Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

Jess1989

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:57

Ach, ik geloof niet in die 'dorpen-rivaliteit'. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:58

samloes schreef:
tuurlijk zal iemand het moeten doen, maar mensen worden niet verplicht om bewaker te worden en weten vantevoren welke risico's de baan heeft.
Ze hoeven geen bewaker te worden..... Dat is hetzelfde als iemand die bij het leger gaat, iemand zal het moeten doen, maar ze hoeven niet en weten de risoco's

Maar er is wel iemand die het moet doen, en als je het nog gevaarlijker maakt is de kans dat je iemand vind om het te doen een stuk kleiner. Lijkt me dan wel trouwens dat het weer stukken beter betaald moet gaan worden...

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:58

@jessandhope: gelukkig, ik ook niet!

oke, weer on topic, sorry meiden....moest even tussendoor, het is ook een gezellig forum toch?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:59

Oh, dat ben ik met je eens JessandHope... mensen die niet te genezen zijn, en die zoveel leed kunnen aanrichten, horen niet los op straat...

Op een punt ben ik het met HC eens: we zullen ons nooit kunnen beschermen tegen alle onheil dat ons omringt. Maar we kunnen wel proberen om de gevaren die we onderkennen zo klein mogelijk te houden.

Houdt er bovendien even rekening mee dat mensen die zich de schompes werken en belasting betalen heel prima kinderverkrachters kunnen zijn, dat zie je namelijk niet aan de buitenkant.

Tweede keer dat in deze draad kindermisbruikers gelijkgesteld worden aan asociale criminelen uit de onderbuik van de samenleving.
Misschien handig voor de simpelel zwart-witbeeldvorming maar dit soort zaken zijn niet simpel.

Maar goed pedosexualiteit is niet voor niets stafbaar het kan zeer schadelijke gevolgen hebben. En dan vind ik dat de belangen van de daders om een normaal leven te leiden, altijd ondergeschikt moeten zijn aan de veiligheid van kinderen.

Ik vind trouwens dat 'niemand hoeft bewaker te worden' geklets maar slap.
Niemand hoeft vuilnisman of stratenmaker te worden, beroepen waar je bovenmatig van slijt. En niemand hoeft de rontgenapparatuur te bedienen of chemokuren klaar te maken, ook dingen waar je een bovenmatig risico op kanker van oploopt. Niemand hoeft bij de M.E. te werken, of brandweerman te worden...

En zo zijn er ontelbare beroepen te verzinnen die een verhoogd risico op dit of dat meebrengen. Maar ben liever dankbaar dat iemand die beroepen wil uitoefenen.... Voor de meeste van die functies geldt, iemand zal het toch moeten doen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:59

Nog zo'n heikel punt... de kosten die aan al die grapjes zitten...

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:00

Vjestagirl schreef:
samloes schreef:
tuurlijk zal iemand het moeten doen, maar mensen worden niet verplicht om bewaker te worden en weten vantevoren welke risico's de baan heeft.
Ze hoeven geen bewaker te worden..... Dat is hetzelfde als iemand die bij het leger gaat, iemand zal het moeten doen, maar ze hoeven niet en weten de risoco's

Maar er is wel iemand die het moet doen, en als je het nog gevaarlijker maakt is de kans dat je iemand vind om het te doen een stuk kleiner. Lijkt me dan wel trouwens dat het weer stukken beter betaald moet gaan worden...

Wat jessandhope al zei, met de techniek van tegenwoordig zou er toch meer elektronisch kunnen. Bewakers zul je altijd nodig hebben en alle lof voor degene die dit beroep uitoefenen, maar ze weten van te voren waar ze aan beginnen. Het blijft inderdaad een moeilijk punt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:01

Welke grapjes?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:01

JessAndHope schreef:
Even doodsimpel hoor... maar ik geloof niet dat er iemand is die oog in oog en zonder tussenkomt van tralies een wilde tijger begeleid?
Nou, zo kan het dus ook met misdadigers. De technologie van tegenwoordig maakt het mogelijk om alles van afstand te besturen/openen/sluiten/aandoen/uitdoen enz enz, geen beveiliger die nog in de buurt hoeft te komen en zich hoeft te laten bespugen oid.
Het vergt alleen een aanpassing van de gevangenissen, en aangezien ze nu nog niet overgaan op geen 1 op 1 contact, zullen ze die aanpassingen ook niet doorvoeren.

