Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

CtjeLief

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:37

ik begrijp de vergelijk juist heel erg goed, ik zie veel overeenkomsten, en die zijn binnen dit forum al enkele keren heel goed en duidelijk onderbouwd, en als je het daar niet mee eens bent, prima!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:38

Maar denk je niet dat als in de wet komt dat je sommige personen anders mag behandelen dan anderen dat je dan ruimte geeft voor slecht willende personen? Niet persé Wilders maar een opvolger? Of een links-extremist?

Denk je niet dat we in ons systeem moeten verankeren dat die mogelijkheden voor discriminatie er gewoon niet zijn? En het niet laten afhangen van de persoon?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:39

Ik zie Wilders moslims al vergassen ja. Juist, mensen die zoiets in hun hoofd hebben, hebben duidelijk de standpunten van de PVV gemist ;).

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:40

MariekeB schreef:
Megamutsj schreef:
En waaruit kan jij baseren dat jij beter bent in cijfertjes als ik? :) Erg jammer van je.
Vind het erg sneu dat er op deze manier gediscussierd word. Zomaar mensen wijzen op hun mindere punten maakt jou heus niet beter. Jij weet niets van mij. En mensen die anderen wijzen op hun zwaktes zijn meestal zelf zwak. :) Beetje vuur spuwen, dit kan ook op een volwassen manier.

Ik zei niet dat ik beter ben ik cijfertjes dan jij. Ik zie dat het onwaarschijnlijk is dat jij daar beter in bent dan mij. Wat mij betreft zijn we daar gelijkwaardig in.
Ik was ( mijn eerste baan) computerprogrammeur, vandaar dat ik vrij aardig in cijfertjes ben.
Maak er nu niet zo'n punt van, het was gewoon heel grappig , meer niet. Als dat verkeerd over kwam, excuus daarvoor.
Ik kan in ieder geval geregeld om mezelf lachen en jou post over hoger opgeleid in combi met veel spelfouten is gewoon grappig.

Oke dan hebben wij elkaar even fout bespreken. De zin "Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, dat ze beter is in cijfertjes :D " kwam dus anders bij mij over dan dat jij bedoelde :)
Mijn sterkste vak is niet nederlands. Heb niet echt een enorm grote talenknobbel, vandaar. Nooit goed in geweest, maar dat maakt mij niet dom.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:41

Sites.. Hitler deed meer dan vergassen hoor.... ;) Of heb je een stukje geschiedenis gemist..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:43

Waves schreef:
Maar denk je niet dat als in de wet komt dat je sommige personen anders mag behandelen dan anderen dat je dan ruimte geeft voor slecht willende personen? Niet persé Wilders maar een opvolger? Of een links-extremist?

Denk je niet dat we in ons systeem moeten verankeren dat die mogelijkheden voor discriminatie er gewoon niet zijn? En het niet laten afhangen van de persoon?
Ik ben inderdaad bang dat daar ooit misbruik van gaat worden gemaakt. Vergassen zal wrsl. nooit meer gebeuren, maar er zijn andere manieren om bepaalde groepen uit te sluiten of -nog erger- hun mensenrechten te schenden. Ik denk dat de (mogelijke) consequenties van eventuele wetswijzigingen worden onderschat door sommige mensen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:44

CtjeLief schreef:
Ach laten we alle beledigende berichten van Janesmith er dan maar niet naast quoten want dan wordt de lijst wel een stukje langer.. Wat een schijnheilig dit zeg. bah. Ik verwijder mezelf weer uit dit topic, want dit is te triest en nutteloos voor woorden..
Dit is gewoon ronduit een persoonlijke aanval op Heino en vind dat erg bezwaarlijk..

Je gaat van mij geen beledigende teksten vinden. Het maximale dat je van mij tegenkomt is knuffelaar en theedrinker.
Heino komt zelf melden dat er nooit zo over PVV'ers en Wilders gesproken wordt, en als ik dan een zoekactie start op het woord Hitler, blijkt zij verreweg het vaakst voor te komen!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:47

Laten we even realistisch blijven. Er is geen vergelijkenis met Hitler en Wilders. Mijn oma heeft moeten buigen voor Hitler toen zei nog een klein meisje was, Hitler was zóó veel erger als Wilders.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:50

@Ann: ik ben het met je eens. De grondwet moet gehandhaafd worden, dat ding is er ook niet voor niks. Ik heb alleen de indruk dat de rest het hier niet zoveel interesseert :')

Ik dacht dat PVV stemmers juist graag als volwassen en geïnformeerde gesprekspartners benaderd wilden worden. Dan doe ik dat, gaat er niemand inhoudelijk op in maar worden de oneliners om je oren gegooid.

