zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:55

HindaFree schreef:
breezy302 schreef:
Dan zouden er veel banen vrij komen en mensen die lang werkloos zijn weer aan de bak komen. Er komen huizen vrij voor de daklozen en de economie zal dan ook beter gaan.

/quote]

hun doen meestal het werk waar jij en ik te lui voor zijn ;) (net zo als de polen sla plukken)

vreemd want ik ben voor geen enkel werk te lui en de Nederlanders die nu al jaren werkloos zijn ook niet.
En Polen plukken geen sla maar zijn schilders/aannemers en noem op en simpelweg omdat die hier mogen werken voor minder dan het minimum loon. Dat kan imo ook echt niet. Is gewoon broodroof.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:56

Maar daar is iedereen het mee eens Bunga. Als Wilders het daarbij had gelaten was ik het ook met hem eens geweest.

Hij wijst met zijn vinger alleen enkel en alleen naar Moslims en de Islam, hij vind daar een zondebok in en weigert te kijken naar waar de problemen echt vandaan komen. Een grote groep allochtonen zet zich wel in, maar hun welvaart groeit niet evenwaardig mee, en dat frustreerd en dat botst. En dan ook nog eens een hele partij vooroordelen en gezeur over je heen krijgen, mensen die je geen kans geven of het maar opgeven....

De grootste groep allochtonen probeert echt wel te integreren. Het is niet voor niets dat het aantal allochtonen in het hoger onderwijs steeds meer toeneemt.

De oplossing zit in het wegnamen van taalbariéres zodat allochtone jeugd beter kan doorstromen op school. En meer van dat soort oplossingen.

Maar dat is niet wat Wilders wil. Wilders wil gewoon alle Islamieten het land uit, alle Moskeen sluiten de Koran verbieden. Hij wil gewoon iedereen die in de Islam geloofd het land uit.

En dat staat volledig 500% HAAKS op alles wat ik geloof op het gebied van verdraagzaamheid en samenleving en rechten voor alle mensen ongeacht geloof ras of afkomst!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:56

Nicolletje schreef:
Shiloh schreef:
Dat er maatregelen moeten zijn voor mensen die zich misdragen lijkt me een punt waar niemand het oneens mee kan zijn.

Het gaat mij echter te ver om te zeggen dat die problemen door de Islam komen.

er zijn 2 dingen gaande:

De Islam zet zichzelf soms bedreigend op de wereldkaart, alsof ze de macht willen overnemen.
De Marokkanen hier gedragen zich niet allemaal even netjes.

Toevallig zijn de Marokkanen Moslim.

ik vraag me dus ook af hoed de moslim over zijn eigen volk denkt... aangezien een deel er wel voor zorgt dat ze negatief in het daglicht staan....

Anoniem

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:58

Had dit ook al per PB gestuurd maar zet dit hier ook neer.

Enig hoeveel Nederlanders van de voedselbank eten? Hoeveel er op straat leven? nederland is al jaren geen welvarend land meer en over een aantal jaar is dit ook een derde wereld land.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:59

Waarschijnlijk op dezelfde manier als dat normale Christenen denken over de Extremistische groep KKK

superwoman

neres

breezy302 schreef:

Enig hoeveel Nederlanders van de voedselbank eten? Hoeveel er op straat leven? nederland is al jaren geen welvarend land meer en over een aantal jaar is dit ook een derde wereld land.

Weet je dat Nederland het enige land is waar niemand honger hoeft te lijden omdat we zulke goede sociale voorzieningen hebben?
Weet je ook dat een groot deel van de mensen bij de voedselbank hier zit wegens schulden?
Weet je ook waar deze vandaan komen... omdat mensen boven hun stand hebben geleefd.

Wat een onzin een derde wereld land.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:00

Shiloh schreef:
Maar daar is iedereen het mee eens Bunga. Als Wilders het daarbij had gelaten was ik het ook met hem eens geweest.

Hij wijst met zijn vinger alleen enkel en alleen naar Moslims en de Islam, hij vind daar een zondebok in en weigert te kijken naar waar de problemen echt vandaan komen. Een grote groep allochtonen zet zich wel in, maar hun welvaart groeit niet evenwaardig mee, en dat frustreerd en dat botst. En dan ook nog eens een hele partij vooroordelen en gezeur over je heen krijgen, mensen die je geen kans geven of het maar opgeven....

De grootste groep allochtonen probeert echt wel te integreren. Het is niet voor niets dat het aantal allochtonen in het hoger onderwijs steeds meer toeneemt.

