Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:ik lees vaak 'biologisch is te duur, ik kan het niet betalen'..
maar dan wil ik 1 vraag terug stellen..
is het 'goedkopere bioindustrievlees' niet gewoon té goedkoop??
en hoe vaak per week eten jullie vlees?
ik bereid het maar 2 a 3 x per week. zeker niet elke dag. maar in de meeste huishoudens wordt er gewoon iedere dag vlees gegeten.
Nederlanders willen alles goedkoop.
ik betaal liever meer en ik neem liever genoegen met minder.
ik koop liever 2 pakken biologische melk dan 4 pakken van het budgetmerk. waarom? omdat ik op wil komen voor de boeren, dieren etc. dan maar wat minder melk, je overleeft ook wel op kraanwater.
ieder mens kan keuzes maken.
wij hebben het ook niet breed, maar wij gooien ook niet ons hele winkelwagentje vol. ik hoef geen hele tros tomaten waarvan ik uiteindelijk de helft moet weggooien omdat het rot is. dan koop ik liever bij de boer 3 losse tomaatjes.
het is ieder voor zich, maar men roept naar mijn mening té makkelijk dat iets onbetaalbaar is. dan maar een paar zakken chips minder toch, of drink thee ipv dure frisdranken.
ik voer deze discussie heel vaak irl. en de mensen die het hardste roepen dat ze het niet kunnen betalen en dat ze moeten kiezen tussen goedkope producten en hongerlijden .. die mensen gaan vaak na een discussie van 30 min geheel overstag.
mijn motto. wees tevreden met minder, we kopen en koken tegenwoordig toch voor de prullenbak. en koop voor dat geld liever goede en eerlijke producten.
Jolliegirl schreef:maXcomX schreef:Er is nog niet zolang geleden een documentaire uitgezonden over de drukte bij Nederlandse paardenslachters (slachthuizen). Welke dat was is me niet duidelijk, maar daar mocht niet gefilmd worden.
Wil jij dan nu alsjeblieft ophouden te roepen dat het VAAK misgaat!?
Verdiep je ergens in voor je gaat brullen.
Dit gaat dus over of Nijkerk (waar WEL gefilmt mag worden) Of de slachterij in Noord Holland, en ook daar weet ik dat het netjes en secuur gaat!
Zoveel paardenslachters zijn er niet meer. Jan is de enigste die nog wekelijks slacht.
Het schietmasker is een van veiligste, en meest gebruikte apparaten, waardoor je vrijwel altijd raak schiet!
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. En ja, ik kom daar voor uit, ook in de slachterij waar ik kom is wel eens wat misgeschoten, dat gebeurt overal.
Maar om dan te roepen dat ze VAAK misschieten, omdat jij dus duidelijk tegen het slachten bent, nee dat gaat me te ver.
Ook hoeft je paard niet in de frikadel te belanden, alleen schieten kan ook. '' Beter lezen, ajuu '' Gaat dus niet op, jij zou zelf eens wat beter moeten lezen.
Verdiep je eens voor je nog eens begint te roepen... komop hey... Dat je het slachten niet prettig vind,oke, prima jouw mening, heb je recht op. Maar ga niet alle slachters over 1 kam scheren, met verdorie nog onwaarheden.
maXcomX schreef:Ben ik met je eens, niet alleen de keuze is mager maar het is ook maar de vraag of dat je krijgt wat je denkt.
maXcomX schreef:Dat ik niet wil dat mijn viervoeter in een frikandel belandt.. Daar heb je weinig over te zeggen als je paard verkocht wordt aan een slachthuis. Ik voel wel wat voor een verbod op het slachten van paarden, zoals voorgesteld in de US. Dat bespaard al veel leed. En je weet net zo goed als ik dat het doden van een paard iets lastiger ligt dan een koe of varken.