Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:14

Sanet er is nog hoop :D
Wij zijn bijna 30 jaar getrouwd.
Of je nu samenwoond of gaat trouwen, de regering weet er iederew keer wel geld aan te verdienen.
Heb je een testament gemaakt mag je nu de notaris weer spekken want de regels zijn weer veranderd.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:31

jaantsje schreef:
Of je nu samenwoond of gaat trouwen, de regering weet er iederew keer wel geld aan te verdienen.
Heb je een testament gemaakt mag je nu de notaris weer spekken want de regels zijn weer veranderd.

We zijn dan precies 9 jaar samen.. dus moet opzich goedkomen zou je zeggen :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:23

Sanet schreef:
jaantsje schreef:

Vanaf je 15de dezelfde vriend??? Woon jullie al een tijd samen ook?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:27

jaantsje schreef:

Dan ben jij ook al een knap stuk langer duurzaam samen dan de meeste Bokt(st)ers oud zijn ;)

6 keer zo lang ook als gemiddeld trouwens. Het zijn de uitzonderingen die het gemiddelde nog een béétje opkrikken.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:15

HC er is hoop voor je!!!

Lees eens...
Citaat:
Toch een mannenpil?
Onlangs leek het nog of de plannen voor een anticonceptiepil voor mannen een stille aftocht bliezen. Maar er is nieuwe hoop: wetenschappers uit Italië en de Verenigde Staten zeggen een middel te hebben gevonden dat de productie van sperma stopt. Het zou nauwelijks bijwerkingen hebben en het effect zou omkeerbaar zijn. Vooralsnog is het middel alleen geprobeerd bij muizen. Nader onderzoek moet uitwijzen of het ook geschikt is voor gebruik bijmensen. Bij de productie van spermacellen in het lichaam zijn bepaalde andere cellen betrokken, die de spermacellen helpen groeien. Het nieuwe middel verhindert dit proces, met als resultaat tijdelijke onvruchtbaarheid. Wordt het middel niet meer gebruikt, dan zou de spermaproductie gewoon weer op gang komen.

Ik ken trouwens inmiddels 2 mannen die het heel slim hebben aangepakt! Die trouwen als ze 60 zijn! Dan kan je als man zijnde niet meer een oor worden aangenaaid hè? Vrouwlief was de overgang al voorbij, dus zwangerschap was uitgesloten.... :+ Eén ervan is uit zuiver economische overwegingen gedaan. GPS was nog altijd 1.500 euro duurder...

"Overspel is grond voor eenzijdig aanvragen en verkrijgen van een echtscheiding." Kijk da's duidelijk, maar dan moet de andere partner dat dus wel doen. Als die het goedvindt, zal die geen echtscheiding aanvragen. 8-) Dat is in elk geval een stuk tammer dan steniging van de vrouw. Heeft het ook effect op mannen trouwens in die apenlanden? Zo zie je maar weer, de letter van die wet is een stuk ruimer en genuanceerder dan je dacht? :)* Het is dat je al hebt verteld dat het anderen is overkomen, ik zou anders zweren dat je het zelf was, zo fel als jij tegen bent op dit instituut. Verder is eerlijkheid de beste gids in elke relatie. Ook zakelijk hè? Wie de mens leert kennen...

Joepieee! Ik behoor ook al tot de langvolhouders! Woensdag ben ik al weer 9 jaar getrouwd met dezelfde kerel... <3 En nog steeds geen spijt hoor. ;) Welliswaar nog geen 30 jaar, maar ja, ik ben pas 34. Ik loop al 21 jaar voor zijn voeten, waarvan 15 in een relatie met dezelfde... telt dat ook?

Maar zou dit issue de enige reden zijn dat mensen spijt hebben? Volgens mij zijn er ook andere redenen? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind persoonlijk het nogal oubollig klinken dat zo'n man zijn 'vrijheid' opeens kwijt zou zijn. Zijn wij vrouwen dan zo erg? Wij veranderen toch meestal ook niet meer na het huwelijk? Ik vind kinderen krijgen in een relatie meer impact hebben dan een huwelijk. Vrouwen worden erg lastig van al die extra hormonen. Toevallig van de week ook al weer een knul gehoord, die hem gewoon smeert naar zijn werk en zijn vrouw blijft zitten met een dag en nacht jankend kind. En dan raar vinden dat je relatie anders is geworden? %)
Persoonlijk kan ik me ook levendig voorstellen dat veel gearrangeerde huwelijken een dergelijk gevoel geven. Dan ben je idd onder dwang van de omstanders getrouwd. Bij deze mensen zullen ook zeker mensen zitten die het 1e jaar al spijt hebben? Zijn er nog meer redenen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:03

idefix4 schreef:
HC er is hoop voor je!!!

