Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:22

janesmith schreef:
Mijn punt was alleen dat die kliniek dat niet zeker kon weten.

Ze kunnen het toch gevraagd hebben?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:27

janesmith schreef:
Het gemiddelde mens liegt minstens één keer per dag!
Mens en Samenleving

Dus de rest van de tijd spreken ze de waarheid!! :Y)

Mss dat de indiener van de klacht het wel zo gebracht heeft van tja ik ben geen moslim, maar ik weet dat moslims geen varkensvlees eten dus kán het wel aanstootgevend zijn. Kan zomaar voortkomen uit 'goede' bedoelingen.

Een vriendin van mij is islamitisch en die lach dubbel toen ik haar dit verhaal vertelde :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:31

Heino, je kunt dwars zijn om dwars te zijn, mij maakt het niks uit.
In mijn hele leven is me nog nooit gevraagd of ik Moslim was. Denk jij echt dat die kliniek na de klacht heeft gevraagd of het een Moslim was? En hoe weet jij trouwens of het een mondelinge of schriftelijke klacht was? Jij roept dingen waarvan je niet eens weet of ze zo zijn. Maar omdat jij er altijd zelf om vraagt. Heb je een bron? Ik meen namelijk van jou een uitspraak te hebben gelezen dat beweringen zonder bron geen steek houden. ;-)

Heino schreef:
Doe dat dan ook en vertel me je bron van je beweringen, of houd je mond er gewoon over.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:32

LuvdaTossa schreef:
janesmith schreef:
Het gemiddelde mens liegt minstens één keer per dag!
Mens en Samenleving

Dus de rest van de tijd spreken ze de waarheid!! :Y)

Mss dat de indiener van de klacht het wel zo gebracht heeft van tja ik ben geen moslim, maar ik weet dat moslims geen varkensvlees eten dus kán het wel aanstootgevend zijn. Kan zomaar voortkomen uit 'goede' bedoelingen.

Een vriendin van mij is islamitisch en die lach dubbel toen ik haar dit verhaal vertelde :D

Er staat toch ook minstens een keer per dag!
Jij zegt als misschien. Dus misschien niet kan net zo goed.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:37

janesmith schreef:
En hoe weet jij trouwens of het een mondelinge of schriftelijke klacht was?

Zeg ik dat te weten? Nee hè. Oeps.

janesmith

Re: Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:53

Jij zei dat ze dat gevraagd konden hebben. Of bedoelde je dat de kliniek een brief heeft gestuurd met de vraag of de klager moslim was? het wordt steeds leuker dit verhaal

Heino schreef:
Ze kunnen het toch gevraagd hebben?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:26

Sinds wanneer is vragen per definitie schriftelijk dan wel mondeling?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:38

Welke manier van vragen kennen wij nog meer dan?
Je vroeg me of ik wilde leren. Dit is zo'n moment, ik zou graag willen leren welke manieren er nog meer zijn om iets te vragen buiten schriftelijk en mondeling om.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:12

Wat doe je nou moeilijk? Je legt me woorden in de mond en daar houd ik niet van. Hou je bij de feiten alsjeblieft.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:39

Als in een artikel staat dat de aanklager GEEN moslim was, kunnen we er dan niet gewoon van uit gaan dat dat zo is? Anders kan je aan alles gaan twijfelen. Hoe zij dat weten maakt niet uit, maar een officiële bron hoort geen zaken erbij te verzinnen die ze niet zeker weten.
Of de vraag mondeling of schriftelijk was maakt in mijn ogen ook echt geen verschil :P ook als iemand voor je neus staat kan je niet zeggen of iemand al dan niet moslim is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:45

Heino schreef:
Wat doe je nou moeilijk? Je legt me woorden in de mond en daar houd ik niet van. Hou je bij de feiten alsjeblieft.

Dat heet schaakmat of game,set and match in de sportwereld. Geeft verder niks, maar dit doen jullie constant bij mij, ik dacht ik doe het eens terug voor de lol. Want ik kan het wel uitleggen, maar ondervinden is beter dan 1000 woorden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:47

janesmith schreef:
Dat heet schaakmat of game,set and match in de sportwereld. Geeft verder niks, maar dit doen jullie constant bij mij, ik dacht ik doe het eens terug voor de lol. Want ik kan het wel uitleggen, maar ondervinden is beter dan 1000 woorden.

