Professor schreef:Waves schreef:Ik zeg verbieden die Allah!! Wie denkt ie wel niet dat ie is!![]()
Wie bent u om dit te schrijven?
Overdenkt u eens wat u hier voor haat zaait, en wie zaait .........
Het was een grapje meneer Professor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:alsof ik als moslim verantwoordelijk ben voor 9/11... maar nee, toch ben ik niet welkom in new york !! hoe onterecht is dat!
Professor schreef:Het is een onding om te denken dat het fout is om daar zo´n centrum te bouwen, het is juist een opening tot gesprek.
janesmith schreef:Marchador schreef:Angelita, volgens hen zelf wel ja.
Maar nergens in de Koran staat dat je aanslagen moet plegen in naam van Allah.
Wel dat je mensen moet lief hebben.
Een aanslag is geen lief hebben.
Mijn vriendin kon het zo mooi verwoorden en dat kan ik helaas niet.
Het gaat helemaal niet om of dat de moslims die daar gaan komen wel of niet vredelievend en aardig zijn. Het gaat er om dat er daar vele duizenden mensen wonen die iedere dag weer geconfronteerd gaan worden met een Islamitisch Centrum en dat zal bij hen aanvoelen alsof iemand met een bot mes steeds een oude wond opensnijdt. En als die moslims echt zo vredelievend en begripsvol waren hadden ze niet eens het lugubere idee moeten opperen om daar zo'n centrum te bouwen. Of geloof je echt dat ze zo naïef zijn en er niet bij nagedacht hebben dat dat wel eens heel pijnlijk kon zijn voor de vele duizenden mensen die daar in de buurt familie, vrienden en kennissen hebben verloren?
Marchador schreef:Of dat ze er nu wel of niet over nagedacht hebben zegt voor mij helemaal niets. Vind ik ook helemaal niet zo belangrijk eigenlijk.
Ik ben zelf van mening dat een moskee daar niet hoort. Een moskee ergens laten bouwen moet kunnen, maar wel op een andere plek. Juist omdat zoveel mensen er aan herinnerd worden en dat het pijnlijk is voor de nabestaanden.
Maar dat had niets te maken met mijn post daarvoor
Citaat:A giant mosque planted on the site of Islamic destruction is their way of ....giving thanks. Sort of a giant victory lap. Any decent American, Muslim or otherwise, wouldn't dream of such an insult. It's a stab in eye of America. What's wrong with these people? Have they no heart? No soul?
rachel_j schreef:Faber Smid , gaat u uw persoonlijke mening al delen?
janesmith schreef:Gouverneur Patterson van New York heeft inmiddels gisteren het aanbod gedaan aan de initiatiefnemers van het te bouwen Islamitisch Centrum, om een andere plek beschikbaar te stellen die niet op de tegenstand stuit die er nu in steeds grotere mate kenbaar gemaakt wordt. Vooralsnog hebben de initiatiefnemers dit geweigerd.
Op 5 augustus jongstleden heeft een groep advocaten namens een brandweerman een rechtszaak aangespannen om een verbod af te dwingen tegen de bouw van het Islamitisch Centrum omdat er op de plek waar het gebouwd zou moeten worden een gebouw staat dat onder monumentenzorg valt. Het punt van twist is dat monumentenzorg van de gedachte uitgaat dat alleen het gebouw een monument was, en aangezien dat gebouw grotendeels verwoest is door de brand tengevolge van de aanslag destijds vindt monumentenzorg dat het niet langer een beschermde status heeft. De brandweerman en het advocatenteam zien dat anders en vinden dat het gedeelte dat nu nog staat nog steeds een monument is en er inmiddels geld beschikbaar is om het geheel te repareren en weer in de originele staat terug te brengen.
To be continued..
Angelita schreef:Daarom staat er dus ook tussen haakjes: volgens hen zelf. Dat is zeker een belangrijke aantekening, maar het maakt het hele ''de moskee/gebedshuis op de plek waar ''uit naam van Allah'' zo'n massamoord is gepleegd'' niet minder absurd. Daar worden dan dagelijks ál die nabestaanden en enkele overlevenden mee geconfronteerd, dat moet niet de bedoeling zijn.
Vraag me dan toch af waarom de Koran zo ontzettend vaak ''verkeerd'' geïntepreteerd wordt waardoor er zulke extremisten ontstaan die anderen pijn doen, en waarom dat bij bvb de Bijbel amper gebeurt. (met nadruk op het: anderen pijn doen, Bijbel wordt ook verkeerd geïntepreteerd waardoor extremisten ontstaan maar die vallen anderen daar niet op zo'n manier, en op zo'n grote schaal, mee lastig).
En nogmaals: Waarom moet dat gebouw per se op dié plek staan? Alsof er niet zat andere plaatsen zijn......
En ik ben niet racistisch, ik heb niets tegen moslims an sich (hoewel het meerendeel me wel steeds meer m'n neus uit begint komen), maar het gros stoort me ontzettend. En dat het moslims waren die 9/11 tot een helse dag hebben gemaakt moet niet ontkent worden. Dat komt gewoon doordat ze de Koran verkeerd intepreteren, en die is blijkbaar dus ook verkeerd intepreteerbaar.
Professor schreef:Waves schreef:Ik zeg verbieden die Allah!! Wie denkt ie wel niet dat ie is!![]()
Het was een grapje meneer ProfessorHumor is een belangrijk relativeringsmiddel. Hard nodig in deze tijden.
Vreemde vorm van Humor, lijkt mij meer Godslastering.
Nicolletje schreef:jameyskatje schreef:alsof ik als moslim verantwoordelijk ben voor 9/11... maar nee, toch ben ik niet welkom in new york !! hoe onterecht is dat!
Niet welkom? Dat is ook wel weer overdreven, er zijn alleen in New York tig moskeeen, kijk, leuke report http://nl.globalvoicesonline.org/2009/0 ... -30-dagen/