moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:15

Professor schreef:
Waves schreef:
Ik zeg verbieden die Allah!! Wie denkt ie wel niet dat ie is! :( :(

Wie bent u om dit te schrijven?
Overdenkt u eens wat u hier voor haat zaait, en wie zaait .........

Het was een grapje meneer Professor :') Humor is een belangrijk relativeringsmiddel. Hard nodig in deze tijden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:17

jameyskatje schreef:
alsof ik als moslim verantwoordelijk ben voor 9/11... maar nee, toch ben ik niet welkom in new york !! hoe onterecht is dat!

Niet welkom? Dat is ook wel weer overdreven, er zijn alleen in New York tig moskeeen, kijk, leuke report http://nl.globalvoicesonline.org/2009/0 ... -30-dagen/

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:19

Het is een onding om te denken dat het fout is om daar zo´n centrum te bouwen, het is juist een opening tot gesprek.
Wanneer iemand de vinger uitsteekt juist hierna, dan zou geen Jood, geen Homosexueel, geen Romer en Sinti die vermoord zijn door de Nazi´s en dat zijn er miljoenen aan het Duitse Konsulaat kunnen voorbij gaan?
Dan zouden de Indonesieers alle gebouwen die de Nederlanders daar gebouwd hebben verbranden?
Nee het hoort bij de geschiedenis, en daar kan men niet aan voorbij gaan.
En die geschiedenis hebben allen meegemaakt en die kan men niet zomaar afdoen, jij wel en jij niet.
Denk dat er miljoenen Islamieten zich schamen voor de kleine groep fantieken.
Net zo goed dat er vele Israelieten niet eens zijn met wat de Israelische regering doet, door de invloed van de orthodoxe Joden. En die meerderheid lijdt er toch onder ook in Nederland, en zeker in Amsterdam.
Maar vergeten wat men de oud Nazi´s steeds verwijt dat doet men nu zelf.
Vergeten nooit maar vergeven ja.

janesmith

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:23

@Professor
Fout!
We zijn ze niet vergeten en hebben ze ook niet vergeven! Hoe kom je daarbij?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:25

Professor schreef:
Het is een onding om te denken dat het fout is om daar zo´n centrum te bouwen, het is juist een opening tot gesprek.

Er zijn ook heel veel andere manieren om dat te doen. Ik vind een Islamitische gebedsruimte niet heel uitnodigend als niet-moslim, maar misschien ga ik het mis hebben.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:27

janesmith schreef:
Marchador schreef:
Angelita, volgens hen zelf wel ja. :)
Maar nergens in de Koran staat dat je aanslagen moet plegen in naam van Allah.
Wel dat je mensen moet lief hebben.
Een aanslag is geen lief hebben.
Mijn vriendin kon het zo mooi verwoorden en dat kan ik helaas niet.

Het gaat helemaal niet om of dat de moslims die daar gaan komen wel of niet vredelievend en aardig zijn. Het gaat er om dat er daar vele duizenden mensen wonen die iedere dag weer geconfronteerd gaan worden met een Islamitisch Centrum en dat zal bij hen aanvoelen alsof iemand met een bot mes steeds een oude wond opensnijdt. En als die moslims echt zo vredelievend en begripsvol waren hadden ze niet eens het lugubere idee moeten opperen om daar zo'n centrum te bouwen. Of geloof je echt dat ze zo naïef zijn en er niet bij nagedacht hebben dat dat wel eens heel pijnlijk kon zijn voor de vele duizenden mensen die daar in de buurt familie, vrienden en kennissen hebben verloren?

Of dat ze er nu wel of niet over nagedacht hebben zegt voor mij helemaal niets. Vind ik ook helemaal niet zo belangrijk eigenlijk.
Ik ben zelf van mening dat een moskee daar niet hoort. Een moskee ergens laten bouwen moet kunnen, maar wel op een andere plek. Juist omdat zoveel mensen er aan herinnerd worden en dat het pijnlijk is voor de nabestaanden.
Maar dat had niets te maken met mijn post daarvoor ;)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:27

Juist dat niet vergeven is het haat gevoel, waarvan velen leven.
Wanneer men op haat uit is, dan komt er nooit vreden, en zeker niet een innerlijk gevoel van vrijheid.
Wie haat zaait ......
Wie zijn geschiedenis niet eert die is de toekomst niet weert. (boeren wijsheid)

Ra_chel

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 17:36

Faber Smid , gaat u uw persoonlijke mening al delen?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:47

Marchador schreef:
Of dat ze er nu wel of niet over nagedacht hebben zegt voor mij helemaal niets. Vind ik ook helemaal niet zo belangrijk eigenlijk.
Ik ben zelf van mening dat een moskee daar niet hoort. Een moskee ergens laten bouwen moet kunnen, maar wel op een andere plek. Juist omdat zoveel mensen er aan herinnerd worden en dat het pijnlijk is voor de nabestaanden.
Maar dat had niets te maken met mijn post daarvoor ;)

Ik vind ook echt niet dat daar een moskee (of islamitisch centrum) daar hoort. Uit respect voor de nabestaanden moet je daar ook helemaal geen moskee willen hebben.

