Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:31

Borg schreef:
Als de PVV in de regering komt, zullen zij toch water bij de wijn moeten doen.
Daarbij zullen bepaalde standpunten dan heel scherp tegen het (grondwet)licht gehouden worden.
Het zal me benieuwen of regeringsverantwoordelijkheid de PVV nog zo populair houdt.

Misschien moeten ze het maar eens laten zien...... maar ik heb er een hard hoofd in.

Maar dit is toch altijd?
Zowel Wilders als Cohen kunnen hele grote praatjes hebben met hun partij en leuke programma's hebben maar wat er uiteindelijk van terecht komt?
Er wordt altijd een coalitie gevormd dus water bij de wijn is nog op zijn zachtst gezegd wat er met onze politiek gebeurt....
Eigenlijk wordt iedereen gewoonweg voor de gek gehouden met alle uitspraken ed.

Ik denk dat beid partijen kunnen regeren, het wordt toch allemaal in stand gehouden door de coalitie..
belangrijk punt voor mij is mbt de salarissen bijvoorbeeld mbt belasting betalen. Dit vind ik zo onaantrekkelijk bij de pvda dat ik op dit punt pvv zou kiezen.
Maar anderzijds heeft ook Cohen goede punten... Tja, moeilijk

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:33

faye schreef:
Ik zou ook geen Wilders stemmen, maar ik vind de houding van linkse medelanders en de politiek niet correct. We leven hier in een democratie en of je het leuk vindt of niet, men mag gewoon op Wilders stemmen. Ik vind dan ook dat de rest van politiek Nederland eens minder bezig moet zijn met de eigen zetel bezetten met een handdoek, want als de meerderheid vor Wilders kiest dan zul je toch je best moeten doen om er een coalitie mee te vormen. Dat is namelijk democratie!

Je kan de voorzitter van de werkGEVERS organisatie toch moeilijk als links bestempelen. Toch legde die klaar en duidelijk uit waarom ook veel ondernemers met bezorgdheid de gedragingen en uitlatingen van Wilders gadeslaan.
Hij zou een ramp voor onze economie betekenen.
Zijn optreden in Engeland waar hij zich aan de internationale pers presenteerde als volgende MP en de leider van een bevriende natie een freak noemde was nog maar het begin van wat Nederland internationaal te wachten staat mocht hij aan de macht komen.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:37

Politiek is compromissen sluiten, en dan vooral in Nederland.
Ik vind dat eigenlijk ook wel goed, zo heb je van alles een beetje, en hou je iedereen wel tevreden. Maar, als deze partijen allemaal met PVV gaan regeren, dan verliezen (zoals genoemd) niet alleen de partijen aanzien, maar de PVV gaat er ook op achteruit. De Nederlander die op Wilder stemt, gaat er vanuit dat hij deze wetten allemaal gaat doorvoeren als hij minister zou worden. Maar dan krijg je grondwetproblemen, moeten er lidmaatschappen worden opgezet van VN en EU en de 1e kamer zit in de weg. Het is niet mogelijk, en dat weet Wilders zelf ook. Dit is naar mijn idee bekendheid krijgen, en het over vier jaar nog een keer proberen.

wilders heeft ook wel een paar goede punten (vast wel), maar zijn standpunten over buitenlanders overheersen behoorlijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:39

Nadine___ schreef:
Dit is naar mijn idee bekendheid krijgen, en het over vier jaar nog een keer proberen.

Ik vraag me af of dit zijn doel is, hij is nu immers in de peilingen al flink gedaald nav de vastgelopen gemeenteraadsonderhandelingen

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:41

Heino schreef:
Nadine___ schreef:
Dit is naar mijn idee bekendheid krijgen, en het over vier jaar nog een keer proberen.

