Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sparta_ schreef:ja? Dat gaat voor de rest van werkend Nederland zonder kinderen ook op hoor. Alleen wij krijgen dat niet terug. Waarom moet iemand met kinderen dat wel krijgen? Jij wilt kinderen.
Brainless schreef:dipstaartje schreef:pas vanaf groep 5 gaan ze zwemmen dat is echt veel te laat.
ik heb links en rechts van de flat waar ik woon water.
idd ik betaal voor zwemles idd 33 euro per kind per maand
Bij ons niet hoor, vanaf groep 2.
mariellede schreef:een paard kun je verkopen als je het eventueel niet meer kan betalen een kind niet
mariellede schreef:een paard kun je verkopen als je het eventueel niet meer kan betalen een kind niet
Twiggy2008 schreef:_sparta_ schreef:ja? Dat gaat voor de rest van werkend Nederland zonder kinderen ook op hoor. Alleen wij krijgen dat niet terug. Waarom moet iemand met kinderen dat wel krijgen? Jij wilt kinderen.
Zijn sommige mensen jaloers op dat kleine beetje kinderbijslag wat ouders krijgen? Tjongejonge........
Je kunt er geen kind van onderhouden, hoor, het is peanuts vergeleken bij wat kinderen kosten.
Maar ik ben er toch wel blij mee, als alleenstaande moeder met een parttime baantje. Heb toen ik geen kids had jarenlang meer dan fulltime gewerkt en voel me echt niet schuldig om dat extraatje wat ik krijg, omdat ik een jonge dochter heb. Ammehoela!!!
Ik ga er straks weer wat schoentjes en leuke kleren voor mijn dochtertje voor kopen. Lekker puh!
Maak je over belangrijkere zaken druk, zou ik zeggen.
dipstaartje schreef:ja en.
de voorzieningen zijn er nu eenmaal en maak er dus ook gebruik van.
_sparta_ schreef:dipstaartje schreef:ja en.
Natuurlijk doe je dat en daar geef ik je ook gelijk in.Maar van mij mag het dus af gaan vloeien in de toekomst naar 0,-
Voor mensen in de problemen zijn er andere subsidies. Daardoor is standaard kinderbijslag naar mijn idee onzin.
_sparta_ schreef:dipstaartje schreef:ja en.
Natuurlijk doe je dat en daar geef ik je ook gelijk in.Maar van mij mag het dus af gaan vloeien in de toekomst naar 0,-
Voor mensen in de problemen zijn er andere subsidies. Daardoor is standaard kinderbijslag naar mijn idee onzin.
Brainless schreef:@Sparta
Maar je krijgt geen bijstand als je (nog) aan een koopwoning vastzit.
Vjestagirl schreef:Niet jaloers. Maar k vind het wel onnodig.
Je kund de schoentjes en kleertjes ook bij de kringloop halen. Kost het nog geen 1/10de van wat het in de winkel kost... Daar heb je de kinderbijslag niet voor nodig.
Vjestagirl schreef:Winddancer schreef:En wie gaat voor jou betalen als jij een ouwetje bent??
Want geloof me maar, tegen de tijd dat jij aan de beurt bent, is er niks meer hoor.
Dat is dan dus een pensioen opbouwen, sparen, niet alles uitgeven...
Brainless schreef:_sparta_ schreef:Natuurlijk doe je dat en daar geef ik je ook gelijk in.Maar van mij mag het dus af gaan vloeien in de toekomst naar 0,-
Ok koopwoning, man werkt, vrouw geen werk (helaas ontslagen geen recht meer op WW).
KDV voorlopig geen plek (2 a 3 jaar wachttijd). Wat voor extra subsidie heeft men dan recht??
Brainless schreef:Ok koopwoning, man werkt, vrouw geen werk (helaas ontslagen geen recht meer op WW).
KDV voorlopig geen plek (2 a 3 jaar wachttijd). Wat voor extra subsidie heeft men dan recht??