Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vienna2007 schreef:Mijn ouders werken ook allebei nog steeds. Ik zou nooit thuis kunnen zitten, met het idee geen geld binnen te brengen. Je bent dan altijd afhankelijk............ en valt in een gat als hij hem smeert!
MariekeB schreef:miss_nadine schreef:Ik zou juist blij zijn als meer vrouwen thuis bij de kinderen blijven. Als ik in mijn eigen omgeving kijk dan vind ik dat er extreem weinig stabiele thuissituaties zijn. Moeders is vaak een stressbonk omdat ze naast haar werk ook nog de zorg voor de kinderen heeft en ook de mentaliteit van kinderen veranderd erg.
Waarom toch de vrouw. Waarom toch. Wat is er zo bizar in onze cultuur, dat mannen niet voor kinderen mogen zorgen ...............
Moeder is gestrest, moeder moet zorgen , moeder moet niet zoveel werken, het is moeders schuld dat het niet goed gaat met de kinderen
Ik kan er gewoon niet bij. En jullie zijn vrouwen .... !!!! je veroordeelt je eigen geslacht , terwijl een aantal van jullie gewoon een man thuis hebben die niets doet.
Een man die werkt en dus niet voor zijn kinderne zorgt is dan toch net zo verkeerd bezig als een vrouw die niet voor haar kinderen zorgt.
Overigens in Zweden en Noorwegen gaan ongeveer alle kinderen fulltime naar het KDV ... het gaat daar echt niet slechter met de jeugd dan hier ... ( beter zelfs)
Steph86 schreef:Er is niks mis met het KDV, ik heb wel problemen met ouders die hun kinderen 5 dagen in de week van 7 tot 18.00 naar het kdv brengen.
Ik vraag me af waarom hun voor het ouderschap gekozen hebben, om een weekend kind te hebben?
Lame schreef:Alleen thuis...... en geloof me, daar heb je het heel wat drukker dan achter je bureau op kantoor hoor.. Ik tenminste wel
tita schreef:wat is er voor toegevoegde waarde om je kennis verloren te laten gaan
Steph86 schreef:MB, ik ging ook niet in op jou vraag over het KDV, ik zag het al vaker voorbij komen waardoor ik er moest op reageren.
Ook zoiets,
Ik ben heel lang met een scheve nek aangekeken omdat ik mijn jongens destijds op een PSZ had zitten.
Mensen snapten dit niet omdat ik de hele dag thuis ben maar toch mijn kinderen heb uitbesteed.
Ik heb weet ik niet hoevaak moeten zeggen/mezelf moeten verdedigen waarom hun op de PSZ zaten.
Blijkbaar is het ook niet goed dat je je kind(eren) aanmeld op zoiets voor hun sociale ontwikkeling terwijl je als moeder zijnde bij huis voor hun bent.
Vienna2007 schreef:KarinvdM schreef:Van mij mag iedereen het zelf weten hoor, maar ik vind het soms erg sneu voor de kinderen.
Ken je ook kinderen die er slechter van geworden zijn?
Ik ben namelijk zo'n "kind" en ben er echt niet slechter van geworden. Zelfstandig, dat wel.
Vienna2007 schreef:KarinvdM schreef:Van mij mag iedereen het zelf weten hoor, maar ik vind het soms erg sneu voor de kinderen.
Ik ben namelijk zo'n "kind" en ben er echt niet slechter van geworden. Zelfstandig, dat wel.
Figaro schreef:Ook vind ik dat je reeel moet zijn over de toekomst. 1 op de 3 (?) huwelijken/relaties met kinderen strandt.. Kun je voor jezelf en je kinderen zorgen mocht dat jullie overkomen? Dan zul je toch wel moeten gaan werken of je het leuk vindt of niet..