Twiggy2008 schreef:Weet je, er zit een verschil in een burka en een hoofddoekje, hoor.
uiteindelijk bedekt t beide toch je hoofd of aangezicht?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Hmmm... en wat moeten we dan zeggen over de mensen die in hun dialect pratend bij de kassa staan? Dat is dan in jouw opinie ook asociaal.
We leven in een multiculturele samenleving waarin we niet meer kunnen verwachten dat iedereen Nederlands spreekt. Waarom ook?
Als dit soort dingen wordt doorgevoerd, dan is Nederland een intolerant land. Is dat wat wij als Nederlanders willen zijn?
newmom schreef:Twiggy2008 schreef:Weet je, er zit een verschil in een burka en een hoofddoekje, hoor.
uiteindelijk bedekt t beide toch je hoofd of aangezicht?
russel schreef:Kan iemand mij uitleggen wat er mis met de hoofddoek is? Als iemand dat wil, zeker als het buiten 30 graden is, moeten ze toch zelf weten? Is toch voor ons als Christen niet meer en alleen maar een manier van kleden?
Ik zou het niet willen omdat mijn haar misschien wel verstikt en gaat uitvallen....toch? Lijkt mij broeierig en niet lekker zitten. Is dan toch iets wat iemand zelf wil, zoals paars haar, piercings, tatoes, je vind het mooi of niet.
Doet het wat slechts dan?
KiWiKo schreef:Alet74 schreef:Hmmm... en wat moeten we dan zeggen over de mensen die in hun dialect pratend bij de kassa staan? Dat is dan in jouw opinie ook asociaal.
We leven in een multiculturele samenleving waarin we niet meer kunnen verwachten dat iedereen Nederlands spreekt. Waarom ook?
Als dit soort dingen wordt doorgevoerd, dan is Nederland een intolerant land. Is dat wat wij als Nederlanders willen zijn?
dat is Nederlands dialect![]()
en over het algemeen kunnen die mensen ook goed abn!.
Zonder het machtig zijn je in het Nederlands uit te drukken krijg je ook geen baan, waardoor je afhankelijk word van de sociale voorzieningen...... en ik denk dat daar voornamelijk de schoen wringt.
En wat is intolerant???? is eisen stellen intolerant?
KiWiKo schreef:dat is Nederlands dialect![]()
Zonder het machtig zijn je in het Nederlands uit te drukken krijg je ook geen baan, waardoor je afhankelijk word van de sociale voorzieningen...... en ik denk dat daar voornamelijk de schoen wringt.
sarabande schreef:KiWiKo schreef:dat is Nederlands dialect![]()
De meeste vrouwen en meisjes met een hoofddoekje spreken uitstekend Nederlands, beter dan de kassa dames hier in Weert die ik altijd het bedrag dat ik moet betalen in het Nederlands moet laten herhalen omdat ze het totaal onverstaanbaar op zijn Weerts zeggen. Roep ik dan dat ze hun baan niet meer mogen hebben???
Als ze een familielid of vrienden aan de kassa krijgen gaan ze daar uitgebreid in dialect mee praten, voel ik me dan gediscrimineerd omdat ik hun gekwek niet kan verstaan???
Ik zou zeggen stop je energie in dingen die belangrijk zijn en niet in zoiets totaal onbelangrijks als het wel of niet dragen van een hoofddoekje
sarabande schreef:newmom schreef:uiteindelijk bedekt t beide toch je hoofd of aangezicht?
Of lijkt me het verschil.
Ik kan er niet bij dat Nederland er beter van zou worden als vrouwen die dat willen geen hoofddoekje meer mogen dragen omdat er mensen zijn die zich daaraan ergeren.
Waarom ergeren mensen zich daaraan eigenlijk, hebben ze er last van, vinden ze het beangstigend????
Biieniie schreef:Waar houd het dan op als je geen eisen stelt?
Dat straks in Amsterdam-Oost de basisscholen een islamitische directeur heeft een veelal islamitische leerkrachten. Straks moeten de enkele Nederlandse meisjes daar ook een hoofddoekjes gaan dragen?
Of spreken we gewoon met z'n alle af dat dit soort overheidsinstellingen. (want scholen zijn ook overheidsinstellingen die bakken subsidie van de overheid krijgen!) dit gewoon niet geaccepteerd wordt!Citaat:Daar hoef je niet voor op de PVV te stemmen, genoeg andere partijen die al jaren willen. SP, D66, VVD
En burka of hoofddoek. Zolang je totaal geen haarval ziet is het zonder hoofddoek een compleet ander mens. Dus kunnen de vrouwen zich ook achter de doek verschuilen.
