heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:53

Hemel, wat een hoge winst voor VVD en PVV! :oo

Ik mag zelf nog nét niet stemmen (als het kabinet nou níet gevallen was... :+ ) maar heb met de scholierenverkiezingen GroenLinks gestemd. Verder maakte vooral de PvdA een goeie kans bij mij.

De discussies over de hoeveelheid PVV-stemmers - wat ik inderdaad ook een nare bijsmaak vind hebben - kan eindeloos gevoerd worden, maar eens worden we het nooit. Iedereen heeft recht op een stem, dat is nu eenmaal democratie. Persoonlijk vind ik zijn standpunten veel te gemakkelijk en niet te realiseren (gelukkig), maar als hij zoveel stemmen krijgt zal het er toch van moeten komen...
Overigens zijn PVV-stemmers over het algemeen juist níet de mensen met veel geld hoor. Dat ligt heel gevarieerd; het is laatst nog aangetoond dat juist PVV en SP veel kiezers 'delen'.

Tivoli

CtjeLief schreef:
Citaat:
Hoe weet jij wie er hier 'veel geld' hebben?

Als je goed leest heb ik niets gezegd over wie veel geld heeft -want ik ken niet iedereen op bokt ;) -
maar er zitten hier wel een hoop mensen met geld (en met ouders met veel geld) en dat verklaart misschien ook dat er veel op rechts wordt gestemd..

Dan nog.
Waar basseer jij op dat er hier rechtse stemmers zijn met geld, kan jij dat in het profiel zien? Want dat knopje moet ik nog uitvinden :D

Sabin_e

Whitepanther schreef:
Euhhh ik ken er een paar met geld en die stemmen allemaal PVDA
Wat heeft dit met elkaar te maken dan?

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:55

Sabin_e schreef:
Whitepanther schreef:
Euhhh ik ken er een paar met geld en die stemmen allemaal PVDA
Wat heeft dit met elkaar te maken dan?

Nou aangezien er mensen roepen dat mensen met geld rechts stemmen, hiermee wil ik aangeven dat dat weer zown onzinnig vooroordeel is.

En als aanvulling ik stem rechts en verdien niet meer dan het minimunloon, en nee ook mijn ouders zwemmen niet in het geld

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:56

ik zeg ook niet per definitie dat het zo is.. ik DENK dat het verband met elkaar kan hebben.. voor mensen met geld is het niet altijd even gunstig om links te stemmen (meer afdragen). En dat er op Bokt (paardenforum) veel mensen met geld zitten hoef ik niet verder uit te leggen toch! ;) Nogmaals, dit is mijn gevoel en idee, en wellicht is het niet het geval, maar merk het ook op in mijn eigen omgeving...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:56

Ik vind dat er wel schrikbarend veel op de PVV gestemd is trouwens :\

Ze hebben enkele sterke punten, maar de uitspraken "De islam moet worden bestreden" en "De massa-immigratie is economisch gezien een ramp, het tast de kwaliteit van ons onderwijs aan, vergroot de onveiligheid op straat" doen mij echt kotsen.....

(Uitspraken trouwens letterlijk van de site van de PVV gekopieerd)
Laatst bijgewerkt door Goof op 09-06-10 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:57

Ik mocht niet stemmen, maar door mn ouders is 2x gestemt op pvv.

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:58

x_Marr schreef:
DorisM: Misschien moet je eens ook de rest van de standpunten van de PVV bekijken, ik vraag mij af hoe jij die belachelijk durft te noemen...

Elke partij heeft natuurlijk wel een goed punt. Maar ik kan gewoon niet begrijpen dat zijn belachelijke punten voor mensen niet de doorslag geven om niet op hem te stemmen. Dus iemand die vreselijk discrimineert, laten we maar minister-president worden omdat onze belastingen dan lager worden? Ik vind het treurig.
Er zijn wel meer politieke leiders geweest die echt verschrikkelijk waren, maar ook een paar goede standpunten hadden. Dat praat niks goed.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:59

x_Marr schreef:
SP kwam er bij mij uit bij de stemwijzers, maar daar knap ik helemaal op af omdat die geen strengere aanpak van criminaliteit willen

Willen ze wel hoor :) Bvb:
Citaat:
Agressie tegen politieagenten, brandweerlieden en andere publieke hulpverleners wordt extra hard aangepakt, met stevige straffen en boetes.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:00

Citaat:
Dus iemand die vreselijk discrimineert, laten we maar minister-president worden omdat onze belastingen dan lager worden? Ik vind het treurig

Hier sluit ik mij volledig bij aan.. ik begrijp niet dat mensen zo iemand als leider zouden willen zien, als afspiegeling van onze maatschappij.. Iemand die zo minderwaardig met anderen omgaat.. ik vind het schaamtelijk..

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:01

zap schreef:
Nogmaals, op wie heb jij gestemd dan?

