Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:25

Goed te lezen dat er nog bezorgt word her en der.
Ik wacht op een of twee brievenbus dingen, verder nog een pakket maar die gaat gewoon door gelukkig.

Het word zo langzamerhand erg irritant al die stakingen, ga bij de directeur op de stoep liggen denk ik dan. Dat is beter als al die mensen telkens laten stikken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:34

moonfish13 schreef:
Goed te lezen dat er nog bezorgt word her en der.
Ik wacht op een of twee brievenbus dingen, verder nog een pakket maar die gaat gewoon door gelukkig.

Het word zo langzamerhand erg irritant al die stakingen, ga bij de directeur op de stoep liggen denk ik dan. Dat is beter als al die mensen telkens laten stikken.

Vind ik ook... zo gaan nog minder mensen TNT gebruiken aangezien je post niet meer op tijd komt door die stakingen = nog minder post bij TNT = minder mensen nodig = nog meer ontslagenen.

Puur theoretisch dan

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:38

Vandaag lag er trouwens nog post in de bus hier.
Het is voor mij zo dat ik geen andere optie in de buurt weet..

Zo lijkt het inderdaad Focussed.

Steenbok12

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:41

Hier inderdaad ook nog post in de bus :j ,

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:41

ik heb vandaag ook gewoon post ontvangen

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:46

Wij hadden ook post en heb ook collegass zien lopen :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:49

Heb mijn pakketjes binnen en dat terwijl ik in het buitengebied woon!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:02

Pakketpost staakt ook niet ;)

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:07

zou vandaag door tnt een kerstboom bezorgt worden, hele dag voor thuis gebleven. nooit gekomen :(

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:27

Ik ben even een stille meelezer maar begin me nu toch een beetje te irriteren aan mensen die geen begrip kunnen opbrengen voor het staken als middel om het aantal gedwongen ontslagen te verminderen. Werk zelf bij een van de bonden die de staking organiseert. Ik snap best dat staken voor sommigen meer werk meebrengt maar denk aan het goede doel waar het voor wordt ingezet en wie weet betekent dat wel dat je straks gewoon mag blijven in plaats van ontslagen wordt of dat iemand in ieder geval niet zijn baan verliest!
Staken is een middel wat niet lichtzinnig wordt ingezet. Het is iets wat echt als laatste redmiddel ingezet wordt om een werkgever ertoe te bewegen toch eens te luisteren naar de alternatieven die de bonden aanbieden. Als hiermee uiteindelijk minder ontslagen zullen vallen dan zou ik daar alleen maar blijer van worden. Of ben je toch liever egoistisch in plaats van solidair en lift je wel mee als er door bijvoorbeeld stakingen een loonsverhoging bedongen wordt. Aan dat laatste soort mensen kan ik me dus enorm ergeren. Waar gaat het toch heen tegenwoordig als we niet bereid zijn om een beetje overlast te accepteren om ervoor te zorgen dat het aantal ontslagen beperkt wordt. Waar is de solidariteit gebleven?????

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:35

Ik heb op zich best begrip voor de stakingen, maar vraag me af of verdere stakingen nut gaan hebben. In mijn omgeving merk ik op dat sommige mensen voor een ander verzendbedrijf gaan kiezen als er nog meer stakingen komen bij TNT en dat lijkt me niet de bedoeling?
Laatst bijgewerkt door Ann op 08-12-10 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:39

Als bedrijf kan je nu alleen maar op maandag je post versturen voor de rest van de week. Op dinsdag versturen heeft geen zin omdat de dagen erna niet bezorgd wordt en de rest van de week zit je helemaal met de staking. Dat geeft aardig wat overlast ja.
En het kost geld. Geld dat bedrijven/instanties in deze tijden echt niet over hebben met alle crisis/bezuinigingen etc.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:41

Pfff, ik kan de staking an sich helemaal begrijpen, maar het wordt er niet duidelijker op.
Gister ging ik de post weg brengen en vraag aan de medewerker of ze al wist of ze open bleven ja of nee.
Nee, wist ze nog niet.
Nouja, lastig, kijken we morgen (vandaag dus) wel.
Dus ik kom vanmorgen bij de post, briefje op de deur, alleen donderdag middag gesloten ivm staking.
Nou denk ik, dat komt mooi uit, kunnen we er rekening mee houden (wij verzenden nogal wat op een dag).
Dus ik vanmiddag keurig met de post naar t kantoor, staat er met viltstift bijgeschreven: én woensdagmiddag...

Dit is in een tijdsbestek van 4 uur gebeurt, ben je mooi klaar mee dan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:43

ze snappen alleen niet dat ze hun eigen glazen ingooien....
Wij (van Sandd) krijgen nu allerlei bedrijven en vooral banken die geen zin hebben in het gedoe met staken en de post door ons laten bezorgen. dat zijn nog minder klanten voor TNt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:45

Montreux, het is gewoon ontzettend lastig. Ik vind het heel erg vervelend dat er zoveel gedwongen ontslagen dreigen te vallen (en zeker omdat ze gewoon overal aan het werven zijn) maar tja, wij zijn wel redelijk afhankelijk van de post.
Wij moeten dingen indienen bij de gemeente (kan dus niet digitaal) en als dat vertraging oploopt, loopt het project dus ook vertraging op etc...
Daarbij heb ik na 2 stakingen absoluut niet het idee dat het ook maar iéts oplevert

