Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:48

Nicolletje schreef:
Niet? Dat is nou echt het beste en meest duurzame ontwerp dat de natuur ooit heeft geleverd!
Nou...kreeg ze toch wel mooi morsdood hoor, in mijn vorige huis. }> Zeg nóóit tegen mij dat iets niet stuk kan...
Cowboy55 schreef:
Of het Vogelbekdier: wat ben je nou gast? Eend of bever? Kiezen, NU! :D :D
_O-

Maar effe serieus,
LecyTinker schreef:
Denk dat er weinig is wat we kunnen doen wat goed is, behalve persoonlijk te zorgen dat we zo min mogelijk vervuilen en vernielen!
ik denk ook dat dit het enige is wat wij als individuen zo snel zouden kunnen doen. Druppel op de gloeiende plaat maar, even gruwelijk optimistisch, een heleboel druppels zijn wel een regenbui. Bewustwording van wat je eet, koopt en doet is al heel wat.

Pollewoppy

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:52

Ik zag laatst een programma over dat de olie op raakt en wat er dan gebeurd. Eigenlijk komt het er op neer dat de wereldbevolking weer heel erg krimpt. Mensen gaan hun eigen voedsel weer verbouwen en that's it. De wereld is niet zo dichtbevolkt meer. Ik geloof best dat er veel gaat veranderen en vooral veel moet veranderen. Dat de mens helemaal uitsterft binnen 100 jaar denk ik niet :n

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:41

Ach met zon voorspelling kan je eigenlijk niet mis zitten, alleen de tijdsspanne kan iets afwijken... :+

Het is in ieder geval minder riskant dan voorspellen dat Nederland wereldkampioen zal worden. :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:35

randalinpony schreef:
Ach met zon voorspelling kan je eigenlijk niet mis zitten, alleen de tijdsspanne kan iets afwijken... :+

Het is in ieder geval minder riskant dan voorspellen dat Nederland wereldkampioen zal worden. :D

Nou, die kans bestaat nog steeds ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:09

Ik was het me gisteren ook aan het bedenken... wat nu als de olie opraakt... we hebben het decennia lang zonder olie gedaan. Het zal wel een hele verschuiving geven. Terug naar paard en wagen? Industrieen dicht, geen auto's meer... terug naar het simpele leven, maar kan dat wel met zo'n grote bevolking?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:12

maar over 40 jaar is er toch al een dikke overstroming.. waarbij sowieso alle nederlanders dood gaan.. dus wij hebben er geen last meer van :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:45

Abeltje77 schreef:
Ik was het me gisteren ook aan het bedenken... wat nu als de olie opraakt... we hebben het decennia lang zonder olie gedaan. Het zal wel een hele verschuiving geven. Terug naar paard en wagen? Industrieen dicht, geen auto's meer... terug naar het simpele leven, maar kan dat wel met zo'n grote bevolking?

Er is in Delfzijl een fabriek geopend die biobrandstof produceert. Nu nog op kleine schaal maar ik denk dat ze een juiste investering hebben gedaan.
De wereld is nu al redelijk in paniek met de gedachte dat de olie ooit opraakt, echter biobrandstof wordt de toekomst. Daarnaast is het ook een stuk milieuvriendelijker.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:49

Citaat:
BioMCN opens largest 2nd generation biofuel plant
Friday, 25 June 2010 12:05

Today the Queen’s Commissioner of the Province of Groningen, Sir Max van den Berg, together with Rob Voncken, CEO of BioMCN, has officially opened the largest second generation biofuel plant in the world. With a production capacity of 250 million litres, BioMCN can immediately fulfil the entire Dutch biofuel obligation – a minimum of 4% blended into gasoline.

Bio-methanol is produced through an innovative process, patented by BioMCN, and is made from crude glycerin, a sustainable biomass which is a residue from industry processing vegetable oils and animal fats. The product is a sustainable alternative to fossil fuels.

In recent years, the sustainable nature of traditional first generation biofuels has come under pressure due to the alleged adverse effects such as deforestation and ‘food versus fuel’ implications. The emphasis in the political and public debate has shifted towards better and more sustainable biofuels – also referred to as second generation biofuels – which are not or significantly less subject to these negative effects. In comparison to regular methanol, bio-methanol reduces CO2 emissions by 78%. Therefore, bio-methanol is highly suitable to play an important and lasting role in the transition toward sustainable transportation fuels with low CO2 emissions. This is possible through the use of bio-methanol as a feedstock for other fuels or fuel additives such as MTBE, DME or hydrogen, as well as a fuel in its own right (e.g. M85).

Max van den Berg, the Queen’s Commissioner of the Province of Groningen: “Looking at concrete examples of how sustainability is being put into practice I automatically think of BioMCN. They are one of the gemstones of our Province by showing that economy and ecology do go hand in hand. And that is special...”

Besides the sustainable character of bio-methanol, the concept of sustainability plays an important role in the philosophy behind the construction of the plant where the product is made. Instead of constructing a whole new plant, BioMCN took over the existing methanol installation on the chemical industrial area in Delfzijl. The former plant was built in the 1970’s and has produced methanol out of natural gas for decades. When the plant closed its doors in 2005, a few visionary entrepreneurs saw their opportunity and decided to revitalize the plant. The result is BioMCN: a scalable plant with an equally sustainable and innovative product.

