Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladylay schreef:CtjeLief schreef:Nee een hoofddoek mag niet verboden worden. (uitzonderingen daar gelaten)
Dat vind jij. Het is hetzelfde principe als met tatoeages en piercings.
manie schreef:ladylay schreef:Nee een hoofddoek mag niet verboden worden. (uitzonderingen daar gelaten)
Dat vind jij. Het is hetzelfde principe als met tatoeages en piercings.
'k Ben het wel met je eens hoor ladylay
Geloofsuitingen op het werken moeten wat mij betreft niet per definitie 'mogen'.
Zelf zit ik ook behoorlijk onder de tatt's die voor mij persoonlijk een zeer grote betekenis hebben, maar ik zorg zeker dat ze niet zichtbaar zijn op het werk....gewoon omdat niet iedereen het accepteert en zich er prettig bij voelt.
Voor mij is dit hetzelfde als geloofsuitingen (hoofddoekjes dus).
Wanneer ik mij net zo zou opstellen als hoofddoekjes dragers (dus zichtbare tattoo's), dan weet ik zeker dat ik niet snel een baan zou vinden tijdens een sollicitatiegesprek
De 'norm' is namelijk niet zo (helaas)
Lithya schreef:Op sommige plaatsen vind ik een hoofddoek ook niet horen. Daar hoort een zichtbaar gezicht bij. Het wordt toch altijd met geloof geassocieerd. Stel een lerares draagt een hoofddoek, maar sommeert haar leerlingen wel een pet af te doen. Ja sorry, maar dat is echt meten met twee maten. Dan kunnen leerlingen die pet ook als geloofsuiting aan voeren en heb je als lerares geen poot om op te staan. Daarnaast vind ik het persoonlijk ook niet op alle plaatsen hygiënisch overkomen/
jameyskatje schreef:niet hygienisch? dat snap ik dan weer niet..
het is niet alleen hygienisch, ook nog eens gezond haha
(de pet en hoofddoekdiscussie laat ik even links liggen, daar zijn inmiddels boekwerken over op bokt)
ladylay schreef:jameyskatje schreef:niet hygienisch? dat snap ik dan weer niet..
(de pet en hoofddoekdiscussie laat ik even links liggen, daar zijn inmiddels boekwerken over op bokt)
Gezond![]()
Serieus, als je steeds een hoofddoek, pet, muts of wat dan ook op hebt, is helemaal niet goed voor je haar.
Kan het niet goed ademen, en je krijgt er vet haar van.
jameyskatje schreef:niet hygienisch? dat snap ik dan weer niet..
Gezond![]()
Serieus, als je steeds een hoofddoek, pet, muts of wat dan ook op hebt, is helemaal niet goed voor je haar.
Kan het niet goed ademen, en je krijgt er vet haar van.
goh, dat wist ik niet! hoe kom je aan die wijsheid? spreek je soms uit praktijkervaring?
ladylay schreef:Anti-moslim ? Waar zie je dat staat ?
Dat maak jij ervan, beetje jammer.
En zoals je zelf aan vermelde heeft het hoofddoekje er gedeeltelijk wat mee te maken.
En we hadden het ook over petten en mutsen.
Maar blijkbaar word discusseren vervelend als er feiten komen.
Maar weer ontopic.
Citaat:(stel dat je bv een werknemer zoek voor in het buitenland, bv in 1 van je nederlandse bedrijfslocaties in turkije, dat dan je voorkeur uitgaat naar een turks/nederlandssprekende en dat dan automatisch de voorkeur uitgaat naar iemand die van huis uit turksspreekt maar ook nederlands spreekt. begrijp je het voorbeeld.. dan ben je specifiek naar iemand opzoek)..
ladylay schreef:Jazeker, en een kapper die internationeel heeft gewerkt.
Zo zie je maar weer, je leert iedere dag weer wat nieuws
CtjeLief schreef:Citaat:(stel dat je bv een werknemer zoek voor in het buitenland, bv in 1 van je nederlandse bedrijfslocaties in turkije, dat dan je voorkeur uitgaat naar een turks/nederlandssprekende en dat dan automatisch de voorkeur uitgaat naar iemand die van huis uit turksspreekt maar ook nederlands spreekt. begrijp je het voorbeeld.. dan ben je specifiek naar iemand opzoek)..
Op grond hiervan mag evt. een voorkeursbeleid gevoerd worden. Net als dat je bijvoorbeeld een actrice zoekt, dan mag je ook specifiek selecteren op geslacht. Er zijn dus behoorlijk wat uitzonderings situaties