janesmith schreef:Mijn punt was alleen dat die kliniek dat niet zeker kon weten.
Ze kunnen het toch gevraagd hebben?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:
Heino schreef:Doe dat dan ook en vertel me je bron van je beweringen, of houd je mond er gewoon over.
LuvdaTossa schreef:janesmith schreef:
Dus de rest van de tijd spreken ze de waarheid!!![]()
Mss dat de indiener van de klacht het wel zo gebracht heeft van tja ik ben geen moslim, maar ik weet dat moslims geen varkensvlees eten dus kán het wel aanstootgevend zijn. Kan zomaar voortkomen uit 'goede' bedoelingen.
Een vriendin van mij is islamitisch en die lach dubbel toen ik haar dit verhaal vertelde
Heino schreef:Ze kunnen het toch gevraagd hebben?
Heino schreef:Wat doe je nou moeilijk? Je legt me woorden in de mond en daar houd ik niet van. Hou je bij de feiten alsjeblieft.
janesmith schreef:Dat heet schaakmat of game,set and match in de sportwereld. Geeft verder niks, maar dit doen jullie constant bij mij, ik dacht ik doe het eens terug voor de lol. Want ik kan het wel uitleggen, maar ondervinden is beter dan 1000 woorden.
LuvdaTossa schreef:janesmith schreef:Er staat toch ook minstens een keer per dag!
Jij zegt als misschien. Dus misschien niet kan net zo goed.
De kans is dus statistisch groter dat het niet zo is.
Wat doe je er eigenlijk moeilijk over? Wil je zó graag ergens een bevestiging krijgen dat het toevallig een moslim kan zijn?
CtjeLief schreef:Misschien was het wel een Jood..Zou ook nog kunnen, die mag ook geen varkensvlees eten, en misschien had hij bezwaar tegen de schilderijen, en dacht: weet je wat, ik wijs gewoon naar de Islam, dan kom ik er zelf mee weg..
Tja, het leven kan een groot complot zijn
Heino schreef:Jane, jouw redenatie volgend hè. Waarom moeten wij aannemen dat jij Jane bent en doe je zo moeilijk wanneer mensen je er van verdenken niet te zijn wie je beweert te zijn? Je pleit nu immers zelf voor het in twijfel trekken van de aangenomen religieuze identiteit van de klager over het schilderij.
Heino schreef:Waarom niet gewoon aannemen dat deze klager is wie hij beweert te zijn? Valt er inhoudelijk verder niets interessants te melden? Ik zou toch denken van wel. Bvb hoe we een balans kunnen vinden tussen te weinig en te veel rekening houden met verschillende culturen in ons land. Hoe denk jij daar over?
janesmith schreef:LuvdaTossa schreef:
De kans is dus statistisch groter dat het niet zo is.
Wat doe je er eigenlijk moeilijk over? Wil je zó graag ergens een bevestiging krijgen dat het toevallig een moslim kan zijn?
daar ging het niet om. Ik zeg niet dat het wel of geen moslim was. Maar het gaat mij te ver om met grote stelligheid te zeggen dat het niet zo was, want dat kan helemaal niemand zeker weten, behalve de klager zelf. Waarom stel je trouwens diezelfde vraag niet aan al degenen die beweren dat het geen moslim was? waarom vraag je aan hen niet waarom ze zo moeilijk doen en of ze graag bevestiging willen dat het toevallig geen moslim kan zijn? Dat heet vooringenomenheid. Ik sta er juist wel objectief tegenover en beweer geen van beiden. De harde waarheid is dat niemand het weet, ook die kliniek niet.
janesmith schreef:Dat moet jij aannemen omdat Bokt dat zegt. Daar zijn de regels van Bokt duidelijk over, meen ik nog niet zolang geleden gelezen te hebben in de PB die we allemaal gehad hebben. Is er nog iets dat je over dat onderwerp kwijt wilt?
janesmith schreef:Ik vind dat er een bepaalde cultuur bovenmatig bevoordeeld wordt en aandacht krijgt. de balans is in deze ver te zoeken, in mijn beleving.
Heino schreef:Omdat die kliniek iets beweert dat ze niet zeker kunnen weten, en als bokt zegt dat ze ingrijpen zodra er nogmaals gespeculeerd wordt over of iemand een SA heeft, dan weten ze dat wel zeker.En waarom neem jij dan niet aan dat het hier een niet-Moslim betreft? Daar is de organisatie namelijk net zo duidelijk over als de regels van Bokt zijn.
janesmith schreef:Heino schreef:Ik vind dat er een bepaalde cultuur bovenmatig bevoordeeld wordt en aandacht krijgt. de balans is in deze ver te zoeken, in mijn beleving.
Ik vraag je niet om een constatering want dat had ik net zelf al gedaan. Ik vraag je hoe jij denkt dat we die balans weer terug kunnen krijgen.