Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kukkie schreef:Gewoon een soort paddock paradise, maar dat in zee. Ocean Paradise.... maar ja, dit dier kost ze veel inkomen, dus geld zullen ze sowieso niet meer voor hem over hebben. En een stukkie oceaan afzetten en hem blijven voeren zal toch wat meer kosten dan een randje weiland met wat takken en zand, ben ik bang.
Kukkie schreef:Ik weet niet hoe dapper/suicidaal de rest van de trainers is, maar zelfs als de directie daar bepaalt dat Tilikum gewoon verder moet met showen, kan ik me voorstellen dat die trainers denken: dikke vinger!
Maar misschien is er in Japan wel een daredevil en wordt ie daarheen verkocht. Vangen zij gewoon een nieuwe voor Seaworld.
Echt, geld is alles waar het om draait. Dat paradijs krijgt Tilikum pas als ie dood is.
bulck schreef:Kukkie schreef:Ik weet niet hoe dapper/suicidaal de rest van de trainers is, maar zelfs als de directie daar bepaalt dat Tilikum gewoon verder moet met showen, kan ik me voorstellen dat die trainers denken: dikke vinger!
Maar misschien is er in Japan wel een daredevil en wordt ie daarheen verkocht. Vangen zij gewoon een nieuwe voor Seaworld.
Echt, geld is alles waar het om draait. Dat paradijs krijgt Tilikum pas als ie dood is.
Euhm al de dodelijke ongelukken met hem, waren toch allemaal in dat zelfde park. En niemand geeft dat beest de 'schuld' het was een ongeluk. Dus ik denk niet dat je het zo zwart-wit moet stellen.
Miska schreef:bulck schreef:Euhm al de dodelijke ongelukken met hem, waren toch allemaal in dat zelfde park. En niemand geeft dat beest de 'schuld' het was een ongeluk. Dus ik denk niet dat je het zo zwart-wit moet stellen.
Dat is niet zwart-wit, maar keiharde realiteit.
Vjestagirl schreef:Dat weet je niet, het is helemaal nog niet bekend wat er met hem gaat gebeuren.
_Pat_ schreef:Ik volg het topic half want er wordt zoveel in gepraat
Maar ik las wat over een rugvin als die gaat hangen?
Ik weet niet precies hoe dit met orka's zit, maar ik heb stage gelopen bij het Dolfinarium bruinvissen afdeling. En daar gaan de vinnen ook aan 1 kant groeien.
En dit heeft te maken met de stroming van het water. Ze zwemmen dan telkens hetzelfde rondje, of dezelfde richting op. Klinkt beetje vaag, maar kan het ook niet zo heel goed uitleggen eigenlijk.. Maar omdat ze de zelfde richting op blijven zwemmen, stroomt het water telkens aan 1 kant..
Nu ik het terug lees, omschrijf ik het vaag maar ik hoop dat je het snapt
bulck schreef:Kukkie schreef:Ik weet niet hoe dapper/suicidaal de rest van de trainers is, maar zelfs als de directie daar bepaalt dat Tilikum gewoon verder moet met showen, kan ik me voorstellen dat die trainers denken: dikke vinger!
Euhm al de dodelijke ongelukken met hem, waren toch allemaal in dat zelfde park. En niemand geeft dat beest de 'schuld' het was een ongeluk. Dus ik denk niet dat je het zo zwart-wit moet stellen.
Vjestagirl schreef:Dat weet ik niet. Maar eventjes, hoeveel mensen kwamen er wel niet naar de dierentuin om bokito te zien? ALS het al alleen om geld zou gaan (en dat betwijfel ik) dan is hij meer waard levend dan dood.
HorseyDude schreef:Ik had al in de metro gelezen dan Tillikum BERUCHT is (beruchte orka slaat weer toe) en dat hij niet dood mag worden gemaakt, en wetenschappers staan al te verkondigen dat hij het in het wild niet zou overleven. Kijk eens naar Keiko, daar was het ook BIJNA gelukt. (Goed, hij kreeg een longontsteking maar ze waren echt zooooo CLOSE!) Vervoer hem ook naar IJsland, neem de pen waar Keiko in verbleef weer in gebruik, schakel desnoods die man van Cousteau weer in en doe het over! Ik weet dan zeker dat het dan wel goed zal gaan. Hoe ze nu bezig zijn met die arme Tilly is natuurlijk niet goed. (Ojee, hij heeft een mens vermoordt dus we laten hem nu in de steek...) Gewoon in rehab doen, een mooie pod opzoeken waar hij aan kan sluiten en weg zijn de trubbels. Kosten zijn voor SW!
Topic gaat hard zeg, had ik nooit geweten!
HorseyDude schreef:Orca's euthaniseren mag niet in de VS, ze zijn beschermd!
fargo schreef:Wilde dieren die niet bang zijn voor mensen los laten "in het wild" is meestal niet goed voor het dier maar ook niet voor de mensen waar hij mee in aanraking zal komen. Keiko bleef niet voor niets havens en bootjes en mensen opzoeken, dat snapt zo'n dier toch niet als je nu zegt: nou, nu mag je weer buitenspelen en nu wel zelf gaan jagen hoor én niet meer naar de mensen toe hoor jongen?! Doe hem dan in een baai waar geen mensen bij komen oid maar "vrij" laten is niets voor een dier dat niet meer zou weten hoe hij zich moet redden.
Het is net zo gevaarlijk als een leeuw uitzetten die niet (meer) bang is voor mensen, die zal dichter bij dorpen en mensen komen en contact zoeken dan wel confrontaties aangaan waarbij het onvoorspelbaar is wat er zal gebeuren.. Mensen zien niet dat dit een "tam" dier is en de leeuw (als die verder verwilderd is en honger heeft) zal mensen ook als prooi gaan zien (want je moet toch eten nietwaar) en is daarbij niet bevreesd voor het contact.