kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:56

Brainless inderdaad huurtoeslag ook zo iets, moeten ze dan ook maar afschaffen kun jet het niet betalen ga je maar ergens anders wonen

Twiggy2008

_sparta_ schreef:
ja? Dat gaat voor de rest van werkend Nederland zonder kinderen ook op hoor. Alleen wij krijgen dat niet terug. Waarom moet iemand met kinderen dat wel krijgen? Jij wilt kinderen.

Zijn sommige mensen jaloers op dat kleine beetje kinderbijslag wat ouders krijgen? Tjongejonge........
Je kunt er geen kind van onderhouden, hoor, het is peanuts vergeleken bij wat kinderen kosten ;) .
Maar ik ben er toch wel blij mee, als alleenstaande moeder met een parttime baantje. Heb toen ik geen kids had jarenlang meer dan fulltime gewerkt en voel me echt niet schuldig om dat extraatje wat ik krijg, omdat ik een jonge dochter heb. Ammehoela :P !!!
Ik ga er straks weer wat schoentjes en leuke kleren voor mijn dochtertje voor kopen. Lekker puh! :D

Maak je over belangrijkere zaken druk, zou ik zeggen. :D

Winddancer

_sparta_ schreef:
Nog meer opgroeien. Dan ben ik over de 40 :D

Woeps, de Quote was niet zo goed gelukt zie ik _O-

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:57

mariellede schreef:
een paard kun je verkopen als je het eventueel niet meer kan betalen een kind niet

Dat is natuurlijk waar...

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:58

Brainless schreef:
dipstaartje schreef:
pas vanaf groep 5 gaan ze zwemmen dat is echt veel te laat.
ik heb links en rechts van de flat waar ik woon water.

idd ik betaal voor zwemles idd 33 euro per kind per maand

Bij ons niet hoor, vanaf groep 2.

zouden ze bij ons ook eens moeten doen zou een hoop geld schelen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:58

mariellede schreef:
een paard kun je verkopen als je het eventueel niet meer kan betalen een kind niet

Als je het niet meer kunt betalen door dingen buiten je schuld om (overlijden van een partner, arbeidsongeschiktheid, eventueel een overbruggings periode na een ontslag etc) kan ik me nog wel vinden in dat je dan wat geld krijgt.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:59

mariellede schreef:

Op die manier koop ik al geen paard. Het kan, maar dat zal bij mij, maar ook bij vele andere pas zijn als het echt niet meer ander kan. Als ik echt alleen nog oud brood eet en totaal aan de grond zit.
En heb je kinderen, dan is er nog altijd bijstand en speciale bijstand als het bij mensen zo ver zou zijn. En dat is prima. Dus dat is al geen vergelijk, omdat dan de staat ingrijpt en bij een paard zegt, doe die eerst maar weg.
Maar gewoon standaard kinderbijslag. Zoals ik al zei, stop het in de zorg. Dat kan ieder van ons nodig hebben, baby kind, volwassen en bejaard.

Brainless

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:00

@Sparta
Maar je krijgt geen bijstand als je (nog) aan een koopwoning vastzit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:01

Twiggy2008 schreef:
_sparta_ schreef:
ja? Dat gaat voor de rest van werkend Nederland zonder kinderen ook op hoor. Alleen wij krijgen dat niet terug. Waarom moet iemand met kinderen dat wel krijgen? Jij wilt kinderen.

Zijn sommige mensen jaloers op dat kleine beetje kinderbijslag wat ouders krijgen? Tjongejonge........
Je kunt er geen kind van onderhouden, hoor, het is peanuts vergeleken bij wat kinderen kosten ;) .
Maar ik ben er toch wel blij mee, als alleenstaande moeder met een parttime baantje. Heb toen ik geen kids had jarenlang meer dan fulltime gewerkt en voel me echt niet schuldig om dat extraatje wat ik krijg, omdat ik een jonge dochter heb. Ammehoela :P !!!
Ik ga er straks weer wat schoentjes en leuke kleren voor mijn dochtertje voor kopen. Lekker puh! :D

Maak je over belangrijkere zaken druk, zou ik zeggen. :D

Niet jaloers. Maar k vind het wel onnodig.

Je kund de schoentjes en kleertjes ook bij de kringloop halen. Kost het nog geen 1/10de van wat het in de winkel kost... Daar heb je de kinderbijslag niet voor nodig.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:02

dipstaartje schreef:
ja en.
de voorzieningen zijn er nu eenmaal en maak er dus ook gebruik van.

Natuurlijk doe je dat en daar geef ik je ook gelijk in. :) Maar van mij mag het dus af gaan vloeien in de toekomst naar 0,-
Voor mensen in de problemen zijn er andere subsidies. Daardoor is standaard kinderbijslag naar mijn idee onzin.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:03

ja maar de bijstand is ook geen vetpot, en je kind zal toch moeten eten en naar school moeten.

ik vind in nederland dat er een hoop dingen zijn waar je voor betaald maar wat niet tot uiting komt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:03

@Vjesta
Als bijna iedere moeder dat gaat doen, is de kringloop snel leeg (en zullen daar ook de prijzen van stijgen).
Bij onze kringloop verkopen ze trouwens geen kleding.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:04

Brainless schreef:
@Sparta

inderdaad en zie die maar eens kwijt te raken nu, zonder met een gigantische schuld over te blijven

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:04

ik ben al genoeg in inkomen gezakt.
dus van de kinderbijslag blijven ze maar mooi af.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:05

mariellede schreef:
Brainless schreef:
@Sparta

inderdaad en zie die maar eens kwijt te raken nu, zonder met een gigantische schuld over te blijven

dat gaat hem niet worden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:05

_sparta_ schreef:
dipstaartje schreef:
ja en.

