Yuri van Gelder wederom terug getrokken uit team

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:17

Ik vind het ook heel apart dit. Ik vraag me ook af wat er nu gaat gebeuren...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:21

Dan wordt er zoveel in je geïnvesteerd, verdien je je geld met topsport en dan ga je zulke dingen doen. Dom dom dom!
Kan mij voorstellen dat ze nu hun handen van hem aftrekken. Hij mag nu zichzelf redden, heeft zichzelf ook in de nesten gewerkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:22

Mayflower_ schreef:
Dan wordt er zoveel in je geïnvesteerd, verdien je je geld met topsport en dan ga je zulke dingen doen. Dom dom dom!
Kan mij voorstellen dat ze nu hun handen van hem aftrekken. Hij mag nu zichzelf redden, heeft zichzelf ook in de nesten gewerkt!

Als je even leest, zie je dat hij zegt dat hij het niet gebruikt heeft, ik denk dat we eerst maar eens op testen moeten gaan wachten voordat we zo scherp gaan oordelen vind je niet?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:27

Hier stond de verklaring maar ik had niet goed gekeken, die stond op op pag 10!

(teveel bezig met de verkoop van Totilas denk ik) :Y)
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 14-10-10 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Re: Yuri van Gelder wederom terug getrokken uit team

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 16:29

Beste Abeltje,

Verklaring staat op op pagina 10 in dit topic.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:29

waar ik al bang voor was is dat de bond hem al links heeft laten liggen. kan me goed voorstellen dat de druk voor zo'n wk en blesures je te veel worden en je er alles aan probeert te doen een terugval te voorkomen. en ja soms moeten stappen terug gezet worden om dat te voorkomen hoe spijtig dat ook is voor de bond, wk en teamgenoten. maar in de toekomst heeft iedereen meer aan een yuri die alle op een rijtje heeft dan niet.

ik blijf het raar vinden dat de bond het zo verdraaid. maar verklaart wel de rare gang van zaken voor mij.

de testen die in het jaar plaats hebben gevonde waren negatief en schoon, kan me niet voorstellen dat die van dinsdag al gaanalyseerd is. dat moet toekomst leren. maar tot nu toe wijzen deze testen uit dat yuri gelijk heeft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:35

Ben heel erg benieuwd wat voor staartje dit verhaal krijgt...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:35

Als ik dit zo lees vind ik het inderdaad een schande dat de bond hem heeft beschuldigd van cocaine gebruik als het niet eens 100% zeker is d.m.v. een test.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:37

Sannnn schreef:
Als ik dit zo lees vind ik het inderdaad een schande dat de bond hem heeft beschuldigd van cocaine gebruik als het niet eens 100% zeker is d.m.v. een test.

Sterker nog hij is woensdag getest en schoon bevonden, dat is het toch merkwaardig dat de bond woensdagmiddag met zon verklaring komt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:39

Ik vind het ook zeer merkwaardig allemaal. :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:40

sarabande schreef:
Sannnn schreef:

Sterker nog hij is woensdag getest en schoon bevonden, dat is het toch merkwaardig dat de bond woensdagmiddag met zon verklaring komt.

Inderdaad, had wel even logisch na kunnen denken dat 13 oktober afgelopen woensdag is. :o?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 16:41

sarabande schreef:
Sannnn schreef:

Dat vind ik dus ook zo vreemd.

Je gelooft toch haast niet dat zo'n bond dat gewoon uit haar duim zuigt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:46

Wellicht baalde de bond van Youri omdat alle media aandacht alleen maar voor hem was, dus toen hij kwam vertellen dat hij het niet trok hebben ze nogal rancuneus gereageerd, maar dat is alleen zo als het op mij overkomt, dus geen waarheid.
Die man met dat lijntje ging ook helemaal buiten zijn boekje, eigenlijk.

Het is vooral jammer voor de andere sporters in het team al dit gedoe.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:00

Lovely schreef:
Misschien krijgt degene die voorspelde dat Yuri voor een ander land zou gaan turnen nog wel gelijk.

Dat was mijn mannetje. <3 Die heeft het wel vaker bij het rechte eind wat zijn voorspellingen betreft. :j

jantergouw schreef:
Het is toch wat genuanceerder allemaal. Voor ons niet verslaafden is het makkelijk om te zeggen dat hij er maar af moet blijven, maar zo makkelijk is dat niet. De rokers en drinkers onder ons zullen zich al misschien weer wat beter voor kunnen stellen dat het niet zo makkelijk gedaan als gezegd is.
Daarbij denk ik dat een schorsing er niet in zal zitten zolang er geen dopingtest gedaan is. Als Yuri straks zijn woorden terugtrekt en zegt dat hij helemaal geen coke gebruikt heeft maar een andere substantie waarvan hij niet wil zeggen wat het is, dan heeft de atletiekbond geen poot om op te staan. Ik voorzie nog een rechtszaak in het verschiet liggen die Yuri glansrijk gaat winnen.
Mocht hij dan desondanks niet meer voor Nederland uit kunnen komen dan verwacht ik dat er heel wat landen zijn die hem met open armen zullen ontvangen. Van Yuri hebben we het laatste nog niet gezien of gehoord. Gelukkig maar.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:45

Niet de eerste misstap van de bond daar. Zoals te lezen is hij bijna dagelijks getest, niks uit voort gekomen en dan doen ze dit?? Ik zou niet eens voor die lui uit willen komen!!!!!!!!!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:18

Petulan schreef:
Niet de eerste misstap van de bond daar. Zoals te lezen is hij bijna dagelijks getest, niks uit voort gekomen en dan doen ze dit?? Ik zou niet eens voor die lui uit willen komen!!!!!!!!!!!

