking.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:50

Nicolletje schreef:
Blue_Eyes schreef:

Engelsen zijn allemaal hooligans en shavs, Duitsers hebben de oorlog veroorzaakt, zijn fascistisch en eten alleen maar bratwurst, Fransen kunnen alleen maar demonstreren, Peruvianen spelen allemaal zo'n pamfluitje.
Gelukkig dus maar, dat niet alleen Nederlanders imperfect zijn :P

En zo hebben arabieren en moslims ook hun imperfecties. Waarom worden die dan zo uitvergroot?