Verbod op huwelijk tussen neven en nichten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verbod op huwelijk tussen neven en nichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:21

Volgens mij valt dat wel mee, er wordt heel duidelijk gemaakt dat roken slecht voor je is, en de gevolgen van teveel drinken zijn ook bekend.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:29

Maar verbieden doen ze het niet. want dat kost geld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:33

Yamcha schreef:
Volgens mij valt dat wel mee, er wordt heel duidelijk gemaakt dat roken slecht voor je is, en de gevolgen van teveel drinken zijn ook bekend.

het verschil is dat de BV Nederland heeeeel veeeeel verdient op een pakje sigaretten en een flesje bier.......... evenals een liter benzine :D :D

onder het mom van de volksgezondheid/ milleu blijven ze er accijnsen opgooien maar feitelijk gezien draait een groot deel van de bv Nederland op rokers, drinkers en benzineslurpende autos :D :D

als heel nederland een week niet rookt, drinkt en autorijd.......... is Nederland failliet :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:36

Zaina schreef:
Maar verbieden doen ze het niet. want dat kost geld.

De politiek stelt economie boven alles. Dat zie je maar weer aan waar het de afgelopen verkiezingsperiode over ging, alleen maar over geld en bezuinigingen. Milieu, gezondheid, ze zijn allemaal ondergeschikt aan de economie. Economie is heilig want daar kunnen de heren politici leuke dingen van doen, en leuke dingen zorgen er voor dat ze weer gekozen worden de volgende keer. Zo is de cirkel rond.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:53

KiWiKo schreef:
als heel nederland een week niet rookt, drinkt en autorijd.......... is Nederland failliet :D

Gaat toch niet gebeuren.

Bezuinigingen moeten er toch komen en dat treft iedereen. Maar goed, een gemiddeld mens is egoïstisch en wil wel bezuinigen. Alleen het moet niet uit eigen portemonee komen. En zo werkt het nou eenmaal niet. Iedereen moet een pas op de plaats doen en over een aantal jaar trekt de economie weer aan. Dat is een kwestie van pieken en dalen en nu zitten we in een dal. Langzaamaan gaan we weer steigen.

@Mindim er zijn ook 'gewone' Nederlanders die met een neef/nicht trouwen. Dat komt echt nog wel voor. Daarnaast hoeven die niet weer in de familie te trouwen. Tenminste dat zie ik bij ons niet gebeuren :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:56

luvda............ heb je enig idee hoeveel er al uit jouw portomonaie komt???

loonbelasting, BTW ( ja ook over dat kropje sla wat je koopt) Onroerend goed belasting, rioolheffing, gemeentebelasting....... belasting over stroom en gas verbruik....... wegenbelasting en dit noem ik zo maar even op uit mijn blote bolletje, als ik er over na ga denken kan ik er zo het dubbele uitgooien :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:57

Ja hoor :D

Edit;

maar daar krijg ik wel heel wat voor terug. Ik leef veilig, rij over goede wegen en in veilig verkeer, ik heb mogen studeren, als ik ziek ben is er altijd hulp, er zijn geschoolde artsen, we hebben vrijheid hier en ga zo maar door. Ik heb gezien dat het zoveel slechter kan en dus draag ik daar graag mijn steentje aan bij.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:14

ben het ook met zaina eens, het zijn belangrijkse inkomsten, net (zoals prostitutie zoveel miljoen per jaar opleverd voor Amsterdam, natuurlijk hebben ze dan geen haast met een grote schoonmaak.)

men beschrijft het heel politiekcorrect als 'gezondheid' en blabla, maar er zitten wat mij betreft hele andere belangrijk achter. geld is de 1e prioriteit, dat zal vast altijd zo blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:20

LuvdaTossa schreef:

Edit;

maar daar krijg ik wel heel wat voor terug. Ik leef veilig, rij over goede wegen en in veilig verkeer, ik heb mogen studeren, als ik ziek ben is er altijd hulp, er zijn geschoolde artsen, we hebben vrijheid hier en ga zo maar door. Ik heb gezien dat het zoveel slechter kan en dus draag ik daar graag mijn steentje aan bij.

Mooi gezegd!

Natuurlijk draait het in de politiek om geld. Het draait bij haast iedereen om geld.......

En de regering kiezen we zelf hoor, dus niet klagen maar dragen, zou ik zeggen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:21

Een mens heeft ook nog een eigen wil. Ik rook niet, dus van mij komt er niets in die pot. En als ze het gaan verbieden, breekt de hel ook los. Dus dat gaat nooit gebeuren. Moet je snoep, frisdrank ook gaan verbieden.

Dat de economie de hoogste prioriteit heeft, dat is niet zo vreemd in tijden van 'crisis'. Eerst moeten de financien weer op orde, je kunt niet blijven uitgeven. Op een gegeven moment kom je dan echt in de problemen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:23

LuvdaTossa schreef:

Edit;

aangezien jij zo graag bijdraagd......... wil je mijn steente dan op jouw schouders nemen?

ik draag ook bij......... gewoon door te werken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:24

LuvdaTossa schreef:
Een mens heeft ook nog een eigen wil. Ik rook niet, dus van mij komt er niets in die pot. En als ze het gaan verbieden, breekt de hel ook los. Dus dat gaat nooit gebeuren. Moet je snoep, frisdrank ook gaan verbieden.