Precies het lijkt me dat er een paar koppen moeten gaan rollen van mannen die macht hebben maar dat niet aankunnen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:19

Ik geloof Yuri dat hij niet meer gebruikt heeft. Zou het wel echt ontzéttend slecht vinden van de bond als ze het verhaal gewoon uit hun duim hebben gezogen.
Ik hoop voor Yuri dat hij sterk genoeg is en voor een ander land gaat uitkomen. Ik gun het hem echt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:26

Die verklaring van Yuri zelf werpt weer een heel ander licht op de zaak...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:30

Ach, al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt m wel!! En dat is (hopelijk) nu gaande!! -:(-

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:43

ik geloof youri

ik denk dat het idd verkeerd geïnterpreteerd is zeker als de test schoon was (want dat kan niet als hij echt net gebruikt had)

Alleen maar goed dat hij eeerlijk zegt bang te zijn voor terug val , okee wat laat erg laat maar toch beter dat dan dat hij bezwijkt? dat het jammer is voor nl wat gastland is okee maar ik denk dat youri's gestel wel voor hoort te gaan

Wellicht dacht bond ja damn veel hebben een kaartje om youri's comeback te zien en dan dit? ,

zou toch kunnen? (al hoop ik niet dat er zulke spelletjes gespeeld worden)

Erg laf dat de bond voor camera zegt wil er niks meer over zeggen en met cam uit zegt dat youri dat toch zei?(eerder deze avond)

ik denk dat de bond nou ze door t verkeerd begrijpen van youri's woorden, Wat kan gebeuren hoor en toen naar een tijd buiten kwamen (wat al heeel lang duurde) nu inzien dat ze t wellicht idd fout begrepen hadden maar niet terug kunnen want ja zeggen dat je fout zit nu op zo’n spannend moment als t WK gaat mensen op de been zetten Youri daar toch te krijgen al wil hij zelf niet of er komen verwijten ,,, Die aandacht kan de bond nu niet hebben

denk dat andere turners niet voor niets spreekverbod hebben en de bond wat anders zeggen met cam uit ??(zeiden ze op tv eerder op de avond)

bang voor stappen? Bang voor gezichtsverlies wat ze sowieso eigenlijk al hebben als Youri’s verklaring waar is wat ik gezien zn eerlijkheid eigenlijk wel aanneem

Daarbij Youri kwam vorige keer zelf vertellen was heel emotioneel toentertijd en de docu gister daar zie je vechtlust, nee hier zit ergens een misverstand onbedoeld of bedoeld tja dat zullen we nooit weten , en dit krijgt vast een staartje

na het wk komt Youri weer met een verklaring netjes van hem dat hij daarmee wacht .en rekening houdt met teamgenoten ..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:15

Er is maar één iemand die de waarheid weet, en dat is Yuri zelf.
Ik vind hem een groot sportman. Hij heeft Nederland als turnland op de kaart gezet.
Eén ding is zeker, of hij nu wel of niet gebruikt heeft, de begeleiding door het team is niet goed geweest.
Ik hoop dat hij nog terug kan komen, desnoods voor een ander land.
IMO is hij onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:22

Ander land zouden we niet moeten willen, liever de bobo's weg

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:27

sarabande schreef:
Ander land zouden we niet moeten willen, liever de bobo's weg

Dat zou ik zeker willen, de bobo's weg, maar ik geloof niet dat deze bobo's dat doen, ze kwamen nl. niet echt slim over.
En als dat voor Yuri de enige mogelijkheid is om zijn carriëre voort te zetten, dan gun ik hem dat van harte.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:54

maar wat er ook gebeuren gaat en al word bewezen dat hij wel onschuldig is dus niet gebruikt heeft Dan nog zal dit akkefietje lang heel lang zn nasleep hebben ,Om maar te zwijgen over de psychische schade die Youri hiervan kan ondervinden, Dit is hoe dan ook een enorme deuk zo niet barst in het ego van Youri .. Ja ook als Youri gelijk blijkt te hebben

Want helaas zullen veel mensen nog jarenlang zeggen hee dat is die jongen van die 'rel'met de bond

dat zal w.s steeds weer herkauwd en uitgekauwd worden en wanneer hij denkt dat men t vergeten is, komt er vast een journalist; zeg Youri toen in 2010 heeft dat invloed gehad? iedereen weer wakker en zal het er weer over gaan Wel minder maar er zal nog erg lang zo niet altyd zolang youri turner is over gepraat worden en dat is echt niet prettig voor youri en moeilijk om mee om te gaan..

edit uhmz ik schreef 2020 ik loop iets te hard het is pas 2010 }:0

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 01:21

En de beste man heet Yuri, zonder o dus. ;)