Edit: P.S. Scheelt ook weer bewakers :j En dus geld... misdadigers kosten ons al teveel...

Ja. Eten ronddelen, gevangenen naar douche of luchtruimtes begeleiden, opstootjes uit elkaar halen, zieke gevangenen onderzoeken, mensen inschrijven, foulieeren na bezoek of voor ze naar buiten gaan etc etc etc. Je kunt niet alles automatiseren.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:02

Ik ben geldloper geweest. Ook een zeer risicovol beroep, maar dat weet je van te voren en er word bovendien nog meerdere malen aan je gevraagd of je het risico wel wil nemen. En toch ben ik het geworden ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:03

Vjestagirl schreef:
JessAndHope schreef:
Even doodsimpel hoor... maar ik geloof niet dat er iemand is die oog in oog en zonder tussenkomt van tralies een wilde tijger begeleid?
Nou, zo kan het dus ook met misdadigers. De technologie van tegenwoordig maakt het mogelijk om alles van afstand te besturen/openen/sluiten/aandoen/uitdoen enz enz, geen beveiliger die nog in de buurt hoeft te komen en zich hoeft te laten bespugen oid.
Het vergt alleen een aanpassing van de gevangenissen, en aangezien ze nu nog niet overgaan op geen 1 op 1 contact, zullen ze die aanpassingen ook niet doorvoeren.

Edit: P.S. Scheelt ook weer bewakers :j En dus geld... misdadigers kosten ons al teveel...

Ja. Eten ronddelen, gevangenen naar douche of luchtruimtes begeleiden, opstootjes uit elkaar halen, zieke gevangenen onderzoeken, mensen inschrijven, foulieeren na bezoek of voor ze naar buiten gaan etc etc etc. Je kunt niet alles automatiseren.

Gevangen naar de douche: deurtje open, gevangene er uit, deurtje dicht... volgende deurtje open, net zo lang tot ze bij de douche zijn. Willen ze niet uit de cel... ook prima, gaan ze niet. Zelfde voor de luchtruimtes. Opstootjes heb je niet als je ze niet laat mengen en ander lekker uit laten vechten ;) (sorry, mijn mening!) Mensen inschrijven kan ook vanachter tralies. Foulieeren is niet meer nodig als ze geen 1 op 1 contact kunnen krijgen met bezoek...

En met grapjes bedoel ik misdadigers, verkrachters enz enz. Kost ons klauwen met geld :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:21

Kanelly schreef:
Superwoman, dat wat jij hebt gezien ging over de longstay, dat is niet te vergelijken met een 'normale' TBS kliniek.
En als je goed naar de uitzending hebt gekeken, dat voorstel was/is er inderdaad, maar dat betekend niet dat iedere longstay klant er aanspraak op maakt. Zoals ook heel duidelijk werd uitgelegd in die uitzending.

Dat heb ik idd gezien en blijf ik het schokkend vinden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:29

Anoeska schreef:
Dat kan je best van mening zijn, maar feitelijk klopt daar niets van. Statistieken wijzen uit dat landen met zwaardere straffen niet minder criminaliteit hebben.

Maar die vergelijkingen kloppen niet helemaal dus geen feiten, omdat daar het hele recht-en zorgsysteem anders is,de cultuur én de economie. Vooral ook de nazorg is er vaak niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:34

randalinpony schreef:
Oh, dat ben ik met je eens JessandHope... mensen die niet te genezen zijn, en die zoveel leed kunnen aanrichten, horen niet los op straat...

Op een punt ben ik het met HC eens: we zullen ons nooit kunnen beschermen tegen alle onheil dat ons omringt. Maar we kunnen wel proberen om de gevaren die we onderkennen zo klein mogelijk te houden.

