wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:25

take_one schreef:
cavaletti schreef:
Als Wilders aan de macht komt in Nederland dan zal er een hoop positief veranderen denk ik. Zowiezo hoop ik dat NL wakker word. En als Wilders dan samen met Rita Verdonk wat kan doen aan de belachelijke situatie in Nederland dan is Nederland waarschijnlijk nog te redden want anders zie ik het erg erg somber in.

Oh precies mijn woorden!

Als Wilders aan de macht komt klap ik in mijn handjes van blijdschap.

Hier ook.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:25

@ Alet : ja dat besef ik.
Besef jij dan ook dat meneer Wilders door de overige parijen in de coalitie waarschijnlijk in 98% van zijn standpunten geen gelijk gaat krijgen?
Er gaat dus niks radicaals gebeuren waar ik niet achter sta.
Niet alle turken worden volgend jaar uitgezet, de islam wordt vast niet verboden enzovoorts. Dus wat is nou het ergste dat er kan gaan gebeuren? Dat er een frisse wind door de coalitie gaat die niet alleen zijn handje ophoud bij het volk omdat ze zonodig in een dikke BMW willen rijden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:26

Mensen die een IQ hebben dat niet ver onder gemiddelde ligt, mensen die geen ziektes hebben, mensen die opgegroeid zijn zonder erge traumatische dingen om zich heen.. Gewoon normaal.. Ik heb ook erge dingen mee gemaakt ( ouders gescheiden, op mijn 16e uit huis gegooid, vroeg mensen overleden) maar niet zo dat bijvoorbeeld beide ouders zijn overleden of dat ik uit een oorlogsgebied komt.. dat soort dingen bedoel ik met traumatisch.

@Specials: Sorry sorry voor wat ik nu ga zeggen ( vat het aub niet verkeerd op).. Maar ik vind het ook lastig te begrijpen als je moeder wordt zonder diploma. ik zeg nu niet dat deze mensen slecht zijn en al helemaal niet dat zij geen recht zouden hebben op een kind laat dat duidelijk zijn want persoonlijk heb ik een spiraal laten plaatsen omdat ik pas een kind wil wanneer ik dat kan betalen, ook als mijn man me verlaat. Want ik heb het gezien hoe dat bij mijn ouders is gegaan en dat wil ik dus niet. Maar inderdaad, in dat geval is het heel lastig om nog een studie te volgen.. Al zou het mij niet gebeuren. Maar zoals je ziet, denk ik heel hard over zulke dingen.. Ik weet dat dat niet altijd even goed is, maar ik probeer me te behoeden voor alles wat ik heb gezien in mijn leven en niet ook zulke fouten te maken.. Denk dat ieder ander dat in mijn situatie ook zo had gezien.

@Alet74: Die stimulatie heb ik nooit gehad, maar ben met je eens dat er wel een gedeelte geluk bij komt kijken. Maar ik bedoelde meer te zeggen dat het niet 100% geluk hebben is.. Je hebt het zelf ook in de hand. Misschien 50-50?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:26

Sporter; Dus omdat ik walg van mensen die een anders mens vergelijken met Hitler zeg jij dat er mensen zijn die walgen van Wilders? Dat heeft er toch niks mee te maken? Ik heb het in zijn algemeenheid er over en niet over een persoon die voor iets uitgemaakt wordt. Ik maak namelijk geen onderscheid tussen personen dus het maakt mij niet uit tegen wie het gezegd wordt.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:27

Heino schreef:
laverite schreef:
Wat ik niet begrijp; Wilders mag van sommigen onder jullie niets negatiefs over de allochtonen zeggen, maar jullie mogen hem wel vergelijken met Hitler?

Oh Wilders mag best wat negatiefs zeggen over allochtonen. Maar hij mag geen leugens van mij verspreiden. Bijvoorbeeld dat Moslima's hun hoofddoek uit onderdrukking dragen. Want da's onzin.

Splinter: volgens mij is er geen stem op de PVV meer nodig om te weten dat er iets moet veranderen. Da's allang doorgedrongen, ook bij de andere partijen. Maar die overschreeuwen zichzelf niet, die komen met oplossingen. Realistische oplossingen. Ik vind een stem op de PVV echt een verloren stem. Omdat hij toch niet in de regering terecht zal komen, en mocht hij dat onverhoopt wel komen, kan hij niets waar maken van zijn idealen.

Dat klopt niet helemaal, want er zijn d'r veel waarbij het wel het geval is.
En als ze het niet doen, je wilt niet weten wat er dan gebeurt.

sporter

Splinter schreef:
? Omdraaien, leg eens uit?

Wilders word door sommige vergeleken met Hitler door zijn uitspraken. Het is niet zo dat hij die uitspraken doet omdat hij vergeleken word met Hitler

Alet74

LADPR schreef:
Dat is toch altijd zo Alet74? Ik geloof niet dat er ook maar een persoon is die een partij kan vinden waarbij hij/zij het met alle punten eens is.

Tuurlijk is dat altijd zo, alleen vind ik het punt van uitsluiting bij de PVV wel van dien aard, dat ik dat niet zou kunnen buitensluiten - dat kunnen alle goede punten die de PVV vast en zeker in haar programma heeft staan niet compenseren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:28

ladylay schreef:
Dat klopt niet helemaal, want er zijn d'r veel waarbij het wel het geval is.
En als ze het niet doen, je wilt niet weten wat er dan gebeurt.