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:46

Ik ben ook niet tegen het staken hoor........ moge dat duidelijk zijn. Alleen de manier waarop, het raakt nu te veel anderen imo.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:05

Tja ik snap dat het meer mensen en bedrijven raakt maar dat is ook de kracht van het middel staking. Als iedereen zijn beklag nu gewoon bij TNT zou gaan doen is dat weer een extra prikkel om eens kritisch te kijken naar het aantal ontslagen dat men wil doorvoeren. En dat er overwogen wordt om de verzending naar Sandd over te doen is ook een belangrijke prikkel. En vergis je niet, ook ik heb hier last van. Ik moet ook gewoon binnen de termijnen mijn bezwaarschriften etc indienen. Wij waren dan wel eerder op de hoogte van de stakingen maar voor mij betekent dit dus ook meer werk omdat alles wat de deur uit moet deze week op maandag al verzonden moest zijn. Wordt daar ook niet vrolijk van maar als in bedenk dat daardoor meer mensen hun baan kunnen beoordelen dan accepteer ik dat gewoon en zet een extra tandje bij. Ennuh stakingen bij het OV geven ook overlast bij mensen die er niet om gevraagd hebben, maar bedenk goed: De rechten de je als werknemer hebt tegenwoordig zijn wel te danken aan de inzet van vakbonden. Er is daar veel kennis in huis en een vakbond is er echt niet op uit om bedrijven failliet te laten gaan ofzo. Een vakbond denkt mee met een bedrijf en probeert faillissement te voorkomen als het kan.
Wat ik bijvoorbeeld ook niet begrijp is dat ze in Frankrijk een staking en protestactie op touw kunnen zetten tegen de verhoging van de pensioenleeftijd en mensen massal op de been komen.Hier mag je al blij zijn met 13000 mensen. Zeer teleurstellend maar goed van onze sociale rechtstaat blijft op deze toch al weinig meer over. Meer zal me er zo lang mogelijk tegen blijven verzetten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:12

Bij mij lag er ook post in de bus. Twee brieven met allebei een ander huisnummer/naam en geen van de twee de mijne. Een groene uitzendkracht op pad gestuurd??

Ik ben altijd voor staken. Er is maar 1 iemand die voor je rechten opkomt en dat ben jezelf. En als je jezelf met een groep sterker kan maken vooral doen. We zouden veel solidairder met elkaar moeten zijn.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:32

Weetje, ze kunnen nu wel kiezen voor Sandd. Maar straks moet Sandd en concurrenten ook gewoon aan de CAO. En dan worden die niet goedkoper. Dus dan krijg je ene concurrentiestrijd en dat is nu precies waar de overheid op zit te wachten ;)

En die mensen die straks ontslagen worden, die kunnen dan evengoed weer aan de slag bij deze of gene bedrijf. Simpel omdat ze dan niet zo weinig kunnen betalen als sommige van die bedrijven nu doen.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:35

Pakketpost, rouwkaarten, trombosedienst en een beetje reclame ed wordt wel gewoon bezorgd, maar er is bijna geen machinepost.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:41

Hier staken ze ook niet, al was ik vandaag op het postkantoor om een aangetekende brief te versturen maar ze konden me niet zeggen wanneer dat ie meeging met de post.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:47

Vandaag gewoon gewerkt, 2 wijken. Allebei 2 volle tassen plus HAH. Hier in Zoetermeer wordt gewoon gewerkt op een enkeling na die wel bij een van de twee overblijvende vakbonden is aangesloten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:48

Deze plannen zijn al jaren bekend bij TNT. Het bedrijf heeft ook het nodige gedaan om mensen aan een baan elders te helpen. Ook in de tijden dat het er nog geen crisis was. Ze (we, want ik heb er ook 18 jaar gewerkt) zijn zo vaak gewaarschuwd, maar je had altijd een groep die dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Jongens van 30 jaar die niks anders gaan zoeken, dat snnap ik dan niet. Bedrijf regelde omscholing, hielp bij sollicitatiebrieven en gaf allerlei cursussen hoe je goed een gesprek in ging. Daarnaast hadden ze een enorme database met banen. Ik heb op kosten van TNT mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald en werk nu als planner in de logistieke sector. De eerste verhalen van onstlagen zijn zo'n 10 jaar geleden al voorzichtig medegedeeld.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:49

mijn moeder heeft vandaag ook gewoon gewerkt, maar wel een van de weinige, maar er was volgens mij niet echt veel.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:51

gr_roos schreef:
Deze plannen zijn al jaren bekend bij TNT. Het bedrijf heeft ook het nodige gedaan om mensen aan een baan elders te helpen. Ook in de tijden dat het er nog geen crisis was. Ze (we, want ik heb er ook 18 jaar gewerkt) zijn zo vaak gewaarschuwd, maar je had altijd een groep die dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen. Jongens van 30 jaar die niks anders gaan zoeken, dat snnap ik dan niet. Bedrijf regelde omscholing, hielp bij sollicitatiebrieven en gaf allerlei cursussen hoe je goed een gesprek in ging. Daarnaast hadden ze een enorme database met banen. Ik heb op kosten van TNT mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald en werk nu als planner in de logistieke sector. De eerste verhalen van onstlagen zijn zo'n 10 jaar geleden al voorzichtig medegedeeld.

Klopt als een bus! Er wordt een hoop gedaan om mensen aan ander werk te helpen. Sommige klampen zich alleen ontzettend vast aan hun baan. de meeste hebben nooit iets anders gedaan en zijn bang voor verandering.