Houdt er bovendien even rekening mee dat mensen die zich de schompes werken en belasting betalen heel prima kinderverkrachters kunnen zijn, dat zie je namelijk niet aan de buitenkant.

Tweede keer dat in deze draad kindermisbruikers gelijkgesteld worden aan asociale criminelen uit de onderbuik van de samenleving.
Misschien handig voor de simpelel zwart-witbeeldvorming maar dit soort zaken zijn niet simpel.

Maar goed pedosexualiteit is niet voor niets stafbaar het kan zeer schadelijke gevolgen hebben. En dan vind ik dat de belangen van de daders om een normaal leven te leiden, altijd ondergeschikt moeten zijn aan de veiligheid van kinderen.

Fijn dat jij het zo mooi voor me opschrijft, want ben het weer geheel met je eens :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:08

Vjestagirl schreef:
Je hebt idd het recht om je kinderen te verdedigen. Wat inhoudt dat je met je kinderen mee gaat, dat je ze verteld dat ze niet met die meneer/mevrouw mogen praten (vergeet niet dat pedofilie de liefde voor een kind is en dat ze in principe dus geen dwang zullen gebruiken behalve om de daad achteraf te verbergen) en dat je op die manier je kinderen mag beschermen. Maar die persoon heeft zijn straf gehad voor die daad, en iemand weg-pesten is eigen rechtertje spelen.

Ik schrik van dit argument. Denk je nu echt dat pedofielen geen dwang gebruiken??? Omdat ze van kinderen houden? Dat meen je toch zeker niet, dat vind ik een hele vreemde benadering van zaken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:36

Mindim schreef:
Vjestagirl schreef:
Je hebt idd het recht om je kinderen te verdedigen. Wat inhoudt dat je met je kinderen mee gaat, dat je ze verteld dat ze niet met die meneer/mevrouw mogen praten (vergeet niet dat pedofilie de liefde voor een kind is en dat ze in principe dus geen dwang zullen gebruiken behalve om de daad achteraf te verbergen) en dat je op die manier je kinderen mag beschermen. Maar die persoon heeft zijn straf gehad voor die daad, en iemand weg-pesten is eigen rechtertje spelen.

Ik schrik van dit argument. Denk je nu echt dat pedofielen geen dwang gebruiken??? Omdat ze van kinderen houden? Dat meen je toch zeker niet, dat vind ik een hele vreemde benadering van zaken.

Pedofilie is liefde voor een kind. In principe gaat het dus om het prettige samenzijn, om 'liefde' en houden van. Seksuele dingen zijn dus in principe ook 'vrijwillig'. Een pedoseksueel is in principe geintereseerd in 'vrijwillige seks' ipv dwang. Het zijn in onze maatschapij verkrachters, maar meestal niet geweldadig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:48

Mindim schreef:

Je moet pedofielen en pederasters niet door elkaar halen.

Verder is alles op dit topic allemaal vanuit ons huidige westerse culturele oogpunt.
Dat is normaal want dat zijn onze normen.
Het is echter niet het enige mogelijke aan normen en waarden.

De mens is aanzienlijk complexer dan die ene culturele invulling van normen en waardes.
Dat houdt dus onvermijdelijk een spanningsveld in.
Het spanningsveld tussen voorkomend menselijk gedrag en de grenzen van wat een bepaalde cultuur acceptabel vindt.
Nee, dat houdt niet in dat onze samenleving overtreders van onze normen dus maar met fluwelen handschoentjes moet aanpakken, maar wel dat je niet iedereen die niet in het bakje van onze cultuur valt dan maar moet elimineren door permanente opsluiting.
Tot slot is opsluiten maar heel beperkt zinvol omdat het zelden preventief is daarbij omdat net dit type gedrag juist het meest binnen vertrouwde kring plaastvindt.
De belangrijkste defensies zijn je eigen waakzaamheid BINNEN vertrouwde kring en het goed voorbereiden van kinderen.

Kijk eens naar hoeveel procent van de bekende gevallen door een recidief dader is. Dat geeft je aan hoe hoog de relatieve prioriteit is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:40

@ HC We hebben het over nederlanders iig woont men hier , dus laten we het dan in het huidige westerse cultuur houden.

