Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:48

Zoals Gerard ook al zei, de invloed van een coach is bij het schaatsen dusdanig van grote invloed dat het dit soort gevolgen kan hebben..........

Nessah schreef:
Sorry, op olympisch niveau kan zoiets niet gebeuren :)

Doe je dat wel, zegt dat wat over jou als coach. ( vind ik hoor)

Juist op de OS is alles mogelijk ;)
Zo blijkt ook in dit geval weer :+

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:49

Heb er nogsteeds heel erg de balen van zeg pfff... want wat ging het toch goed !

Milou

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:49

Echt zo zonde! Die coach ook, je zag echt duidelijk die bewegingen. Wat zal hij balen.. Volgende keer beter. ;)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:50

En die vingers van de nederlandse bankzitters ben ik ook wel zat van. Wijs eerst even naar jezelf voor je naar een ander wijst.... Mooi stom, en nu snel weer verder en dit achter je laten, want anders kom je er niet.

Leuk goud winnen ook, winnen van de beste om zo'n fout. Alle medailles hebben een zwart randje. Niet een glorieuze overwinning voor deze schaatsers. Wetend dat ze eigenlijk niet de beste zijn

Al met al, mooi stom en hopenlijk kan hij het wat van zich af schudden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:50

Ik vind het ook echt heel erg, anders had Sven gwoon weer GOUD. Helaas kunnen we de tijd niet terug draaien, laten we hopen dat Sven op de PD weer wt hersteld is van deze klap

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:52

Had Sven z'n reactie gezien, en jeetje wat blijft hij rustig..
Dit is wel iets waar hij 4 jaar naartoe gewerkt heeft, en dan dit.. petje af voor zijn reactie!

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:52

WinBinChes schreef:
En die vingers van de nederlandse bankzitters ben ik ook wel zat van. Wijs eerst even naar jezelf voor je naar een ander wijst.... Mooi stom, en nu snel weer verder en dit achter je laten, want anders kom je er niet.

Leuk goud winnen ook, winnen van de beste om zo'n fout. Alle medailles hebben een zwart randje. Niet een glorieuze overwinning voor deze schaatsers. Wetend dat ze eigenlijk niet de beste zijn

Al met al, mooi stom en hopenlijk kan hij het wat van zich af schudden.

hier ben ik het volledig mee eens! ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:53

Kytha schreef:
Had Sven z'n reactie gezien, en jeetje wat blijft hij rustig..
Dit is wel iets waar hij 4 jaar naartoe gewerkt heeft, en dan dit.. petje af voor zijn reactie!

Zeker weten, Respect voor zijn reactie

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:53

Ik vind het absoluut voor beide heren vreselijk! Sven had nog beter kunnen vallen dan dit! :x

Ik hoop toch dat ze steun kunnen vinden bij elkaar en dat het weer goed komt. Gelukkig heeft hij al 1 gouden plak!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:54

xmiloux1 schreef:
Echt zo zonde! Die coach ook, je zag echt duidelijk die bewegingen. Wat zal hij balen.. Volgende keer beter. ;)

Geen fanatieke OS kijker zeker ;) Want volgende keer beter,zo werkt het niet helemaal..

Ik heb zitten vloeken gister avond joh :o

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:56

Peter Heerschop en Vigo Waas gehoord :?
Geweldig!!!!!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:00

Echt heel erg balen! Hij ging echt super goed..
Ik vind het ook wel sneu dat hij gewoon door werd gecoached, maar ik zou ook niet weten wat ik gedaan zou hebben.
En voor de medaille winnaars hebben denk ik ook wel een dubbel gevoel, nummer 1 was niet de beste, dat was eigenlijk gewoon Sven!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:03

purple schreef:
Echt heel erg balen! Hij ging echt super goed..
Ik vind het ook wel sneu dat hij gewoon door werd gecoached, maar ik zou ook niet weten wat ik gedaan zou hebben.
En voor de medaille winnaars hebben denk ik ook wel een dubbel gevoel, nummer 1 was niet de beste, dat was eigenlijk gewoon Sven!

Dit was de keuze van Gerard, hij wilde Sven als een waardige winnaar over de finisch laten komen.
Tevens wilde hij zijn race gewoon niet stilliggen omdat er dan een echte woeste Kramer te zien zou zijn.
Sven geeft aan het gevoeld, gehoord en gezien te hebben aan / van het publiek.
Hij had ook de beslissing kunnen nemen, om niet verder te schaatsen maar nam deze beslissing niet!