Zo maken jullie het mensen ook wel erg moeilijk om jullie serieus te nemen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:51

janesmith schreef:
CtjeLief schreef:
Ach laten we alle beledigende berichten van Janesmith er dan maar niet naast quoten want dan wordt de lijst wel een stukje langer.. Wat een schijnheilig dit zeg. bah. Ik verwijder mezelf weer uit dit topic, want dit is te triest en nutteloos voor woorden..
Dit is gewoon ronduit een persoonlijke aanval op Heino en vind dat erg bezwaarlijk..

Je gaat van mij geen beledigende teksten vinden. Het maximale dat je van mij tegenkomt is knuffelaar en theedrinker.
Heino komt zelf melden dat er nooit zo over PVV'ers en Wilders gesproken wordt, en als ik dan een zoekactie start op het woord Hitler, blijkt zij verreweg het vaakst voor te komen!

Heb je dat wetsartikel al gevonden waarin staat dat politici andere dingen mogen zeggen dan gewone burgers? En wat vindt je van mijn argument over discriminatie in overheidsgebouwen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:53

Megamutsj schreef:
Laten we even realistisch blijven. Er is geen vergelijkenis met Hitler en Wilders. Mijn oma heeft moeten buigen voor Hitler toen zei nog een klein meisje was, Hitler was zóó veel erger als Wilders.

Maar zoals iemand al terecht opmerkte: zo begon het niet. Er zijn best wat opmerkelijke en beangstigende parallellen te vinden tussen de eerste ideeen van Hitler, en een paar van Wilders standpunten. Met name de eenzijdige gerichtheid op een bepaalde groep... Zeker, Wilders is nog lang geen Hitler. En ik betwijfel of het zo ver ooit zal komen. Maar voor we die vergelijking als 'belachelijk' af doen is het misschien toch slim om nog eens even terug te denken aan hoe de agressie en vernietigingsdrang tegen een bevolkingsgroep zo snel zo enorm kon toenemen. Als we niet meer willen leren van het verleden, gaan we dezelfde fouten nog eens maken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:54

CtjeLief schreef:
Heino schreef:
Tja zo duidelijk vind ik het niet x_Marr.
Nicolletje, nee, heeft ze ergens eerder gepost, weet alleen niet meer waar, zijn zo veel topics :o

Ik snap het nut van dit topic trouwens echt niet. Wat is de bedoeling? Dat PVV-stemmers met elkaar kunnen jammeren en niet-PVV-stemmers hun excuses aanbieden ofzo?

Jij stelt de vraag die al de hele tijd in mijn hoofd spookt.. Is dit een soort zelfmedelijden topic?? :\
als je 100% achter je keuze staat (in dit geval PVV) dan hoef je je toch niets aan te trekken van reacties die je niet aanstaan? Of twijfel je dan ergens toch, omdat het je zo raakt?
Je wilt in sommige topics hier niet teruglezen wat er allemaal wordt gezegd over de linkse stemmers, maar een zelfmedelijden topic openen? Nee dank u.. nergens voor nodig!

Dat is vrij makkelijk, Krips stelde de volgende vraag in een ander topic, gisteren.
Krips schreef:
Waarom voelen PVV-stemmers zich zo ontzettend aangevallen? Steeds weer wordt er gezegd dat de tegenstand zou zeggen dat ze racsisten zijn of dom. Ik hoor dit helemaal niet. Het is allemaal niet zo zwart wit.

Waarop de moderator met een bericht kwam;
Moderator ThePast03 schreef:
Nog even voor de duidelijkheid: Voor de vraag waarom PVV stemmers zich aangevallen voelen kan je een ander topic openen.
Dit topic heeft als titel: Politiek, hoe nu verder dus graag posten die daar over gaan.

En toen werd dit topic geboren.