Citaat:
Pedofilie is liefde voor een kind. In principe gaat het dus om het prettige samenzijn, om 'liefde' en houden van. Seksuele dingen zijn dus in principe ook 'vrijwillig'. Een pedoseksueel is in principe geintereseerd in 'vrijwillige seks' ipv dwang. Het zijn in onze maatschapij verkrachters, maar meestal niet geweldadig.

Voor wie is het prettig en vrijwillig? Een kind weet van toeten nog blazen en kan er imo nooit vrijwillig aan mee doen, de gevolgen zijn door kinderen niet te overzien. een pedo..... maakt misbruik van een zeer onschuldig iemand en dat is in geen enkel geval goed te praten of te verzachten.
Niet geweldigdadig??? Nee, misschien slaan ze niet, maar er komt zeker een vorm van dwang bij kijken. De daad waar de pedo...... mee bezig is, is imo al geweldadig genoeg.

Als ik weet dat een pedo.... naast mij komt wonen, dan ga ik zeker in protest bij de gemeente.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:42

Op grond van wat? Zoiemand is volgens de staat genezen want anders kwam hij niet vrij en hij/zij heeft net zoveel recht op dat huis als ieder ander...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:45

Vjestagirl schreef:
Op grond van wat? Zoiemand is volgens de staat genezen want anders kwam hij niet vrij en hij/zij heeft net zoveel recht op dat huis als ieder ander...

De strafmaat in nederland is een lachertje. Dus dat hij 'genezen' vrij komt, tja ik geloof het niet en zo iemand krijgt van mij niet het voordeel van de twijfel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:50

Het is als kind vreselijk om telkens oog in oog te staan met iemand die je op die manier kwaad heeft gedaan. Daar kom je niet over heen. Je bent getekent voor het leven, heel veel dingen worden moeilijk. Mijn part krijgen ze levenslang TBS of laten ze ze chemisch castreren, anders liever niet in de samenleving.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:55

Mindim schreef:
Vjestagirl schreef:

De strafmaat in nederland is een lachertje. Dus dat hij 'genezen' vrij komt, tja ik geloof het niet en zo iemand krijgt van mij niet het voordeel van de twijfel.

Maar wat moet de gemeente daar dan aan doen? Die man is 'genezen' dus mag hij daar wonen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:04

Vjestagirl schreef:
Maar wat moet de gemeente daar dan aan doen? Die man is 'genezen' dus mag hij daar wonen...

Ze kunnen het noteren. Hoe meer zielen zich aan melden, hoe meer ze er mee gaan doen. Een gemeente moet gewaarschuwd worden, wanneer een 'genezen' pedofiel zich in hun gemeente vestigd of gaat vestigen toch?

Hier een paar dingetjes over enkele pedo...., om even aan te geven dat er wel degelijk geweld plaats vindt.
http://www.scholieren.com/werkstukken/1823

Edit: even opgezocht, niet alleen pedo''', maar ook andere delinquenten moeten alvorens ze zich gaan vestigen in een gemeente aangemeld worden aldaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:10

Citaat:
voorzorgsmaatregelen nemen als moordenaars, verkrachters of pedofielen weer terugkeren; in het belang van de openbare orde en in het belang van slachtoffers.
Na jaren weer oog in oog met de dader in het portiek van je eigen flat. Dat overkwam een slachtoffer van een pedofiel in Utrecht. Veel ophef ontstond erover en burgemeester Wolfsen sprak er schande van. Vergelijkbare ophef is ontstaan met ex-tbs’ers die opnieuw de fout ingingen. Mensen en slachtoffers bovenal willen weten wanneer de boosdoener weer vrijkomt en waar ie heen gaan. Maar hen op de hoogte stellen is niet zonder risico’s. Kijk maar wat er met de mensen is gebeurd die op de pedofielenlijst op internet stonden (site inmiddels uit de lucht). Het bleef gelukkig bij bedreigingen, mishandelingen en stenen door de ruit. Maar een openbare opknoping lag op de loer.