Toch een mannenpil?

Bestáát dus NOG niet :)*

Ik heb overigens helemaal geen probleem hoor. Ik red mijn sperma-management uitstekend met de traditionele middelen en als ik dat niet zou redden weet ik daar ook wel raad op.
Ík ben nu ook niet gehuwd trouwens :D

´Vrijheid´ is een perceptie.
Tussen niet en wel getrouwd kan een enorm verschil in perceptie zijn.
Temeer omdat er ook een daadwerkelijk verschil in rechtpositie ís.
Het ís voor langdurig samenwonenden een fors verschil wanneer ze zouden huwen. Daadwerkelijk verandert de positie en ook tussen de oren. Het ligt aan de individuele perceptie hoe hard dat aankomt, hoeveel het uitmáákt.

In ons (verleden tijd) huwelijk hadden we er beiden grote moeite mee. Ook omdat onze relationele afspraken niet conform de huwelijksautomaat waren. Als integere mensen hadden we daar moeite mee. We hadden niet moeten huwen voor de wet en alleen het ritueel moeten vieren. Daar hadden we nl. wel behoefte aan.
In mijn huidige leven heb ik die les meegenomen en mijn huige vrouw profiteert er graag van dat zíj geen lesgeld hoeft te betalen.

Het wettelijk huwelijk:
- Ja, het ritueel heeft waarde.
- De automatisch wettelijk geregelde afsprakenset en -status verandering is niet alleen maar voordelig.
- Voor de overgrote meerderheid van de mensen komt het verder gewoon op het leven van een leugen neer. Zowel het voor altijd als het monogame zijn gewoon niet waar in de overgrote meerderheid van de huwelijken.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:06

Nou ja, dan gaat het hier ook al meer dan 15 jaar goed. In mijn relatie is de liefde dermate groot en de vrijheid ook, dat we beiden geen enkele moeite hebben met monogaam blijven. Mss is dat het verschil tussen echt houden van en het oppervlakkige?

Ik zie idd dat de mannepil een implantaat is. De reden ervoor is dat de stoffen tegen vruchtbaarheid in een pilletje in de maag van een man worden afgebroken. Via de bloedbaan lukt het wel om de stoffen daar te krijgen waar nodig. Dat is er ook voor vrouwen. Alleen die voor vrouwen is minder betrouwbaar. Werd mij sterk afgeraden, anders had dat mijn voorkeur gehad.

Nog steeds ben ik van mening dat je niet blij hoeft te zijn met een pilletje. Kansen op bepaalde vormen van kanker, hormoonschommelingen, trombose en ga zo maar door zijn verhoogd. Het is en blijft vergiftiging. Dus zo gezegend zijn we niet als vrouw.
In Amerika wordt zelfs beweerd dat baby's die borstvoeding krijgen van een vrouw die ook de pil slikt een verhoogde kans hebben om homo te worden. Er is een verband in gevonden. Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat homo zijn slechter is of beter dan hetero, maar als we van natuur enzo uitgaan, vind ik dat ik dat een reden om geen hormonen te slikken op het moment dat ik een kind borstvoeding geef, ik zou er ook op tegen zijn dat mijn man dat deed. Zou voor mij een reden voor geheelonthouding zijn geweest. Ik ben volledig tegen chemicaliën in mijn lijf als ik een baby voed namelijk.

Condoom heeft naar mijn mening heel veel voordelen overigens. Het scheelt in de zooi erna, geen kans op ziektes en als je hem als man zelf koopt en gecontroleerd weg gooit ook voor de volle 100% betrouwbaar! Vrouwen zeuren toch ook niet over het vrouwencondoom of over ongesteld worden?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:53

Huertecilla schreef:
Sanet schreef:

Vanaf je 15de dezelfde vriend??? Woon jullie al een tijd samen ook?

Jup.. :)
We wonen inmiddels al ruim 5 jaar samen :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:59

idefix4 schreef:
als je hem als man zelf koopt en gecontroleerd weg gooit ook voor de volle 100% betrouwbaar!

Heb je niet goed gelezen?
Weggooien in de prullenbak in badkamer was niet veilig.
Eerst wat water in laten lopen is dan de oplossing. Sperma kan niet tegen water.
Nog beter is wegblijven van valse wijven.

