sorry zit me nu echt boos te maken hier.
Schulden komen echt niet alleen door eigen schuld en schuldsanering is echt niet zo geweldig als men wel doet voorschotelen sterker nog er zijn in Nederland ook voldoende mensen die geen recht op aow, bijzonder bijstand en andere van dat soort zoethoudertjes hebben net zoals dat in Belgie is.
Om eerlijk te zijn ken ik persoonlijk iemand in de sanering in Nederland, krijgt voor een gezin met 3 kids 60 euro per week om boodschappen van te doen en deze red het nauwelijks....laten we eerlijk zijn voor een droog stukje varkensvlees voor 2 personen ben je al 3 euro kwijt! laat staan als je al 10 euro per week kwijt bent aan alleen de luiers :s sorry.....maar dan vraag ik me echt af hoe je rond moet komen. Gek he dat sigaretten dan belangrijk blijven....anti depressiva is uit de verzekering en daar betaal je jezelf nog scheler aan...MOGEN ZE???? En nee....deze mensen hebben hier niet voor gekozen. Sterker nog dankzij ziekte en overlijden moeten ze nu ZO leven. (maar ze klagen NOOIT)
Dan in Belgie. Het gezin wat ik ken heeft nada noppes schuld aan banken, geen schuld door leningen of iets dergelijks en hebben geen huis. Doordat de man een verslaving heeft gehad en daarvoor behandeld werd (wat je ook zelf mag dokken en daarnaast waar hier absoluut geen vangnetje voor is want ohhh eigen schuld he) en de vrouw zich drie maal in de rondte werkte om haar kinderen en hunzelf te kunnen voeden, kleden en daarnaast de huur te kunnen blijven betalen worden zonder pardon zomaar bam boef alles afgepakt....waarom?? Omdat ze de stroom een maand liet liggen en hiervan boodschappen deed, omdat haar kinderen niet mee konden doen op school aan een feestje omdat hiervoor geld moest zijn en ze een water rekening liet liggen. Daarna kon ze het NOOIT meer inhalen. Een keer een verkeerde keuze?? Nee sorry maar ik zou exact maar dan ook exact hetzelfde hebben gedaan.
Overigens....over de cijfers in de sanering en collectieve schuldenregeling....IEDEREEN heeft daar inzage in! Je kan ze op internet vinden, in de kranten en anders ga je even naar de gemeente. Sterker nog, als je jezelf VOORDOET als familie (Dat heb ik dus gedaan bij het gezin in BE) kan je zo bij de rechtbank (met handtekening makkelijk te vervalsen voor het geval iemand graag de ander wilt hebben en eens wilt neuzen) de hele boel inkijken. Met het bedrag, aan wie en hoe aan toe.
Dus zooooo intimiderend hoef je net niet te doen Anya, iedere burger van NL en BE kunnen makkelijk aan deze cijfers komen.
Overigens een interessante website dan zie je pas echt hoe erg het is gesteld
http://www.vierdewereldsyndicaat.be