Waves

Megamutsj schreef:

jaja, maar vindt je niet dat we de grondwet moeten handhaven en niet gaan morrelen aan het recht op gelijke behandeling om te voorkomen dat een type als Hitler ooit weer de kans krijgt?

En dan zeg ik niet dat Wilders is zoals Hitler, ik geloof helemaal niet dat die man mensen wil doden of wat dan ook. Ik zeg wel dat het gevaarlijk is om aan die grondwet te komen, en dat wil Wilders wél.

Kun je daar op in gaan? :)

Air

Waves schreef:
@Ann: ik ben het met je eens. De grondwet moet gehandhaafd worden, dat ding is er ook niet voor niks. Ik heb alleen de indruk dat de rest het hier niet zoveel interesseert :')

Ik dacht dat PVV stemmers juist graag als volwassen en geïnformeerde gesprekspartners benaderd wilden worden. Dan doe ik dat, gaat er niemand inhoudelijk op in maar worden de oneliners om je oren gegooid.

Waarom moet er nou WEER persoonlijk aangevallen worden?
Vind ik erger dan oneliners eerlijk gezegd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:57

x_Marr schreef:
Waves schreef:

ik vind de post van waves ook erg neerbuigend.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:59

het vervelende van het hele gedoe vind ik eigenlijk dat het onmogelijk lijkt te worden om nog ergens over te discussieren. De meeste posts die ik hier lees zijn ingegeven door emotie, en niet gebaseerd op feiten. Je kunt nooit met emotie discussieren. Iemand die zich weggepest ziet door een groep "straatmarrokanen" heeft wat mij betreft alle reden om een hekel aan die jongens te hebben. Aan DIE jongens ja, maar het vervelende is (en dat is volgens mij heel menselijk) is dat je mensen die er hetzelfde uitziet of die hetzelfde leven ook zo gaat zien.

Ik hoop altijd maar dat degenen die zoiets vervelends meemaken dit herkennen en blijven geloven in de goedheid van de mensen. Probeer niet je emoties te laten overheersen, maar kijk naar de feiten:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... &STB=G1,G2

59 van de 1000 marokkanen was in 2007 verdacht van een misdrijf (o.a. verstoring van de openbare orde, maar ook de zgn. witteboorden criminaliteit) veruit de meerderheid is dus gewoon lekker aan het werk en doet zijn ding.
Overigens blijkt uit deze statistieken dat antillianen en arubanen vaker verdacht worden (59 van de 1000) van een delict dan marokkanen.

Mijn mening:
Discrimineert Wilders? Nee, maar hij demoniseert wel.
Demoniseren niet-PVV stemmers de PVV stemmers? Ja, sommige wel. Ik denk dat we elkaar gewoon niet begrijpen. Het veroordelen van iemand op basis van zijn huidskleur, afkomst of godsdienst gaat voor mij in tegen alles wat ik geloof.

Moeten (de criminele/overlast gevende groep) marokkanen harder worden aangepakt: ja, de politie moet meer overwicht krijgen op deze groep en wat mij betreft helpt een betere regelgeving en zwaardere straffen hiertegen.

Moeten alle criminele marokkanen het land uit? Eh... sja, willen alle overige criminele nationaliteiten dan ook even het land verlaten, dan kunnen we hier eindelijk utopia stichten (enneh, buurman wil je dan die blaffende hond ook even meesturen want daar heb ik ook last van :D ). Deze stelling is wat mij betreft wel discriminerend en bovendien in strijd met het grondrecht van ieder persoon. Beter zou zijn een amerikaans systeem van strike3: 3x een misdrijf gepleegd waarvoor je veroordeeld bent? Dan kom je de gevangenis niet meer uit.

Zijn PVV stemmers dom? Nee, ik denk dat de meeste mensen die op Wilders stemmen de slappe houding van de politiek zat zijn en graag zien dat er iets veranderd in de aanpak.
In mijn ogen zijn er veel mensen die stemmen op de PVV omdat ze actie willen ondernemen en zien dat Wilders dat kan doen. De manier waarop vind ik echter eng. Hij wil niet meer praten met de tegenpartij. Sterker nog, dan loopt hij gewoon weg, in de tweede kamer heeft hij dit meerdere keren gedaan. Een partij die niet wil praten verliest de andere partijen compleet uit het oog en bereikt uiteindelijk alleen maar weerstand. Weerstand creëert weerstand waardoor je uiteindelijk niks oplost. Dát vind ik dom.

