Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is in Nederland de multi-culti samenleving ook mislukt?

Ja
116 (78%)
Nee
31 (21%)

Totaal aantal stemmen: 147

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:42

CtjeLief schreef:
In het licht blijkt het monster vaak de schaduw van een vlinder.

Onze grootste vijand is onze eigen angst.

Wreedheid en angst geven elkander de hand.

Angst is verlies van realiteit.

Menigeen dreigt terwijl hij beeft van angst.

En zo kan ik ook nog wel doorgaan.. Men kan het begrip 'angst' wel op de 'linkse mensen' schuiven maar niets is natuurlijk minder waar.. De mensen die het hardst roepen dat moslims het land maar moeten verlaten, voelen de grootste angst. En dat is jammer. Niemand ontkent dat er problemen zijn, maar schreeuwen en handelen uit angst, daar komt niets goeds uit voort. Ik zie bijv. ook hoe Wilders veel onnodig angst heeft gezaaid. Slechte zaak..

Ach een aantal van jouw citaten zijn voor meerdere uitleg vatbaar. Verder staan er aannames van jouw kant die als de onomstotelijke waarheid worden gepositioneerd. Niet mijn waarheid in ieder geval. ;)

CtjeLief

Re: Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:45

citaten vallen op veel manieren uit te leggen. Zoals ik eerder al zei, angst kan iedereen bereiken, links of rechts. Maar naar mijn idee zijn het degenen die het hardst dreigen, generaliseren en schreeuwen degenen die het bangst zijn. En dat vind ik jammer, want ik denk dat een groot deel van die angst echt ongegrond is, maar wordt gecreeerd door mensen als Wilders, negatieve beeldvorming en rotte appels uit betreffende groepen. Zo zie ik het.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:02

CtjeLief schreef:
Men kan het begrip 'angst' wel op de 'linkse mensen' schuiven maar niets is natuurlijk minder waar..

Hier moet ik echt even kort op reageren, voordat ik op iets anders reageer:

‘De dreiging die aan extreemrechts en rechts-extremisme wordt toegeschreven is vaak groter dan deze op basis van de resultaten van onderzoek van de AIVD blijkt te zijn. Deze veronderstelde dreiging berust op beeldvorming. Het beeld sluit aan bij, en is gebouwd op de breed gedragen maatschappelijke antipathie tegen extreemrechts en rechts-extremisme.

De links-extremistische opponenten AFA en KAFKA hebben een rol in het ontstaan van de beeldvorming rondom extreemrechts en rechts-extremisme. Ze ontlenen hun bestaansrecht aan de dreiging die hiervan kan uitgaan en cultiveren het beeld dat deze groot is en groeit.’

Bron: AIVD.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:18

@Nicolletje

Als iedereen hier zo heerlijk off-topic gaat mag ik hopelijk ook heel even. Je laat iets heel belangrijks weg, de reden dat extreem-rechts zo achteruitgaat.

Uit hetzelfde rapport:
De beweging wordt gekenmerkt door een kleine achterban, onderlinge onenigheid en persoonlijke animositeit, ideologische verschillen van inzicht en organisatorische fragmentatie.

In Jip en Janneke taal we hoeven dus niet bang te zijn voor extreem-rechts want ze vechten elkaar de tent uit, haten elkaar en kunnen niks organiseren.

Moraal van het verhaal: Wees niet bang, behalve misschien voor mensen die hun bestaansrecht ontlenen aan het bangmaken van anderen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:29

CtjeLief schreef:

En zo kan ik ook nog wel doorgaan.. Men kan het begrip 'angst' wel op de 'linkse mensen' schuiven maar niets is natuurlijk minder waar.. De mensen die het hardst roepen dat moslims het land maar moeten verlaten, voelen de grootste angst. En dat is jammer. Niemand ontkent dat er problemen zijn, maar schreeuwen en handelen uit angst, daar komt niets goeds uit voort. Ik zie bijv. ook hoe Wilders veel onnodig angst heeft gezaaid. Slechte zaak..

De eerste vier regels ben ik volkomen met je eens.

Wat de rest betreft, is mensen de ogen openen en het beestje bij het naampje noemen angst voor jou?

