faye schreef:Mijn kinderen worden niet gepest, gaan elke dag met een vriendinnetje spelen of nemen een vriendinnetje mee naar huis. Ik krijg de indruk dat kinderen van thuisblijfmoeders beetje zielig zijn en altijd alleen thuis komen? In ieder geval vind ik de reacties erg overtrokken, mijn kinderen voelen zich er prima bij en ik ook. Misschien is het voor de meeste moeders wel een beetje eng om los te laten?
Voor jouw kinderen geldt het misschien dat ze zich er prima bij voelen, maar dat geldt lang niet voor alle kinderen. Ik ging vroeger denk ik 2 dagen per week spelen, de rest van de dagen vond ik het heerlijk om thuis te zijn.
PattyOosten schreef:Ik ben 11 jaar allenstaand moeder geweest. Zwanger eindexamen gedaan, later in de avonduren gestudeerd. Verdien nu een goede boterham, heb sinds mijn zoon 3 is, drie dagen per week gewerkt (naast schoo, daarvoor werkte ik alleen zaterdag en donderdag avond, en woonde bij mijn moederl). Verdiende daar 1.300 gulden netto mee. Kind zat op elke sport die hij wilde, heb hem leren fietsen en was/ben gewoon zijn mama, en hij is nu een welaangepaste, werkende jongen van 20. Het kan dus wel, kwestie van keuzes maken.
Daarbij is bijstand 10.912 per jaar. Minimumloon 18.242. Dan kom je dus met 24 uur werken tegen minimumloon nog aan de bijstandsnorm. En dat red je echt wel als de kinders op school zitten. Je moet ook wel willen he!
Besef wel dat je maximaal 62 % opvangvergoeding krijgt met dat minimumloon.... da's toch gauw 2,21 dat je per kind per uur zelf moet ophoesten voor kinderen in de bso. Met een minimumuurloon van net 8 euro schiet dat natuurlijk niet op.