Oh, hoeveel dan? En is eerwraak iets van de Islam? Zoals Wilders beweert. Of is het iets van een cultuur??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:29

Heino schreef:
Splinter: volgens mij is er geen stem op de PVV meer nodig om te weten dat er iets moet veranderen. Da's allang doorgedrongen, ook bij de andere partijen. Maar die overschreeuwen zichzelf niet, die komen met oplossingen. Realistische oplossingen. Ik vind een stem op de PVV echt een verloren stem. Omdat hij toch niet in de regering terecht zal komen, en mocht hij dat onverhoopt wel komen, kan hij niets waar maken van zijn idealen.

Splinter en andere PVV-stemmers, wat vinden jullie van deze redenatie??

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:30

Heino schreef:

Mmm ben benieuwd welke partijen dan allemaal? Tot nu toe heb ik nog steeds maar 1 voorkeur ( en nee, het is geeneens PVV :+ ) maar de VVD. Die heeft idd grove bezuiningen, maar imo is dat nodig. Ook willen ze stoppen met het toelaten van kansarme immigranten, ben ik het ook zeer mee eens. En zo hebben ze uiteraard veel meer punten waar ik het mee eens ben,

Bij links vind ik dat niet.

Ach als er maar geen paars komt, die puinhopen zijn nog steeds niet goed opgeruimd....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Wat als... Wat als we er morgen allemaal niet meer zijn?

Waar kan je je druk om maken zeg... Er is nog nooit een kabinet geweest die precies heeft gedaan wat het in de eerste instantie beloofd heeft.

Ik maak me geen zorgen. Wilders is imo welkom als premier, net als Rutte. Zolang het maar rechts is. Dat linkse gemiep hebben we lang genoeg gehad.

sporter

LADPR schreef:
Sporter; Dus omdat ik walg van mensen die een anders mens vergelijken met Hitler zeg jij dat er mensen zijn die walgen van Wilders? Dat heeft er toch niks mee te maken? Ik heb het in zijn algemeenheid er over en niet over een persoon die voor iets uitgemaakt wordt. Ik maak namelijk geen onderscheid tussen personen dus het maakt mij niet uit tegen wie het gezegd wordt.

Nee ik constateer simpel dat er mensen zijn die van Wilders walgen verder wil ik daar niks mee zeggen.

Ik snap wel dat jij vind dat niemand met Hitler vergeleken mag worden. Maar waar ligt dan de grens wat mag je wel en wat mag je niet zeggen. Ik weet zeker dat er een heleboel gelovige zijn die het zich net zo persoonlijk aantrekken wat Wilders over hun geloof zegt als dat jij het je aantrekt dat mensen met Hitler worden vergeleken.

LADPR

Heino Ik geloof niet dat de politiek al wakker is, dus ja ik hoop dat Wilders de boel flink op de kop gaat zetten en iedereen wakker gaat maken daar.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:31

Heino schreef:
Heino schreef:

het is moeilijk doorkomen hier, antwoord staat boven,

Nu ben ik ineens een PVV stemmer? omdat ik de situatie geanalyseerd heb :+

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:31

Sporter: Ja dus?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:32

Heino schreef:
Heino schreef:

Hoezo kan hij niets waarmaken? Misschien maakt hij een groot deel wel waar, en dan?
Balkenende nou die heeft veel waar gemaakt, ja... een hoop ellende.. bravo.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:32

Heino schreef:
Heino schreef:

Zeggen de overige willekeurige partijen niet elk jaar dat ze de boodschap hebben begrepen?
Dat er nu ECHT iets gaat veranderen?
Ik heb datzelfde liedje nu al zo vaak gehoord,ik geloof er gewoon niet meer in.

En het gaat er niet om dat hij zijn idealen gaat waarmaken, maar dat hij ervoor gaat zorgen dat we niet klakkeloos met zijn allen achter Balkenende aanrennen.
Hij zorgt voor opschudding binnen de 2e kamer,en opschudding zet aan tot nadenken.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:34

sporter schreef:
Splinter schreef:
? Omdraaien, leg eens uit?

Wilders word door sommige vergeleken met Hitler door zijn uitspraken. Het is niet zo dat hij die uitspraken doet omdat hij vergeleken word met Hitler

Jij blijft draaien! Laat me raden ... CDA??

Bovenstaande is imo geen antwoord op de vraag,
hij mag dus met hitler vergeleken worden omdat hij uitspraken doet waar mensen het niet mee eens zijn?

LADPR

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:35

Ik ben dus niet de enigste die niks van de reacties van sporter snapt

DDW1190

haha ik snap hem ook niet echt!

RoodZonnetje

Splinter schreef:
Nu ben ik ineens een PVV stemmer? omdat ik de situatie geanalyseerd heb :+

Oh sorry, dacht dat je dat was :o Hou het allemaal niet meer helemaal exact bij.

Take_one: een groot deel kán hij niet waarmaken omdat dat tegen de grondwet indruist... En, denk je dat er genoeg partijen zijn die samen willen werken met de PVV om een coalitie te vormen?

LAPDR: en dat kan alleen wanneer de PVV een aantal zetels haalt?

Splinter: GroenLinks wil óók dat iedereen Nederlands leert, dat werken de norm wordt en dat iedereen zich hoort te gedragen en aan te passen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:36

Naar mijn idee wel

Anoniem

Een vergelijking van 1 persoon met een andere persoon vind ik persoonlijk iets compleet anders dan een volledige groep mensen beoordelen aan de hand van hun ras / land v afkomst / kleur..

RoodZonnetje

Tivoli schreef:
Hij zorgt voor opschudding binnen de 2e kamer,en opschudding zet aan tot nadenken.

Maar die opschudding is er toch al? Wat voegt een x aantal zetels behalen daar dan aan toe?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:37

Citaat:
En, denk je dat er genoeg partijen zijn die samen willen werken met de PVV om een coalitie te vormen?

Als Nederland massaal stemt, wat moeten ze dan?