Verder moet je, ZEKER als vrouw!, bij condoomgebruik echt goed rekening houden met een aantal risicos. Het gebruik is niet failsafe en zeker niet hufterbestendig. Een lompe/onhandige minnaar is echt een fors extra risico.
Heel, héél sporadisch lekt het ding.
Ook met beleid gebruikt scheurt er wel eens een.
Ook met beleid gebruikt raakt er wel eens een ´zoek´.
Dat is beiden echt geen verwaarloosbaar kansje en beiden een knap stuk waarschijnlijker bij lomp gebruik.
Geen excuus voor niet gebruiken, wel een reden voor met beleid gebruiken en niet als wondermiddel zien.

Dan een stukje vanuit de man; bij vrijen met meer dan één partner is condoomgebruik .... een resource management uitdaging. Bij het ´aandacht verdelen´ moet je ook van condoom wisselen nl.
Dan zijn femidooms een betere keuze doch dat is bepaald niet zonder forse beperkingen van creatief beminnen.

Maar goed, dat is ver van het onderwerp.
Binnen een huwelijk, of dat nu monogaam of polyamoor is, is een condoom doorgaans niet nodig mbt SOA´s en als anti-conceptiemiddel verandert het plaatje wat en een oog op de kalender is ook risico-management.
Ik hou trouwens die kalender toch al in het oog vanwege het pms. Daar is als man een stuk makkelijker mee om te gaan als je het op de kalender hebt :)*

@Sanet; lees (ook je man), wat over het huwelijk na langer samenwonen. Als je dat op je netvlies hebt is het een stuk makkelijker om er eventueel mee om te gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:19

Las vannacht een artikel met duidelijk inhoud sturende commerciële achtergrond:

http://www.vandaag.be/lifestyle/12762_v ... -niet.html

Behoorlijk onzinnig uiteraard.
Zo moet je meer informatie mbt allerlei aspecten waar een commercieel belang bij speelt met een korrel zout nemen.
Het % koekoeksjongen is terecht als glashelder voorbeeld gegeven van door DNA-laboratoria gekleurde informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:37

Goh waarom verbaasd mij dit artikel toch niet, hoor alleen maar ellende om mij heen van mensen die in een ongelukkige relatie zitten, in scheiding liggen of juist enorm bij aan het komen zijn van een mislukte relatie.

En dan nog niet te spreken over de relaties waarvan de partner geen flauw idee heeft wat er in het hoofd van de andere partner rondgaat...........
Trouwen vind ik een van de nuttelooste zaken om een relatie bijelkaar te houden, kost alleen maar verschrikkelijk veel geld en levert vaak niets op.

Dan nog maar niet te spreken over de man die hier altijd het slechtste uitkomt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:00

Chiqa schreef:
Goh waarom verbaasd mij dit artikel toch niet, hoor alleen maar ellende om mij heen van mensen die in een ongelukkige relatie zitten, in scheiding liggen of juist enorm bij aan het komen zijn van een mislukte relatie.

En dan nog niet te spreken over de relaties waarvan de partner geen flauw idee heeft wat er in het hoofd van de andere partner rondgaat...........
Trouwen vind ik een van de nuttelooste zaken om een relatie bijelkaar te houden, kost alleen maar verschrikkelijk veel geld en levert vaak niets op.

Dan nog maar niet te spreken over de man die hier altijd het slechtste uitkomt.

Netjes in andere woorden het topic samengevat +:)+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:23

Haha, nou, ik vind het een mooi gebaar naar elkaar, een super gave dag, waarin we nu echt voor de medemens laten zien dat wij bij elkaar horen. Beetje traditioneel misschien, maar ik vind het gewoon net weer iets extra's.
Ik vind het ook bijzonder dat ik straks zijn achternaam mag dragen en op die manier echt bij die familie ook hoor.
Ik heb er in ieder geval zin in en voor mijn gevoel verandert dat verder aan het dagelijks leven relatief weinig, dus ik zou niet weten waarom dat 10e jaar ineens minder zou moeten gaan worden dan de voorgaande 9 jaren...

Florale

Re: Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:37

Onze relatie is absoluut niet minder geworden na ons trouwen.
We wouden graag kinderen maar hij wou daar graag voor trouwen.We zijn 16 jaar samen waarvan 10 jaar getrouwd en alles naar volle tevredenheid.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:02

HC: Ik ga me nu ernstig zorgen maken over het intellect van de man. Weet jij maar één prullenbak? Er zijn meer manieren om je ervan te ontdoen! Ah, gelukkig, dat weet je zelf ook. En voor een condoom mag je dus 100 excuses bedenken allemaal te wijten aan fout gebruik en als mevrouw haar pil er bij ziekte een keer uitkotst en onverhoopt zwanger raakt is het háár schuld? Dát noem ik nog eens hypocriet...