De oplossing zit in het wegnamen van taalbariéres zodat allochtone jeugd beter kan doorstromen op school. En meer van dat soort oplossingen.

Maar dat is niet wat Wilders wil. Wilders wil gewoon alle Islamieten het land uit, alle Moskeen sluiten de Koran verbieden. Hij wil gewoon iedereen die in de Islam geloofd het land uit.

En dat staat volledig 500% HAAKS op alles wat ik geloof op het gebied van verdraagzaamheid en samenleving en rechten voor alle mensen ongeacht geloof ras of afkomst!

Zou jij mij dan kunnen vertellen waarom hij gevallen is op een buitenlandse vrouw?
Misschien niet alleen naar de media luisteren, maar ook naar de debatten, waarin hij verteld dat hij alles strenger aan wilt gaan pakken (communistischer). En dat ze de zondebok zijn, ze willen ook grotendeels onze regels bepalen.
Geen kerstbomen meer, het kruis op de mijter van St. Klaas weg, en wel meer, dat vind ik echt niet kunnen.
Ik heb niets tegen hoofddoekjes of allochtone mensen die echt willen, maar geef toe, veel zijn hier blijkbaar niet toe in staat?
Dat vind ik erg zonde, misschien dat ze zich er nu iets van aan gaan trekken door de uitslag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:01

seren schreef:
breezy302 schreef:

Weet je dat Nederland het enige land is waar niemand honger hoeft te lijden omdat we zulke goede sociale voorzieningen hebben?
Weet je ook dat een groot deel van de mensen bij de voedselbank hier zit wegens schulden?
Weet je ook waar deze vandaan komen... omdat mensen boven hun stand hebben geleefd.

Wat een onzin een derde wereld land.

Goede sociale voorzieningen? Welke dan? Waar heb jij wel eens gebruik van gemaakt? nergens van nee? Probeer er dan maar eens 1 te krijgen succes. Als je een moslim bent gaat het al veel makkelijker. dan zijn mensen toch bang van je dus krijg je alles.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:02

HindaFree schreef:
ik vraag me dus ook af hoed de moslim over zijn eigen volk denkt... aangezien een deel er wel voor zorgt dat ze negatief in het daglicht staan....

De Marokkaanse jongen waar ik het eerder over had schrok zich wild toen hij zijn moslimbroeders in Europa zag.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:03

Pardon, nederland geen welvarend land?
Omdat we in een depressie hebben gezeten?
Als ik me niet vergis zeggen de cijfers dat we er uit aan het klimmen zijn?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:03

wat een onzettende onzin! Toevallig is dit mijn werk en ja ik heb hier ervaring mee!
Maar er zijn natuurlijk wel criteria zodat iedereen gelijk wordt behandeld en zodat iedereen Nederlands of nieuw Nederlands die recht hebben op een voorziening een voorziening krijgen.

Je wil niet weten hoeveel kansloze Nederlanders ik krijg die niets willen en kunnen. Die het geld over de bank slingeren en hun handje op komen houden bij de gemeente...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:04

Er zijn zelfs moslim gezinnen die hun kroost naar Marroko gooit als ze het verkeerde pad opgaan. Daar worden ze wel aangepakt en durven daar geen ongein uit te halen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:05

Bunga schreef:
Zou jij mij dan kunnen vertellen waarom hij gevallen is op een buitenlandse vrouw?

Lees eens, hij geeft de schuld aan Moslims en de Islam, niet aan buitenlanders. Hij is getrouwd met een Hongaarse vrouw, niet een Moslim.

Anoniem

seren schreef:
wat een onzettende onzin! Toevallig is dit mijn werk en ja ik heb hier ervaring mee!
Maar er zijn natuurlijk wel criteria zodat iedereen gelijk wordt behandeld en zodat iedereen Nederlands of nieuw Nederlands die recht hebben op een voorziening een voorziening krijgen.

Je wil niet weten hoeveel kansloze Nederlanders ik krijg die niets willen en kunnen. Die het geld over de bank slingeren en hun handje op komen houden bij de gemeente...

Lekker proffessioneel ben jij zeg. Je hebt geluk dat ik niet weet waar jij werkt want ik had echt een klacht ingedient. Zo praat je niet over je clienten Nederlanders of Moslims maar zo praat je niet. Je baas zal hier ook kwaad om worden.

Eight

breezy302 schreef:
Er zijn zelfs moslim gezinnen die hun kroost naar Marroko gooit als ze het verkeerde pad opgaan. Daar worden ze wel aangepakt en durven daar geen ongein uit te halen.