Voor mij niet, het is het opnieuw ter discussie stellen van de heersende maatschappelijke problemen in Nederland, van alle problemen die Pim Fortuijn tien jaar geleden al bespreekbaar probeerde te maken en uiteindelijk denk ik dat hij helemaal gelijk had, net als Theo van Gogh.
Overigens zijn beidde om hun opvattingen vermoord, dus angst is denk ik wel op zijn plaats.

En ja ik ben bang van de dreiging door extreme moslims en terrecht als ik zeker weer de laatste dagen zie en lees wat er in de wereld gebeurt.
Jij mag je ogen bljven sluiten van mij omdat je denkt dat je aan de goede kant staat maar mijn mening verandert daar niet mee.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 01:09

sarabande schreef:
Die ervaringen heb ik ook met kinderen. Alleen is het voor jouw kind wat makkelijker omdat zijn ouders hem stimuleren. Dat is niet met alle kinderen die ouders van buiten Nederland hebben zo dus ze zijn afhankelijk van wat de school ermee doet.

Maar kinderen laten integreren is niet het grootste probleem, die zijn heel flexibel, ouderen is veel moeilijker, vandaar mijn vraag wat de zin van dit onderwerp in dit topic is???

De klasgenootjes van mijn zoon zijn uit Afghanistan en uit Somalië. De ouders spreken absoluut geen Nederlands, dus wat dat betreft zijn zijn klasgenootjes wel representatief. Mijn zoon zelf is inderdaad een ander verhaal, vanaf zijn geboorte heeft zijn moeder alleen maar Fins met hem gesproken en ik alleen maar Nederlands. Pas toen hij echt stabiel werd in beide talen zijn we minder consequent geworden.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:26

SaskiaStar schreef:
CtjeLief schreef:

De eerste vier regels ben ik volkomen met je eens.

Wat de rest betreft, is mensen de ogen openen en het beestje bij het naampje noemen angst voor jou?

Voor mij niet, het is het opnieuw ter discussie stellen van de heersende maatschappelijke problemen in Nederland, van alle problemen die Pim Fortuijn tien jaar geleden al bespreekbaar probeerde te maken en uiteindelijk denk ik dat hij helemaal gelijk had, net als Theo van Gogh.
Overigens zijn beidde om hun opvattingen vermoord, dus angst is denk ik wel op zijn plaats.

En ja ik ben bang van de dreiging door extreme moslims en terrecht als ik zeker weer de laatste dagen zie en lees wat er in de wereld gebeurt.
Jij mag je ogen bljven sluiten van mij omdat je denkt dat je aan de goede kant staat maar mijn mening verandert daar niet mee.

Ik denk dat je hier een heel goed punt hebt en ook je informatie van de AIVD en met de aanvulling van Hermelientje. Het blijkt dus dat links meer angst en paniek aan het zaaien is nu samen met de Moslims die zo tegen de westerse maatschappij zijn (niet alle Moslims). Raar dat het in deze topics over politiek steeds zo word tegen gesproken terwijl het toch duidelijk te merken is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:33

Kijk, ik zit hier vrolijk te werken op een plek waar vanmorgen dit in de krant stond:

http://www.philstar.com/Article.aspx?ar ... egoryId=63

Tja, daar wordt een mens niet blij van, maar het lijkt me wel dom om mijn leven daardoor te laten regeren.

Code
Hier stond net reageren, dus eventjes verbeterd.
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 04-11-10 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:40

Eens maar van wie komt die dreiging? Het is toch bespottelijk dat er überhaupt zo'n alarm uit moet gaan?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:50

Ach, in de Zuidelijke Filippijnen zitten veel moslims, dit is het enige katholieke land in het verre oosten. En dat botst wel eens. Daarnaast is hier een lange traditie van corruptie en revoluties.

In mijn hotel stond twee jaar geleden nog een tank in de lobby, leuk om te weten toch? Wel een fantastisch land hier, heel vriendelijke mensen :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:53

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8120468/__Criminele_jongeren_kregen_geld_voor_niks__.html?sn=binnenland.
Ogen sluiten en verbergen ipv noemen en corrigeren. Geld van hardwerkende burgers wordt totaal over de balk gegooid. Schande!! Als men nu nog tot inkeer kwam en de boel reorganiseerde, maar nee, gewoon doorgaan en nog verder het moeras in trekken. Gelukkig komt nu een eind aan deze praktijken. De kansen zijn er wel, maar je ziet dat ze niet aangegrepen worden. Niets, noppes, nada, wég kans en maar roepen dat anderen daar schuld aan zijn. Ocherreme zielepootjes.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:55