Ik vraag me af of dit zijn doel is, hij is nu immers in de peilingen al flink gedaald nav de vastgelopen gemeenteraadsonderhandelingen

Wat anders, zijn standpunten waarover hij de meeste propaganda maakt, zijn kreten. Deze kan hij niet doorvoeren. Ik vind het een apart figuur. Naar mijn idee is hij toch bezig met een slim spelletje.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:42

WILDERS

Hij wilt de bonnenquota afschaffen, zodat de politie meer boeven kunnen vangen.
Tevens wordt er niet bezuinigd op de politie!!!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:43

Nadine___ schreef:
Politiek is compromissen sluiten, en dan vooral in Nederland.
Ik vind dat eigenlijk ook wel goed, zo heb je van alles een beetje, en hou je iedereen wel tevreden. Maar, als deze partijen allemaal met PVV gaan regeren, dan verliezen (zoals genoemd) niet alleen de partijen aanzien, maar de PVV gaat er ook op achteruit. De Nederlander die op Wilder stemt, gaat er vanuit dat hij deze wetten allemaal gaat doorvoeren als hij minister zou worden. Maar dan krijg je grondwetproblemen, moeten er lidmaatschappen worden opgezet van VN en EU en de 1e kamer zit in de weg. Het is niet mogelijk, en dat weet Wilders zelf ook. Dit is naar mijn idee bekendheid krijgen, en het over vier jaar nog een keer proberen.

wilders heeft ook wel een paar goede punten (vast wel), maar zijn standpunten over buitenlanders overheersen behoorlijk.

Maar dit geldt toch gedeeltelijk ook voor de Pvda? Zij kunnen ook nooit heel hun partij programma uitvoeren, en dan zal deze toch ook 'aanzien' verliezen? Plus, mensen zullen ook op hen stemmen omdat zij net als bij de Pvv denken dat het allemaal uitgevoerd wordt... Deze vlieger gaat dus niet alleen voor de Pvv op!
Volgens mij is iedere regerende partij ieder jaar weer een domper omdat mensen gewoonweg vergeten dat politiek in NL idd compromissen sluiten is.

Altijd overheersen alleen de standpunten over de buitenlanders, maar goed daar zal ik maar niks over zeggen voordat ik heel bokt over me heen krijg

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:44

Heino schreef:
Nadine___ schreef:

Ja dat is wel grappig hij dacht dat hij het als propaganda zou kunnen gebruiken en had, volgens Maurice de Hondt nooit gerekend op zon snelle val van het kabinet en nieuwe verkiezingen.
Hij dacht lekker een jaar de slachtoffer rol in de kamer te kunnen uitspelen

Maar zijn opponenten en de bemiddelaars van hoog aanzien in Den Haag en Almere hadden hem door met zijn kopvoddenverbod

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:46

Cryssie schreef:
WILDERS

Jammer dat hij zich niet in de structuur van de politie verdiept heeft voor hij deze onzin opschreef. Mensen die bonnen uitschrijven (vaak zijn dat helemaal geen politiebeambten) houden zich niet bezig met recherche werk, dat is een totaal ander vak.

Anoniem

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:48

Zo heeft Wilders ook prachtige plannen voor het onderwijs!

Althans... als je er met een lekenoog naar kijkt :+ Zit je zelf in het onderwijs dan zie je de vele haken en ogen en wederom het gebrek aan verdieping in het systeem ;)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:49

sarabande schreef:
Cryssie schreef:
WILDERS

Jammer dat hij zich niet in de structuur van de politie verdiept heeft voor hij deze onzin opschreef. Mensen die bonnen uitschrijven (vaak zijn dat helemaal geen politiebeambten) houden zich niet bezig met recherche werk, dat is een totaal ander vak.

Ik werk op straat en zal erg blij zijn als ik mij kan bezig houden met het echt werk, boeven vangen en eindelijk in mijn eigen wijk bezig kan zijn!!! in plaats van moet op letten dat ik mijn bonnenaantal wel haal.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:49

Nadine___ schreef:
Wat anders, zijn standpunten waarover hij de meeste propaganda maakt, zijn kreten. Deze kan hij niet doorvoeren. Ik vind het een apart figuur. Naar mijn idee is hij toch bezig met een slim spelletje.

Geen idee wat anders, maar dit plan zal niet werken omdat hij dan toch door de mand zal gaan vallen (wat hij nu al deels lijkt te doen en dat beseffen ook steeds meer mensen heb ik het idee)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:50

MIsschien moet je je beter in de structuur van de politie verdiepen Cryssie! ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:50

het is wel grappig dat hier Cohen dik boven staat en Wilders op het andere Topic

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:55

Voor PvdA geld dit ook, maar die doen dit naar mijn idee toch op een iets andere manier. Wilders denkt op veel gebieden gewoon te simpel, met problemen op lossen in verschillende gebieden.