En in een gelijkwaardige samenleving zijn er niet alleen valse wijven, ook valse kerels. Zonder condoom zijn ze net zo lomp en dus moet je die als vrouw ook vermijden. Mijn ex maakte er een sport van om te proberen míj zwanger te krijgen, nou geloof me! Dat is hem niet gelukt! Mijn lichaam weigerde dat zelfs zonder anticonceptie van mijn kant en ik ben er heel rap zelf voor gaan zorgen. Hét prototype man, wat ik niet wil vertrouwen als het om anticonceptie gaat. Ik wist zelfs zonder een huwelijk al, dat ik moest maken om weg te komen bij deze vlerk. Maar ja, dit is dus volgens jou de énige reden waarom mensen niet gelukkig zouden zijn in een huwelijk? Ik vroeg me al af of er meer redenen waren....

Gisteren zag ik een voorbeeld van een vrouw die spijt had in het 1e jaar van haar huwelijk en al 28 jaar heel gelukkig getrouwd is. Haar struikelblok: Het níet gevraagd zijn! Dus na 28 jaar kwam haar grote liefde op het witte paard, op de knietjes vragen of ze 28 jaar geleden met hem had willen trouwen.... *\o/* Ontzettend schattig vond ik dat! Ze zou toch eens nee gezegd hebben haha!

Ow ja en de mannenpil heb ik nagevraagd bij iemand die bij organon werkt. Ze zijn nog steeds bezig om er een pilletje voor te bedenken, maar ook zij heeft te veel verantwoordelijkheidsgevoel om haar vriend er op te vertrouwen om hem zelf te slikken... :+ Volgens mij hebben vrouwen echt niet veel vertrouwen in hun liefde als het om dit soort zaken gaat. :o?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:20

Sanet schreef:
Haha, nou, ik vind het een mooi gebaar naar elkaar, een super gave dag, waarin we nu echt voor de medemens laten zien dat wij bij elkaar horen.

Dat ritueel ís belangrijk voor de mens.
Kun je ook zonder de wet erbij te betrekken doen :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:37

idefix4 schreef:
HC: Ik ga me nu ernstig zorgen maken over het intellect van de man.
....
Volgens mij hebben vrouwen echt niet veel vertrouwen in hun liefde als het om dit soort zaken gaat. :o?

Tip; huw er niet mee :)*
Geef gewoon een ritueel feest en allemaal blij *\o/*
Of niet en leef lekker verder. Vergelijkend warenonderzoek is ook *\o/*

Bedankt voor het bevestigen wat ik al schreef Idefix; de mannenpil ís er NIET! Niet als pil niet als watdanook.

Zoals je kan lezen is er geen excuus voor het níet gebruiken van condoms. Wel een handvol reden om er met verstand en beleid mee om te gaan opdat het gebruik veilig mogelijk is.

Inderdaad zijn wantrouwen, verborgen agendas en valsigheid géen reden voor een wettelijk hekwerk maar reden voor afstand :)*
Bezint éér ge begint. Voorkomt spijt, voorkomt lijden door scheiden, voorkomt beschadiging door een ontplofte roze droom.
Dat is de les die het artikel in de ts leert. Bezint eer ge begint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:18

idefix4 schreef:
HC: Ik ga me nu ernstig zorgen maken over het intellect van de man. Weet jij maar één prullenbak? Er zijn meer manieren om je ervan te ontdoen! Ah, gelukkig, dat weet je zelf ook. En voor een condoom mag je dus 100 excuses bedenken allemaal te wijten aan fout gebruik en als mevrouw haar pil er bij ziekte een keer uitkotst en onverhoopt zwanger raakt is het háár schuld? Dát noem ik nog eens hypocriet...

En daar is de man alleen schuldige aan? ik begrijp uit het artikel dan één op de 5 spijt heeft, staat niets over of dit vanuit de man of de vrouw komt.
net wat HC zegt, je bent niets verplicht om dr iets mee aan te gaan, blijf lekker vrij :)

idefix4 schreef:
Volgens mij hebben vrouwen echt niet veel vertrouwen in hun liefde als het om dit soort zaken gaat. :o?

