Toekie schreef:Wij hebben een grote, goed opgevoede hond. Bij ons zijn het vaak de kleintjes met een grote bakkes. Grommen, blaffen (nouja, keffen...); echt op zo'n agressieve toon, half stikkend aan de riem. Kan ik me behoorlijk aan irriteren. Onze hond reageert er eigenlijk nooit op (mag ze niet van ons) maar soms raakt ze toch een beetje geïrriteerd en blaft ze een keer terug (meer niet).
Herkenbaar, heb hier ook wel eens een topic over geopend hoe anderen dit ervaarden.
Een klein bruut grommend en kwijlend monster wat grauwens en snauwend mijn grote hond naderd, die tot op heden nog nooit iets terug heeft gedaan, niet eens een blaf.
Zie dr dan meestal wanhopig naar mij kijken met zo'n blik van..."Moet dit echt baasje?"
In het begin zei ik hier nooit wat van, echt ruzie is er niet, mijn hond doet niets en vaak is het een hoop herrie wat zo'n klein hondje produceerd.
Maar naarmate zij ouder wordt, ik haar echt perfect onder appel heb (En hier ook 2 keer per week voor op een hondenschool kom) mijn hond aan de lijn zit, en zo'n kreng losloopt, begin ik dit als steeds oneerlijker te ervaren en vraag af en toe ook wel eens of dit nu nodig is.
Of het hondje in het vervolg mss aangelijnt kan worden? Ach heb de meest uiteenlopende opmerkingen al gehoord, 'ze kan niet vast dan wordt ze nóg agressiever, heb nooit een riem tegen, hahaha ach een hoop herrie maar ze doet niets hoor!!'
Heb het tot heden met een stalen blik in ontvangst genomen, maar vroeg of laat vrees ik dat dit gesprek wel anders zal gaan verlopen.
De hondenbezitters verwachten altidj wel dat wij onze kolossen onder controle hebben, want je wil niet weten wat we gebeurd als mijn hond in de huid van zo'n keffertje zou kruipen.
Leuke keffertjes zijn er gelukkig wel, die pik je dr meteen uit kom je vrij snel achter.