Bio-methanol is produced through an innovative process, patented by BioMCN, and is made from crude glycerin, a sustainable biomass which is a residue from industry processing vegetable oils and animal fats. The product is a sustainable alternative to fossil fuels.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:55

Openingspost: Jeej! Eindelijk een keer goed nieuws! Wat zal de aarde daar blij mee zijn!

Ik kan hier niet wakker van liggen. Ten eerste, als het over 100 jaar is, maak ik het waarschijnlijk toch niet meer mee. En ten tweede, voor iedereen komt er een keer een laatste dag, en daar kan je toch niets aan doen.

Maar ik denk inderdaad dat niet ineens de hele mens zal uitsterven (naja, dat is de Dino's ook gelukt). Ik denk dat de westerlingen het dan het moeilijkst krijgen, en de "arme mensen in Afrika" het het langs volhouden. Dat zijn volkeren die zonder moderne technologie voor zichzelf kunnen zorgen. Eerlijk is eerlijk, zonder stroom hou ik het waarschijnlijk nog geen week vol. De helft van het eten is bedorven en de andere helft kan ik niet opwarmen... Tricky!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:09

Abeltje77 schreef:

Zo'n grote stap terug kan naar mijn idee niet eens meer..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:17

Miracle_ schreef:
randalinpony schreef:

Nou, die kans bestaat nog steeds ;)

Je snapt denk ik de bedoeling van die zin niet ;) De kans dat de wereld vergaat bestaat ook nog steeds ;) En de kans dat de wereld vergaat is misschien wel net zo groot als dat NL kampioen wordt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:21

De beste man is wel al 95 he, laten we daar rekening mee houden. :')

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:23

itsmi schreef:
Je snapt denk ik de bedoeling van die zin niet ;) De kans dat de wereld vergaat bestaat ook nog steeds ;) En de kans dat de wereld vergaat is misschien wel net zo groot als dat NL kampioen wordt ;)

Ah, zo las ik hem niet inderdaad..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:32

Babico schreef:
De beste man is wel al 95 he, laten we daar rekening mee houden. :')

er zijn mensen vn 95 die nog helemaal bij zijn hè! ik werk in een verpleeghuis, en je wil niet weten hoeveel mensen van 95 nog goed bij zijn ( werk op de somatische afdeling, dus ze zijn geestelijk nog goed, alleen lichamelijk vaak niet meer).

Niet alle "bejaarden" zijn dement hoor!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:34

Eleandra schreef:
Ach over 2 jaar vergaat de wereld toch, dus dat maakt verder ook niet uit.

Alweer? In het jaar 2000 ook al :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:35

Daarnaast heeft iemand van 95 meer kennis en levenservaring dan ons allemaal bij elkaar :D

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:52

wat een onzin.
grote populaties vallen evolutionair gezien ten prooi aan virussen e.d.
bovendien beschikken we oa over ruimtevaart en onuitputtelijk veel fantasie en vaardigheid.
o, en we produceren vandaagdedag ongeveer 10.000 x meer dan nodig om iedereen van voedsel te voorzien (het is geen 1970 meer).
over 1970 gesproken en technische ontwikkeling. Dat ligt een wereld van elkaar verwijderd terwijl het toch slechts over 40 jaar gaat.
die 40 jaar technologische ontwikkeling had nooit voorspelt kunnen worden als ook d komende 100 jaar niet.
de zoveelste professor die onzin uitkraamt dus

en gut wat zijn al de konijntjes GEHOLPEN met het virus wat hij de wereld in heeft gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:26

De mensheid is een epidemie. De wereld heeft kanker en wij zijn de kanker cellen. Hoeveel goeds hebben wij nu eigenlijk gedaan voor de plaats waar we leven?
Ik denk dat de mensheid veel te koppig en hardnekkig is om uit geroeid te kunnen worden. Er hoeven maar een paar mensen te overleven en te wippen als russen en een paar jaar later hobbelen we weer rond.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:33

Guernica schreef:
Ik denk dat de mensheid veel te koppig en hardnekkig is om uit geroeid te kunnen worden. Er hoeven maar een paar mensen te overleven en te wippen als russen en een paar jaar later hobbelen we weer rond.

met mongooltjes vanwege de inteelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:36

Hoezo? Als er dertig vrouwen en dertig mannen per land overleven kom je al een heel eind. ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:39

dan ben je wel erg positief, 30 mannen en 30 vrouwen per land. Dat zijn er 60 per land....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:50

Bij nederland is dat dus even snel berekend 0.000375 procent. Vind ik niet bepaald positief.

En ach, ik roep qua getallen ook maar wat he. ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:40

aah okee. J ehebt me eruit gel*ld ;)

Ieder moet zelf weten wat hij/zij geloofd wat betreft dit verhaal...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:05

Wie weet wat de toekomst brengt. Er lopen zoveel genieën rond dat er vast wel overal wat op verzonnen wordt.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:11

Dankzij al deze genieen is het zover gekomen als het nu is. Maar het draait alleen maar om geld en dat zal onze ondergang worden. Er wordt niet geluisterd naar genieen die geen geld in het laatje brengen. Er is maar 1 manier om de aarde nog een beetje te redden en dat is het uitsterven van de mens. Ik vind ons serieus een stel idioten bij elkaar.......... Maar dat is mijn mening......