70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:41

Vreselijk! ;(
En dat arme jochie, wat zal die wel niet denken als hij wakker wordt en zijn papa en mama zijn dood!
Ik heb echt het gevoel dat het de laatste best wel vaak gebeurd vliegtuigrampen..eerst hoorde je het bijna nooit!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:44

Lees dat er ook waarschijnlijk een stel uit Hardegarpijp is omgekomen, brr... Komen daar wel regelmatig en m'n oom en tante wonen er. Van die weet ik dat ze thuis zijn, maar die reizen wel veel.

Sterkte voor de mensen die naasten hebben verlorgen. :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:45

Ik hoorde vanmorge dat de toestand van Ruben kritiek was.
Terwijl die gister nog stabiel was.
In de krant staat ook dat er nu 67 nederlanders zijn overleden bij die crash.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:45

Bij mij in het dorp is een heel gezin omgekomen. Ik schrok er heel erg van.. Ook 2 kindjes van nog maar 11 jaar.. Y;(

Anoniem

Re: 62 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:49

net op tv zeiden ze dat hij het naar omstandigheden redelijk maakte en zijn oom en tante bij hem zijn.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:49

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:10

(Novum) - De identiteit van het jongetje dat de vliegramp woensdag in Libië als enige overleefde is vast komen te staan. Zoals al werd vermoed gaat het om de 9-jarige Ruben uit Tilburg. Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag.

Een medewerkster van de Nederlandse ambassade in Tripoli heeft de jongen donderdagochtend gesproken. In het gesprek vertelde hij wie hij is. Hij maakt het volgens het ministerie naar omstandigheden redelijk.

Een oom en een tante van de jongen zijn even voor 10.00 uur met een regeringsvliegtuig geland in Tripoli. Ze worden zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gebracht voor een hereniging met Ruben. Zodra zijn gezondheid het toelaat wordt hij naar Nederland gebracht.

Direct na de crash werd woensdagochtend duidelijk dat er een overlevende was en dat dat een Nederlands kind zou zijn. Informatie over andere Nederlanders aan boord was er toen nog niet.

Naarmate bekend werd dat er tientallen Nederlanders aan boord waren, druppelde ook de informatie binnen over de jongen, die inmiddels in Engelstalige media de 'miracle boy' is gedoopt. De berichtgeving over zijn leeftijd en geslacht wisselde bijna om het uur. Er werd gemiddeld aangenomen dat het een jongen van tussen de 8 en 10 jaar was.

Ook nadat er al vrij snel beelden van de jongen vanuit een Libisch ziekenhuis naar buiten kwamen, bleef het nog lang onzeker wie hij was. De jongen zou tegen een arts 'Holland, Holland' hebben gezegd en later iets hebben gemompeld dat op Ruben leek.

In het Brabants Dagblad kwam zijn oma aan het woord. Zij was weliswaar ook nog niet zeker dat het om haar kleinkind ging, maar vertelde wel dat hij met zijn vader (40) en moeder (41) en broer (11) in Zuid-Afrika op safari was geweest. Ze vierden daar het koperen huwelijk van de ouders.

Het nieuws is ook hard aangekomen bij de Tilburgse percussieband Caramba, waar de moeder in speelde. De website van de groep is tijdelijk niet bereikbaar.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:19

Laatst bijgewerkt door Toekie op 13-05-10 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:22

ook een echtpaar uit venlo heb ik gehoord.
ik woon daar nog geen 5 minuten vandaan met de auto.
bizar gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:22

ja dat heb ik ook Toekie..
dan zie je een hyvespagina en een krabbel met he je koffer is gepakt, leuke trip maken.. en dan.. weg..
ik vind het zo onwerkelijk zulke dingen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:24

Ik vind het echt zot.. dat de telegraaf zomaar foto's gebruikt van de hyves van de persoon...... bah!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:26

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:27

Ja dat is echt te erg voor woorden Jolliegirl, vind ik ook!