Praat ook weer namens jezelf, je bent baas over je eigen hok dus als je de geen vertrouwen heb in de andere sexe wat is dan je probleem? Eigen pilletje slikken en vertrouwen hebben in jezelf is toch niet zo moeilijk? Probleem opgelost :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:38

Chiqa, volgens mij staat er al volgens mij en als je verder terug leest, vraag ik al een keer of dit de enige oorzaak is. Ik betwijfel dat ook ten zeerste. Er zijn vast zo veel redenen om daar al in het eerste jaar spijt van te hebben. Ik had ze niet, dus ik zou niet weten welke en mijn lief ook niet, dus ik kan het ook niet vragen. :+

Maar ja, jij denkt het zelfde, dus laten we weer on-topic komen! ;)

HC: Ik ben het echt helemaal roerend met je eens dit keer! Maar zoals je weet heb ik nog steeds geen spijt. Maar ja, ik ben nog geen 28 jaar getrouwd. Dat geef ik ook eerlijk toe. Ik behoor in elk geval bij die andere 4, die zeker het eerste jaar geen spijt van hun daad hadden. :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:33

idefix4 schreef:
Maar ja, ik ben nog geen 28 jaar getrouwd.

Nee, je bent 35 en hebt een eerdere wel negatieve ´duurzame´ achter de rug dus dat kan bij lange na niet nee.

Ik ben uiteraard ook alleen maar mijn eigen referentie doch weet dat er meer ís.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met relaties met vrouwen. Van casual tot duurzaam. Wel/geen condooms, wel/niet vasectomie, wel/geen pil, wel/geen huwelijk, wel/geen kind.
Been there, done that en volop genietend; al weer 35 jaar zelfstandig wonend wel/niet ´samen´ met fijne vrouwen.
Misschien is bij het glas half vol ipv half leeg, maar ik heb echt het idee dat ik fíjne ervaringen in mijn ervaringspakket heb.
Er is echter meer, kan anders, en daar rekening mee houden werkt blijkbaar.
Idem hekloos en open deur.
Zal wel toeval zijn, zal wel geluk hebben, doch het geeft vertrouwen voor de toekomst in de <3

Wettelijk huwelijk?
Kan, doch bezint eer ge begint; er ís meer :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:46

Chiqa schreef:
Praat ook weer namens jezelf, je bent baas over je eigen hok dus als je de geen vertrouwen heb in de andere sexe wat is dan je probleem? Eigen pilletje slikken en vertrouwen hebben in jezelf is toch niet zo moeilijk? Probleem opgelost :)

Itsasimple.

De mannenpil zou dat baas over eigen verbeteren.
Meer dan keuze dan condoom, vasectomie of niet heeft een man nu niet voor spermabeheer.
Zou meer gelijkwaardigheid op dit punt geven.
Helemáál in het licht van de ongelijkheid tussen moedersrechten en vaderschapsverplichting, waar een evt. huwelijk nog omgekeerde bewijslast voor ´pa´ aan toevoegt.
Dat is echter niet zo dus; caveat emptor heren. Vrij vertaald; let op uw zaken en zakie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:16

beiden zouden hun eigen verantwoording moeten nemen, en dat gebeurt nog niet...Vrouw heeft alle macht,
heb je een valse vrouw ben je goed de pineut in deze maatschappij.
Ik schaam mij diep voor deze tantes. Schaam mij net zo diep voor die damens die denken dat de keus alleen aan hun toebedeeld is, zij de drama queen uit gaan hangen als zij hun zin niet krijgen.

Huertecilla schreef:
Wettelijk huwelijk?
Kan, doch bezint eer ge begint; er ís meer :)*

Het is allemaal zo simpel :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:18

Chiqa schreef:
heb je een valse vrouw ben je goed de pineut in deze maatschappij.

Het is nu gewoon een beetje doorgeschoten positieve discriminatie icm verouderde gedachten.
Het is én een golfbeweging én er zijn gelukkig ook veel niet valse mannen en vrouwen.
Je moet er alleen wél rekening mee houden, met mogelijk verborgen agendas. Uiteraard zelf ook niet aan ´consumentenbedrog´ via valse voorlichting doen. WYSIWYG geeft minder prospects, maar ook minder valse verwachting/-hoop/-agendas.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:21

HC: Nope 35 heb ik ook nog niet gehaald. :+ We gaan toch niet aan het beledigen hè? :P Ik ben nog een jong dingske van nét 34... *D

Maar ja, na 35 jaar kan je ook niet meer refereren aan spijt het eerste jaar... ;) We zijn way off topic...

idefix4

Re: Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:31

Sjaantje: Ik vind het ook knap hoor! Maar volgens mij gaat het grotendeels vanzelf ook hè? Als alles goed botert tussen 2 mensen is de tijd zo om.
En ik ben het met je eens, dat er hoe dan ook geld wordt geslagen uit mensen door de belastingdienst. Zelfs voor het hebben van een hond kost je geld.