Chubby schreef:Anoli schreef:Maar daarom kan dit wettelijk nog wel naar beneden gebracht worden...
Kan me niet voorstellen dat er iemand "beslist" dat'een bepaalde functie minimaal 30.000 per maand moet hebben... (toch gebeurd het want anders zouden die mensen niet bestaan en ze bestaan wel)
Het nu gevallen kabinet heeft de 'Balkenende norm' vastgesteld. Goede zaak m.i. Maar in het bedrijfsleven gaat men zich daar niet aan houden. Daar liggen de salarissen nú hoger, en wat ik al zei, niemand zegt 'ik hoef niet hetzelfde te verdienen als mijn collega, doe mij maar de helft van dat bedrag'. En niemand zegt 'ik kom graag bij jullie werken voor dat salaris, ook al heb ik bij een bedrijf verderop voor dezelfde functie 3x meer aangeboden gekregen'.
Het gaat niet om de lonen, om de bonussen. Dat is voor mij een verschil. Als je vakken kunt vullen voor 4 euro en elders voor 4,25 doe je dat ook. Maar eentje hoeft geen 25 euro bonus te krijgen. Dat is gewoon onnodig extra.
En voor bepaalde functies een max. loon invoeren is misschien wel net zo belangrijk als een min.loon.