Precies suze_, echt onwerkelijk... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:29

ja jollie dat is het nadeel van dingen als hyves..
maar goed, ik moet bekennen dat ik er ook gekeken heb.. en niet voor sensatie.. ja waarom wel.. geen idee..
je leest dat ze een dochtertje van 6 heeft en denkt och hemel..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:31

Jolliegirl schreef:
Ik vind het echt zot.. dat de telegraaf zomaar foto's gebruikt van de hyves van de persoon...... bah!

ik denk dat jij niet op de foto van je avatar staat....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:33

suuzepuus schreef:
Jolliegirl schreef:

ik denk dat jij niet op de foto van je avatar staat....

Ik heb het nu over overleden mensen!
Denk eens na, er zit een verschil in... een foto die van een bekende site komt, of een privefoto van iemand zijn/haar hyves plukken :n

suze_ schreef:
ja jollie dat is het nadeel van dingen als hyves..
maar goed, ik moet bekennen dat ik er ook gekeken heb.. en niet voor sensatie.. ja waarom wel.. geen idee..
je leest dat ze een dochtertje van 6 heeft en denkt och hemel..

Ja idd, ik heb ook gekeken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:34

Ik vind dat ook niet kunnen. Ik snap dat mensen dat zelf wel gaan zoeken, maar een krant hoeft zoiets imo niet te doen. :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:37

Toekie schreef:
Ik vind dat ook niet kunnen. Ik snap dat mensen dat zelf wel gaan zoeken, maar een krant hoeft zoiets imo niet te doen. :n

Ik heb gekeken omdat ik mij afvroeg hoe ze aan die foto kwamen.
Was ik snel genoeg achter..

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:55

Echt vreselijk..
Mensen zien er toch graag een gezicht bij. Snap wel dat hyves pagina's snel afgeschermd worden na dit soort dingen, is toch wel heel erg prive.. Ook al staat het op internet.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:03

nowornever schreef:
Ze zeiden gisteren dat vooral de taalbarriere problemen gaf, voor het vrijgeven van de lijst aan overheden. Las trouwens op Telegraaf dat de maatschappij wel slecht te boek stond, terwijl ze gisteren op het nieuws toch iets heel anders zeiden.

Hmm, alles dat de telegraaf zegt moet je met een flinke korrel zout nemen. En als de kenners die bij Pauw en Witteman aan tafel zitten zeggen dat het een goede maatschappij is, dan heb ik daar meer vertrouwen in dan wanneer de telegraaf z'n grote scheur weer opentrekt. Het was geen slechte maatschappij, materieel gezien in ieder geval niet, ze hadden allemaal nieuwe vliegtuigen en staan op geen enkele zwarte lijst. Volgens mijn moeder is het wel mogelijk dat het personeel slecht opgeleid was en niet goed met de problemen die het apparaat mogelijk aangegeven heeft is omgegaan. Maar materieel gezien was het in ieder geval geen slechte maatschappij.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:06

Blackje schreef:
Echt vreselijk..
Mensen zien er toch graag een gezicht bij. Snap wel dat hyves pagina's snel afgeschermd worden na dit soort dingen, is toch wel heel erg prive.. Ook al staat het op internet.

Hoe wil je dat doen zonder wachtwoord??

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:07

Deze maatschappij stond ook niets eens op de zwarte lijst. Beetje jammer dat deze maatschappij nu door dit vreselijke ongeluk, wat elke maatschappij kan over komen, zo zwart wordt gemaakt.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:08

Zonnetje81 schreef:
Blackje schreef:
Echt vreselijk..

Zouden de gene van Hyves toch wel kunnen doen?!

Blackje

Zonnetje81 schreef:
Blackje schreef:
Echt vreselijk..

Vaak nemen familie leden contact op met hyves om de pagina af te schermen en bv mijn vriendje weet ook mijn ww :)

Inujojo

Een hyvespagina afschermen? Nou zo moeilijk is dat meestal niet, de meeste mensen met een eigen computer die staan op dat soort sites negen van de tien keer al op automatisch inloggen, dus dat is absoluut geen probleem.