Dat de economie de hoogste prioriteit heeft, dat is niet zo vreemd in tijden van 'crisis'. Eerst moeten de financien weer op orde, je kunt niet blijven uitgeven. Op een gegeven moment kom je dan echt in de problemen..

;aten we beginnen met de afschaffing van de wachtgeldregelingen :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:33

Mij best hoor, maar die zijn er ook niet voor niets. Er valt op veel meer dingen te bezuinigen, maar ja wie ben ik. Je moet je er ook niet te druk over maken, word je niet gelukkig van.

Als iemand niet kan bijdragen door wat dan ook, dan draag ik extra bij. Dat is nu ook al zo geregeld.

Je kunt ook vertrekken naar een land waar je geen duppie hoeft te betalen, alleen heb je wel allerlei ander narigheid erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:38

Krijg je van die bananenrepublieken..... niet zo democratisch, rechtssysteem zitten we hier over te schelden, maar daar is het ook niet helemaal toppie :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:43

janesmith schreef:
Zo rookten ze ook opium vroeger en zijn er mensen die harddrugs gebruiken zonder er ooit last van te krijgen, desondanks heeft de staat het verboden vanwege de risico's voor de volksgezondheid.

Nope dat is niet de reden, velen denken dat, maar niet vanwege gevaar op de volksgezondheid.... zo ver waren ze denk ook nog niet begin 1900...

Eind 1800 begon het een en ander tegen opium en andere drugs...
NL was tegen, alleen al vanwege de inkomsten die ze mis zouden lopen vanwege het mislopen van enorme winsten (Groot Brittanië) evenzo...

later heeft Nederland het verdrag ondertekend.. weer later is de opium wet veranderd zodat men ze als medicijnen konden inzetten.
BTW het was Bischop die de kruistocht begon.

en het is een verkapte wet tegen criminaliteit.

en staat geheel los van neef X nicht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:53

LuvdaTossa schreef:
Mij best hoor, maar die zijn er ook niet voor niets. Er valt op veel meer dingen te bezuinigen, maar ja wie ben ik. Je moet je er ook niet te druk over maken, word je niet gelukkig van.

Als iemand niet kan bijdragen door wat dan ook, dan draag ik extra bij. Dat is nu ook al zo geregeld.

Je kunt ook vertrekken naar een land waar je geen duppie hoeft te betalen, alleen heb je wel allerlei ander narigheid erbij.

Mijn rekeningnummer 887456456

ik heb GEEN inkomen :D mijn bedrijf is namelijk failliet ............. en het gaat nog wel een jaar of wat duren voordat ik het geld wat mij toekomt krijg :D :D

is natuurlijk een geintje :) Ik hou mijn eigen broek wel op :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:56

Ik mag wel hopen dat je wat heb gespaard ;) Ik ga uit van mensen die echt niets hebben en ook niet meer iets kunnen verdienen (ziekte e.d.).

Je zou toch emigreren als je failliet ging? Zoiets staat me nog bij van een topic.

Edit; ik doneer wel wat :P :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:03

YEp ik ga ook zeker weg hier :D :D heb het helemaal gehad met dit land.............. en hoe en wat dat precies zit dat lees je nog wel eens, of zie je in een televisieprogramma :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:04

LuvdaTossa schreef:
Ik mag wel hopen dat je wat heb gespaard ;) Ik ga uit van mensen die echt niets hebben en ook niet meer iets kunnen verdienen (ziekte e.d.).

Je zou toch emigreren als je failliet ging? Zoiets staat me nog bij van een topic.

sparen waarvan........... ik heb de laatste maanden mijn personeel uitbetaald van het verkopen van mijn persoonlijke assets :D :D

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:59

waar ga je heen emigreren kim?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:04

KiWiKo schreef:
LuvdaTossa schreef:

sparen waarvan........... ik heb de laatste maanden mijn personeel uitbetaald van het verkopen van mijn persoonlijke assets :D :D

Geen bv'tje?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:05

jawel bvtje......... maar loyaliteit naar mijn werknemers........ echt het bestaat :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:06

zaina............ denk dat het zuid frankrijk word :D :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:07

Mindim schreef:
Ik vind de rest van je betoog Kamsel een beetje erg flauw.

Als men niet inziet wat men daadwerkelijk zegt, dan houdt de discussie op of heeft Alane gelijk met haar opmerking op blz 10...

En zoals LuvdaTossa al zegt: niet alleen allochtonen trouwen met een neef of nicht, jammer dat iedereen daar zo stellig in is.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:07

KiWiKo schreef:
jawel bvtje......... maar loyaliteit naar mijn werknemers........ echt het bestaat :D :D

Dat is heel netjes, dat vermoeden had ik al bij jou. Top +:)+

Zuid Frankrijk is wel top :+