Angelita schreef:Daarom staat er dus ook tussen haakjes: volgens hen zelf. Dat is zeker een belangrijke aantekening, maar het maakt het hele ''de moskee/gebedshuis op de plek waar ''uit naam van Allah'' zo'n massamoord is gepleegd'' niet minder absurd. Daar worden dan dagelijks ál die nabestaanden en enkele overlevenden mee geconfronteerd, dat moet niet de bedoeling zijn.
Vraag me dan toch af waarom de Koran zo ontzettend vaak ''verkeerd'' geïntepreteerd wordt waardoor er zulke extremisten ontstaan die anderen pijn doen, en waarom dat bij bvb de Bijbel amper gebeurt. (met nadruk op het: anderen pijn doen, Bijbel wordt ook verkeerd geïntepreteerd waardoor extremisten ontstaan maar die vallen anderen daar niet op zo'n manier, en op zo'n grote schaal, mee lastig).
En nogmaals: Waarom moet dat gebouw per se op dié plek staan? Alsof er niet zat andere plaatsen zijn......
En ik ben niet racistisch, ik heb niets tegen moslims an sich (hoewel het meerendeel me wel steeds meer m'n neus uit begint komen), maar het gros stoort me ontzettend. En dat het moslims waren die 9/11 tot een helse dag hebben gemaakt moet niet ontkent worden. Dat komt gewoon doordat ze de Koran verkeerd intepreteren, en die is blijkbaar dus ook verkeerd intepreteerbaar.
Helemaal met je eens, plus dat er word gezegd dat de Amerikanen zich er niet druk over maken maar nu blijkt dus dat Amerikanen zich er wel degelijk druk om maken. Laat ze het cultureel centrum in een buitenwijk bouwen maar niet in lower Manhattan.