Nicolletje schreef:Adil18 schreef:En als je dan al zo begint...is dan in ieder geval een Burkaverbod niet al veel makkelijker? Liever dat dan de moslima's helemaal uit alles te weren. En dat gaat gebeuren of gebeurd al. De redenen daarom mogen uiteraard betwist worden, maar ergens is het ook goed te begrijpen....
Ja.... ik snap het wel want ik denk er zelf ook zo ongeveer over.
Dat beter van 'hogerhand' regels opgesteld kunnen worden mbt. de burka en hoofddoekjes en publieke functies, om de mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen dat ze doorslaan in hun geloof en de hekel aan moslims alleen maar groter wordt onder andere omdat de wil voor acceptatie (van beide kanten) steeds kleiner wordt.
Dat?
Hier kan ik me in vinden. Vooral dat laatste.
Hier in Belgie willen ze een aantal katholieke feestdagen afschaffen ( dit waren betaalde feestdagen). OA Pasen. Zodat dit meer aangepast is aan de multiculturele samenleving. Ze wiillen dit doen om eigenlijk de verschillende culturen dichter naar mekaar toe te brengen. Ze creeren zo juist het tegenovergestelde ( als dit zou goedgekeurd worden). De ' eigen' mensen worden boos omdat 'hun' feestdagen worden afgepakt om 'vreemden' ook wat te geven. En de 'vreemden' KUNNEN denken van oh kijk eens hoe zij zich plooien naar ons. Want eerder werd de hoofddoek verboden op scholen en openbare diensten, we hebben het been stijf gehouden na vele protesten van de moslimgemeenschap. En nu ineens zouden ze het verbod willen op heffen ( vind dat een beetje alsof je je kind een snoepje weigerd, kind zeurt jij weigert, en dan ineens geef je het toch, wat leert het kind als ik zeur krijg ik mijn zin). Wil nu zeggen dat ik dit vind en lang niet alle moslim mensen zo zullen denken. Kan je uberhaubt wel zeggen wat mensen denken? Nee je kan alleen maar zeggen dat je denkt dat zij dat denken.