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:38

En wat heeft bonnenquota met multiculturele samenleving te maken?
Verder vind ik dat in deze topics alleen maar over (misstanden van) moslims wordt gesproken en de vraag toch ging over multiculturele samenleving? Imo is dat iets meer dan alleen de moslims.
Deze discussie is zoals gewoonlijk weer zeer beperkt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:41

Electra: de hele heisa spitst zich toe op de zogenaamde niet-integratie van de moslims. En die is feitelijk voor 99% terug te voeren op 911. Zonder 911 was de anti-moslim beweging nooit echt op gang gekomen, want er zijn mensen die achter iedere boom een terrorist zien.

Om met de woorden van Yoda te spreken: “Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.”

Een "priester" van een fictief geloof, maar wel een waarheid als een koe. Die geldt overigens ook voor de kapers zelf. Een angst dat hun geloof overschaduwd wordt, leidt tot een woede jegens de Amerikanen, die tot Haat leidt. Die haat heeft veel lijden gebracht.

En de angst voor aanslagen heeft ook weer tot haat jegens moslims geleid.

Die angst was niet genoeg, er is nu een angst voor islamisering van gemaakt. En blijkbaar grijpt die overal om ons heen. Mijns inziens wordt de islamisering hooguit versneld door strengere maatregelen die alleen tegen moslims gericht zijn. Zo probeerde men heel vroeger het christendom de nek om te draaien en het enige dat dat deed, is dat het christendom de grootste religie ter wereld werd.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:00

Islamisering heeft nog nergens ter wereld tot iets goeds geleid, daarom is islamisering van NL zeer ongewenst. Islamisering heeft áltijd haat, discriminatie, joden- christen-vervolging, niet tolereren van andersgelovigen, homo's lesbiënnes, misbruik ban vrouwen tot gevolg. Noem maar één islamitisch land met de bijbehorende sharia wetgeving waar dat niet het geval is. Ik heb nog geen voorbeeld gehoord, ik neem dus gewoon aan dat jullie dat niet kunnen geven. Waar islamieten "vreedzaam" samen leven met andere culturen zijn ze zwaar in de minderheid en komt dat vreedzame meestal doordat ze (nog) overschaduwd worden door de vreedzame niet-islamieten. Als je het niet met me eens bent wil ik graag voorbeelden waar dat niet het geval is.

Multiculti gaat vaak goed, bekijk het voorbeeld Nederland, behalve als de cultuur die opgenomen wordt verre van multiculti-minded is. Dan loopt het spaak, ondanks alle goede bedoelingen van het adoptieland.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:39

Joostvangelstel: als het gaat om mezelf, herken ik me niet in jouw theorie.
Maar.... voordat ik daarop inga, kan iemand mij vertellen wie dit is:

http://www.vn.nl/Archief/Samenleving/Ar ... fddoek.htm

Ik twijfelde om het in het burka-topic te gooien of hier. Maar dat topic is al een tijdje dood.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:10

Joostvangestel:

Misschien wegens mijn omgang met - en reizen naar - (moslimlanden) zag ik 911 toen als iets aparts van 'de marokkanen in Nederland die rotzooi trappen'

Ik heb er met mijn neus bovenop gestaan hoe Marokkaanse jongeren konden ontsporen, alleen ik denk dat de problemen bij hun nu samenkomen met de terroristische neiging. (als ze toch waardeloos 'zijn' dan voelen ze zich waardevoller als groep tégen Nederland)
Er zijn mensen hier die hebben gezegd dat dat niet waar is maar ik betwijfel dat dus.

Kanniet: echt héél veel landen zijn helemaal niet zo multi-culti minded.
Ik snap soms niet waarom iedereen daarom maar bij elkaar gezet wordt op een postzegeltje als Nederland, zonder verdere begeleiding, in de hoop dat alles maar goed gaat.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 04:46

Ik ben trouwens benieuwd welke landen er democratisch geïslamiseerd zijn. Volgens mij zijn er dat niet zo gek veel. Wel veel door allerlei staatsgrepen, maar dat is iets van een andere orde. Verwachten we in Nederland een burgeroorlog om het land te islamiseren?