Punt is dat naast bestraffen je ook moet blijven praten met elkaar. Er wonen mensen met verschillende afkomst in nederland, deze gaan ook niet weg. PVV stemmers zijn er echter ook en gaan ook niet weg. Maar blijf alsjeblieft ook praten met elkaar en herkennen dat er ook nog steeds goede dingen gebeuren in Nederland. Probeer je emoties even opzij te zetten, kijk naar de statistieken en zoek naar reeële oplossingen.

Mag de PVV meeregeren? Als Wilders kan bewijzen dat hij ook constructieve dingen kan doen, relaties met de groepen allochtonen opbouwen waarbinnen de criminele/overlast gevende allochtonen zich bevinden en draagvlak kan creëren om zijn ideeën uit te voeren, dan vind ik het prima dat hij meeregeert.
Tot nu toe heb ik die kant van hem helaas nog niet mogen zien.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:00

x_Marr schreef:
Waves schreef:

Persoonlijk? zie jij namen dan? Verwijs ik naar specifieke personen? Het topic gáát over het feit dat PVV stemmers zich niet serieus genomen voelen. Ik leg alleen uit dat ik in dit topic ervaar waarom dat zo is.

En gá dan eens inhoudelijk in de discussie over hitler en wilders etc. Ik zit hier gewoon voor piet snot te posten en ja, dan verlies ik ook even mijn geduld. Er wordt precies gedaan waar PVV stemmers van beschuldigd worden. Wel ingaan op de vorm maar niet op de inhoud!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:00

Waves schreef:
Megamutsj schreef:

jaja, maar vindt je niet dat we de grondwet moeten handhaven en niet gaan morrelen aan het recht op gelijke behandeling om te voorkomen dat een type als Hitler ooit weer de kans krijgt?

En dan zeg ik niet dat Wilders is zoals Hitler, ik geloof helemaal niet dat die man mensen wil doden of wat dan ook. Ik zeg wel dat het gevaarlijk is om aan die grondwet te komen, en dat wil Wilders wél.

Kun je daar op in gaan? :)

Tuurlijk, dat begrijp ik ook wel. Het zou vreselijk zijn als het allemaal uit de hand zou gaan lopen. Maar mijn gevoel zegt dat het waarschijnlijk toch niet zo ver zou gaan komen. De kans bestaat natuurlijk en wij moeten ook allemaal op onze hoede blijven, maar Wilders wilt niet het ras aanpakken, maar de criminelen. En omdat uit cijfers blijkt dat de marrokanen het meest crimineel zijn, pakt hij hun daarop. Natuurlijk erg jammer, want de nederlanders kunnen net zo erg zijn..

Als Wilders beter op zijn woorden zou letten zou het allemaal anders zijn gelopen. Ik vind hetzelf ook belachelijk dat hij de moskeeen wilt sluiten, daar ben ik ook op tegen.
De grondwet moet blijven zoals die is, misschien zou hij hier en daar iets "gemoderniseerd" kunnen worden maar verder ben ik het wel met jou eens :j

Vind het alleen jammer dat sommige de vergelijkenis maken met Hitler terwijl hij echt duizend maal erger was, en de situatie toen anders was als nu. Maargoed, het zekere voor het onzekere natuurlijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:02

Ook voor autochtonen wil Wilders veel strengere straffen hoor :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:02

En daarmee hebben we de problemen in ons land wel ongeveer samengevat. 'Men' vindt vooral dat de ander eerst maar eens wat moet doen. Er zijn autochtonen die vinden dat allochtonen eerst respect moeten verdienen en eerst moeten laten zien dat ze braaf zijn, voor ze de normalen rechten krijgen die iedereen in Nederland heeft. Er zijn allochtonen die vinden dat ze worden buitengesloten en gediscrimineerd, en dat als de hollanders ze toch niet willen hebben voor werk, ze ook geen zin hebben zich uit te sloven.
Wilders wil graag serieus behandeld worden, maar vindt het zelf geen probleem bepaalde groepen stelselmatig uit te sluiten, als het hemzelf overkomt, dan is het ineens lang zo fijn niet. Bij de andere politici zijn er wat die het als een makkelijk excuus gebruiken om Wilders niet serieus te hoeven behandelen - laat Wilders eerst maar zien dat 'ie serieus is.