Pardon? Jij bent nu degene die expres discussies loopt te verzieken door mensen terug te pakken, zoals je zelf zegt.

Nogmaals, waar zie je mij zeggen dat ik de exacte toedracht van deze klacht ken?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:53

janesmith schreef:

De kans is dus statistisch groter dat het niet zo is.

Wat doe je er eigenlijk moeilijk over? Wil je zó graag ergens een bevestiging krijgen dat het toevallig een moslim kan zijn?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:59

whatever. misschien was het wel een moslim.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:02

:))

Vreselijk gevaarlijk natuurlijk. Misschien moesten ze wel onder bedreiging de schilderijen weghalen :=

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:02

LuvdaTossa schreef:
janesmith schreef:

Wat doe je er eigenlijk moeilijk over? Wil je zó graag ergens een bevestiging krijgen dat het toevallig een moslim kan zijn?

daar ging het niet om. Ik zeg niet dat het wel of geen moslim was. Maar het gaat mij te ver om met grote stelligheid te zeggen dat het niet zo was, want dat kan helemaal niemand zeker weten, behalve de klager zelf. Waarom stel je trouwens diezelfde vraag niet aan al degenen die beweren dat het geen moslim was? waarom vraag je aan hen niet waarom ze zo moeilijk doen en of ze graag bevestiging willen dat het toevallig geen moslim kan zijn? Dat heet vooringenomenheid. Ik sta er juist wel objectief tegenover en beweer geen van beiden. De harde waarheid is dat niemand het weet, ook die kliniek niet.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:04

Misschien was het wel een Jood.. ;) Zou ook nog kunnen, die mag ook geen varkensvlees eten, en misschien had hij bezwaar tegen de schilderijen, en dacht: weet je wat, ik wijs gewoon naar de Islam, dan kom ik er zelf mee weg..
Tja, het leven kan een groot complot zijn :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:09

Jane, jouw redenatie volgend hè. Waarom moeten wij aannemen dat jij Jane bent en doe je zo moeilijk wanneer mensen je er van verdenken niet te zijn wie je beweert te zijn? Je pleit nu immers zelf voor het in twijfel trekken van de aangenomen religieuze identiteit van de klager over het schilderij.

Waarom niet gewoon aannemen dat deze klager is wie hij beweert te zijn? Valt er inhoudelijk verder niets interessants te melden? Ik zou toch denken van wel. Bvb hoe we een balans kunnen vinden tussen te weinig en te veel rekening houden met verschillende culturen in ons land. Hoe denk jij daar over?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:10

janesmith schreef:
Ik sta er juist wel objectief tegenover en beweer geen van beiden.

Jaja, een mens liegt toch minstens een keer per dag?

@CtjeLief; dat is ook nog een kans. Of een zevendedagsadventist, eten ook kosjer.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:25

CtjeLief schreef:
Misschien was het wel een Jood.. ;) Zou ook nog kunnen, die mag ook geen varkensvlees eten, en misschien had hij bezwaar tegen de schilderijen, en dacht: weet je wat, ik wijs gewoon naar de Islam, dan kom ik er zelf mee weg..
Tja, het leven kan een groot complot zijn :)

Dat zei ik ook al, want die valt onder de categorie niet-moslim. -:)

Heino schreef:
Jane, jouw redenatie volgend hè. Waarom moeten wij aannemen dat jij Jane bent en doe je zo moeilijk wanneer mensen je er van verdenken niet te zijn wie je beweert te zijn? Je pleit nu immers zelf voor het in twijfel trekken van de aangenomen religieuze identiteit van de klager over het schilderij.

Dat moet jij aannemen omdat Bokt dat zegt. Daar zijn de regels van Bokt duidelijk over, meen ik nog niet zolang geleden gelezen te hebben in de PB die we allemaal gehad hebben. Is er nog iets dat je over dat onderwerp kwijt wilt?
Heino schreef:
Waarom niet gewoon aannemen dat deze klager is wie hij beweert te zijn? Valt er inhoudelijk verder niets interessants te melden? Ik zou toch denken van wel. Bvb hoe we een balans kunnen vinden tussen te weinig en te veel rekening houden met verschillende culturen in ons land. Hoe denk jij daar over?