Citaat:
A giant mosque planted on the site of Islamic destruction is their way of ....giving thanks. Sort of a giant victory lap. Any decent American, Muslim or otherwise, wouldn't dream of such an insult. It's a stab in eye of America. What's wrong with these people? Have they no heart? No soul?
Afbeelding

Ik ben het hier helemaal mee eens.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:05

Oh jee de 2e wereld oorlog en de indianen zijn er weer bijgehaalt :+

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:30

rachel_j schreef:
Faber Smid , gaat u uw persoonlijke mening al delen?

Mij mening?
Dat het fout is mensen op hun afkomst, huidskleur, ras, land, geloof en religie te veroordelen. Ook fout is dat mensen op het geen wat anderen mensen veroorzaken veroordeeld worden. Helemaal fout discriminerend, rascistisch en fascistisch uiten, zijn en doen tegen anderen mensen. Zo ook fout de geschiedenis ontkennen, vergeten, niet van leren en niets mee doen veranderen maar de geschiedenis blijven herhalen. En dat haat jegens mensen fout is.
Als europeaner en american van mening zijn alle rechten te hebben en anderen niet in dit geval moslim. Maar gemakshalve vergeten dat van de natives en african american bijvoorbeeld, alle rechten ontnomen zijn door de europeaner en american. Moslim mogen niets bouwen, dat is rampzalig tegenover europeanen en american. Maar europeanen en american mogen wel alles bouwen ten koste van de natives. Bepaalde europeaneren american bevinden zichzelf raszuiver en discrimineren onderanderen natives en african american. Maar de natives zijn de native bewoners en de african african american zijn de natives meer bloedverwanten dan de europeaner en american.
Wie heeft recht van spreken? Wat zijn de rechten? Wat zijn de plichten? Wie heeft wat misdaan? Wie mag voor wat veroordeeld worden? Waar is het begin? Waar is het eind? Wanneer is het mening? Wanneer is het discriminatie, rascisme en fascisme?
Mijn mening?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:33

shilady schreef:

Wat is die geschiedenis toch humor.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:53

Gouverneur Patterson van New York heeft inmiddels gisteren het aanbod gedaan aan de initiatiefnemers van het te bouwen Islamitisch Centrum, om een andere plek beschikbaar te stellen die niet op de tegenstand stuit die er nu in steeds grotere mate kenbaar gemaakt wordt. Vooralsnog hebben de initiatiefnemers dit geweigerd.

Op 5 augustus jongstleden heeft een groep advocaten namens een brandweerman een rechtszaak aangespannen om een verbod af te dwingen tegen de bouw van het Islamitisch Centrum omdat er op de plek waar het gebouwd zou moeten worden een gebouw staat dat onder monumentenzorg valt. Het punt van twist is dat monumentenzorg van de gedachte uitgaat dat alleen het gebouw een monument was, en aangezien dat gebouw grotendeels verwoest is door de brand tengevolge van de aanslag destijds vindt monumentenzorg dat het niet langer een beschermde status heeft. De brandweerman en het advocatenteam zien dat anders en vinden dat het gedeelte dat nu nog staat nog steeds een monument is en er inmiddels geld beschikbaar is om het geheel te repareren en weer in de originele staat terug te brengen.

To be continued..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:03

FaberSmid schreef:
shilady schreef:

Ja lach me elke keer weer kapot ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:04

janesmith schreef:
Gouverneur Patterson van New York heeft inmiddels gisteren het aanbod gedaan aan de initiatiefnemers van het te bouwen Islamitisch Centrum, om een andere plek beschikbaar te stellen die niet op de tegenstand stuit die er nu in steeds grotere mate kenbaar gemaakt wordt. Vooralsnog hebben de initiatiefnemers dit geweigerd.

Op 5 augustus jongstleden heeft een groep advocaten namens een brandweerman een rechtszaak aangespannen om een verbod af te dwingen tegen de bouw van het Islamitisch Centrum omdat er op de plek waar het gebouwd zou moeten worden een gebouw staat dat onder monumentenzorg valt. Het punt van twist is dat monumentenzorg van de gedachte uitgaat dat alleen het gebouw een monument was, en aangezien dat gebouw grotendeels verwoest is door de brand tengevolge van de aanslag destijds vindt monumentenzorg dat het niet langer een beschermde status heeft. De brandweerman en het advocatenteam zien dat anders en vinden dat het gedeelte dat nu nog staat nog steeds een monument is en er inmiddels geld beschikbaar is om het geheel te repareren en weer in de originele staat terug te brengen.