+:)+ Helemaal goed, een betere oplossing.
1 ding, waarom durven ze het hier wel?
Omdat we niet streng genoeg zijn. ;)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:06

Jemig Breezy ben blij dat er ik maar weinig kortzichtige mensen ken. Ik noem geen namen niets. Dit zijn normale casussen die zelfs in cursussen worden gebruikt dus de baas zal er geen nacht om wakker liggen.
Dingen mogen nou eenmaal gezegd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:07

Omdat de politie hier bang is dat ze bommen gaan gooien en daar niet.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:07

maar als je in een ander land komt houd je je daar tog ook aan de regels? mischien zijn wij wel te makelijk geweest... waardoor het dus ook makelijker is geworden zomaar wat te doen...

dat geert er nu in zit in mischien ook wel goed. Mischien geeft dat de shock en is er straks een tussen weg te vinden tussen wij nederlanders die blank of hoe moslim dan ook gewoon normaal kunnen samen leven zonder elkaar in een zwart daglicht te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:08

seren schreef:
Jemig Breezy ben blij dat er ik maar weinig kortzichtige mensen ken. Ik noem geen namen niets. Dit zijn normale casussen die zelfs in cursussen worden gebruikt dus de baas zal er geen nacht om wakker liggen.

Raar zeg zeker in een maatschappelijke functie. Ik zou het niet moeten flikken om zo denigrerend over mijn clienten te praten maar ach als je baas er geen nacht van wakker ligt dan zie je maar weer hoe slecht het met Nederland is gesteld.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:09

HindaFree schreef:
maar als je in een ander land komt houd je je daar tog ook aan de regels? mischien zijn wij wel te makelijk geweest... waardoor het dus ook makelijker is geworden zomaar wat te doen...

dat geert er nu in zit in mischien ook wel goed. Mischien geeft dat de shock en is er straks een tussen weg te vinden tussen wij nederlanders die blank of hoe moslim dan ook gewoon normaal kunnen samen leven zonder elkaar in een zwart daglicht te zetten

Dat was precies wat ik probeerde te vertellen, vond er alleen de juiste woorden niet voor. :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:09

breezy302 schreef:
seren schreef:

Raar zeg zeker in een maatschappelijke functie. Ik zou het niet moeten flikken om zo denigrerend over mijn clienten te praten maar ach als je baas er geen nacht van wakker ligt dan zie je maar weer hoe slecht het met Nederland is gesteld.

eindenlijk een soort van toegeving dat ook wij nederlanders goed fout zitten :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:10

Wat ik trouwens ook even wilde aanhalen, het gaat hier steeds om Marrokanen die de boel verzieken (die toevallig Moslim zijn)

Maar we vergeten even een hele grote groep van bijvoorbeeld Antilianen die ook voor grote problemen zorgen en die niet Moslim zijn.

Ligt het probleem dan bij de Islam, of gewoon een jarenlange reteslechte immigratie en integratie beleid.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:14

Shiloh schreef:
Wat ik trouwens ook even wilde aanhalen, het gaat hier steeds om Marrokanen die de boel verzieken (die toevallig Moslim zijn)

Maar we vergeten even een hele grote groep van bijvoorbeeld Antilianen die ook voor grote problemen zorgen en die niet Moslim zijn.

Ligt het probleem dan bij de Islam, of gewoon een jarenlange reteslechte immigratie en integratie beleid.

ik denk ( zie ik hier ook in huis..) dat het aan de leeftijd ligt en dat ouders al minder maatregelen (durven) nemen. vroeger kreeg je een tik met een liniaal op school ( voorbeeld) nu mag je 10 min na blijven... en doen ze het de volgende keer weer. is tog behoorlijk verschil... ik denk niet dat het ligt aan de cultuur of land van herkomst... wij gaan gewoon al makelijker overal mee om.. net zo als dat je niet meer hoef te verhongeren. vroeger werkte je voor je eten., tegen wordig als je niks meer hebt kan je het even goed gewoon halen...

waar zijn we eigenlijk mee bezig? elkaar vergelijken en nederland goed praten of word het eens tijd om de boel eens om te gooien?
We zijn gewoon veeeelste makelijk geworden alles kan en mag zomaar...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:14

Shiloh schreef:

Toevallig moslim _O-
Zover ik heb begrepen mogen moslims zich niet zo misdragen, imo moeten ze daar zelf wat aan gaan doen maar houden elkaar de hand boven het hoofd.