Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
take_one schreef:Ik snap niet wat er mis is met de bovenstaande voorbeelden.
Het is tenslotte toch ook Nederland.. als we dat alles toelaten is het over 5 jaar gedaan met ons want dan hebben we niks meer te zeggen.
Suzanne F. schreef:take_one schreef:Ik snap niet wat er mis is met de bovenstaande voorbeelden.
Het is tenslotte toch ook Nederland.. als we dat alles toelaten is het over 5 jaar gedaan met ons want dan hebben we niks meer te zeggen.
Ik zie ook het probleem niet van bovenstaande voorbeelden. Waarom moeten er in godsnaam islamitische scholen zijn??? Dan stoppen deze mensen zichzelf al in hokjes, het gaat om integratie, deel uit maken van de Nederlandse samenleving. Een paar moskeeen zal ook echt het probleem niet zijn, nee het feit dat er nu zoveel komen in Nederland, dat is het probleem. Ik wil niet overal in welke stad ik ook kom een moskee zien, dan ga ik wel naar Marokko als ik dat wil.
joostvangestel schreef:Jongens jongens. Het debat ging niet over Wilders. Er stonden nog drie andere heren bij. Wilders ging in mijn ogen verschrikkelijk af. Hi doet alsof hij normen en waarden voorstaat, terwijl hij daar stond te praten als een doodordinaire straatvechter. Cohen was ook niet echt overtuigend, maar dat heeft meer met zijn standpunten en argumentatie te maken. Balkenende heeft het nadeel dat hij nou eenmaal niet voor echte verandering staat. Rutte deed het relatief nog het best, hoewel ik ook bij hem wel een aantal vraagtekens heb.
.
Komt CU niet? sallandval schreef:Nu lees ik steeds: het zijn Nederlanders... maar volgens mij ben je Nederlander als je prioriteit bij Nederland ligt.
Zelf ben ik allochtoon. Mijn moeder in Nederlands, mijn vader Duits. Toen ik op mijn 18e de Nederlandse nationaliteit kreeg moest ik mijn Duitse nationaliteit inleveren. En zo hoort het ook vind ik.
Want stel: er komt oorlog tussen Morokko en Nederland; ik noem maar wat... voor wie 'vechten' de mensen met zowel een Nederlands én een Marokkaans paspoort dan? Weten de mensen die hier zeggen "het zijn Nederlanders" dat de Nederlandse Marokkanen ook echt voor Nederland zouden gaan.. ík weet het niet zo zeker.
Je loyaliteit kan maar op één plek liggen in zo'n geval. Mensen zijn maar in staat om één richting te kiezen als eigen richting. Je kunt best vinden dat beide richtingen okee zijn... maar als je zelf een gezin sticht kun je maar één manier kiezen.
De wetenschap heeft inmiddels onderzocht dat iemand zich het meeste thuis voelt bij de nationaliteit van zijn moeder. Dus in mijn geval: Duitse vader en Nederlandse moeder; ik voel mij het meest Nederlands en spreek ook beter Nederlands dan Duits. Ken en waardeer de Nederlandse cultuur beter en hang die ook aan.
Als de twee culturen waar je vandaan komt met elkaar in strijd zijn (laten we zeggen: eigenlijk vind je dat alleen vrouwen met een hoofddoekje respect verdienen, en vrouwen zonder niet) dan kun je je best aanpassen en normaal doen tegen een vrouw zonder hoofddoek. Maar in je achterhoofd vínd je het niet, als jij het voor het zeggen had zou je het op jóuw manier doen.
Citaat:- Geen moskee er meer bij
Citaat:- Alle islamitische scholen dicht
Citaat:- Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
Citaat:- De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken

Citaat:- Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
Citaat:- Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
Citaat:- Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
Citaat:- Volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen
Eefske schreef:sallandval schreef:Nu lees ik steeds: het zijn Nederlanders... maar volgens mij ben je Nederlander als je prioriteit bij Nederland ligt.
Zelf ben ik allochtoon. Mijn moeder in Nederlands, mijn vader Duits. Toen ik op mijn 18e de Nederlandse nationaliteit kreeg moest ik mijn Duitse nationaliteit inleveren. En zo hoort het ook vind ik.
Want stel: er komt oorlog tussen Morokko en Nederland; ik noem maar wat... voor wie 'vechten' de mensen met zowel een Nederlands én een Marokkaans paspoort dan? Weten de mensen die hier zeggen "het zijn Nederlanders" dat de Nederlandse Marokkanen ook echt voor Nederland zouden gaan.. ík weet het niet zo zeker.
Je loyaliteit kan maar op één plek liggen in zo'n geval. Mensen zijn maar in staat om één richting te kiezen als eigen richting. Je kunt best vinden dat beide richtingen okee zijn... maar als je zelf een gezin sticht kun je maar één manier kiezen.
De wetenschap heeft inmiddels onderzocht dat iemand zich het meeste thuis voelt bij de nationaliteit van zijn moeder. Dus in mijn geval: Duitse vader en Nederlandse moeder; ik voel mij het meest Nederlands en spreek ook beter Nederlands dan Duits. Ken en waardeer de Nederlandse cultuur beter en hang die ook aan.
Als de twee culturen waar je vandaan komt met elkaar in strijd zijn (laten we zeggen: eigenlijk vind je dat alleen vrouwen met een hoofddoekje respect verdienen, en vrouwen zonder niet) dan kun je je best aanpassen en normaal doen tegen een vrouw zonder hoofddoek. Maar in je achterhoofd vínd je het niet, als jij het voor het zeggen had zou je het op jóuw manier doen.
Ik vind jouw voorbeeld nog wel anders dan hoe het veel allochtonen zit. Bij hen hebben vader en moeder namelijk vaak dezelfde nationaliteit. En dan is het veel lastiger om je aan een andere cultuur aan te passen.