PvdA. Ben na jaren SP over gegaan op PvdA. Met de gemeentelijke verkiezingen stem ik overigens zo groen mogelijk.

Er wordt hierboven overigens gezegd dat de rest van het partijprogramma van de PVV best realistisch is en niet belachelijk. Een aantal punten van de PVV vind ik ook zo gek nog niet. Maar de negatieve houding ten opzichte van de islam is gevaarlijk. Echt heel gevaarlijk.
Dus buiten dat ik vind dat de PvdA een prima programma heeft, heb ik ook heel strategisch gestemd: tegen de VVD en daarmee ook tegen een mogelijke coalitie met PVV.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:03

DorisM schreef:
x_Marr schreef:
DorisM: Misschien moet je eens ook de rest van de standpunten van de PVV bekijken, ik vraag mij af hoe jij die belachelijk durft te noemen...

Elke partij heeft natuurlijk wel een goed punt. Maar ik kan gewoon niet begrijpen dat zijn belachelijke punten voor mensen niet de doorslag geven om niet op hem te stemmen. Dus iemand die vreselijk discrimineert, laten we maar minister-president worden omdat onze belastingen dan lager worden? Ik vind het treurig.
Er zijn wel meer politieke leiders geweest die echt verschrikkelijk waren, maar ook een paar goede standpunten hadden. Dat praat niks goed.

Of hij discrimineert of niet zijn wij niet om over te oordelen, daar issie toch al eens voor vervolgd oid.?

Wat jij belachelijke punten vind hoeven andere mensen dan toch niet meteen ook belachelijke punten te vinden :?

Goof schreef:
Ik vind dat er wel schrikbarend veel op de PVV gestemd is trouwens :\
Ze hebben enkele sterke punten, maar de uitspraken "De islam moet worden bestreden" en "De massa-immigratie is economisch gezien een ramp, het tast de kwaliteit van ons onderwijs aan, vergroot de onveiligheid op straat" doen mij echt kotsen.....

Die laatste is gewoon een feit...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:04

CtjeLief schreef:
Citaat:
Dus iemand die vreselijk discrimineert, laten we maar minister-president worden omdat onze belastingen dan lager worden? Ik vind het treurig

Hier sluit ik mij volledig bij aan.. ik begrijp niet dat mensen zo iemand als leider zouden willen zien, als afspiegeling van onze maatschappij.. Iemand die zo minderwaardig met anderen omgaat.. ik vind het schaamtelijk..

Dus iedereen die op de PVV stemt,doet dat omdat hij gunstige standpunten heeft over geld? :?
Dát is pas raar redeneren!

Komt het niet in mensen op dat je ook ergens op kunt stemmen voor verandering, omdat je vind dat die partij goeie standpunten heeft? Net als alle mensen die ook stemmen,alleen dan niet op de PVV??
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 09-06-10 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:04

jury schreef:
Ik heb al gestemd maar ben lang zwevend geweest.

Getwijfeld over VVD maar die schurkt te veel tegen PVV aan en duft geen stelling te nemen tegen hem. Zal wel politiek spel zijn (bang om dan de kiezer die PVV te ver vind gaan en daarom op VVD stemt).
SP, maar dat ging me toch te ver in de verrutteling maar ook veel zinnige dingen.
Cohen zie ik niet als premier ook al vind ik het een aardige man.
Vanochtend nog een keer de kieswijzer gedaan en toen dacht ik ineens waarom geen GroenLinks?
Programma nog eens nagekeken van deze partij en op enkele punten na ben ik het eigenlijk wel met ze eens. Wellicht dat ik ze met mijn stem geholpen heb om in de coalitie te komen.

Verbaas me weer oprecht over de poll in dit topic. Dat er echt zo veel mensen op Wilders stemmen. Zijn taktiek doet me zo aan Hitler denken. Vergroot een probleem, zaak angst, geef daar een groep de schuld van, verdeel en heers (zonder enige democratie). Moet er toch echt niet aan denken dat hij gaat reageren. Hij kan goed tegen alles aanschoppen maar oplossen ho maar.

Ik heb VVD gestemd. Kan me vinden in hun punten.

Wilders vind ik net als jou, veel te rechts. Snap niet dat er zoveel mensen op hem stemmen, maargoed.
Hij zal toch niet de grootste partij worden (denk ik) en de andere partijen zullen dat extreem rechtse vast wel wat naar beneden duwen.

Kon me in veel dingen goed ivnden in de PVV, maar de manier waarop zij met niet-nederlanders om willen gaan vind ik belachelijk. Alsof niet-nederlanders geen mensen zijn.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:05

Net gestemd.. alleen in de poll heb ik per ongeluk SGP aangeklikt ipv SP :+
Muis bedienen met de linkerhand is ook gewoon niet handig..