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:07

Ja joh... de beste of niet, het is topsport en bij topsport kan je je geen enkele fout permitteren.
Ik heb er stiekem in mezelf een beetje om moeten lachen dat nederland weer eens zo'n grote mond had zoals meestal.... even die medaille ophalen, net zo iets als bij het EK tegen Rusland.
Het is erg vervelend voor Sven na al die jaren van trainen en voorbereiden, maar ik gunde het die Lee eigenlijk wel. 1 keer eerder een 10km gereden geloof ik. Jammer dat het voor niemand als een eervolle overwinning zal voelen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:11

stefan3 schreef:
Ik heb er stiekem in mezelf een beetje om moeten lachen dat nederland weer eens zo'n grote mond had zoals meestal.... even die medaille ophalen, net zo iets als bij het EK tegen Rusland.

Flauw. Hij had de beste kansen en dat was heel realistisch gedacht. Hij had wél de snelste tijd, dat bewijst toch wel wat.

En ja, het mag op het cruciale moment niet fout gaan. En ook dat hoort idd bij topsport.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:13

Aaaah wat een rampenplan zeg. Het zag er zo goed uit gisteravond! Hij liep mooi voor op 'de streep' en dan gebeurt er zoiets :?
Natuurlijk fouten kun je maken, maar dit is toch wel een hele grove, zeker voor op een OS :=
Maar ik vind het wel onwijs sneu zowel voor Kramers als voor zijn coach, die zal hier nog een lange tijd een rot gevoel over hebben.
Desondanks is het wel knap van Lee dat hij zo'n 10 km geschaatst heeft en het was natuurlijk een gelukje voor de Jong, die zo nog op het brond uitkomt.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:17

Dit bewijst maar weer eens dat winnen of verliezen in topsport aan een zijden draadje hangt, en hóe belangrijk routine is.... Never change a winning team, maar verander ook de taken niet dus ;) .
Als Kemkers deed wat hij altijd deed, namelijk 100% coachen en niet zelf bordjes schrijven, was dit nooit gebeurd! Ik maak er wel eens grapjes over, al die routines en maniertjes van topsporters en de teams er omheen, maar juist die kleine dingetjes zorgen ervoor dat je kunt winnen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:20

Al die k*tregeltjes op de spelen. dat de coach zelf de bordjes moet schrijven omdat er verder niemand bij mag. ongein eersteklas.. Dan zouden ze daar op alle evenementen 1 lijn in moeten trekken.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:23

Ik vind het ook echt meer dan sneu voor Sven en de coach, dit is het meest verschrikkelijke wat er kan gebeuren na al die jaren van trainen. Het is echter niet de eerste keer dat nederland te vroeg juicht en denkt de buit al binnen te hebben, en uiteindelijk een aantal factoren over het hoofd ziet.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:24

Mijn vader zag het, raakte zowat in shock :')
Ik vind het echt banketstaaf voor hem, 4 jaar trainen weg...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:28

Nessah schreef:

aan de andere kant is het wel vreemd dat een vaste routine op de OS ineens anders moet vanwege 'regels' (veiligheid?). Op alle toernooien heeft Kemkers iemand die voor hem de tijden op het bord schrijft, hier moest hij dat zelf doen omdat er niemand anders op de kruising mocht staan. Je ziet ook heel goed dat precies als hij die tekst schrijft, Kramer al naar de buitenbaan gaat. Als Kemkers opkijkt is Kramer dus al gewisseld, maar dat was wel heel vroeg. Heel begrijpelijke fout dus.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-02-10 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:29

Lielle schreef:
Nessah schreef:

aan de andere kant is het wel vreemd dat een vaste routine op de OS ineens anders moet vanwege 'regels' (veiligheid?). Op alle toernooien heeft kemkers iemand die voor hem de tijden op het bord schrijft, hier moest hij dat zelf doen omdat er niemand anders op de kruising mocht staan. Je ziet ook heel goed dat precies als hij die tekst schrijft, Kramer al naar de buitenbaan gaat. Als Kemkers opkijkt is Kramer dus al gewisseld, maar dat was wel heel vroeg. Heel begrijpelijke fout dus.

Precies. Dat vind ik ook zo achterlijk.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:30

Maar Sven had het zelf goed, want hij zat op de buiten bocht.
Maar omdat de coach zei van naar binnen ging hij wisselen.

Wat ook de reden was, het blijft verschrikkelijk, voor zowel Sven als voor de Coach

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:30

En dat wil ik daarop aanvullen Lielle dat het voor Kemkers eruit zag dat Skobrev een binnenbocht reed :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:32

Sven had het idd ook goed, maar ik snap heel goed dat je zo blind op je coach vertrouwt, dat je in zo'n fractie zijn advies volgt. Heb je een paar seconden meer, dan blijft hij wsl wel in die buitenbaan.

Hoe dan ook, heel erg bitter voor Sven en Gerard, maar ook voor een Bob de Jong die nu nauwelijks aandacht krijgt en die Koreaan die een wereldprestatie neerzet, die toch wordt overschaduwd door deze fout.

Klopt Miep.