Nicolletje: ik heb veel van doen met moslimlanden. Ik moet toegeven dat ik een gat heb van 1995 t/m 2006, toen ik in het buitenland woonde. Vóór 1995 waren er politici als een Janmaat of een Glimmerveen. De eerste kreeg zelfs een zetel in het parlement. Die werden als heel onfrisse figuren beoordeeld.

Tijdens mijn afwezigheid was er het geval Pim Fortuyn. Het bericht van zijn dood kreeg ik hier op Bokt, voordat het via andere nieuwsbronnen bij mij kwam. Ik was ook niet echt blij met Pim, eerlijk gezegd. Pim heeft een sterk Amerikaans model van strategie en taktiek gevolgd om populair te worden en heeft daarmee bewezen dat het Nederlandse volk en het Amerikaanse volk niet ver van elkaar af staan. Pim kreeg een extra zetje in de rug door 911, omdat het toen de vraag naar wie er feitelijk allemaal in onze samenleving groter werd. Overigens is tegenwoordig bijna even not-done om iets negatiefs te zeggen over Pim als dat het vóór zijn tijd taboe was om iets politiek incorrect te zeggen.

Nu is er Geert Wilders. Hij heeft die Amerikaanse taktiek en strategie ook gebruikt, met een duidelijk sukses. Die werkt, want het is al eerder bewezen. Gewoon standaard marketing, een kwestie van Maslov volgen. De PVV speelt in op het tweede niveau van Maslov, dat heel erg diep zit bij mensen. Doorgaans wordt ook op het 4e en 5e niveau gespeeld in die trant dat "die anderen" dat niet hebben. Maar bijvoorbeeld respect van anderen krijgen je niet zomaar, je moet ergens elkaar kunnen respecteren. Dat betekent niet dat je alles maar moet pikken van elkaar, maar je kunt iemand in zijn/haar eigenwaarde laten.

Ontsporende Marokkanen breken even goed de regels van hun "eigen" cultuur als die van de "onze". Het probleem is ook dat ze op een gegeven moment niet meer weten welke regels ze wel mogen breken en welke niet. De Nederlandse samenleving vind dat de moraal van hun ouders niet past in Nederland, de ouders vinden dat de Nederlandse moraal niet past bij hun kinderen. Dan krijg je eenzelfde verschijnsel als wat gebeurt bij slecht ouderschap: kind vraagt eerst aan papa of het mag en dan aan mama. Als papa nee zegt en mama ja, dan mag het en omgekeerd.

Overigens vind ik het fout dat we alleen het voorbeeld van de Marokkanen nemen, want het gaat feitelijk op voor alle immigranten. Feitelijk ligt daar ook een belangrijke taak voor de autochtonen van Nederland. Op iedere immigrant zijn wel 10 of meer autochtonen. Die autochtonen hebben bijna altijd met een grote boog om hun heen gelopen, behalve een aantal dat vooral de nieuwkomers op hun rechten wees, zonder daarbij de plichten goed aan te geven. Ik denk dat geen een ouder wil dat zijn/haar kind ontspoort, dus moeten juist immigranten goed verteld worden hoe ze hun kinderen kunnen helpen om te gaan met de vrijheden van hun nieuwe land. Simpel verbieden helpt niet, er moet een verantwoordelijkheidsgevoel gemaakt worden. Ik weet niet of de inburgeringscursus daarin voorziet.

PS: Dat Hijab verhaal gaat over Semra Celebi, heeft ook een facebook pagina.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:43

De grote vraag is en blijft waarom het bij andere immigranten (oa polen en italianen die hier in de mijnen kwamen werken en bv indonesiërs) wel goed gaat en bij bv marokkanen en turken niet. Ik woon in limburg en ben met poolse en italiaanse immigrantenkinderen opgegroeid. Dat gaf geen enkel probleem, nergens mee. Hoe kan het dan dat nu de derde generatie marokkanen wél grote problemen geeft? Moeite met aanpassen uiteraard, maar waarom? Alle tekenen lijken te wijzen naar een ideologie die meegenomen en gekoesterd wordt en die blijkbaar niet in nederland in te passen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:19