To be continued..

ach ze kunnen wel koppig zijn en volhouden van we gaan het daar wel bouwen
maar dan niet gaan zeuren als het met eieren word bekogelt of in de brand word gestoken he ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:11

shilady schreef:
FaberSmid schreef:

Ja lach me elke keer weer kapot ;)

Waarbij u dan niet den natives en americanos vergeten doen moet! Daar die door den europeanerenen ook weggejaagd zijn doen geworden destijden van destijds.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:39

Heb eens gelezen: Niet het sterkste volk heeft de toekomst maar het meest intelligentste.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:41

shilady"
[quote="FaberSmid schreef:
shilady schreef:

Ja lach me elke keer weer kapot ;)[/quote]

Wat een mismakende walgelijke humor.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:52

Waves schreef:

Het was een grapje meneer Professor :') Humor is een belangrijk relativeringsmiddel. Hard nodig in deze tijden.

Vreemde vorm van Humor, lijkt mij meer Godslastering.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:31

Angelita schreef:
Daarom staat er dus ook tussen haakjes: volgens hen zelf. Dat is zeker een belangrijke aantekening, maar het maakt het hele ''de moskee/gebedshuis op de plek waar ''uit naam van Allah'' zo'n massamoord is gepleegd'' niet minder absurd. Daar worden dan dagelijks ál die nabestaanden en enkele overlevenden mee geconfronteerd, dat moet niet de bedoeling zijn.

Vraag me dan toch af waarom de Koran zo ontzettend vaak ''verkeerd'' geïntepreteerd wordt waardoor er zulke extremisten ontstaan die anderen pijn doen, en waarom dat bij bvb de Bijbel amper gebeurt. (met nadruk op het: anderen pijn doen, Bijbel wordt ook verkeerd geïntepreteerd waardoor extremisten ontstaan maar die vallen anderen daar niet op zo'n manier, en op zo'n grote schaal, mee lastig).

En nogmaals: Waarom moet dat gebouw per se op dié plek staan? Alsof er niet zat andere plaatsen zijn......

En ik ben niet racistisch, ik heb niets tegen moslims an sich (hoewel het meerendeel me wel steeds meer m'n neus uit begint komen), maar het gros stoort me ontzettend. En dat het moslims waren die 9/11 tot een helse dag hebben gemaakt moet niet ontkent worden. Dat komt gewoon doordat ze de Koran verkeerd intepreteren, en die is blijkbaar dus ook verkeerd intepreteerbaar.

Helemaal met je eens, plus dat er word gezegd dat de Amerikanen zich er niet druk over maken maar nu blijkt dus dat Amerikanen zich er wel degelijk druk om maken. Laat ze het cultureel centrum in een buitenwijk bouwen maar niet in lower Manhattan.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:36

Professor schreef:
Waves schreef:

Vreemde vorm van Humor, lijkt mij meer Godslastering.

De kunst van het overdrijven zoals ik die gebruikte in mijn grapje is u duidelijk ook niet vreemd

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:38

Waves schreef:
De kunst van het overdrijven zoals ik die gebruikte in mijn grapje is u duidelijk ook niet vreemd

Niet als het over een God gaat.
Kijk dat noem ik zijn grenzen kennen en ethiek bewaren, dit doet men niet, dat is Godlasteren, en in onze grondwet staat dat men dat niet mag.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:39

Waarom moeten de europeanen en american zo nodig bouwen op native land? Wordt alleen tegen moslim geschreven, maar niet tegen europeanen en american?
Waarom alle moslim, al die mensen, de koran, dat geloof en religie veroordelen? Voor het geen bepaalde mensen misdaan hebben, die de naam van moslim en koran misbruikt en negatief gemaakt hebben?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:39

Nicolletje schreef:
jameyskatje schreef:
alsof ik als moslim verantwoordelijk ben voor 9/11... maar nee, toch ben ik niet welkom in new york !! hoe onterecht is dat!

Niet welkom? Dat is ook wel weer overdreven, er zijn alleen in New York tig moskeeen, kijk, leuke report http://nl.globalvoicesonline.org/2009/0 ... -30-dagen/

Ja genoeg moskees en kerken daar
denk dat je zeker weten wel welkom ben in amerika
en al helemaal als je zonder hoofddoekje verschijnt en je mond houd over geloof. Amerikanen zijn voor zover ik op tv heb gezien ook bestwel tegen andere geloven ze geloven in maar een geloof en al het andere is niet echt en de niet gelovige gaan niet naar de hemel en zijn zondaars. Ik zou er opzich wel een keer heen willen maar zal daar nooit over geloof beginnen te praten :)
tja tis maar hoever je wil gaan he om geaccepteert te worden zijn ook wat landen waar ze mij het liefst bedekt zien terwijl ik hier lekker in mn topje en korte broek achter de computer zit ;)

Maarja zoals ik al zei ookal komt de moskee daar dan weet ik zeker dat het binnen de korste keren bekogelt zal worden met iets of wie weet wel in de band zal worden gestoken . Dus ben benieuwt en ik zit zeker weten voor de tv als de demonstratie aan de gang is :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:45

Natuurlijk met geweld hun zin maken, maar de europeanen en american zijn heilige die geweld mogen misbruiken tegen moslim. Voorheen african american en natives, het goede voorbeeld.