Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
christel1857 schreef:Neger is een (vooral in amerika nog steeds) zwaar beladen naam voor een afrikaanse donkere slaaf. Een jood een jood noemen lijkt me niet beledigend. Een zwarte een zwarte noemen is slechts een conclusie. Maar een afrikaan een neger noemen is not-done.
Snoevie schreef:christel1857 schreef:Neger is een (vooral in amerika nog steeds) zwaar beladen naam voor een afrikaanse donkere slaaf. Een jood een jood noemen lijkt me niet beledigend. Een zwarte een zwarte noemen is slechts een conclusie. Maar een afrikaan een neger noemen is not-done.
dat lijkt jou dus,maar sommigen zien dit net zo goed als belediging als het woord neger
ik vind het beiden onzin........
Snoevie schreef:tuurlijk,maar hetzelfde lijkt me iemand een jood noemen.
dat zou mijn oom nu nog wel erg kwetsen,omdat hij een deel van de oorlog bewust heeft meegemaakt. mijn oma was joodse.
CtjeLief schreef:Ja maar ik vind dat persoonlijk niet helemaal vergelijkbaar, het werd hier al eerder gezegd, 'jood' is in principe gewoon een feitelijke aanspreking, net als 'christen' of 'moslim'.. Maar een neger is dat niet, dat is een uitspraak die afstamt uit de slaventijd, en heeft niets met afkomst, of geloof te maken..