Dat lijkt me een simpel te beantwoorden vraag kanniet.
Indonesiers zijn gewoon hele bescheiden mensen die zich heel makkelijk aanpassen. De andere 2 hun cultuur en gewoonten staan niet zo erg veel van de Nederlandse af.
Hoewel ik moet zeggen dat er her en der toch ook problemen met de polen zijn. Het lijkt wel dat problemen komen zodra ze massaal in Nederland zijn.
Ik blijf er ook bij dat er niet zo veel problemen waren met de 1e golf gastarbeiders uit turkse en marokaanse landen, die waren nog blij dat ze hier mochten komen wonen en werken en drongen hun geloof en cultuur niet aan ons op.
Die eerste groep had ook veel meer reintegratieproblemen ofwel reintegreerde niet maar ze waren denk ik juist daardoor het broeinest van de huidige problemen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:08

Joost, ik noem alleen de Marokkanen omdat, ondanks dat ik voor 'mijn tijd' (jaren 70) best wel met diverse culturen ben opgegroeid, ik voornamelijk de Marokkanen zo heb zien ontsporen, een enkele Turk, maar dat was meestal niet zo openlijk.
Citaat:
Ontsporende Marokkanen breken even goed de regels van hun "eigen" cultuur als die van de "onze".

Daardoor ontstaat er een soort sub-cultuur nu, en die is meer aanwezig in de 3e generatie dan in de eerste natuurlijk.

Volgens mij voorziet de inburgeringscursus helemaal nergens in, behalve in wat onzin hoe wij de telefoon opnemen of gefeliciteerd zeggen met een verjaardag.
Een nieuwkomer heeft daar geen boodschap aan als hij niet van plan is ons te feliciteren.

Kijk, dit moeten we hebben: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8130 ... buitenland

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:57

@Nicolletje: bedankt voor het plaatsen van de link, zulke initiatieven hebben we nodig! Het is toch van de zotte dat Marokko nog steeds zo'n druk zet op Marokkaanse Nederlanders!
Ik krijg haast het idee dat Marokka vooral wil dat Nederlandse Marokkanen hun salaris opsturen naar Marokko en verder maar zo Marokkaans mogelijk blijven.
Ik hoop nog veel van het netwerk te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:17

Gaby schreef:
@Nicolletje: bedankt voor het plaatsen van de link, zulke initiatieven hebben we nodig! Het is toch van de zotte dat Marokko nog steeds zo'n druk zet op Marokkaanse Nederlanders!
Ik krijg haast het idee dat Marokka vooral wil dat Nederlandse Marokkanen hun salaris opsturen naar Marokko en verder maar zo Marokkaans mogelijk blijven.Ik hoop nog veel van het netwerk te horen!

En dat is dus ook zo, je idee is helemaal goed.

Gelukkig inderdaad dat ze niet allemaal meelopers zijn maar dat er ook zelfstandig denkende zijn die zich ook nederlander voelen ipv bij een land te horen waar ze eigenlijk niets mee hebben.

Zo moest ik ook lachen om dat filmpje van dat meisje dat vrouwen oproept hun hoofddoek af te doen, en dan te bedenken dat er nederlandse vrouwen zijn die dat ding vrijwillig opdoen en daar trots op zijn.

Mijn inziens zijn die vrouwen (die vrijwillig die hoofdbedekking opdoen dus) trots op het feit dat er overal ter wereld vrouwen worden onderdrukt, vernedert en mishandeld in naam van een geloof.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 08:32

Dat artikel dat Nicolletje linkte is inderdaad hoopgevend.

Wat de hollandse meiden met hoofddoek betreft: Ik denk werkelijk dat zij geen idee hebben waarmee ze bezig zijn. Het zijn meestal jonge meiden die hun identiteit zoeken en met hoofddoek een "status" bereikt denken te hebben. Het feit dat ze de westerse vrijheden genieten en daardoor geen onderdrukking van hun naaste omgeving ondervinden heeft hun een keuzemogelijkheid gegeven. Ook nu nog leven ze in een westerse omgeving met westerse familie waardoor ze niet volledig als islamitische vrouw hoeven te leven. Maar...door voor de islam te kiezen hebben ze die westerse vrijheid in principe opgegeven. Nu beperkt hun keuze voor een huwelijkspartner zich tot een islamiet, en dán gaan ze pas ondervinden wat "minder waard zijn dan je naaste" betekend. Hun kinderen zullen van geboorte af aan de islamitische druk/onderdrukking ondervinden en zitten gevangen in het systeem waar ze geen uitweg uit hebben. Ik heb mijn zorgen over hun toekomst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:38

Nou die zorgen zijn nergens voor nodig, want met die Islamisering van Nederland op komst zitten die domme vrouwtjes tenminste vast goed :O