Natuurlijk doe je dat en daar geef ik je ook gelijk in. :) Maar van mij mag het dus af gaan vloeien in de toekomst naar 0,-
Voor mensen in de problemen zijn er andere subsidies. Daardoor is standaard kinderbijslag naar mijn idee onzin.

Mwah....Het is tegenwoordig al moeilijk genoeg om rond te komen...zelfs wanneer beide ouders werken...(en dan praat ik niet van een chirurg en een top-advocaat die samen een stelletje vormen.... :') )

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:06

_sparta_ schreef:
dipstaartje schreef:
ja en.

Ok koopwoning, man werkt, vrouw geen werk (helaas ontslagen geen recht meer op WW).
KDV voorlopig geen plek (2 a 3 jaar wachttijd). Wat voor extra subsidie heeft men dan recht??

_sparta_

Brainless schreef:
@Sparta

Klopt. Maar dat is met en zonder kinderen zo. En als je van die 60 euro nog kan blijven wonen, dan gaat het allemaal nog wel.
Misschien is dat nog wel een andere optie waar kinderbijslag heen zou kunnen gaan. Naar alle mensen die ongevraagd in de problemen komen, koophuis of niet. Die met een koophuis zijn nu toch de dupe tegenover die met een huurhuis.
Ook een stuk beter potje dan kinderbijslag, omdat ook Balkenende die krijgt.
Stop dat geld gewoon in een potje op wat ons allemaal kan overkomen, jong, oud, wel of geen kind.

dipstaartje

ik koop voor mijn kids best wel eens tweede hands via ebay.
maar schoenen koop ik toch echt liever nieuw.

Twiggy2008

Vjestagirl schreef:
Niet jaloers. Maar k vind het wel onnodig.

Je kund de schoentjes en kleertjes ook bij de kringloop halen. Kost het nog geen 1/10de van wat het in de winkel kost... Daar heb je de kinderbijslag niet voor nodig.

Goede schoenen vind ik heel belangrijk voor de voeten van mijn kind. Daar bespaar ik niet op, zeker niet als het niet hoeft. En gelukkig red ik het zo met mijn geld, dat ze fijne spullen aan kan. Ik ga trouwens regelmatig naar de tweedehands winkel, maar kan daar echt niet altijd wat vinden. En ik vind het belangrijk dat mijn kind goed passende kleren aan heeft.
Wat jij vindt, vind ik onbelangrijk, eerlijk gezegd. Ik had nooit gedacht alleenstaande moeder te worden en ik doe mijn uiterste best alles goed te regelen voor ons allebei. Heb jij enig idee hoe duur goede schoenen zijn en hoe lang je er mee doet met een kind in de groei? Je oordeelt wel erg makkelijk.

Ik vind het ook wat anders bij rijke(re) ouders, maar voor mij is het echt fijn dat beetje extra. Ik leef niet van de bijstand.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:07

geen subsidie Brainless.

Breghje

Vjestagirl schreef:
Winddancer schreef:
En wie gaat voor jou betalen als jij een ouwetje bent??
Want geloof me maar, tegen de tijd dat jij aan de beurt bent, is er niks meer hoor.

Dat is dan dus een pensioen opbouwen, sparen, niet alles uitgeven...

En toen werdt je volledig ongeschikt om te werken.... en dan?....Been there, done that.. Vraag me alleen wel af hoe je ertegenover had gestaan als je in een bijstandsgezin groot was gebracht, en je afhankelijk geweest was van de kbs voor een paar schoenen....

Edit, voor eerste deel geef je in een bovenstaande post antwoord.
Laatst bijgewerkt door Breghje op 22-03-10 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Brainless schreef:
Ok koopwoning, man werkt, vrouw geen werk (helaas ontslagen geen recht meer op WW).
KDV voorlopig geen plek (2 a 3 jaar wachttijd). Wat voor extra subsidie heeft men dan recht??
[/quote]

ww krijg je als vrouw nog wel maar na de ww houdt het echt op en krijg je niets meer

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:08

Brainless schreef:
_sparta_ schreef:

Zelf een KDV beginnen. 2 vliegen in 1 klap. Jij hebt werk en kunt zelf op je eigen kind letten, en andere mama's kunnen werken omdat hun kinderen naar het KDV kunnen...

Is geen subsidie, wel een oplossing ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:09

Brainless schreef:

Dat ben ik met je eens. Maar iemand zonder kinderen krijgt dan ook geen hulp. schuif daar het potje kinderbijslag maar heen. Prima. Dan krijgt iemand die hulp nodig heeft het. Kinderbijslag krijgt nu iedereen, ook Balkenende.