Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:06

KoudbloedKim schreef:
Welke zender?? Ik kan niks vinden!

Was op NOS NL1.

ze intervieuwden Balkie.

Op dat youtube filmpje is duidelijk te horen dat er ieman begon te schreeuwen, daarna twee meisjes die gillen, en daarna harde klappen.
Ik zou ook rennen ja.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:07

die 'klappen' klonken mij net als schoten in de oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:07

Anthea schreef:
Joh doe niet zo aangebrand, ik val jou toch niet aan. Ga ergens anders kotsen. :+
Leven in gevaar?? Doordat iedereen ging rennen ja. Die mensen erom heen hebben dat koffertje toch niet eens gezien? :?

Geloof me, als er iemand opeens gaat schreeuwen tijdens zo'n evenement ga je er ook wel 'vandoor'. ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:08

Waves schreef:
Maar dat is toch erg.... ;(

Ja dat is erg, maar wel het overlevingsinstinct van de mens.

Desalniettemin, trieste situatie dit :n

Plaisir

Anthea schreef:
Stel schapen zeg.. Is het nou zo dat door 1 gil iedereen gaat gillen en rennen? :?

Ja vervelend dat het al tot zo ver is gekomen he :\ Dat 1 gil al genoeg is om anderen in paniek te krijgen..

Anoniem

Anthea schreef:
Joh doe niet zo aangebrand, ik val jou toch niet aan. Ga ergens anders kotsen. :+
Leven in gevaar?? Doordat iedereen ging rennen ja. Die mensen erom heen hebben dat koffertje toch niet eens gezien? :?
Daarom juist.. niemand weet wat er aan de hand is en raken in paniek van elkaar.
Dan blijf je echt niet in je eentje lekker stil staan.. vind het nergens op slaan.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:09

op de site van de NOS staat op 't moment het gehele fragment

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anthea schreef:

De afgelopen tijd is er terroristische dreiging geweest, en vergeet niet de gebeurtenis op 30 april vorig jaar. Dodenherdenking is een moment waarop een groep mensen bij elkaar komt. Een kwetsbare situatie dus. Wanneer er dan gegil losbarst is het heel normaal dat mensen in paniek raken.
We zijn nog steeds geen robots :)

kehdra

Ik neem aan dat Balkie toch wel correct geinformeerd wordt, hoe komt hij er anders op om te melden dat er een koffer was? om paniek te zaaien? :+

Anthea; het ging hier niet om het koffertje, lees het topic nog eens door zou ik zeggen.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:10

Idd. Anthea, ik vind dit een beetje een geval van de beste schipper staat aan wal.. Ik durf te wedden dat jij, wanneer je niet wist wat er aan de hand was, het ook op een lopen zou zetten. Vooral omdat de volgende gillen (volgensmij) van kleine meisjes komen, dat jaagt anderen toch ook weer op stang, waardoor mensen zichzelf (en hun kinderen!) in veiligheid willen brengen. Daarbij wordt natuurlijk niet gedacht aan de gevaren van verdrukking.

Karin

Natuurlijk, gewoon blijven staan als er mogelijk gevaar dreigt. :j

:roll:

Achteraf is het makkelijk praten.

Ik ben benieuwd wat er nou werkelijk aan de hand was en vooral waarom het gebeurde.

xCaitlin

Ik dacht echt dat het een terroristische aanslag was ofzo, dat iedereen opeens ging rennen.. blijkt het later gewoon dat iemand onwel is geworden :+

ItsMe2

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:11

Caiit: lees ff goed, er is niemand onwel geworden

Anoniem

Caiit schreef:
Ik dacht echt dat het een terroristische aanslag was ofzo, dat iedereen opeens ging rennen.. blijkt het later gewoon dat iemand onwel is geworden :+

Even teruglezen....

Anoniem

KoudbloedKim schreef:
Anthea schreef:
Daarom juist.. niemand weet wat er aan de hand is en raken in paniek van elkaar.
Dan blijf je echt niet in je eentje lekker stil staan.. vind het nergens op slaan.

Joh dat mag je best vinden maar dan hoef je me nog niet zo aan te vallen en die kotssmiley was al helemaaaal niet nodig. :n

iirrssjjee

Caiit schreef:

Nee, een man begon te schreeuwen

kehdra

ik ben ook benieuwd wat er daadwerkelijk gebeurd is, vrees alleen dat we over een koffertje (als die er inderdaad was) niks meer horen, om paniek te voorkomen.

Vala

Het staat gewoon op teletekst wat er gebeurd is dus hoeft er verder niet over gespeculeerd te worden wat er gebeurd is lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:12

Ell_en schreef:
Jee anthea, ik wil jou nog weleens zien als mensen in een menigte zon poedersuiker streek uithalen, is ff kijken of jij dan ook blijft staan

Ik zeg nergens dat ik wel zou blijven staan, het verbaast me gewoon dat door 1 gil iedereen gaat rennen. :?

xCaitlin

Oh sorry, zal even teruglezen..

Spetter

En als je tussen de menigte staat, blijf je echt niet staan omdat je denkt dat het wel meevalt...... sterker nog, al die rennende mensen zullen je meenemen in je loop!
Snap best dat mensen in paniek raken, zeker na alle narigheid.

vinos

veel mensen reageren zo check dit maar eens: ;)

ik zou ook rennen, trouwens je moet haast wel mee, je kunt geen kant op, ik heb altijd al een hekel aan mensenmassa's :o
Laatst bijgewerkt door vinos op 04-05-10 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Anthea schreef:
Joh dat mag je best vinden maar dan hoef je me nog niet zo aan te vallen en die kotssmiley was al helemaaaal niet nodig. :n
Ik had zo'n opmerking van jou zeker niet verwacht. :n
Van zulke oppervlakkige opmerkingen krijg ik echt kotsneigingen.

Polly_

Pff ik ben wel echt heel benieuwd wat er nou precies aan de hand was, ik luister aandachtig naar de radio, in de hoop dat daar iets van info is. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Trouwens wel goed om te zien hoe er direct een enorme haag zich om de koningin en haar gevolg schaart om ze te beschermen.

en voor degene die niet snappen dat mensen gingen rennen: je zou er maar met je kindjes of wat dan ook tussen staan. Dan blijf je echt niet staan.