Ik vind dat er een bepaalde cultuur bovenmatig bevoordeeld wordt en aandacht krijgt. de balans is in deze ver te zoeken, in mijn beleving.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 25-07-10 22:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:28

janesmith schreef:
LuvdaTossa schreef:

daar ging het niet om. Ik zeg niet dat het wel of geen moslim was. Maar het gaat mij te ver om met grote stelligheid te zeggen dat het niet zo was, want dat kan helemaal niemand zeker weten, behalve de klager zelf. Waarom stel je trouwens diezelfde vraag niet aan al degenen die beweren dat het geen moslim was? waarom vraag je aan hen niet waarom ze zo moeilijk doen en of ze graag bevestiging willen dat het toevallig geen moslim kan zijn? Dat heet vooringenomenheid. Ik sta er juist wel objectief tegenover en beweer geen van beiden. De harde waarheid is dat niemand het weet, ook die kliniek niet.

En hoe weet jij dat zo zeker? :P
Iedereen, ook jij, ziet dat in dat artikel staat dat het GEEN moslim was. Waarom staat dat daar als het niet zeker is? Ofwel is het dus een slechte bron en kan je aan ieder woord gaan twijfelen ofwel weten ze het wél zeker ...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:29

Gohya schreef:
Als je logisch nadenkt kan je er vanuit gaan dat deze klacht door een NIET moslim is gedaan.Het is gewoon een trucje om moslims omlaag te halen,en zo is het en niet anders.
Kijk naar dit topic;we weten weinig tot nix hierover en vele klagen nu al erover dat de moslims niet moeten zeuren,enz.enz.
En dát is nou precies wat diegene wil met zijn aanklacht!

Janesmith schreef:
Het kan heel goed zijn dat het wel een Moslim was, maar dat die geen zin had in slechte publiciteit en dat hij daarom zei dat hij geen Moslim was. Ik zeg niet dat het zo is, maar uitsluiten kan ik het ook niet.
Welke logische feiten heb jij op basis waarvan je er van uit kunt gaan dat het een niet-Moslim was?

Mijn 6de zintuig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:37

janesmith schreef:
Dat moet jij aannemen omdat Bokt dat zegt. Daar zijn de regels van Bokt duidelijk over, meen ik nog niet zolang geleden gelezen te hebben in de PB die we allemaal gehad hebben. Is er nog iets dat je over dat onderwerp kwijt wilt?

En waarom neem jij dan niet aan dat het hier een niet-Moslim betreft? Daar is de organisatie namelijk net zo duidelijk over als de regels van Bokt zijn.

janesmith schreef:
Ik vind dat er een bepaalde cultuur bovenmatig bevoordeeld wordt en aandacht krijgt. de balans is in deze ver te zoeken, in mijn beleving.

Ik vraag je niet om een constatering want dat had ik net zelf al gedaan. Ik vraag je hoe jij denkt dat we die balans weer terug kunnen krijgen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:44

Heino schreef:
En waarom neem jij dan niet aan dat het hier een niet-Moslim betreft? Daar is de organisatie namelijk net zo duidelijk over als de regels van Bokt zijn.
Omdat die kliniek iets beweert dat ze niet zeker kunnen weten, en als bokt zegt dat ze ingrijpen zodra er nogmaals gespeculeerd wordt over of iemand een SA heeft, dan weten ze dat wel zeker.

janesmith schreef:
Heino schreef:

Ik vraag je niet om een constatering want dat had ik net zelf al gedaan. Ik vraag je hoe jij denkt dat we die balans weer terug kunnen krijgen.

Als je dat wilt weten moet je die vraag maar in het politieke topic stellen aan me, want dit is hier off-topic.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:47

Hey, ik speculeer niet over wie je wel of niet bent want wie er achter jouw naam zit interesseert me eerlijk gezegd vrij weinig. Het gaat mij er om dat jij net zo goed kan liegen over je identiteit. Waarom moet ik jou wel geloven, en geloof jij die organisatie niet? Dát is waar het mij om gaat, niet om jou.

Die vraag is hier niet offtopic, dit topic had er niet geweest wanneer er een perfecte balans geweest was. Dus ik zie je oplossingen graag tegemoet in dit topic :)