Waarom lopen wij 'naakt' rond, mogen niet eens een petje op en moeten ons haar naar achteren doen bij een pasfoto voor paspoort/rijbewijs en mogen zij hun hoofddoek om houden? Dat zijn van die dingen waar ik me dus aan stoor. Hoezo intolerant? Zij mogen in dat opzicht momenteel meer dan wij nederlanders!Citaat:HahhaIk kan mijn collega´s met hoofddoek toch echt prima uit elkaar houden hoor. Mensen hebben gewoon een gezicht en hun haar zit naar achteren en het gezicht is vrij zoals nodig voor een paspoortfoto.
Mensen die niet voldoen aan een paspoortfoto zijn eerder mensen met een pony (als kapsel dus) ofzo.
@ umpiedumpie
Ik heb JAREN in een 'zwarte wijk' gewoond en op een zwarte school gezeten. Daar ben ik letterlijk weggepest omdat ik 'wit' was. Dit werd door zowel school als ouders van de kinderen geaccepteerd en ik kwam dagelijks blauw thuis. Ik heb taferelen op straat gezien waar ik totaal geen sympathie voor kan hebben. (marrokaanse jongetjes die hun 5 jaar oudere zus compleet in elkaar trappen, met hoofd tegen een lantaarnpaal aan meppen etc) Bovendien is de desbetreffende jongen en vreselijke criminineel waarbij de ouders hem maar in bescherming blijven nemen. En hij is geen uitzondering.
Voortgezet onderwijs heb ik wederom vreselijk gedrag gezien. Ik heb me destijds echt geprobeert erin te verdiepen.
Ik kan geen sympathie meer voor deze mensen hebben. Ik WIL me er ook niet meer in verdiepen. Want zij verdiepen zich ook niet in ons.
Umpiedumpie schreef:Hoofddoek, keppeltje, kruisje om de nek. Maakt mij niet zo veel uit. Wat ik belangrijk vind is dat al deze mensen, eigenlijk alle Nederlanders, normaal met elkaar omgaan en elkaar niet veroordelen over geloofsovertuigingen.
Wilders kan beter zijn energie in andere zaken steken, dan dit onnozele gedoe.
Laat hem er liever voor zorgen dat de ''buitenlanders'' hulp krijgen om zo goed mogelijk te integreren.
Eerst binnenlaten, vuile werk op laten knappen, wellicht aan hun lot overlaten en nu met het vingertje wijzen.
Eigen schuld dikke bult Nederland!
Ik las van de week een stukje in de NRC van een Spaanse Marrokaanse jongeman welke in Nederland is gekomen, omdat hij hier getrouwd is. Deze jongen is al 2!! jaar bezig om een goede cursus Nederlandse taal te krijgen, maar door de bureaucratie hier loopt dat niet. (Af)gestudeerd in Spanje, werkwillig, maar niet kunnen, omdat er nu een inburgeringscursus is waarbij je nog net leert om een brood te bestellen bij de bakker..... Tja, daarmee kom je nooit in een hogere functie aan het werk hier.
Chevano schreef:Misschien handig voordat je naar nederland gaat alvast nederlands leert. Verder neem ik aan uit je stukje dat hij getrouwd is met een nederlandse nog makkelijker om het te leren. Verder is de inburgerings cursus bedoelt om mensen vertrouwd met de taal te maken. Als ik wil emigreren naar een ander land ga ik mij ook verdiepen in de taal cultuur enzo van het land. Je eigen aanpassen aan het land waar je gaat wonen lijkt mij meer dan logisch.
KiWiKo schreef:maar het gaat om het totale plaatje ........
sarabande schreef:Chevano schreef:Misschien handig voordat je naar nederland gaat alvast nederlands leert. Verder neem ik aan uit je stukje dat hij getrouwd is met een nederlandse nog makkelijker om het te leren. Verder is de inburgerings cursus bedoelt om mensen vertrouwd met de taal te maken. Als ik wil emigreren naar een ander land ga ik mij ook verdiepen in de taal cultuur enzo van het land. Je eigen aanpassen aan het land waar je gaat wonen lijkt mij meer dan logisch.
Ga eens op bezoek bij Nederlanders die al jaren in het buitenland wonen, bij elkaar klitten, de taal daar nauwelijks spreken en buiten de zon weinig waardering voor het land hebben.
Niemand daar die daar over klaagt of een politieke partij er tegen op richt
Chevano schreef:Je eigen aanpassen aan het land waar je gaat wonen lijkt mij meer dan logisch.