Burgemeesters krijgen voortaan een melding als veroordeelde criminelen na hun straf weer op vrije voeten komen. Burgemeesters van steden kunnen zo
Logische maatregel, lijkt het, in zo’n geval dan de burgemeester te verwittigen. Dan kan die in alle wijsheid passende maatregelen nemen. Minister Hirsch Ballin van Justitie heeft een beslissing genomen in belangrijke vraagstukken. Ga maar eens na: Eens een dief, altijd een dief? Of mag na het uitzitten van je straf weer met een schone lei beginnen? Zo ja, geld dat dan ook voor pedoseksuelen waarvan bekend is dat een groot deel weer in herhaling vervalt? En mag die dan gewoon weer terug naar zijn oude huis of is het beter iemand permanent uit de buurt te houden van slachtoffertjes? Weegt het belang van slachtoffertjes in dat geval zwaarder dan recht op een nieuwe start van een veroordeeld crimineel? De Utrechtse burgemeester Wolfsen pleit daarom voor een terugkeerverbod voor pedo’s.

Hoe ver mag een overheid gaan? Nu worden zware criminelen dus extra in de gaten gehouden als ze terugkeren in de samenleving. Gaat dat ver genoeg, of zijn hardere maatregelen nodig. En op welke manier verdient iemand dan nog een kans z’n leven te beteren?

--------------------------------------------------------------------------------

Bron:NOS

Persoonlijk vind ik dat het belang van de slachtoffertjes hoger geplaatst moet worden.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:16

Ik geloof niet in genezing van pedofielen. Ik zou er zeker geen naast me willen hebben wonen. Je kan dat eigenlijk niet weigeren, want logisch gezien heeft zo iemand zijn straf dan al gehad, maar ik denk dat de drang op een gegeven moment toch wel weer zo groot wordt dat de ratio het niet meer kan tegenhouden. De moeilijkheid daarbij is dat kinderen ook zo'n makkelijke "prooi" zijn voor dit soort mensen. Dus dan heb je én een enorme "oer"drang van de pedofiel uit en het feit dat kinderen kwetsbaarder zijn, en dat risico is me te groot. Kan me trouwens best voorstellen dat er ook pedofielen zijn die liever niet die "geaardheid" hadden gehad en dus helemaal niet in de buurt van kinderen willen wonen, ook een stuk zelfbescherming.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:28

Mindim schreef:
@ HC We hebben het over nederlanders iig woont men hier , dus laten we het dan in het huidige westerse cultuur houden.

Dat schreef ik al :)* :)*

Het KAN ook niet anders maar het is niet goed om er niet bij stil te staan dat dit niet absoluut is. Dat er daarvan afwijkend menselijk gedrag is.

Al deze energie op een zeer laag recidief percentage is echt HEEL onproductief en ook is de prijs aan mensenrechte hoog. Het is een glijdende schaal een dergelijke heksenjacht.
Vergeef me de vergelijking maar het begon bij honden ook met de pitbull en nu is inmiddels in verschillende lande de duitse herder al op de lijst van gevaarlijke honden gezet terwijl het BASISprobleem; onverantwoordelijk eigenaars, nog steeds niet geadresseerd is en er dus NIETS fundamenteels opgelost wordt, alleen een paar procenten.

Ja, elk geval is een geval teveel maar de wet van de verminderde meeropbrengst maakt dat diezelfde energie in de andere 97 procent meer gevallen voorkomt.
De pederasten zitten in je vertrouwde kring, NIET in de bosjes en voor 97 procent ook niet bij de vrijgelaten. Steek je energie in het die 97 procent de wind uit de zeilen nemen :)*
Wij zijn gezegend met een heel leuk en fris uitziend blond jochie van 8. Die gaat dus niet twee keer per week naar catechesatie. Bijvoorbeeld.
Of er een genezen verklaarde pederast in het dorp woont of een boerderij verderop maakt me niet uit. Daar komt hij toch niet zonder toezicht, want de toekomstige genezen verklaarde pederasten wil ik niet met hem alleen.