En het gevolg....

Iedereen is bezig met op elkaar wachten totdat de ander iets doet. En dus gebeurt er niks, behalve meer schelden, meer frustratie, meer blokkeren van ideeen tot oplossing. Wat mij betreft mag iedereen die zegt 'jamaarzijmoeteneerst....' beseffen dat het kinderachtig gedrag is dat alleen maar nadelen oplevert voor iedereen. Ze hebben allemaal terechte argumenten, maar doen daar vervolgens het verkeerde mee: elkaar dwars zitten ipv werken naar oplossingen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:04

Megamutsj schreef:
maar Wilders wilt niet het ras aanpakken, maar de criminelen.

Dat is niet helemaal volledig. Wilders wil niet zozeer een ras, maar wel een religie aanpakken, OOK de niet-criminele aanhangers van die religie. En dat is waar zoveel weerstand op komt.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:04

CtjeLief schreef:
Sites.. Hitler deed meer dan vergassen hoor.... ;) Of heb je een stukje geschiedenis gemist..

Haha, wat heerlijk bijdehand zeg! De hitler-Wilders vergelijkers zijn hier lekker kort door de bocht,
dus deed ik dat ook even :).

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:05

CtjeLief schreef:
ik begrijp de vergelijk juist heel erg goed, ik zie veel overeenkomsten, en die zijn binnen dit forum al enkele keren heel goed en duidelijk onderbouwd, en als je het daar niet mee eens bent, prima!

Zeur dan ook niet als er iemand op aangesproken wordt, lijkt mij. Als je stoere woorden gebruikt moet je ook stoer zijn als je er mee geconfronteerd wordt. Maar beledigingen uiten en dan huilebalken als je er op aangesproken wordt, is zeer onvolwassen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:07

woods schreef:
Probeer niet je emoties te laten overheersen, maar kijk naar de feiten:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... &STB=G1,G2

59 van de 1000 marokkanen was in 2007 verdacht van een misdrijf (o.a. verstoring van de openbare orde, maar ook de zgn. witteboorden criminaliteit) veruit de meerderheid is dus gewoon lekker aan het werk en doet zijn ding.
Overigens blijkt uit deze statistieken dat antillianen en arubanen vaker verdacht worden (59 van de 1000) van een delict dan marokkanen.

.

Als je de feiten geeft, wees dan volledig ;) De cijfers voor de jonge groep liggen aanzienlijk hoger.

Ruim de helft van de Marokkaanse jongens heeft op zijn 22ste minstens één misdrijf gepleegd. Dat blijkt uit onderzoek dat vrijdag is gepubliceerd in het Tijdschrift voor Criminologie. Het gaat om 54 procent van de jongens en mannen die in 1984 in Nederland zijn geboren uit ten minste één Marokkaanse ouder.Ook Surinaamse en Turkse jonge mannen hebben vaker dan deze groep Nederlanders een misdrijf op hun naam staan. Bijna 43 procent van de Surinamers uit 1984 en bijna 41 procent van de Turken tot 23 jaar staan minimaal een keer in het HKS

http://www.depers.nl/binnenland/490090/ ... drijf.html

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:08

Shadow0 schreef:
Megamutsj schreef:
maar Wilders wilt niet het ras aanpakken, maar de criminelen.

Dat is niet helemaal volledig. Wilders wil niet zozeer een ras, maar wel een religie aanpakken, OOK de niet-criminele aanhangers van die religie. En dat is waar zoveel weerstand op komt.

Ja dat is zo. En dat vind ik ook wel jammer. Maar als de PVV zou regeren met een andere partij denk ik echt dat hij dat punt moet laten varen.
Maargoed, ik neem aan wanneer de marrokanen zich normaal aanpassen aan Nederland, vergunning hebben en geen crimineel gedrag vertonen, ze het land ook niet uitgestuurd kunnen worden. Voor zo ver ik weet heeft Wilders dat ook verteld.