Goof

x-Marr; ik werk in het onderwijs en woon in een wijk met alle denkbare nationaliteiten door elkaar en het onderwijs is (bij ons) nog steeds van hoog niveau en ik laat iedere avond/ nacht in het donker de hond uit in mijn uppie en maak geregeld een praatje met talloze hangjongeren hier uit de buurt.
Onveilig?? Niets ervan!

Ik ben het dus niet eens met je uitspraak dat het een "feit" is.

Guusje1

Mijn tante staat op de lijst voor de VVD dus voor haar is het een hele spannende dag! Waarschijnlijk komt ze in de tweede kamer!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:08

Goof schreef:
x-Marr; ik werk in het onderwijs en woon in een wijk met alle denkbare nationaliteiten door elkaar en het onderwijs is (bij ons) nog steeds van hoog niveau en ik laat iedere avond/ nacht in het donker de hond uit in mijn uppie en maak geregeld een praatje met talloze hangjongeren hier uit de buurt.
Onveilig?? Niets ervan!

Maar jou wijk is toch niet de enige wijk in Nederland? Dus dat zegt dan toch niks over geheel Nederland.
Ik herriner mij laatst nog een topic op bokt van iemand die les had van een niet-nederlander, prima ze gaf frans, maar ze beheerste daarbij dus de nederlandse taal niet goed... dat vind ik toch wel bezwaarlijk, nederlands heb je namelijk ook nodig om frans te kunnen geven. En dat betekend dus niet dat dat het in jou wijk het niet gebeurd dat het helemaal niet gebeurd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:12

x_Marr schreef:
Goof schreef:
Onveilig?? Niets ervan!

Maar jou wijk is toch niet de enige wijk in Nederland? Dus dat zegt dan toch niks over geheel Nederland.
Ik herriner mij laatst nog een topic op bokt van iemand die les had van een niet-nederlander, prima ze gaf frans, maar ze beheerste daarbij dus de nederlandse taal niet goed... dat vind ik toch wel bezwaarlijk, nederlands heb je namelijk ook nodig om frans te kunnen geven. En dat betekend dus niet dat dat het in jou wijk het niet gebeurd dat het helemaal niet gebeurd.

Dat is waar, mijn ervaringen zijn niet doorslaggevend voor de rest van nederland, maar toont wel aan dat het dus niet automatisch een "feit" is dat immigranten zorgen voor slecht onderwijs en gevaarlijke wijken.

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:16

@ x_marr Natuurlijk kunnen wij er over oordelen of hij discrimineert of niet. Dat een religie "retarded" noemen discriminerend is, is een feit. Dat toentertijd niemand erover heeft geoordeeld dat Hitler discrimineerde, betekent natuurlijk niet dat hij dat niet deed.
En ik zou graag de cijfers zien dat massa-immigratie de onveiligheid op straat vergroot want dat betwijfel ik ten zeerste.

@Tivoli
Dat is toch ook maar een voorbeeld dat ik geef. Ik had ook een ander goed standpunt van hem kunnen noemen, maar dat verandert natuurlijk niks.

Taj_Mahal

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:17

ik ga zometeen stemmen!
ik was er al lang overuit om PVV te stemmen, ik zie dat meer mensen het met mij eens zijn, haha ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:17

Whitepanther schreef:
ik vind het een beetje raar om nu mensen te gaan veroordelen omdat ze PVV stemmen.... Sorry hoor maar ik ga hier toch ook niet van alles roepen over mensen die op partijen stemmen waar ik (als ik er een had) een slappe banketstaaf van krijg....

Moet toch wel zeggen dat als mijn vrienden op PVV zouden stemmen ik toch wel erg teleurgesteld zou zijn en dit de vriendschap erg onder druk zou zetten.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:19

Ik heb net ook gestemd.
Ik heb ook op de PVV gestemd zo als ik al vaker heb aan gegeven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:20

Ik heb op de SP gestemd, die krijgen elke keer mijn stem :)

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:21

jury schreef:
Whitepanther schreef:
ik vind het een beetje raar om nu mensen te gaan veroordelen omdat ze PVV stemmen.... Sorry hoor maar ik ga hier toch ook niet van alles roepen over mensen die op partijen stemmen waar ik (als ik er een had) een slappe banketstaaf van krijg....

Moet toch wel zeggen dat als mijn vrienden op PVV zouden stemmen ik toch wel erg teleurgesteld zou zijn en dit de vriendschap erg onder druk zou zetten.

nou zeg, waarom dat nou? mijn vriendinnen stemmen ook veel verschillende dingen, maar daardoor zijn we toch niet gelijk vriendinnen meer? beetje grote onzin vind ik dat.
ik vind dat het wel eens tijd wordt voor een meneer Wilders in de regering.
het is altijd nog zo geweest dat de troep die de linkse regering ervan heeft gemaakt, de rechtsen weer op kunnen ruimen.. :Y)