Heel vaak nam wilders de slachtofferrol aan, mensen luisterden niet naar hem, niemand wilde hem geloven. (weglopen uit de kamer bijvoorbeeld). Zo viel hij wel op, mensen hadden het over hem en kregen door wie hij was. Sommige dingen die hij roept spreken zeker aan bij mensen die eigenlijk wat lager opgeleid zijn (als ik het zo mag noemen) en weinig verstand hebben van sommige zaken. Als de oplossing zo simpel was, bijvoorbeeld in het onderwijs, waarom hadden de vorige regeringen dit dan niet uitgevoerd?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:57

faye schreef:
MIsschien moet je je beter in de structuur van de politie verdiepen Cryssie! ;)

Hoe wil ik nog verder in verdiepen als ik zelf een diender ben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:59

Ik lees anders net dat mensen die bonnen uitschrijven vaak helemaal geen politie ambtenaren zijn ;)

Nadine

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:00

Volgens mij was er verschil in opleiding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:01

faye schreef:
Ik lees anders net dat mensen die bonnen uitschrijven vaak helemaal geen politie ambtenaren zijn ;)

Dat klopt niet helemaal, maar je zal iemand van de recherche inderdaad niet gauw bonnen zien uitschrijven.

Natuurlijk is het wel zo dat 'gewone' dienders ook arrestaties verrichten om de meest uiteenlopende redenen. Ik kan me voorstellen dat een quotum daarbij in de weg zit, maar is dat gneoeg reden om op Wilders te stemmen? Hoe denk je over de rest van wat hij zegt?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:08

faye schreef:

Dat is echt fout hahaha. Ik ben een echte dienderen werk op straat. Ook ik moet gewoon mijn bonnenaantal halen en baal hier als een stekker van.
Recherche werk is idd iets anders, maar vaak zijn wij diegene die verdachtes aanleveren voor de recherche, zodat zij verder met de zaak kunnen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:11

nicole3939 schreef:
het is wel grappig dat hier Cohen dik boven staat en Wilders op het andere Topic

misschien omdat het andere topic al wat ouder is en er inmiddels weer veel is veranderd. ik ben ook wel benieuwd hoe diezelfde poll (uit het andere topic) eruit ziet als we deze over een paar weekjes nogmaals afnemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:12

Als jullie net zo nauwkeurig zijn met het uitschrijven van bonnen als met het lezen van tekst, zal het recherche werk nog wel even buiten bereik blijven.
Er staat vaak, dat betekent niet altijd.

Ik gaf aan dat er verschil is tussen mensen die boeven (als je dat zo wilt noemen) opspeuren en mensen die bonnetjes op auto's plakken.
Dus dat door te zeveren over het feit dat je het een gaat verminderen en daardoor automatisch het ander gaat vermeerderen gewoon niet overeenkomt met de werkelijkheid.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:12

Heino schreef:
Faye: wat is dan precies de houding van de linkse stemmers?

Sarabande wat is dat nou weer voor een onzinopmerking, richting Chryssie

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:15

Heino schreef:
Heino schreef:
Faye: wat is dan precies de houding van de linkse stemmers?

Sarabande wat is dat nou weer voor een onzinopmerking, richting Chryssie

Deze begrijp ik even niet

Maar om antwoord te geven op je opmerking, ik probeer duidelijk te maken dat mijn tekst gemanipuleerd wordt.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:16

sarabande schreef:
Als jullie net zo nauwkeurig zijn met het uitschrijven van bonnen als met het lezen van tekst, zal het recherche werk nog wel even buiten bereik blijven.
Er staat vaak, dat betekent niet altijd.

Ik gaf aan dat er verschil is tussen mensen die boeven (als je dat zo wilt noemen) opspeuren en mensen die bonnetjes op auto's plakken.
Dus dat door te zeveren over het feit dat je het een gaat verminderen en daardoor automatisch het ander gaat vermeerderen gewoon niet overeenkomt met de werkelijkheid.

Volgens mij weet jij echt niet hoe het politiewerk in elkaar zit